facebook-stale-casteji-tercem-kybernetickych-utoku
Novinka Facebook stále častěji terčem kybernetických útoků

Facebook stále častěji terčem kybernetických útoků

Mirek Kočí

Mirek Kočí

20. 1. 2011 16:50 4

V roce 2010 také vzrostl počet phishingových útoků a malwaru. Sociální sítě jsou pod útokem – zleva, zprava.

Reklama

Výzkumná a analytická společnost Sophos ve své poslední zprávě, v níž se zaměřila na největší internetové hrozby v roce 2010, upozornila na rizika spojená s využíváním sociálních sítí. Podle statistik byli uživatelé těchto služeb v minulém roce vystaveni enormnímu nárůstu spamu, malwaru a phishingovým útokům. Dostupná data ukazují, že 67 procent uživatelů Facebooku se alespoň jednou setkalo se spamem nebo-li nevyžádaným sdělením (nejčastěji reklamním).

40 procent potom mělo co dočinění s útokem malwaru, který využívá důvěry uživatelů zejména v to, co se jeví jako komunikace se známými kontakty. V porovnání s předminulým rokem se počet napadených téměř zdvojnásobil. Loňský rok také přinesl markantní nárůst phishingové kriminality, ke které jsou typicky využívány e-mailové zprávy zdánlivě zasílané důvěryhodnou institucí, prostřednictvím kterých za pomoci různých promyšlených technik navádějí uživatele k zadávání osobních údajů.

Graham Cluley ze společnosti Sophos k tomu dodal: „Počet kybernetických útoků na sociálních sítích během posledních dvou let dramaticky vzrostl. Spameři se začali více soustředit na sociální služby, protože jejich bezpečnostní mechanismy zatím nejsou tak dokonalé, jako ochrany provozovatelů e-mailu. Počítačové kriminalitě se na těchto službách daří, protože lidé spamu, pokud je „odesílatelem“ některý z jejich přátel, více důvěřují.“ 82 procent dotázaných respondentů se potom domnívá, že v současné době jsou největším bezpečnostním problémem hrozby přicházející z Facebooku. Výzkum Sophosu proběhl na reprezentativním vzorku 1200 jedinců.

Facebook stále častěji terčem kybernetických útoků
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: 1 2 3

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama