Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech | Kapitola 4
Seznam kapitol
Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.
Hra F.E.A.R. je hororovou sci-fi střílečkou v první osobě. Hra je postavená na jedinečném Lithtech enginu s nadstavbou Jupiter EX spolu s fyzikálním enginem Havok. Testovaná hra byla vybavena posledním patchem 1.7.
I nastavení kvality ve hře F.E.A.R. odpovídá dnešním standardům a je velmi podrobné. Všechny volby byly nastaveny na maximální možnou úroveň, stíny byly zapnuté a vertikální synchronizace vypnutá. Pro zvětšení konfigurační obrazovky klikněte na obrázek. K měření jsme využili vestavěný test výkonu počítače.
Jak už ukázal náš minulý mini-test, tato hra je na výkonu procesoru téměř nezávislá. Větší výkonový zisk získáte větší kapacitou RAM a výkonnou grafickou kartou. Rozdíly mezi nejrychlejším a nejpomalejším systémem v testu jsou opravdu velmi malé. I velice pomalý jedno-jádrový procesor bude pro tuto hru dostatečně výkonný.
Nejpodstatnější hodnoty testů jsou průměrné a minimální fps. I tady se prokázal malý vliv na výkon procesoru, kde při nejnižším nastavení je rozdíl jen několik fps. Nejpomalejší procesor v tomto testu ovšem už nedokáže plně využít potenciál grafické karty a její přetaktování při jeho nízkém taktu už nepřináší kýžený efekt, hodnoty jsou znatelně nižší.
I u této hry se podíváme na procentuální vyjádření testů. Výsledky jsou velmi podobné hře Prey, rozdíl mezi nejpomalejším a nejrychlejším CPU je jen v řádu procent. Pomalý procesor ovšem značně ovlivňuje výhody z přetaktované grafiky, proto spíše pro tuto hru doporučuji alespoň středně výkonný, ale klidně jedno-jádrový procesor.
Jelikož je engine této hry skutečně jedinečný nepoužívají ho žádné hry než produkty vývojářského studia Monolith. Z tohoto důvodu vám nemohu nabídnout seznam her s podobným nebo stejným základem, F.E.A.R. je prostě jedinečný.
Ani ve hře F.E.A.R. téměř vůbec nezáleží na taktu a výkonu procesoru.
Až opravdu hodně pomalý procesor začíná být pro hru "brzdou", středně výkonný CPU je srovnatelný s nejvýkonnějšími.
I zde lze doporučit středně výkonný, jedno-jádrový procesor, bude na hru stačit.
V této hře velmi pocítíte přetaktovanou grafickou kartu.