Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král

Jan Schrenk

Jan Schrenk

20. 7. 2017 03:00 41

Seznam kapitol

1. Thrustmaster T300 RS GT Ed. 2. Pedály, a jedéém 3. A jedééééém… 4. Thrustmaster TS-PC Racer – král. Prostě král.
5. Pedály (T3PA PRO) 6. Řadicí páka (TH8A) 7. Resumé. Sen, který je až příliš drahý.

Tak se to stalo. Poprvé jsem cítil ten zvláštní pocit, že nejsem odborně dost na výši, abych mohl skutečně objektivně zhodnotit recenzovaný produkt. Cítil jsem se trochu tupě a vlastně i dost nešťastně. Neochvějná jistota, se kterou přistupuji k jakémukoliv joysticku na světě, se kamsi vytratila a já najednou tápal.

Reklama

Že jste se v mém úvodníku trochu ztratili a postrádáte jeho smysl? Tak to zamotáme ještě více. Víte, ono je recenzování vlastně děsně fajn. Ukojíte své grafomanské ego, pohovoříte se čtenáři a často jste to vy sami, kdo si vybere nějaký zajímavý kousek HW, který si následně vyzkouší. A není nic lepšího, než když manželce (…milence, mamince, spolubydlícímu) na otázku, co právě děláte, odpovíte: „Víš, já nehraju, já pracuju“.

Jenže dřív nebo později snad na každého recenzenta dopadne i onen přetěžký balvan odpovědnosti, kdy si řeknete: „Vždyť já teď můžu pár řádky úplně rozcupovat práci desítek, snad i stovek lidí.“ A tohle na vás padne jako balvan právě ve chvíli, kdy si myslíte, že držíte v rukách skvost, ale zároveň z něho cítíte nějaké ne úplně zanedbatelné Ale. Když jsem dnes vylezl z bazénu a vystavoval své netknuté běloskvoucí IT-tělo slunečním paprskům, tak jsem přemýšlel, jestli rozdělit recenzi dvojice volantů do dvou samostatných článků, nebo je nechat pohromadě. Až na jeden byly úplně všechny argumenty pro rozdělení. Článek ale nakonec bude jen jeden: Jen při přímém porovnání obou volantů lze jasně vysvětlit, proč nedoporučit ten „asi“ nejlepší.

Thrustmaster T300 RS GT – kralevic

Když jsem si domů nesl krabici s Logitechem G920, zmocňovalo se mě příjemné vzrušení. Vzpomínal jsem, jak byl před deseti roky na jeho místě starší bráška Logitech G25 a jak jsem si s ním užil několik fantastických předvánočních týdnů, ve kterých jsem naplno propadl kouzlu prémiových volantů. Novější G920 je v mých očích ne snad úplně propadák, ale rozhodně objektivně slabší volant, než jeho již nevyrábění předchůdci G25 a G27. Právě díky rozčarování jsem se snažil si nestavět jakékoliv vzdušné zámky a mé těšení se spíše trochu mírnit.

Rozbaluji krabici, potěžkávám tělo volantu i volant samotný. Pedály působí na první pohled snad trochu lacinějším dojmem než jejich kolegové od Logitechu. S určitým strachem z nezvládnutí odladění sil tisknu rukou plyn, brzdu i spojku a se slovy na rtech „ufff“ si stírám pot z čela. Páni inženýři v Thrustmasteru se naštěstí nepokoušeli následovat své soupeře od Logitechu a modelovat cosi, na co je potřeba působit silou 1000N+. Řadicí páku bych ale stejně jako u Logitechu hledal marně.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Volant

Věnec volantu má kulatý tvar, hloubkově zploštělý. Gumový povrch pokrývají drobné ďolíčky, které právě v kombinaci s materiálem zajistí dokonale pevný úchop. Ve vrchní části se nachází kovový pásek, který vašemu perifernímu vidění řekne, v jaké poloze se zrovna váš volant nachází. Prakticky jsem to příliš nevnímal, ale alespoň tento pásek nijak významněji nevystupuje a nenarušuje vám úchop ve chvíli, kdy právě v jeho místě potřebujete sevřít svou pěst.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Volant je konstruován jako standardní, tříramenný. Na jeho středu najdeme 9 tlačítek a jeden čtyřsměrový ovladač (chová se jako 4 tlačítka).

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Ale pozor, pouze na dvě z nich jsem dosáhl naprosto pohodlně, aniž bych musel kroutit své prsty, nebo pouštět věnec volantu.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Jaký to rozdíl oproti G27, který sice tlačítek nabízel jen šest, ale na všechna se dalo dosáhnout parádně, nebo i oproti reálnému volantu mého auta, kde palci bez jakéhokoliv kroucení obsloužím tlačítek hned osm.

V zadní části naopak velmi snadno nahmátnete dvojici kovových pák sekvenčního řazení. Poloha i rozměr mi maximálně vyhovovaly, ale určitě musím zmínit, že ačkoliv je gumový věnec volantu vcelku praktický, nelze onen pocit při uchopení srovnat s koženým Logitechem (od G25 výše).

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Tělo volantu (nebo bych tomu měl říkat spíše základna?) je mohutné a dosti těžké. Nese další dvě tlačítka a přepínač módů včetně stavové kontrolky (zelená/červená).

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Na spodní straně jsou standardní metrické závity pro případ, že toužíte volant napevno přišroubovat k nějakému tomu playseatu. I bez jeho použití nebudete při snaze o montáž ke kancelářskému stolu nijak trpět. Na první pohled trochu fórové řešení s demontovatelným držákem se mi během recenzování zalíbilo a považuji jej nejen za účinné, ale i celkově chytré a promyšlené. Detaily jsou patrné z fotografií někde tady kolem.

Jak již bylo naznačeno, volant lze od těla velmi snadno oddělit. Dané řešení pomocí jakési objímky považuji za skvělé a nemám ani obavy, že by snad někdy v budoucnu mohlo jakkoliv selhat, nebo případně trpět nadměrným opotřebením.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro vás to znamená, že můžete na čelo volantu namontovat jakýkoliv kompatibilní kousek, který navíc snadno vyměníte během několika desítek vteřin. Volant samotný lze zafixovat i šroubem, ale to mi přišlo nadbytečné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama