Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
autor: Jiří Vašek , publikováno 2.5.2008
Windows XP Service Pack 3: jak na něj?

Třetí a zřejmě poslední servisní balíček (známý spíše jako Service pack) pro Windows XP je prakticky za rohem. Co přináší? V tomto článku si na něj posvítíme. Podíváme se i na takzvaný slipstreaming, tedy přípravu instalačního média Windows XP s již integrovaným SP3.


Co jsme vlastně touto procedurou dosáhli? Podívejme se na screenshoty, které mluví samy za sebe.

Upozornění: Poté co se SP3 objeví oficiálně na Windows Update, následující screenshoty zřejmě již nebudou platit, zejména aktualizace pro IE7 a WMP11 budou překopány.

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
jedno číslo - jediný vizuální rozdíl proti instalaci s a bez SP3

A co na to Windows Update?

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
Windows Update na naprosto čistém systému s integrovaným SP3

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
aktualizace sice volitelné, ale zejména .NET FX dnes potřebuje čím dál víc aplikací

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
dodatečné aktualizace mají skoro 100MB

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
po instalaci Microsoft Update se objeví ještě Silverlight, a to ještě ani ne v poslední verzi

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
jsme na nějakých 100MB, dalších pár MB aktualizací stáhne instalátor IE7

Po restartu...

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
po restartu jedeme druhé kolo, dalších 27MB

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
a třetí kolo, naštěstí již bez restartu

Windows XP Service Pack 3: jak na něj?
takhle to má vypadat :)

Závěrem

Vidíme tedy, že integrace SP3 velmi výrazně snižuje objem dat, který byste jinak museli stahovat ručně po každé instalaci systému, jedná se o úsporu přibližně 3/4 objemu, což není k zahození. Dalším pozitivem je snížení počtu nutných restartů ze tří na jeden, což velmi potěší hlavně servisní techniky, kteří systém instalují často.

Na druhou stranu, i těch 130MB není až tak super, vypuštění IE7 a WMP11 ze SP3 hodnotím spíše negativně. Taktéž .NET Framework bych rád viděl v systému vestavěný.

Inu, je to jistě zajímavé, ale pořád ještě to není ono, že? V příštím pokračování tohoto článku si proto posvítíme na nLite a ponoříme se hlouběji do slipstreamingu softwaru i ovladačů.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.5.2008 08:48:17   194.213.54.xxx 126
Me bohuzel microsoft update po instalaci SP3 IE7 a WMP11 detekuje jen jednu jedinou aktualizaci IE7, ale tu nedokaze nainstalovat, pro WMP11 nic. AChjo, to me tak stve, zas to resit, IE7 aktualizace me nejdou nainstlovat rucne obe dve a WMP11 sice jdou,a le nevim, ktery sou potreba a ktery ne ((
2.5.2008 08:56:03   89.185.245.xxx 115
a aktualizace IE7 nejdou ani zaškrtnout během jeho instalace? co jsem psal tenhle článek, tak to bylo cca 2MB co si instalátor stáhl...
2.5.2008 09:00:20   194.213.54.xxx 96
Nevim, mam vistu, nikdy sem ho normalne instalovat ani nezkousel.
2.5.2008 09:01:44   194.213.54.xxx 94
Nicmene aktualizace IE7 maj v svcpack.inf, ze vyzaduji sp2 se mi zda, demence, hlavne, ze ted uz naskocila na MU (jeste predevcirem nenasel MU ani zadnou aktulazici pro IE7)
2.5.2008 11:11:15   85.207.42.xxx 106
Update IE7 pod XPSP3 přes WU funguje v pohodě - testováno.
3.5.2008 08:41:22   85.207.247.xxx 104
Pres MU to pise, ze nenasel updtsapi.dll a standalone samozrejme, ze neni kompatibilni se systemem ...
3.5.2008 08:44:41   85.207.247.xxx 94
updspapi.dll
3.5.2008 08:50:35   85.207.247.xxx 104
UWA no haha, sem to spoustel spatne, i to s MU pise, ze soubory v sou nekompatibilni s mim OS.
3.5.2008 08:55:57   85.207.247.xxx 94
V update infkach to ma
MinNtServicePackVersion = 512
MaxNtServicePackVersion = -1
coz je podle me absolutni kravina!
3.5.2008 09:14:57   85.207.247.xxx 96
Eh, takze vtip:

Otevrel jsem si log a tohle:

By me zajimalo, jaktoze tobe to jde, protoze nikde v neni updateSP3beta nebo upsateSP3 lalala, ale ty to tam urciet mas, co?

1.313: DoInstallation: FetchSourceURL for c:\windows\softwaredistribution\download\0e573dbed32e8bd8f7ba833ffcfb788c\update\update_SP2GDR.inf failed
1.328: LoadFileQueues: UpdSpGetSourceFileLocation for halmacpi.dll failed: 0xe0000102


AnalyzeForBranching: files installed on target workstation are from sp3bta branch which is incompatible with sp2gdr branch
3.5.2008 20:49:14   85.207.42.xxx 88
Legální Windows s tím tyto problémy nemají - co více dodat...
3.5.2008 20:53:55   85.207.247.xxx 85
No tak nevim - mam normalni VLK windows, stahnul jsem je z licensing.microsoft.com a pro instalaci pouzil kod z tamtez, WGA normalne projde.

Zajimalo by teda jak si na to prisel nebo proc by si to myslelo, ze mam nelegalni windows.
3.5.2008 21:29:35   85.207.247.xxx 75
Zajimavy, po manualnim preinstalovani IE7 se to nainstalovalo. Zkusim overit primo build iexlore, nebo nevim no (
3.5.2008 22:02:04   85.207.42.xxx 86
Citace:
mam normalni VLK windows, stahnul jsem je z licensing.microsoft.com a pro instalaci pouzil kod z tamtez, WGA normalne projde.
Už jsi si samo odpovědělo milé dítě -> VLK má "trochu" jiné "podmínky".
3.5.2008 22:06:29   85.207.247.xxx 94
No ve VLK instalaci sou jiny jen OEMbios soubory!

Jinak si myslim, ze je to spis posloupnosti, tim, ze proste po IE7 nainstaluju neco co pak zpusobi, ze si update mysli, ze uz ho mam nebo tak neco.
4.5.2008 09:51:39   85.207.247.xxx 84
Tak uz mi to vali, rano moudrejsi vecera.

Samozrejme to nic spolecnyho s VLK nebo nelegalnost.

Je to prave diky integraci IE7 do intalace windows s SP3!
3.5.2008 12:04:29   86.139.63.xxx 124
ajtak nepouzivas ex 7 a ani wmp 11-ku tak co sa serkas
ludia chcu mat iba pocit ze maju setko nainstalovane v pocitaci tak akoto ma byt ale v skutocnosti nik v domacnosti to nevyuzije ... kazdy si spusti winamp player alebo firefox a tos-vsio ... tolen kazdy chce vydiet v ze tam v general properties ma napisane XP service pack 3 asi tak...
3.5.2008 12:23:43   85.70.199.xxx 95
no, já osobně WMP11 i IE7 používám, i když ne jako hlavní. podle mě WMP11 je nesrovnatelně lepší než WMP10, a IE6 mám jako standalone verzi
5.5.2008 07:50:03   213.151.252.xxx 95
To ako chces tym povedat ze sa da prevadzkovat IE7 a IE6 naraz na jednom systeme?
3.5.2008 15:09:00   85.207.247.xxx 84
Samozrejme, ze pouzivam oboje, ale nepouzivam XP, nicmene to znema, ze nemam vlastni upravenou instalaci XPcek pro znamy.
2.5.2008 08:59:25   88.100.139.xxx 108
Proc to nejde stahnout z MIC.UPDATE.nechci ani neumim delat Specialni media pro tento ucel
2.5.2008 09:09:37   89.185.245.xxx 115
v článku jsem napsal, že start na WU je zatím odložen, původní datum bylo 5.5. ale asi to bude o pár dní později. pokud neumíte dělat speciální média, přesně to je v článku popsáno. vy jste to asi nečetl, že
2.5.2008 09:23:21   193.108.106.xxx 124
Dobrý den,

formulace ...SP3 podporuje jakoukoli verzi Windows XP... není zas tak pravda,XP64 verzi nepodporuje.
O možném příchodu SP3 pro XP64 (tedy i Server2003 x64) se zatím jen spekuluje.
2.5.2008 09:56:44   89.185.245.xxx 104
jasně, to jsem formuloval dost nešťastně. ono ale na druhou stranu "Windows XP x64" nejsou Windows XP ale spíš 2003 Server, takže to jsem ani neuvažoval. opravím to.
2.5.2008 09:27:18   78.102.54.xxx 94
Nedivali jste se jestli nahodou .NET 3.5 a novejsi silverlight nejsou soucasti SP3? Jestli jo, tak na volitelne aktualizace starsich versi by se dalo s klidem vykaslat.
2.5.2008 09:48:31   194.213.54.xxx 104
.net 3.5 by mel 2.0 nainstalovat, takze tak.
2.5.2008 09:57:52   89.185.245.xxx 107
z toho mi plyne že 3.5 tam určitě není když 2.0 po SP3 nabídnou aktualizace. navíc mám pocit že 3.x by na WinXP ani fungovat neměl. silverlight v SP3 určitě není.
2.5.2008 10:00:38   194.213.54.xxx 105
3.0 i 3.5 na XP samozrejme normalne oficialne funguje.
2.5.2008 10:04:35   89.185.245.xxx 106
ok dík za informaci
2.5.2008 13:13:05   78.98.179.xxx 95
3.5 by mal by len suhrn vsetkych SP pre vsetky frameworky + nieco malo naviac ...
2.5.2008 17:35:43   78.102.54.xxx 94
Neni to tak docela pravda. Kazda verze .NET obsahuje to co verze predchozi, ale to plati jen pro potreby aplikaci kompilovanycho pro .NET. Balik .NET redistributable obsahuje jeste sadu nastroju a sam o sobe je to aplikace nainstalovana v systemu. Nektere setupy si overuji, ze je konkretni redist nainstalovany a kdyz ne tak rvou. Taky nektere aplikace mohou potrebovat zminene nastroje. Ale bezne to potreba neni a staci jen nejvyssi verze.
3.5.2008 10:37:29   85.207.247.xxx 105
To taky neni pravda, sou ruzny distrubice .net atd. sem to resil jednou asi 10 hodin, je to na dyl.
3.5.2008 10:44:43   78.98.179.xxx 95
no ved este aby Microsoft urobil nieco jednoduche ze ? na MS Update musim niekolkokrat sosat framework nie aby urobili jeden pack ... ale to by im zas trvalo par rokov aj to by to vyslo s nejakou tou light chybickou aby zostali verny svojmu nazvu
3.5.2008 15:09:45   85.207.247.xxx 95
Tak 3.5 redist obsahuje vse az na 1.1 a langpacky, to je slusny pack no
3.5.2008 15:16:41   85.70.199.xxx 84
tj při integraci nLitem mi stačí 3.5 redist a k tomu dohodit 1.1, langpack a SP1 pro 1.1?
3.5.2008 16:07:36   85.207.247.xxx 94
To asi ne, ale pro nlite bude urcite .net "lama pack". + samozrejme langpacky pro kazdou verzi.
3.5.2008 16:36:26   85.70.199.xxx 84
jj na pack jsem narazil, koukám že to bude nejschůdnější cesta
3.5.2008 17:03:01   85.207.247.xxx 84
Nejjednodussi pro lamy to rozhodne je! Nicme se to taky da udelat normalne, 1.1, 2.0, 3.0 vytazeny z 3.5 redist pres admininstall a to stejny pak se samoznym 3.5 + langpacky, ale me odlazeni a hlavne vymysleni a hledani tohodle trvalo tak 8 hodin
3.5.2008 17:13:06   85.70.199.xxx 84
tak návod na instalaci všeho co je v 3.5redist mám, ale to je dost mazec, sakra copak neexistuje upravenej pack kterej by tohle automaticky nahodil?
3.5.2008 17:23:10   85.207.247.xxx 94
No ja packum neverim, buh vi co tam kdo udelal ...
3.5.2008 17:23:36   85.207.247.xxx 95
.... nlite jak by smet
3.5.2008 17:25:50   85.70.199.xxx 95
jistě, ale než se s tím babrat ručně, to je lepší to neintegrovat a po dokončení instalace spustit ručně ten redist...
3.5.2008 17:33:16   85.207.247.xxx 95
Me to i docela bavi, hlavne tohle je vpohode a vim, ze se mi to nakonec nejak podari, tak proc se s tim nebabrat. Navic nemam rad praci na pul a nakonec to usetri spoustu casu.
3.5.2008 17:35:52   85.207.247.xxx 104
... i pri blbych 30pc na ktery by se to instalovalo (coz nemam problem za 2 mesice napocitat ) se tech 8 hodin nakrasne vyplati, nejde totiz o to, ze bych mohl zaroven delat neco jinyho a nechat to instalovat, ale ze na to proste nemusim myslet, vrazim dvdcko do mechaniky a je to hotovo.
3.5.2008 17:46:15   85.70.199.xxx 94
takhle, povedlo se mi najít silent instalaci přes dotnetfx35.exe /q /norestart - zdá se že si to samo našlo i cz langpack pro 3.5, kterej by měl stejně jako fx3.5redist obsahovat i langpacky pro předchozí verze. je to ale dost masakr, 200MB. možná by to chtělo vykuchat 64bit komponenty
3.5.2008 17:50:42   85.207.247.xxx 94
No, ale tak kdyz je vykuchas, tak ti nebude fungovat /q /norestart, ze ... jeste se daj vykuchat vista veci.

No ale tohle reseni neni nic moc, vsak uvidis
3.5.2008 17:58:35   85.70.199.xxx 95
máš lepší návrh?
3.5.2008 17:59:36   85.207.247.xxx 95
No uz jsem ho napsal, ale neni rychlejsi

Jinak podle me na to urcite nakej pack je ... musis vic hledat
3.5.2008 18:37:13   85.70.199.xxx 95
myslím že to nechám takhle, na 1.0 a 1.1 se vykašlu. už tak to vypadá že místo CD z toho bude DVD
3.5.2008 19:56:36   85.207.247.xxx 94
No 1.1 obsahuje komplet 1.0, ta by opravdu nemela byt vubec treba!
3.5.2008 20:19:07   85.70.199.xxx 95
podle toho co jsem četl tak ne, jsou tam rozdíly a dokonce se dají nahodit tak, aby fungovaly vedle sebe a 1.1 nepřepsala 1.0. další zdroj tvrdí že mezi eventuelní instalací 1.1 a 3.5 je třeba restartovat - jak tohle vyřešit v unattended instalaci? ale stejně si myslím že tyhle starší verze už dneska nikdo nepotřebuje.
3.5.2008 20:40:32   85.207.247.xxx 84
No sou aplikace napany pro 1.1 ... kazdopadne, rozdil mezi 1.0 a 1.1 teda fakt je, to jo, ale melo by to byt tak, ze funkce 1.0 sou obsazeny v 1.1 bezezmen, se mi zda, ze bys mohl mit pravdu, ze kdysi opravdu nejake aplikace v 1.0 jeli a v 1.1 ne, tezko rict.

A restarty v unattended instalaci normalne. Ja k tomu pouzivam specialni exac abych se vyhl tomu hnusnymu oknu co udela shutdown, ale jde to opravdu vpohode
3.5.2008 20:44:56   85.207.247.xxx 85
Jeste at to nevypada tak trapne, ze tu pisu takove veci a nenapisu to rovnou dodam, ze ti opravdu konkretni rady a prikazy atd. nedam.
3.5.2008 20:46:52   85.207.247.xxx 85
Maximalne tak zamachruju nametem na treti dil http://img72.imageshack.us/img72/6015/prubehinstalacenebojtesbt9.jpg )
3.5.2008 20:42:10   85.207.247.xxx 84
Me spis stve jak nastavit uzivatelum vychozi ikonku (ale to uz asi mam) a jak zaridit vychozi nastaveni efektu (animace nabidek atd.) vsem uzivatelum - s tim zatim bojuju.

Ale urco se to taky podda
2.5.2008 10:14:40   217.196.213.xxx 114
Uz si to presne nepamatuju, ale dokud sem nenainstaloval postupne vsechny verze .NET, tak neslo nainstalovat ovladace(catalysty) pro grafiky ATI.
2.5.2008 10:17:55   89.185.245.xxx 94
to je dost zvláštní, mám pocit že Catalyst Control Center potřebuje jen 2.0
2.5.2008 10:01:47   85.132.169.xxx 94
jeste bych dodal, ze sp3 prepise usb ovladac, tudiz pokud mate pretaktovane usb, vrati se tam zpatky 125hz a stary usb patch uz nefunguje.. da se ale dohledat jiny, funkcni (tusim HIDUSBF nebo tak nejak).
2.5.2008 10:05:57   89.185.245.xxx 94
ano, stejný případ jako uxtheme. mimochodem, Uxtheme Multipatcher 1.1 pro SP3 už se objevil na internetu
2.5.2008 13:17:49   78.98.179.xxx 104
no skoda ... som cakal viac od toho SP3 ... opravte ma ak sa mylim ale ked mam original kluc k XP SP2 a stiahnem si warezovu verziu (kvoli integracii najnovsich aktualizacii)pricom zadam svoj kluc mam vlastne original windows nie ?
2.5.2008 13:21:49   82.119.231.xxx 104
ten graf je neaky divny zeby mal linux 0.63 percenta? to je neak malo
2.5.2008 14:32:39   78.98.179.xxx 95
tiez sa mi to zda malo ... ved len kolko serverov bezi na Linuxe ... ale tak zas ak je to robene formou ankety cize bolo vybranych povedzme 1000 ludi tak je to mozne ...
2.5.2008 16:59:13   85.70.199.xxx 94
myslím že je to měřeno metodou kliků na webových stránkách, takže se to nedá vztahovat na všechny počítače, ale na všechny počítače na webu.
3.5.2008 10:31:25   82.100.3.xxx 95
Na Linuxu bezi podle poslednich info asi 60 nebo 70 procent, ale může to bejt jiny nevim kde jsme vzal ty cisla .
3.5.2008 10:54:20   85.70.199.xxx 94
v současnosti to vypadá spíš na plichtu, podle průzkumů má Apache na serverech něco přes 50%, ale je třeba si uvědomit že Apache může jet i na Windows. http://news.netcraft.com/archives/web_server_survey.html
3.5.2008 16:06:03   85.207.247.xxx 84
To asi ne, ale pro nlite bude urcite .net "lama pack".
3.5.2008 16:08:53   85.207.247.xxx 84
to melo byt samozrejme jinam
2.5.2008 16:44:43   88.146.56.xxx 94
nemel nekdo prosim problem s lightscribe? mam takovy dojem, ze po instalaci SP prestal LS detekovat mechaniku :-( diky
3.5.2008 09:17:45   212.71.181.xxx 94
Zdravim pokud by bylo mozne v nekterem dile mrknout prave na integraci .NET nebo novejsich verzi DX9 (pokud je to samozrejme mozne) byl bych vdecny dekuji i za clanek
3.5.2008 10:50:49   85.70.199.xxx 94
právě píšu druhý díl článku, .NET i aktualizace DX9 zahrnu...
3.5.2008 11:06:00   84.47.123.xxx 94
Integroval som SP3 do Windowsu XP a pri inštalácii asi v jednej tretine to vyhodí tabuľku, že to chce odo mňa súbor /napclient/, ktorý sa tam nenachádza. SP3 som integroval podľa návodu aj cez Nlite a výsledok vždy rovnaký. Vie niekto čo s tým mám? Dík.
3.5.2008 12:13:13   84.47.123.xxx 94
Presne sa volá ten súbor: napclientprov.mof
3.5.2008 14:09:01   217.66.174.xxx 84
