Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
autor: Lukáš Kořistka , publikováno 23.11.2005
Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat

Chtěli jste si někdy zahrát s kamarádem po síti? Udělat si malou domácí síť? A nevíte jak na to? Tento článek by vám měl pomoci. Povíme si, jak takovou malou síť postavit, nastavit a sdílet nějaká data. Zaměříme se spíše na praktické provedení než hromadu teorie, takže zkušenější uživatelé nám tentokráte jistě prominou.


Výhodou windows sdílení je, že soubory na síti můžeme spouštět. Pokud k nějaké položce na síti přistupujeme častěji, můžeme si ji připojit jako síťový disk. Takto připojená položka se nám pak zobrazuje jako další disk. Když třeba někdo má hodně hudby a my si ji z důvodu nedostatku místa na disku nemůžeme zkopírovat, tak si ji připojíme jako síťový disk. Když budeme ve winampu přidávat písničky, tak nemusíme procházet celou síť, ale budeme to mít na síťovém disku. Síťové disky se značí od konce abecedy, takže první připojený síťový disk bude Z: další Y: atd. Samozřejmě, aby nám to fungovalo, musí místo v síti, kde se odkazujeme, existovat. Když je PC s hudbou vypnuté, nic si neposlechneme. Připojení takové jednotky je opět jednoduché. Když narazíme na nějakou složku, kterou chceme připojit, klikneme na ni pravým a dáme "Připojit síťovou jednotku...". Pokud chceme, aby se nám síťová jednotka připojila i po restartu PC, zaškrtneme "Znovu připojit při přihlášení". Případně můžeme změnit písmeno síťové jednotky.

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
připojení síťové jednotky(klikni pro zvětšení)

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
připojená síťová jednotka (klikni pro zvětšení)

Další možností windows sdílení jsem už naznačil. Můžeme sdílet i tiskárny. Pokud máme doma více PC a jen jednu tiskárnu, tak si ji nasdílíme a všichni budou moci z této tiskárny tisknout. Nestačí tiskárnu jen nasdílet, ale musíme nastavit i ostatní PC. Sice ve Windows XP se někdy síťová tiskárna připojí sama, ale nemůžeme na to spoléhat, a proto si to vysvětlíme.

Tiskárnu nasdílíme podobně jako složky.
Start -> Nastavení -> Tiskárny a faxy
Klikneme pravým na tiskárnu, která se má sdílet a vybereme "Sdílení...". Zde dáme "Sdílet tuto tiskárnu" a případně změníme její název.

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
nastavení tiskárny (klikni pro zvětšení)

Nyní máme tiskárnu nasdílenou a přejdeme k nastavení počítačů, které budou tuto tiskárnu využívat. Opět Start -> Nastavení -> Tiskárny a faxy. Vlevo dáme "Přidat tiskárnu". Na první obrazovce dáme "Další".

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
připojení síťové tiskárny (klikni pro zvětšení)

Na další obrazovce vybereme, že chceme síťovou tiskárnu a dáme "Další". Nyní vybíráme umístění tiskárny. Můžeme dát "Vyhledat tiskárnu", ale ne vždycky windows tiskárnu nalezne, proto je lepší  k ní napsat cestu a dáme "Další". Ještě nás to upozorní, že v instalovaných ovladačích mohou být viry, ale my dáme "Ano".

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
vypsání cesty k tiskárně

Stavíme malou domácí síť - jak si usnadnit hraní a sdílení dat
zase nějaké Microsoft upozornění

Ještě se nás to zeptá, jestli tato tiskárna má být výchozí. To nechám na vás, co si vyberete. A všechno dokončíme tlačítkem "Dokončit". Od teď máme v počítači nainstalovanou síťovou tiskárnu a my můžeme tisknout, jako by byla připojena přímo k PC. Je doufám jasné, že PC ke, které je tiskárna opravdu připojena, musí být zapnuté, aby byl síťový tisk možný.

Jediný problém, který se občas objeví, je když se nejdříve zapne PC bez tiskárny a pak až PC s tiskárnou. Na PC bez tiskárny se síťová tiskárna nepřihlásí a není možný síťový tisk. Musí se restartovat PC bez tiskárny a pak už to jde. Tak to bude o postavení malé domácí sítě vše. Doufám že, vám tento článek při jejím budování pomůže.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.11.2005 02:00:26   85.216.182.xxx 107106
Dalsi clanok z mnohych podobnych ale urcite sa nekomu zide.
Pouzivam jak win sharing tak ftp na bdomacej sieti no problem cez switch. Ale ak sa dojebe win sharing (akoze casto) pridam ipx/spx/netbios a potom ide.Nevim preco nikdy som to nezistil ale funguje to aj ked ipx je staraaaa vec.
23.1.2006 13:22:13   195.113.171.xxx 8474
celkem dobrý článek , jen tu chybí bezpečnostní nastavení sdílených dat. Hesla pro přístup do určitých složek ze sítě. můžete někdo poradit?
23.11.2005 06:35:32   83.208.143.xxx 9693
kdyz jsme u tech siti a sdileni, stalo se vam nekdy ze nemuzete dostat z ftp vic jak 2,5MB/s? nevim cim to je ale parkrat se mi to stalo a pritom hned po zapojeni to slapalo min 8,5MB/s a po restartu ani tuk..
23.11.2005 12:05:26   147.229.206.xxx 104102
Tak ja na LANu taham z FTPka i z DC kolikrat 8-10MB/s. Ale od nekoho jineho treba jen 1MB/s.
23.11.2005 13:50:09   62.168.12.xxx 9997
Zkus si pohrat s nastavenim "Link speed & duplex" v "advance" nastaveni karty.

Default hodnota je "auto detect". Obcas se karta se switchem nedohodnou a jedou v polovicnim dulplexu, nebo jen 10Mbps.
23.11.2005 06:54:18   83.240.1.xxx 12093
No super, tohle se mi hodi, akorat bych potreboval jeste info o tom, jak zapojit treba 2 PC na net (kdyz mam od poskytovatele jen jednu IP). Domaci sit je fajn, ale info o tom netu by bodlo. Jestli jsem to prehlid a je to v clanku, tak sry, je rano a ja spal 4 hodiny...
23.11.2005 07:46:44   217.115.255.xxx 10397
to je jednoduche, normalne das na tvem hlavnim pc "sdilet pripojeni" a na druhem pc se na to uz normalka pripojis... ja mam wifi, dva pc a resim to takhle
23.11.2005 07:55:16   80.250.18.xxx 11195
No tak je to sice nejjednodussi, ale ten pocitac ktery sdili pripojeni musi byt furt pusteny aby ten druhy moh byt na netu.. Daji se poridit docela levne routriky, ktere toho umi za maly peniz cca od 1500,- docela dost, jako vpn apod. Nektere maji i wifi AP, takze muzete pripojit klidne pres wifi i notas..
23.11.2005 08:29:05   193.179.25.xxx 10094
Jen dodám (ale dnes už je to běžná věc), že ten router musí mít NAPT. Klasický routování je s jednou veřejnou na nic.
23.11.2005 21:18:25   213.192.55.xxx 10192
No ja sem to jednou omilem udelal tak ze sem pripojil AP vod wi-fi primo do sviče a oba kompy do toho samyho svice, uz si to nepamatuju presne ale myslim ze sem musel nechat priradit IP automaticky ale jeli voba vpoho ... coz je naprosto jednoduchej zpusob behem 5ti minut pro lamy :-D ale nevim jeslti to fachci vzdykcy
23.11.2005 09:18:28   147.175.167.xxx 9392
pekny clanok, niekomu sa urcite hodi
len by som este pristal keby tu bol test sietoviek a ich upload,download/zataz PC
na jednom kompe mam 3COM a ked to leze odomna 8MB tak si ani nevsimnem, skoro
na druhom je daco za 100,- a ked sa taha 8MB tak mys sa ani nepohne
tak by bodol mali testik tych japonskych sietoviek co vsade maju od 100-500,-
23.11.2005 09:47:20   193.86.5.xxx 100101
Domnívám se, že na gigabit se dá použít kabel UTP cat.5. Síť 100Mb/s i gigabit totiž běží na stejné frekvenci, rozdíl je pouze v tom, že gigabit využívá i druhé dva páry (modrý a hnědý). Kabel kategorie 5E je vylepšený oproti 5 pouze v přesnějším kroucení, takže nedochází k přeslechům, proto je doporučován pro gigabit. Kabel kategorie 6 je určen pro vyšší přenosové rychlosti (tuším 10Gb), pro běžné sítě 10Mb/100Mb/1Gb se vůbec nepoužívá. Myslím tedy, že Gb běží i na cat.5.
23.11.2005 11:03:20   147.229.200.xxx 9897
ono to jde, ale neni to chytre. Gigabit potrebuje pro svoje fungovani vsechny 4 pary a pravdepodobnost ruseni a preslechu roste.
Viz http://www.controlcable.com/43041687.html
Cat5 pojede, ale jak, to je otazka.

Cat6 se pouziva na ruzne specialni aplikace, kde je potreba stinit kabely od okolniho ruseni, prinasi to vetsinou vic problemu nez uzitku (tluste, tvrde kabely, drahe specialni zasuvky a patch panely)

10Gbit je jenom po optice, po metalice zadny standard neexistuje.
23.11.2005 11:20:23   195.70.154.xxx 9493
1GB sit neni dnes nic extra.. uz to ma v integrovane sitovce vetsina novych desek, znamejsich znacek... spravne oznaceni kabelu je ale cat.5e takze "e" neprehlednete!
23.11.2005 11:21:37   195.70.154.xxx 9695
v zadnem pripadku se nejedna o "(tluste, tvrde kabely, drahe specialni zasuvky a patch panely) "
23.11.2005 12:13:20   193.86.5.xxx 9594
Díval jsem se, že ceny kabelů cat.6 a 5e se srovnávají, takže si klidně kupte 6. Je to sice na gigabit zbytečné ale do budoucna se může hodit.
Šlo mi spíš o to, že když si někdo koupí gigabitovou elektroniku a už má doma zavedené kabely cat.5 (ve zdi, v liště), tak mu Gb pojede (alespoň na menší vzdálenosti) a nebude muset pracně pokládat nové kabely.
23.11.2005 11:18:26   195.70.154.xxx 9491
Super clanek, skvele ze tuning zabira i na site... pro zacatek fajn... snad to bude takhle pokracovat dal a casem pribude navod na domaci opto-metalickou sit a navod na vlastni transcievery 10GB atd :-)) jsem rad ze to zacina
23.11.2005 11:27:38   83.208.98.xxx 9893
Mozna by stalo za to jeste napsat jak nasdilet Internet pro ostatni uzivatele site.Ja se s tim momentalne beznadejne potykam a uz vubec nevim jak to udelat.Kdyz jsem pouzival kerio fw tak bylo vsechno OK pac tam se dala vytvoril brana DNS bohuzel v Outpostu nebo Sygate fw nic takovyho neni takze mi druhym PC net stale nechodi coz me docela stve
Jinak kazdopadne clanek dobrej...jen tak dal...
23.11.2005 12:06:54   147.229.206.xxx 9592
vzdit tuto funkci maj primo XP
23.11.2005 21:23:06   213.192.55.xxx 9489
Hele kdyz si zapnes tu funkci ve widlich tak na tom druhym pocitaci nastav jakoukoli IP adresu, ale branu a DNS dej toho kompu ke kterymu je pripojenej net. Muzes taky DNS i IP nechat priradit automaticky myslim ale ja sit o radsi prirazuju takhle sam. Vyskouseno asi stokrat pro wi-fi.
23.11.2005 15:19:26   84.42.195.xxx 9389
Ano to sice maji ale nefunguje alespon ne me...kdyz jsem mel na PC pripojenem k netu Kerio fw tak vse behalo bez probelomu jakmile jsem ho zmenil tak uz se na net nedostanu....
23.11.2005 21:23:40   213.192.55.xxx 9391
Hele kdyz si zapnes tu funkci ve widlich tak na tom druhym pocitaci nastav jakoukoli IP adresu, ale branu a DNS dej toho kompu ke kterymu je pripojenej net. Muzes taky DNS i IP nechat priradit automaticky myslim ale ja sit o radsi prirazuju takhle sam. Vyskouseno asi stokrat pro wi-fi.
24.11.2005 12:37:16   84.13.69.xxx 9290
Jednou mi pomohlo po nainstalovani site, kdy nesel porad sdileny internet, zmenit nazev site na vsech PC v siti a pak uz net jel vsude bez problemu
23.11.2005 15:05:55   147.229.65.xxx 9891
clanek je pekny a srozuminetlny, takze i totalni lamka muze poradat lanku
ale nebylo by spatne taky napsat nejaky navod o tom, jak provozovat hry na sdilenem pripojeni k inetu napr pres proxy server. v lete jsem presne toto resil a zadny uceleny clanek sem na netu nenasel
23.11.2005 17:19:44   85.132.193.xxx 9396
Osobne bych doporucil lidem, ktery maj ve firme nebo v siti vic jak 10 PC udelat patch panel. Sam mam doma Rek, kde mam 24portovej Patch Panel, 24port sWitch, server a router... a sem spokojenej.... Jinak bych se este trochu zabyval NATem.. (tj. PortForwarding na routru ci serveru) - http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/PortForwarding
Takze pekne poradani LANek
24.11.2005 11:21:04   81.90.165.xxx 9593
Bude problém nasdílet internet a tiskárnu, pukud má jedno PC XPProf a druhé XP Home?
24.11.2005 11:30:49   85.71.183.xxx 9392
Nebude.
24.11.2005 11:37:03   81.90.165.xxx 9494
Dík!
24.11.2005 12:10:44   84.242.95.xxx 9894
Já jsem nedávno řešil sdílení připojení k internetu po kabelové televizi pro 2 domácí PC (mezi windows XP a windows 9. Během několikanočního trápení jsem zjistil, že je dobré vždy po:
- změně konfigurace IP ve vlastnostech připojení se odhlásit a znovu přihlásit do Windows.
- po přepojení kabeláže VYPNOUT A ZAPNOUT kabelový modem, aby si znovu "ošahal" NIC na druhém konci kabelu.

Jinak jsem si nemohl s konfigurací připojení poradit - stále "to" záhadně nereagovalo na změny a nebo fungovalo velmi podivně. :o)

A také si myslím, že by si autoři některých "odborných" knížek o stavbě malých sítí ve firmě nebo domácnosti mohli po sobě své výtvory alespoň přečíst a opravit v nich věcné a zcela zásadní chyby, které opisují jeden od druhého.
24.11.2005 13:29:31   193.201.78.xxx 9591
Mám dotaz. Mám doma 4xPC. Do prvního mi jde internet z WiFi. A z tohoto dál sdílím internet do toho druhýho přes WiFi a případně do notesu. Karta pro sdílení internetu je nastavena jako AP. Takže pokud mi nejede první tak zákonitě nejde v druhým. Ostatní jsou připojeny a nasdíleny přes LAN. Co mám koupit (udělat) abych sdílel internet bez zapnutí prvního PC? Doufám, že mi je rozumět.:-))
24.11.2005 15:27:21   213.151.87.xxx 9490
Jo, to by bylo dobre tema na dalsi pokracovani clanku. Koupis router (s WLAN) a na nej napojis do LAN dalsi PC (treba Edimax 7270 nebo tak nejak). Jenze k tomu budes nejspis potrebovat od ISP dalsi IP adresy. U nas to resime (DOBNET) prepsanim FW na routeru a pouziva se vzdalena sprava. Jak by se to delalo pokud tohle ISP nedelal a zaroven neda vice jak 1 Ip adresu vlastne ani netusim... Ze by SWITCH za routerem?
24.11.2005 17:07:32   193.179.202.xxx 9893
da se to resit HWroutrem s NAT.Daji se sehnat kolem 1500-2500.Treba Linksys WRT54G.Na WLAN pripojis internet a pak to ma integrovany 4portovy switch kde pripojis bud dalsi PC nebo dalsi switch.Tato krabicka ti zajistuje preklad adres takze ty 4PC jsou schovane za jednou IP a na venek se to tvari jako jedno PC.Taky to slouzi jako firewall a AP takze s notebookem se muzes treba pripojivat pres wifi.Nastaveni je jednoduche(pres WWW rozhrani).
24.11.2005 18:46:05   85.207.27.xxx 9590
Mám nějaký Edimax za 700Kč, který umí vyjmenované, základní nastavení jsem zvládnul, ale přeci jen podrobnější nastavení Hw firewalu, sdílení síťové tiskárny probíhá metodou pokus-omyl a proto bych uvítal článek na toto téma. Při dnešních cenách aktivních prvků se stává dostupným pro širokou veřejnost.
24.11.2005 23:23:45   213.151.87.xxx 9289
Ted na to koukam a zda se, ze ten linksys to prave neumi, snad jen s jinym FW. Do toho ti naprosta vetsina beznych uzivatelu nepude... A ja bych zmenu FW na vlastni riziko taky kaslal.
25.11.2005 09:19:24   193.179.202.xxx 9290
Co ze neumi?Myslis sdileni internetu?Na to ten linksys je prave delany.A umi to i s oriinalnim FW.Vermi sam ho doma pouzivam.
31.12.2005 00:11:48   83.208.22.xxx 8075
Jestli jsem dobre pochopil problem, tak net ma dotazenej bezdratove a chce ho dal bezdratove distribuovat mezi vlastni PC. Cili asi bych to resil pomoci dvou AP a WDS mezi nimi. Za pripadne chyby se omlouvam, je jedna rano a 20hodin jsem nespal, ale tohle je prvni reseni ktere mne napadlo. Pripadne napiste na mail, myslim, ze si to zkusim nasimulovat a o zkusenosti se podelim ;)
25.11.2005 08:33:33   83.208.18.xxx 9492
Možná 100bodů na blábol ALE: Je nutný použít na PC-Switch ten origo kroucenej kabel? Nebo stačí obyč. stíňená 8-mi linka? Mam ji totiž 3 pr...dele a nechci mít další 3 tohodle. Dík
25.11.2005 09:29:39   193.179.202.xxx 9591
Jako 8 linku myslis 8zil kabelui naskladynych vedle sebe?To krouceni kabelu je na tom to nejdulezitejsi.Tim se stava kabel hodne odolny vuci ruseni a preslechum mezi jednotlivymi pary.Mozna by to na kratkou vzdalenos mohlo fungovat kdyz je to stinene.Ale stejne muze dochazet k preslechum mezi jednotlivymi vodici.Ceny UTP kabelu jsou uz male a proto bych se nesnaril to resit jinym kabelem.
25.11.2005 12:13:40   147.32.192.xxx 9389
zdravim ... chtel bych se zeptat, na co je mi, kdyz nebudu zadavat, ze jsem clenem site XYZ, ale zadam si, ze jsem clenem domeny napr.: loosersnet.net ... pripadne jestli je k tomu nutny server atd. ... dik za odpovedi ...
26.11.2005 16:18:36   62.141.24.xxx 9693
Stavet vetsi sit nez ctyri pocitace bez servru ktery bude dle nejakeho pravidla rozdavat ip, je nesmysl, mam zkusenost se siti peti pocitacu, s wxp a w2k, a nekdy bylo temer nemozne dosahnout toho aby vsichni vydeli vsechny , po vlozeni servru(routru) na freebsd ktery dle macky daval ip, se stav vyrazne zlepsil, nehlede na to ze lze na routru lokalne rojet dc++, nejaky ten kecalek a podobne.
5.1.2006 21:15:54   82.99.149.xxx 7775
mozna jeste kukurici. Pletes tu dohromady vsechno, proc ne ovoce? Router, server, DHCP... ruzny veci. Jakte ziv jsem nemel problem s tim, ze se PC nevidi diky tomu, ze maji zadany IP napevno, rucne. V tak malych LAN (5PC a podobne) je DHCP jen zdrzovacka pri startu kazde stanice.
27.11.2005 10:00:36   84.42.224.xxx 9192
A jak udělat síť pro víc jak 10 PC? Mám router, switch, kabeláž... musím rozchodit i nějaký pc jako server se SW nebo se to dá obejít? Díky za odpověď.
29.11.2005 09:27:23   195.70.154.xxx 9088
pokud uz mas router tak nemusis rozchazet zadnej server.... kazdy spravny HW router umi DHCP server (pridelovani dynamyckych IP adres klientum) takze uz ani nic nenastavujes na klientskych PC... pokud mas za router PC s linuxem, tam jde DHCP zprovoznit taky, ale je to trosku stourani pro novacka skoro jako maturita :-D
29.11.2005 06:06:50   80.188.34.xxx 9091
zdravim..mam potíže se sítí.Nastavení jsem udělal podle instrukcí v článku.pingnul jsem a funguje.Problém nastává při hraní,nebo procházení.Druhý počítač spadne a spojení se dosáhne tak na deset vteřin,poté následuje restar.Nemate nekdo stejnou skušenost nebo radu?Diky za opověď
5.12.2005 18:12:51   84.42.224.xxx 8282
Jasně, naadresovat může router až 250 PC a ty budou moct s klidem paralelně surfovat, ale mě jde o to, jestli se tyto pc uvidí po síti, dle mého názoru nikoliv. Omezení XPP je 10 uživatelů (resp. pár navíc) ale zaráz asi 20 počítačů v siti na TCP/IP asi neuvidí. A mám dotaz: zkoušel to někdo? připoji víc jak 10PC a zkoušet propustnost sítě? Díky za odpověď.
6.12.2005 07:21:16   195.70.154.xxx 8380
Tak o omezeni u XPP na 10 pocitacu ve vnitrni Mikrosofti siti jsem jakziv neslysel, to bude pravdepodobne nejaka kachna. Abych to upresnil Mikrosofti sit neni zadne TCP/IP, ale vyuziva tohoto prostredi. Ale i tak bych se mozna bavil o tom ze pouziva UDP a jine protokoly sitovych delikates. Co je pravda, je ze Mikrosofti sit je, nebo byla nejlepe napadnutelna vcetne jejich slavneho UPnP. Ale zeby to bylo omezeno na 10 nebo par navic pocitacu to by byli Malomeci asi sami proti sobe.
31.12.2005 00:22:18   83.208.22.xxx 8879
Takove omezeni skutecne neexistuje. Ale existuje omezeni tykajici se maximalniho mozneho poctu namapovanych sitovych jednotek. Presne nevim kolik a jestli se to lisi Home proti Profi, ale na strankach Mrkvosoftu se to da zjistit. Tam jsem o tom cetl, ale nejak jsem to nikdy nepotreboval, tak si to pamatuji jen jako zajimavost. PC v siti muze byt hodne (osobni zkusenosti s LAN s 80PC na kabelu a 16PC na WiFi). U WiFi je jen problem v tom, ze AP muze v jeden okamzik komunikovat jen s jednim klientem. Navic ma take velkou rezii provozu (zabraneni kolizim, sifrovani....) a tak je rychlost - propustnost pri vyssim poctu PC zalostna.
13.11.2006 16:55:28   89.102.215.xxx 6943
sory jestli uz se tady nekdo ptal, ale zkousel uz jsem snad vse-sit o 2pc funguje a je zapojena podle navodu,ale i pres to, ze vidim obe pc na obou pc, na jednom z nich se nemuzu dostat do toho druheho-chce to po me heslo uzivatele a jmeno uzivatele a to i kdyz nikde neni nastaveno,v opacnem pripade neni problem...poradte pleeeeas,diky
10.3.2007 08:59:24   81.200.48.xxx 4034
Caute lidi,chci si propojit dva PC a chtěl bych poradit.Chcu aby mi šel net na obou PC i když bude jeden vypnutý (čili pomocí dvou síťovek v jednom PC se to vyřešit nedá).Taky chcu aby to bylo co nejlevnější!Připojení mám přes kabelovku...Doufám,že vám tyto informace stačí.Předem díky..
23.3.2007 19:34:19   85.71.132.xxx 3838
Mám podobný problém jako /patap p/ mam 2PC na obou mi jede bez problemu net,chtěl jsem je propojit jako dom.síť za pomocí routru D-link.1PC nevidí 2PC,2PC vidí 1PC ale nechce postit kvůli přihlašovacím údajům.už vyskozšel kde co navod výše a nic.kabely mam nekroucené .Dík za každou radu
31.7.2007 11:08:39   85.207.184.xxx 3827
Nazdar lidi prosim vás poradil by mi nekdo? Chtel bych si koupit nejakej klasickej 8mi portovej switch a chtel bych se zeptat, jestli mi pojede net když UPT kabelem spojim rovnou modem(no spis router) a switch. Mam D-Link DSL G664T. A taky bych se chtel zeptat jestli mi pojede sitova tiskarna kdyz ji taky zapojim rovnou do switche. Za odpoved diky.
22.12.2007 15:40:22   195.91.54.xxx 3019
Ahojte. Ja mam stym stale problem. Mame 2 notebooky jeden je na internete a druhy by sme chceli aby siel na nom internet cez crosskabel. Nevieme vsak preco ale nechce sa to spojit. Na jednom je vista a na druhom XP. Na tom kde je vista som dal vlastnosti a ze povolit pripojovani internet ostatnym uzivatelum site a na tom druhom som dal ze tento pocitac sa pripaja pomocou ineho. Ale ajtak to nejde
26.4.2008 08:33:50   90.176.45.xxx 1612
Prosim POMOC! Nastavil jsem vse podle navodu a sdileni mi funguje bez problemu....ale kdyz chci pres to hrt nejake hry(napr. CS 1.6, F1 a dalsi) tak kdyz jeden PC zalozi druhy to nevidi
muzete nejak pls poradit?
10.7.2008 08:46:58   85.71.250.xxx 107
Mám router s tiskovým servrem (USB) Ovislink a k němu připojené 2 PC (+NTB) ale nedaří se mi zprovoznit tisk přes tento router, poradíte někdo?
31.1.2009 23:47:46   77.100.74.xxx 50
Zdravim vas profici.

