Windows vs. Wine - srovnání výkonu ve hrách 2/2 | Kapitola 4
Seznam kapitol
Jak už jsem v předešlém díle naznačil, v dnešním článku půjde o srovnání a detailnější rozbor výkonu počítačových her pod Wine. Nebudeme je samozřejmě porovnávat pouze a jen na základě plynulosti, ale také kvality, stability a složitosti instalace. Celkovou objektivitu by přitom mělo zajistit deset různorodých herních titulů.
V příštích dvou kapitolách se budeme věnovat rozboru výkonu v jednotlivých benchmarcích. Sloupeček srovnání se pak váže vzhledek k Wine. Sleduje nárůst, pokles a stagnaci výkonu v jednotlivých testech, které jseou vypočítány v porovnání s Windows. Pokud se výkon liší méně než o 1%, uvedl jsem hodnotu "stejné".
Testy samozřejmě nejsou příliš objektivné, některé z nich ani nebylo možné spustit pod Wine, jelikož se jedná primárně o benchmarky určené pro operační systém Windows. I tak jsou ale některé výsledky velmi zajímavé.
3DMark 2000, 1024x768
Windows | Wine | Srovnání | ||
3Dmark výsledek | 19360 | 13367 | (3D marks) | |
CPU Speed | 908 | 771 | - 15 % | (CPU 3D marks) |
Game 1 - Low | 336,5 | 207,1 | - 38,5 % | FPS |
Game 1 - Medium | 258,2 | 154,7 | - 40 % | FPS |
Game 1 - High | 207,4 | 108,3 | - 47,8 % | FPS |
Game 2 - Low | 484,1 | 358,3 | - 26 % | FPS |
Game 2 - Medium | 203,7 | 174,5 | - 14,3 % | FPS |
Game 2 - High | 123,4 | 111,0 | - 10 % | FPS |
Fill rate (Single tex.) | 6452,4 | 5364,0 | - 16.9 % | MTexels/s |
Fill rate (Multi tex.) | 25729,2 | 10685,9 | - 58,5 % | MTexels/s |
High Polygon Count (1 light) | 32217 | 139358 | + 332,6 % | KTriangles/s |
High Polygon Count (4 light) | 31021 | 116818 | + 276,6 % | KTriangles/s |
High Polygon Count (8 light) | 30736 | 99396 | + 223,4 % | KTriangles/s |
8MB Texture Rendering Speed | 1718,0 | 874,5 | - 49 % | FPS |
16MB Texture Rendering Speed | 822,0 | 475,8 | - 42,1 % | FPS |
32MB Texture Rendring Speed | 414,0 | 251,6 | - 39,2 % | FPS |
64MB Texture Rendering Speed | 251,9 | 131,9 | - 47,6 % | FPS |
Bump Mapping (3-pass) | 917,7 | 724,8 | - 21 % | FPS |
Bump Mapping (2-pass) | 1322,2 | 972,8 | - 26,4 % | FPS |
Bump Mapping (1-pass) | 2344,7 | 1650,7 | - 29,6 % | FPS |
V tomto testu Wine bohužel dopadlo podstatně hůře, než Windows. To však není hlavní podstata tohoto sdělení. Pozornému čtenáři jistě neunikl náhlý tříset procentní výkyv v testu High Polygon Count. I to by mohl být důkaz toho, že existují stránky, po kterých je Wine i přes nutné dodatečné vytváření aplikačního rozhraní (protože všichni dobře víme, že WINE není emulátor - tedy jej nemůžeme nazvat emulátorem) lépe odladěné, než Windows.
3DMark 2001 SE, 1024x768
Windows | Wine | Srovnání | ||
3Dmark výsledek | 24961 | 13809 | (3D marks) | |
Game 1 - Low | 268,4 | 140,7 | - 46,8 % | FPS |
Game 1 - High | 82,8 | 58,0 | - 30 % | FPS |
Game 2 - Low | 403,6 | 222,0 | - 45 % | FPS |
Game 2 - High | 211,5 | 118,3 | - 44 % | FPS |
Game 3 - Low | 247,3 | 158,3 | - 36 % | FPS |
Game 3 - High | 111,1 | 70,4 | - 36,6 % | FPS |
Game 4 - Nature | 383,0 | 183,3 | - 52,1 % | FPS |
Fill rate (Single tex.) | 6477,7 | 4847,1 | - 25,2 % | MTexels/s |
Fill rate (Multi tex.) | 39124,5 | 12120,0 | - 69 % | MTexels/s |
High Polygon Count (1 light) | 351,5 | 173,4 | - 50,6 % | MTriangles/s |
High Polygon Count (8 light) | 243,0 | 148,3 | - 39 % | MTriangles/s |
Environment Bump Mapping | 637,4 | 374,0 | - 41,3 % | FPS |
DOT 3 Bump Mapping | 613,3 | 317,0 | - 48,3 % | FPS |
Vertex Shader | 272,1 | 130,4 | - 52 % | FPS |
Pixel Shader | 365,2 | 242,9 | - 33,5 % | FPS |
Advanced Pixel Shader | 1903,2 | 284,2 | - 85 % | FPS |