prodej-pocitacu-stoupaji-v-breznu-vzrostly-o-150-procent
Novinka Prodej počítačů stoupají, v březnu vzrostly o 150 procent

Prodej počítačů stoupají, v březnu vzrostly o 150 procent

Mirek Kočí

Mirek Kočí

29. 3. 2020 10:00

Prodej notebooků a počítačů v internetových obchodech vzrostl v první polovině března až o 150 procent. O polovinu se pak zvýšil prodej tiskáren. Důvodem je pandemie koronaviru, kvůli které většina lidí využívá home office.

Reklama

Kvůli práci z domova si zákazníci pořizují vybavení k notebookům, především redukce, adaptéry, monitory a sluchátka vhodná pro telekonference. „Počítače a notebooky rostou o více než 150 procent. Objednávají je nyní jak samotné firmy pro své zaměstnance, tak i jednotlivci, kteří od svých zaměstnavatelů nedostali vhodné vybavení pro práci z domova,“ řekla mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková.

Podle společnosti Shoptet vzrostl na konci února a v prvních dvou březnových týdnech prodej PC v e-shopech v průměru o 50 procent, notebooky rostly o 32 procent a prodej tiskáren stoupl o 53 procent. Kvůli zvýšené poptávce začíná být podle ředitele IDC-softwarehouse Karla Diviše kritický nedostatek jakéhokoliv hardware pro firemní odběratele. „Je problém nakoupit i obyčejné PC nebo laptop. Ještě jsou asi předzásobené maloobchody a e-shopy, ale velkoobchody již defacto nic nemají, dodávky převážně z Číny přestávají probudit,“ uvedl.

Prodej počítačů stoupají, v březnu vzrostly o 150 procent
i Zdroj: PCTuning.cz

Největší výrobce počítačů Lenovo připustil možnost krátkodobých výpadků kvůli problémům u dodavatelů komponentů a přepravců. „Lenovo má nicméně kvalitní distribuční i dodavatelskou síť, tudíž se s 30 a více továrnami po celém světě nemusí nijak omezovat a relativně se jim daří minimalizovat potenciální dopad na koncového zákazníka," řekla mediální zástupkyně Angelika Raisová.

Dopad šíření koronaviru musí řešit i další velký výrobce Dell. „Pozorně sledujeme dodací lhůty a posuzujeme všechny možnosti, které by pomohly zmírnit dopad na naše obchodní a dodavatelské řetězce. Veškeré tyto aktuální informace jsou k dispozici zákazníkům, partnerům a prodejcům již během procesu objednávky,“ uvedlo české zastoupení Dellu.

Pandemie koronaviru se promítá i do situace v pracovním prostředí. Mnohé firmy umožňují, či někdy přímo nařizují pracovníkům práci z domova, takzvaný home office. Opatření v tomto směru pociťují i pracovníci českých podniků. Mnoho z nich svým lidem práci z domova doporučilo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama