Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2
autor: Filip Eckstein , publikováno 20.10.2009
Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2

Jak už jsem v předešlém díle naznačil, v dnešním článku půjde o srovnání a detailnější rozbor výkonu počítačových her pod Wine. Nebudeme je samozřejmě porovnávat pouze a jen na základě plynulosti, ale také kvality, stability a složitosti instalace. Celkovou objektivitu by přitom mělo zajistit deset různorodých herních titulů.


V příštích dvou kapitolách se budeme věnovat rozboru výkonu v jednotlivých benchmarcích. Sloupeček srovnání se pak váže vzhledek k Wine. Sleduje nárůst, pokles a stagnaci výkonu v jednotlivých testech, které jseou vypočítány v porovnání s Windows. Pokud se výkon liší méně než o 1%, uvedl jsem hodnotu "stejné".

Testy samozřejmě nejsou příliš objektivné, některé z nich ani nebylo možné spustit pod Wine, jelikož se jedná primárně o benchmarky určené pro operační systém Windows. I tak jsou ale některé výsledky velmi zajímavé.

3DMark 2000, 1024x768

 WindowsWineSrovnání 
3Dmark výsledek1936013367 (3D marks)
CPU Speed908771- 15 %(CPU 3D marks)
Game 1 - Low336,5207,1- 38,5 %FPS
Game 1 - Medium258,2154,7- 40 %FPS
Game 1 - High207,4108,3- 47,8 %FPS
Game 2 - Low484,1358,3- 26 %FPS
Game 2 - Medium203,7174,5- 14,3 %FPS
Game 2 - High123,4111,0- 10 %FPS
Fill rate (Single tex.)6452,45364,0- 16.9 %MTexels/s
Fill rate (Multi tex.)25729,210685,9- 58,5 %MTexels/s
High Polygon Count (1 light)32217139358+ 332,6 %KTriangles/s
High Polygon Count (4 light)31021116818+ 276,6 %KTriangles/s
High Polygon Count (8 light)3073699396+ 223,4 %KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed1718,0874,5- 49 %FPS
16MB Texture Rendering Speed822,0475,8- 42,1 %FPS
32MB Texture Rendring Speed414,0251,6- 39,2 %FPS
64MB Texture Rendering Speed251,9131,9- 47,6 %FPS
Bump Mapping (3-pass)917,7724,8- 21 %FPS
Bump Mapping (2-pass)1322,2972,8- 26,4 %FPS
Bump Mapping (1-pass)2344,71650,7- 29,6 %FPS

 

V tomto testu Wine bohužel dopadlo podstatně hůře, než Windows. To však není hlavní podstata tohoto sdělení. Pozornému čtenáři jistě neunikl náhlý tříset procentní výkyv v testu High Polygon Count. I to by mohl být důkaz toho, že existují stránky, po kterých je Wine i přes nutné dodatečné vytváření aplikačního rozhraní (protože všichni dobře víme, že WINE není emulátor - tedy jej nemůžeme nazvat emulátorem) lépe odladěné, než Windows.

3DMark 2001 SE, 1024x768

 WindowsWineSrovnání 
3Dmark výsledek2496113809 (3D marks)
Game 1 - Low268,4140,7- 46,8 %FPS
Game 1 - High82,858,0- 30 %FPS
Game 2 - Low403,6222,0- 45 %FPS
Game 2 - High211,5118,3- 44 %FPS
Game 3 - Low247,3158,3- 36 %FPS
Game 3 - High111,170,4- 36,6 %FPS
Game 4 - Nature383,0183,3- 52,1 %FPS
Fill rate (Single tex.)6477,74847,1- 25,2 %MTexels/s
Fill rate (Multi tex.)39124,512120,0- 69 %MTexels/s
High Polygon Count (1 light)351,5173,4- 50,6 %MTriangles/s
High Polygon Count (8 light)243,0148,3- 39 %MTriangles/s
Environment Bump Mapping637,4374,0- 41,3 %FPS
DOT 3 Bump Mapping613,3317,0- 48,3 %FPS
Vertex Shader272,1130,4- 52 %FPS
Pixel Shader365,2242,9- 33,5 %FPS
Advanced Pixel Shader1903,2284,2- 85 %FPS


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
188 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 81.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.