Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
MultiSampling (pro AMD)
Vliv jednotlivých metod vyhlazování na výkon je v případě sestavy AMD velmi ovlivněn limitací procesoru. I v rozlišení 2560 × 1440. Teprve až při MSAA 8× už grafiku nebrzdí procesor a dostává zabrat a výkon jde dolů. Ale i tak je s 8× MSAA hra plynulá na radeonu R9 290 OC v rozlišení 2560 × 1440. A jak uvidíte, 8× MSAA je na grafických kartách AMD nutnost!
Vylepšené EQAA vyhlazování už výkon více neubere, ale obraz také nijak výrazně neovlivní. Chová se tedy podobně jako QCSAA u Nvidia grafik.
Problém u AMD je ale kvalita obrazu! V nižších stupních MSAA, nebo při vypnutém vyhlazování, hra trpí na otřesný pravidelný dithering transparentních textur. Hrany stromů, nebo keře vypadají opravdu otřesně jak můžete vidět na následujících obrázcích. Teprve až při 8× MSAA je dithering téměř neviditelný.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování CMAA:
Vyhlazování 2× MSAA:
Vyhlazování 4× MSAA:
Vyhlazování 8× MSAA:
Vyhlazování EQAA 8f16×: