Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!

Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!

Adam Vágner

Adam Vágner

29. 10. 2019 12:00 11

Seznam kapitol

1. Palit GeForce GTX 1660 Super se představuje 2. GeForce GTX 1660 Super: technologie a parametry 3. Palit GeForce GTX 1660 Super: konstrukce 4. Testovací sestava 5. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 6. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 7. Aliens vs. Predator 8. Battlefield 1 9. F1 2018 10. Fallout 4 (Win 10) 11. Far Cry 5 12. GTA V 13. Metro Last Light Redux 14. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 15. The Witcher 3: Wild Hunt 16. Metro Exodus
17. Shadow of The Tomb Raider 18. World of Tanks 1.5.1 19. The Division 2 20. Boost v AvP 21. Boost v F1 2018 22. Boost v Metro LL 23. Teploty 24. Chování ventilátorů 25. Hlučnost 26. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 27. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 28. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 29. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 2560 × 1440 30. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 3840 × 2160 (4K) 31. Závěrečné shrnutí

Nvidia dnes uvádí na trh GeForce GTX 1660 Super. A poté, co před pár dny prosákly nějaké výsledky, bude pro vás její výkon asi překvapením. A příjemným. V prvním testu se podíváme na výkony základního modelu GTX 1660 Super od Palit. Nabízí téměř stejný výkon jako GTX 1660 Ti a ceny jsou i o více než tisíc korun nižší.

Reklama

První grafická karta s čipem TU116, GeForce GTX 1660 Ti s GDDR6, se na trhu objevila teprve letos v únoru. S jejím uvedením jsme otestovali GTX 1600 Ti Gaming X od MSI a další modely GTX 1660 Ti. Měsíc poté se dostala na trh i odlehčená verze čipu doplněná o pomalejší paměti GDDR5. Nejlevnější GeForce GTX 1650 se pak dostala na trh v tichosti 23. dubna. GTX 1650 už je model z nižší třídy s menším čipem. Na tomto místě o ní především proto, že i ona za měsíc dostane výkonnější sestřičku – GTX 1650 Super postavenou na výkonnějším čipu TU116 podobně jako karty z řady GTX 1660, na kterou se dnes podíváme.

Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nebýt toho, že se o přípravě dalších karet do rodiny Super už dlouho mluví, asi by nás překvapilo, že se už tak brzo dočkáme i jejich faceliftované verze GTX 1660 Super a GeForce GTX 1650 Super. Tím spíš, že mezi GTX 1660 a GTX 1660 Ti není na nějaký nový model zrovna velký prostor. Nejméně jedna z nich na to musí zákonitě doplatit, a překvapivě to bude výkonnější GTX 1660 Ti. Ale nepředbíhejme.

S uvedením GTX 1660 Super Nvidia přidává i nové funkce do ovladačů, ovládacího panelu a GeForce Experience.

Pár novinek pro všechny

Pro majitele GeForce, kteří se nechystají na upgrade, má Nvidia pár novinek v ovladačích. Pro hračičky je asi nejzajímavější, že Ansel (technologie pro ) a Freestyle (filtry pro úpravu obrazu ve hrách za pochodu, které můžete aktivovat, pokud máte nainstalovaný GeForce Experience) a Ansel bude nově podporovat filtry pro post processing napsané pro injektor ReShade. Pokud se bavíte modifikováním her, nejspíš jste na něj už narazili. Nvidia nám k ovladačům přihodila i balíček filtrů na vyzkoušení, je toho hromada, takže bych se jim rád pověnoval v samostatném článku. Zprovoznit se to dá levou zadní.

V originále k tomu Nvidia doplnila následující info:

//================ReShade Support Coming to GeForce Experience==================//

GeForce gamers can tap into hundreds of ReShade filters and easily apply them in their favorite games using Freestyle or Ansel.

This support greatly simplifies everything for the end user. Traditionally, ReShade has to be “injected” and installed for each game. With ReShade support, GeForce gamers can easily add their favorite ReShade filters once and then apply to over 650+ games using Freestyle and Ansel in-game overlay.

Note that NVIDIA restricts certain Reshade filters on competitive games. Our support based on game and filter type is as follows:

* Freestyle Support: The original 14 filters included in the Game Ready Driver are supported for all games. The officially supported ReShade filters are available on non-competitive games, but only a subset are available on competitive games. Custom ReShade filters are available on non-competitive games, but not available on competitive games.

* Ansel Support: With developer integrated Ansel titles in which the game is paused, users are able to use all ReShade filters. For non-developer integrated Ansel titles, we offer support for over 30 filters.

ReShade support requires Game Ready Driver (441.07 or greater) & GeForce Experience (3.20.1.47 or greater)

//================================ADDING RESHADE FILTERS=======================//

To add ReShade support for your Freestyle and Ansel title, extract the selected ReShade filters into the folder titled “Program Files\NVIDIA Corporation\Ansel.” Depending if you have a DCH driver, you may have to create this folder yourself.

Next, activate either the Ansel (Alt-F2) or FreeStyle (Alt-F3) overlay. Here, you can apply ReShade filters from the drop down ‘Filters’ menu and tune to your liking. Some filters focus on subtle image quality improvements and minor tweaks, while others radically modify your gaming experience. Try our our new submissions to ReShade Github Repository, Neon Retro (for games which exposes depth information) as well as Posterize.

The full repository will be included as part of the official ReShade repository located at https://github.com/crosire/reshade-shaders/ New filters such as Neon Retro and Posterize will be uploaded to the repository starting Oct 29, 2019.

//================================GAME SUPPORT ================================//

Filtry stačilo rozbalit do složky program files\Nvidia Corporation\Ansel, následně je lze využít pohromadě s Ansel nebo FreeStyle. Vyvádět můžete vše, co lze realizovat jako post processingový filtr přes pixel shadery – rozličná doostřování obrazu, vylepšování barev, zvýrazňování, odšumování, světelné efekty, ale i výraznější změny.

V rychlosti jsem natípal čtyři screeny, první je standardní obraz ze starého Grid Autosport, vedle něj je obraz projasněný pomocí filtru Clarity, další je filtr simulující obraz z CRT monitoru a poslední je převedení grafiky do znaků z Ascii kódů v odstínech šedi (a jeho nastavení lze upravovat).

Screenshoty jsou pořízené přes grabovací kartu od Avermedie; protože jde o post processing, z utilit třetích stran, třeba z MSI Afterburneru, vám při pokusu o screenshot vypadne jen původní obraz.

Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz
Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz
Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz
Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz

Filtry fungují ve hrách, které FreeStyle podporují. U některých her jsou omezení, kolik titulů by mělo fungovat a jak, je shrnuto v těchto tabulkách:

Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz

Dále Nvidia do nových ovladačů přidává i ultra-low latency mód s podporou G-sync. Tato položka má nahradit nastavení s maximálním počtem předrenderovaných snímků. Standardně v tomto režimu může docházet k tearingu (roztržení obrazu v okamžiku, kdy karta začne vykreslovat nový snímek), protože se snímky dopředu neukládají do bufferů. Na monitorech s G-Sync by se to už mělo s novými ovladači obejít i bez tearingu.

Palit GeForce GTX 1660 Super: Zabiják GTX 1660 Ti je venku!
i Zdroj: PCTuning.cz

A přibýt měla i možnost zapnout doostřování obrazu, které Nvidia doplnila v reakci na image sharpening od AMD, přímo v ovladačích bez nutnosti využívat k tomu FreeStyle v GeForce Experience.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama