bezne-nakupuje-pres-mobil-jen-dvanact-lidi-ze-sta
Novinka Běžně nakupuje přes mobil jen dvanáct lidí ze sta

Běžně nakupuje přes mobil jen dvanáct lidí ze sta

Mirek Kočí

Mirek Kočí

11. 8. 2016 10:00 1

Nákupy z mobilních telefonů už nejsou tak neobvyklé. Svůj smartphone k uskutečnění objednávek používá každý osmý Čech, častěji přitom muži než ženy. Vyplývá to z průzkumu, který probíhal od 16. do 20. května 2016 prostřednictvím nástroje Seznam.cz Výzkumník.

Reklama

Mezi ženami a muži je více jak 10% rozdíl v tom, jak používají internet v mobilu k nakupování. 38 % mužů totiž potvrdilo, že mobil běžně využívá ke čtení recenzí, výběru zboží nebo k samotnému nákupu. Oproti tomu jen pro 29 % žen je mobil běžnou součástí nakupování, 36 % z nich dokonce mobil k této činnosti nevyužívá vůbec.

Velkou roli v nákupním procesu hraje mobil i u těch, kteří si zatím na dokončení nákupu v něm netroufají. Běžně totiž k výběru zboží a zjištění dalších informací používá mobil 41 % respondentů našeho průzkumu, 24 % pak výjimečně. Nákup včetně provedení platby dokončují tito lidé přes počítač, nebo pak osobně na prodejně,“ interpretuje výsledky průzkumu Marko Zekič, manažer mobilní reklamy společnosti Seznam.cz.

Výsledky průzkumu jsou zajímavé také z pohledu věku respondentů. Neukazují totiž téměř žádný rozdíl. Jak pro 37 % mladých (ve věku 10 - 24 let), tak pro 37 % ekonomicky aktivních (ve věku 25 - 44 let) je mobil běžným prostředkem při nakupování.

Zdroj: Seznam.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama