AMD vs. Nvidia: nárůst výkonu na nových ovladačích | Kapitola 5
Seznam kapitol
Nárůst výkonu grafických karet s novými ovladači je evergreenem výkonnostních testů grafických karet i diskuzí. Při přetestovávání starších karet jsem jak u GeForce, tak u Radeonů i v naší sadě her narazil na několik titulů, u kterých se výkon karet zvedal. Pojďme se tedy podívat, jak si karty polepšily od loňského léta.
Battlefield 4
V Battlefield 4 testuji v režimu kampaně, který je méně náročný na procesor, ale na rozdíl od hry pro více hráčů lze díky lepší opakovatelnosti měření dosahovat přesnějších výsledků.
Hra neumožňuje ukládat pozici na libovolném místě, takže není možné testovat libovolnou lokaci, ale jsme jako u většiny moderních her odkázáni na konzolovou vymoženost – checkpointy. Pro měření tedy využívám aspoň nejnáročnější z úvodů k jednotlivým misím – Singapur.
Testuje se troje nastavení. Kromě globálního nastavení vysoká a ultra testuji ještě vlastní nastavení, které se od ultra liší jen v deaktivovaném vyhlazování MSAA. Výhodou je, že se od standardního Ultra liší právě jen horším vyhlazováním a snímková frekvence je přitom výrazně vyšší.
Battlefield 4, vysoké detaily, bez vyhlazování MSAA
Battlefield 4, ultra detaily bez vyhlazování MSAA