AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče | Kapitola 7
Seznam kapitol
144 Hz, G-Sync, minimální inputlag a vše v rozumných 1080p = recept na úspěch. Opět ale „jen“ na stařičké technologii TN. I když patří k nejlevnějším monitorům s G-Sync, ve srovnání s běžnými full HD monitory uvede do rozpaků i náruživého hráče. Co za peníze navíc dostanete a má pro vás smysl připlatit za ultimátní herní monitor?
OSD menu nabývá v poslední době na významu. Už neumožní nastavit si jen nějak ten jas a kontrast, posunout barevné podání, nebo dokonce vybrat vstup. V tomto zabudovaném menu monitoru se postupně nabalují další a další nastavení ať už se týkají Overdrive, nebo novinek jako je G-Sync nebo například ULMB. Po čem možná touží i někteří hráči, je pak možnost softwarově nedetekovatelného overlay (vrstvy nad obrazem), které jim dá možnost zobrazit doplňující prvky, jako je například zaměřovač.
Pojďme ale postupně. Jaké možnosti ovládání OSD máme? Tlačítka pro změnu nastavení najdeme na spodní hraně monitoru v pravé části. Je možné je najít po hmatu, takže ovládání i potmě je možné. Když k monitoru ale přijdete poprvé, tak bude postaveni před problém, co které tlačítko dělá. Jejich označení je totiž relativně malé a nevýrazné. A co samotný princip ovládání? Klasika. Jedno tlačítko potvrzuje výběr, jedno výběr ruší a dvě slouží k posunu nahoru a dolu v nabídce nebo změně hodnoty.
Samotné OSD je poměrně primitivní z pohledu designu. Nezvýraznění různých částí nabídky může vést k prvotnímu (i následnému) zmatení uživatele. Jakmile ale párkrát něco přenastavíte, tak komplikovaně už působit nebude. A co můžete nastavit? Všechno možné. K dispozici máte kromě běžných záležitostí jako jas a kontrast i řadu barevných profilů včetně uživatelského, možnost nastavit Overdrive v dostatečně jemných krocích, zapnutí ULMB (pouze ve 100 a 120Hz režimech, jak už je zvykem u G-Sync) a dokonce i změnu jazyka menu na češtinu.
Ach ty zaměřovače
Nedávno jsme pro vás otestovali první ROG monitor od ASUSu. Lehce jsem mu vyčetl snahu dát hráči nepovolenou výhodu – umělý zaměřovač. Ten je v multiplayerových hrách obvykle zakázán, pokud budete přistiženi se softwarovým overlayem s tečkou nebo křížkem uprostřed obrazovky, bude vám nemilosrdně udělen ban. Pokud sedíte doma a neplánujete jet na nějakou LANku, tak kontrolu anticheatu můžete snadno obejít nakreslením tečky na monitor. To se ale řadě lidí ale nelíbí, buď se obávají o zničení svého monitoru (nechci nabádat k podvodům, ale lihovka se dá lehce smýt i z matného LCD), nebo jim prostě vadí při jiných aktivitách.
Výrobci vyšli hráči vstříc a do OSD zabudovali možnost zapnout zaměřovač. To není možné detekovat na softwarové úrovni a tak se stává pro určitou skupinu lákavý. Vy poctiví hráči ale nezoufejte, zatím ASUS i AOC sice umožnili zapnout zaměřovač, ale v obou případech naprosto tragického designu i provedení, že je až stěží uvěřit, že to mysleli vážně.