Test EVGA GTX 1080 SC2 iCX: karta pod dokonalou kontrolou
Seznam kapitol
EVGA uvedlo na trh novou modelovou řadu karet s dovětkem ICX, která počítačovým kutilům a ladičům nabízí nebývalé možnosti monitoringu a nastavení regulace chlazení. Podrobné informace o teplotách získáte díky devíti teplotním snímačům a regulaci vyladíte k obrazu svému díky možnosti nezávislého ovládání ventilátorů.
Společnost EVGA před nedávnem uvedla na trh novou modelovou řadu karet s označením „ICX“. Jde o nereferenční řešení s unikátní konstrukcí a regulací chlazení. Oproti běžným referenčním i nereferenčním kartám nabídne spoustu nadstandardních funkcí.
Chlazení ICX umí samostatně řídit každý z ventilátorů v závislosti na teplotách součástek pod nimi. Ventilátor blíže záslepce, pod kterým je grafický čip, se řídí teplotou GPU a druhý ventilátor je regulovaný v závislosti na teplotách ostatních součástek, zejména napájecí kaskády.
Možná jste před pár měsíci zaregistrovali aféru kolem „hořících“ nereferenčních GTX 1080 a GTX 1070 právě od EVGA. A pokud ano, asi vás napadne, že jde o reakci právě na tuto aféru. Představením nezávislého chlazení VRM si EVGA o otázky na tohle téma vysloveně koledovalo a nedalo se do toho nešťourat, takže jsme se taky poptali.
EVGA se dušuje, že na ICX pracovalo už dávno před touto kauzou. Tomu se dá věřit, protože hořící kaskády se řešily někdy na přelomu října a listopadu loňského roku, a EVGA představilo karty z řady ICX už po Novém roce na CESU. Začátkem února byla prezentace hotového řešení pro novináře a v průběhu února se karty dostaly do prodeje.
K aféře s vysokými teplotami napájecí kaskády se EVGA vyjádřilo v tom smyslu, že jde spíše o nešťastné spojení dvou věcí, které spolu přímo nesouvisely. „Svolávací“ akce, při níž mohli majitelé karet požádat o teplovodivé podložky pro zlepšení kontaktu mezi kaskádou a chladičem, prý nebyla reakcí na hořící kaskády, ale na dřívější kritiku vysokých teplot VRM v recenzích. U hořících karet mělo jít o vadné kusy, což se občas stává, jenže tentokrát si majitelé karet závadu spojili právě s kritikou chlazení VRM v recenzích, celá věc se začala propírat v diskuzích a nafoukla se do obřích rozměrů. Procento reklamací vyhořelých karet se ale podle EVGA nijak významně nelišilo od jiných modelů
A co tedy EVGA motivovalo, když ne potíže s hořícím napájením?