Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech | Kapitola 9
Seznam kapitol
Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.
Hra Company Of Heroes je první zástupce strategických her v našem testu. Jedná se o velice moderní a i velmi úspěšnou hru svého žánru založenou na novém Essence enginu. Hra je hardwarově velmi náročná ale plně podporuje i DirectX 10 rozhraní ve Windows Vista. Hru jsme vybavili posledním patchem 1.05.
Nastavení hry jsou velmi podrobná a je možné nastavit téměř vše, co hrdlo ráčí. Volba konkrétní hodnoty vyhlazování ale nastavit nejde, museli jsme se spokojit s povolením ve hře a nastavením v ovladačích grafické karty. Hra obsahuje vlastní tester výkonu, který jsem použil. Pro detail nastavení klikněte na obrázek.
Už graf s celkovým průměrem jasně dokládá vliv výkonu procesoru na hru. Propad průměrného skóre mezi taktem dvou-jádrového procesoru na 3600MHz a 2400MHz není nijak tragický ale je znát. Propad minimálních fps je ale obrovský. Pomalý dvou-jádrový a výkonný jedno-jádrový výkonný procesor začíná být pro tuto hru limitujícím prvkem. Tato hra zřetelně využívá výhod a výkonu dvou-jádrových procesorů a dá se s klidem říci že čím rychlejší - tím lepší. Doporučení tedy zní takto : Přetaktujte grafickou kartu, na výkonu to poznáte, pro hraní stačí i výkonný jedno-jádrový procesor ale doporučuji spíše hodně přetaktovaný dvou-jádrový.
Znovu připomenu že na kvalitě hraní se největší měrou podepisuje hodnota minimálních snímků fps. A ta s klesajícím výkonem procesoru opravdu razantně klesá. Už nižší takt testovaného procesoru znamenal opravdu velký propad, který nelze dohnat ani přetaktováním grafiky. Proto i tyto grafy potvrzují oprávněnost použití velmi výkonného dvou-jádrového procesoru. S jedno-jádrovým procesorem zkrátka hodnota fps klesá pod hratelnou úroveň.
Procentuální výklad průběhů této hry je v tomto případě poprvé zavádějící, protože je vytvořen z průměrných hodnot snímků. Podle výsledků by se mohlo zdát že je hra sice limitována ale ne s takovými následky na hratelnost. Opak je pravdou, při použití pomalého dvou-jádrového i rychlého jedno-jádrového procesoru je hra v určitých scénách "trhaná" a požitek z hraní je horší. Jakýkoliv dvou-jádrový procesor na vyšším taktu bude pro tuto hru velkým přínosem. Toto je první hra z testu kde je skutečně rychlé dual-core jasnou výhodou, a myslím že další hry využívající více-jádrové procesory budou brzy standardem.
Ve hře Company Of Heroes velmi záleží na výkonu procesoru.
Pro hraní doporučuji velmi výkonný, přetaktovaný dvou-jádrový procesor.
Už pomalejší dvou-jádrový a i velmi rychlý jedno-jádrový procesor hru velice omezuje a minimální počet fps klesá pod hratelnou úroveň.
V této hře pocítíte přetaktovanou grafickou kartu.