Soubor napclientprov.mof jsem zkopiroval z c:\WINDOWS\system32\wbem\ na CD s instalaci SP3.Pro jistotu jsem jeste pridal soubor napclientschema.mof.Pak probehne instalace bez problemu.
3.5.2008 14:37:50   84.47.123.xxx 84
Tak že je jasné, že toľko opisovaný SP3 Cz, že je oficiálny, ešte oficiálny nie je! Ale o tejto chybe pri integrácií sa nikto nezmieňoval.
3.5.2008 12:13:57   84.47.123.xxx 94
Presne sa volá ten súbor: napclientprov.mof
3.5.2008 12:43:58   85.70.199.xxx 94
vypadá to na kolizi s něčím jiným... integrujete SP3 na čisté instalační médium, bez integrace čehokoli jiného? ono je taky ale dost možné, že tohle způsobuje verze SP3, přece jen tady pořád pracujeme s NEOFICIÁLNÍ verzí SP3...
3.5.2008 15:11:00   85.207.247.xxx 84
Je to uplne oficialni MSDN RTM, stejne jako je treba oficialni RC2 :\
3.5.2008 15:18:02   85.70.199.xxx 84
pravda, ale není to RTW verze. těžko říct jestli tam bude rozdíl nebo ne, já kdesi četl že jo, a souvisí to právě s úspěšností slipstreamu
3.5.2008 16:07:03   85.207.247.xxx 84
No tohle se identifikuje jako SP3bta, takze tak.
3.5.2008 16:38:23   85.70.199.xxx 84
jj. ono hlavně po vyjití RTW verze bude upravený celý MS Update, tj hotfixy pro IE7 a další.
3.5.2008 17:01:26   85.207.247.xxx 84
Njn, uz aby to bylo, protoze takhle je SP3 nebezpecnejsi nez SP2 (samozrejme pri pouzivani IE7). Rad bych konecne uzavrel svoje window s SP3, ale s takovouhle to fakt nejde.
3.5.2008 13:23:13   78.98.179.xxx 84
a chyba mi tu este jeden velky detail AHCI drivery ... ti mumaci tam stale neintegrovali tieto drivery a to v dobe ked IDE disk si kupi niekto len z nudze do starsieho PC ...
3.5.2008 13:25:06   84.47.123.xxx 84
SP3 som integroval do Windows SP2.
3.5.2008 13:34:55   85.70.199.xxx 84
drivery budu řešit taky v příštím článku. máte pravdu, SATA ve Windows XP je dost pain-in-the-ass
3.5.2008 15:27:06   213.226.232.xxx 84
Integroval jsem podle návodu SP3 do instalace bez SP. Po integraci a následné instalaci se systém restartuje a zahlásí, že chybí dva soubory. Stejné je to i při integraci do SP2.
3.5.2008 15:43:56   85.70.199.xxx 84
jaké dva soubory?
3.5.2008 15:48:23   213.226.232.xxx 84
storprop.dll a usb******.dll (nestačil jsem zapsat název). Divné je, že to dělá pouze když se držím tohoto návodu. nlite s tím problém nemá.
6.5.2008 13:26:01   84.244.112.xxx 93
Tak mě osobně jako běžnému uživateli WMP11 chybět nebude, snad naopak. Mám sní nepříznivé skušenosti, ale to asi jen věc názoru :o)...

chápu že to je jinak patřící součást k windousu...
10.5.2008 19:46:17   85.248.32.xxx 103
Ja sa chcem opýtať. Vytvoril som si Windows XP s tými DRIVER PACK. Je to vyborna vec, ked som minule inštaloval PC nepotreboval som už žiadne ine drivery všetko sa nainštalovalo. Ale teraz si chcem tam integrovať aj SP3. Môžem ako základ pre integráciu SP3 použiť už takto upravené windovsy s tými integrovanými DRIVER PACK ? Alebo ako mam postupovať?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

416 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 196Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.