Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 2.3.2017
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Volant G25 byl ve své době bezkonkurenční „dospělácký“ produkt. Jeho nástupce G27 byl jeho mírnou evolucí. A vedle toho nabízel Logitech i levnější „plasťáky“ pro konzole. Všechny teď nahradil jedním luxusním volantem ve dvojím provedení – G29 a G920. U konzolí je to posun k lepšímu, na PC ale do jisté míry krok zpět...


Pedály

Na první pohled jsou podobné těm z G25, nebo jejich mírně revidované verzi z G27. Ergonomie je vynikající, můžete je perfektně ovládat jak v ponožkách, tak i v botách. Jen na pantofle to není to pravé ořechové, což ale dobře reflektuje fakt, že jsou vlastně jako pravé. Ostatně kdo z vás si někdy v životě vyzkoušel řídit auto v pantoflích, tak ví, že to vlastně ani dost dobře nejde.

Pedály jsou tři, to už bylo řečeno. Spojka a brzda jsou blíže u sebe, následuje větší mezera a plyn. Tuším, že větší vzdálenost mezi brzdou a plynem asi bude pro případ, že chcete brzdit levou nohou a akcelerovat pravou, tedy třeba tak, jak se to dělá ve formuli 1, nebo třeba…nebo třeba…no, pak už asi nikde.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštějšíVolant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštějšíVolant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Podívejte se třeba na pedály ve svém autě doma. Nebo na pedály Focusu WRC, nebo VW Polo WRC. Vidíte ten rozdíl? Brzdový pedál je ve skutečnosti blízko plynovému, což má samozřejmě význam: Můžete oba pedály ovládat společně pravou nohou, zároveň brzdit a udržovat motor v otáčkách. Jasně, v mnohých případech jsou vzdálenosti pedálů od sebe stejné, ale sdružení brzdy a spojky a naopak odloučení plynu, to je prostě trochu mimo. Nebojte, ono si toho v praxi naštěstí ani příliš nevšimnete, snad jen škoda právě obtížnějšího současného ovládání plynového a brzdového pedálu jednou nohou.

Všechny tři pedály mají nenastavitelné různě tuhé pružiny. Plyn jde příjemně lehce, spojka je trochu tužší a brzda tuhá, neuvěřitelně pekelně brutálně tuhá. Pokud by bylo tuhost možno korigovat tak, jako v případě některých pedálů konkurenčního Thrustmasteru, neměl bych problém, ale takto je to přehnané. Což o to, samotná filosofie měkký – tužší – nejtužší je správná, ale nikdy v životě jsem netiskl k podlaze alespoň trochu srovnatelně tuhý brzdový pedál. Ostré brzdy francouzských aut, kompromisní naladění koncernových vozů, nebo naopak měkčí brzdové pedály s delším chodem obvyklé u BMW či Fordu, vše ale na hony vzdálené interpretaci Logitechu. Zkusili jste si někdy řídit opravdový traktor? Ale nemyslím nějaký elektronikou a posilovači narvaný moderní Fendt, či americký John Deere. Mám na mysli nějakou skutečnou klasiku, třeba Zetor 3011. Nic vám to neříká? A proč tady vlastně píšu o legendě 60. let? Tyto Zetory neměly žádné posilovače, chtělo to pořádného chlapa, který se do pedálu opřel. Vzpomínám, jak jsem jako dvanáctiletý mladík doslova a do písmene stál na brzdě, jak jsem rukama tahal proti volantu a tím kompenzoval svou nedostatečnou hmotnost. No a hádejte, na co jsem si vzpomněl, když jsem testoval tento Logitech?

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Abych byl zcela přesný, nejdříve jsem si myslel, že ve Forze je nějaký blbý jízdní model daného auta. Změnil jsem auto a pořád nic. Říkám si, to přece není možné, aby auto lépe akcelerovalo než brzdilo. Až se spuštěním jiné Forzy, která zobrazovala intenzitu stisknutí brzdového pedálu jsem zjistil, že vlastně skoro vůbec nebrzdím a že v situaci, kdy si myslím, že jsem na dorazu, tak je brzda aktivní možná z 10 %. Tak tlačím více… a více… a více. A když jsem se do pedálu opřel úplně naplno svými 75 kg, tak jsem jej skutečně dokázal na takových 80, snad i 90 % stisknout. Já, dospělý chlap, jsem neměl sílu na to, abych jej sešlápl zcela. No a člověk se samozřejmě ptá: PROČ? Ten Zetor je oproti tomuto zážitku slabým odvarem. Teď už je asi jasné, proč jsem kladl takový důraz na pevné uchycení k podlaze, nebo opření o zeď. Pedály jsem nakonec vyřešil pro mě jediným možným způsobem, nastavením dead zony na 60% (!!!) rozsahu. Tedy aktivní dráhu jsem zkrátil na pouhých 40 % a 60 % vyřadil. Až pak se dala síla potřebná k maximálnímu brzdění srovnat s reálným autem. Jenže jsem tím také zkrátil dráhu a snížil tak citlivost. Škoda, protože s G25 se dalo brzdit úplně normálně.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.