Microsoft: úspěch Google byl pro nás budíčkem
Úspěch Google otevřel Microsoftu oči a ukázal, jaký potenciál se skrývá v online reklamě.
"Pro Microsoft to byl budíček," řekl architekt Ray Ozzie ze softwarového gigantu na konferenci Goldman Sachs v Las Vegas. Úspěch Google Microsoftu ukázal, jaká finanční síla se skrývá v reklamách a jak by mohl zvětšit své příjmy. Ozzie tento rok povýšil na významnou pozici a stará se v Microsoftu o rozvoj v rámci webových aplikací. Google má skoro celý svůj příjem o hodnotě 10.6 miliard dolarů z reklamy, zatímco Microsoft tak minulý rok vydělal "pouze" 2.3 miliardy - nejvíce softwarový gigant vydělává na Windows a Office.
"Pro Raye Ozzieho je kriticky důležité změnit strategii Microsoftu, tak aby mohl konkurovat v online světě," říká analytik Toan Tran z Morningstar. Ozzie se musí postarat o to, aby Microsoft přinesl dostatek webových služeb tak, aby byl konkurenceschopný například proti Salesforce.com nebo Yahoo. Ozzie například uvedl, že malé firmy již nyní mohou využívat služeb Office Live, které jim pomohou jednoduše vytvořit web, e-maily atd., namísto toho, aby společnost měla server s Windows. Microsoft má však oproti Google podle Ozzieho velkou výhodu v tom, že má jakýsi základ ve světě desktopových aplikací a lidé zvyklí používat Office spíše využijí jeho nových webových funkcí, než že by přešli na konkurenční produkt.
Zdroj: Reuters