Hned na uvod upozornujem, ze oproti vam som este skolkar, ale vdacne sa uciaci.Prosim vas o pomoc pokial je to mozne.
Dostal som od kamarata router DELL TrueMobile 2300 Wireless. Skor ako som ho napojil sa mi podarilo prist o CD k nemu pribalene. Skusal som ho ziskat aj na nete, ale tam som stiahol len Control Utility. Napriek tomu sa pokusam ho pouzivat, ale samozrejme sa mi nedari. Problem je hned na zaciatku, myslim si.
Zapojil som n neho kable z netu a PC na ktory bol net pripojeny. Kontrolky kablov sa mi po pripojeni AC adaptera rozsvietili, ale nesvieti mi kontrolka poweru. Samozrejme ze mi nejde ani net.
Predosly clanok je fantasticky, skoda, ze som ho neobjavil uz rano, usetrilby som si kopu casu a mal by som uz aj net na dalsich 2 PC. Nevadi zajtra skusim napojit podla tohto. Snad sa mi podari. Pravdaze cez switch a nie cez router. Na ten cakam odpoved od vas a verim ze aj ked s usmevom, ale predsa len mi pomozete. Netrpezlivo cakam a vopred Dakujem. Gustav
3.4.2009 13:44:16   92.245.198.xxx 21
vypln si v profile mail, nech to neriesime tuto.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

1444 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 669.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.