Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon
Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.5.2011
Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon

Rádi byste svůj procesor popohnali o pár MHz směrem vzhůru, ale zatím nevíte jak? Přetaktování drtivé většiny procesorů je dnes poměrně snadné a jejích výkon lze zvýšit řádově o desítky procent. Přinášíme vám proto návod, ve kterém se zaměříme zejména na praktické zkoušení: názorně jsme přetaktovali celkem osm procesorů!


Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon

Zatímco před lety byla problematika taktování procesorů poměrně složitá a vyžadovala podrobné znalosti o všech děličkách a možných komplikacích (nemluvě o přepínání jumperů a podobně), přetaktovat procesor dnes je vcelku snadné. Téměř vše za vás totiž hlídá deska a už dlouho neplatí, že byste si například museli ručně dopočítávat frekvence operačních pamětí a podobně. Stačí jen nastavit příslušná napětí, začít zvyšovat frekvenci sběrnice a sledovat, aby takt pamětí a případných dalších sběrnic nepřekročil své hranice.

Stále víc procesorů má navíc otevřené násobiče a tohoto trendu se v poslední době chytil také Intel, který podobně jako AMD (řada Black Edition) začal prodávat i cenově dostupné čipy s otevřeným násobičem (modely K). Přetaktování těchto procesorů je pak doslova hračkou, protože už nastavujete pouze násobič a napětí na jádře.

Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon

Co se týče hranic, kam až jdou dnešní procesory přetaktovat, velmi záleží na řadě, konkrétním modelu a samozřejmě také na chlazení. Následující řádky proto berte s rezervou a je možné, že váš konkrétní procesor půjde taktovat o 200 MHz hůře, případně lépe. Obecně se ale dá říct, že procesory AMD Athlon / Phenom II revize C2 mají strop kolo 3,6-3,9 GHz. S čipy novější revize C3 se pak dostanete o něco výše, dlouhodobě je lze s trochou štěstí provozovat i okolo 4,2 GHz. Na vyšší takty pak potřebujete podstatně vyšší napětí, a tedy i vodní chlazení.

Pokud se podíváme na procesory Intel, zde záleží na modelové řadě. V článku jsem zkoušel přetaktovat kdysi velmi oblíbené 65nm čtyřjádro Core 2 Quoad Q6600, které mnozí provozovali se vzduchovým chlazením až na 3,6 GHz. O něco více lze vytáhnout z novějších 45nm čipů Core 2 (architektura Penryn), které šly v dobrých případech ke 4 GHz. Na podobnou frekvenci lze dostat i většinu 45nm procesorů Core i5 / i7 architektury Nehalem. Lépe jsou na tom 32nm procesory Westmere, které si dají říct až okolo 4,5 GHz a úplně nejlépe čipy Sandy Bridge, které jsou stabilní až okolo 5 GHz. Tady však bohužel platí, že v současné době lze taktovat jen odemčená jádra K a jen na deskách s čipstem Intel P67.

Poděkování

Za zapůjčení většiny vybavení na testy děkujeme obchodu Alza.cz.

Návody: Vyždímejte ze svého procesoru maximální výkon



Tagy: návod  přetaktování  overclock  OC  postup  AMD  Athlon  Phenom  Intel  Core 2 Quad  Core i3  i5  i7  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.5.2011 04:29:02   95.85.240.xxx 7820
Hezký článek, ale v dnešní době lidé čím dál tím víc touží po opaku. Tedy ne po zvyšování výkonu za každou cenu, ale naopak po snižování příkonu. Co takhle zkusit vzít dnešní procesory, snížit jim napětí, případně je o něco málo podtaktovat a snížit jim tak spotřebu? Ono snížení výkonu o 10 % může znamenat snížení spotřeby klidně o procent 50. A to pozná každý, jak na peněžence za ušetřenou elektriku, tak za to ticho, když se větráčky nemusejí točit na maximum.
13.5.2011 17:37:15   85.162.54.xxx 203
tak tohle je PCtuning, zde se lidé honí za výkonem
Nicméně pro domácí použití je dobré vědět kdy se vyplatí hnát frekvenci výš a kdy už ne - většinou je to hranice kdy se zvyšuje produkce tepla a spotřeba energie o dost víc než se zvedá výkon. V mém případě jsem se s Phenomem 2 dostal na 3,3Ghz a na 3,4Ghz skokem vzrostla teplota i spotřeba, tak jsem nechal ty 3,3Ghz protože nemá význam kvůli pár Mzh si přetápět skříň a spotřebovávat spoustu wattů navíc.
14.5.2011 08:38:40   90.176.156.xxx 70
To já zase nepoznal rozdíl v hlučnosti u Athlon II 250 přetočenýho z 3 na 3,6 GHz, ale spotřebu jsem neměřil, ale až bude čas, tak si ji změřím. Záleží i o jaký jde CPU a jakej je chladič, já mám AC Extreme a jedu hlavně jenom na pasiv.
13.5.2011 05:19:09   193.86.121.xxx 24
Já už více jak rok provozuji Core i7 920 na 4,2GHz, deska je ASUS P6X58D Premium, chladič Noctua NH-U9B, paměti jedou na 1600MHz. Procesor krmím ale 1,4V a ostatní mám na auto. Procesor v Prime95 (test Maximum heat) topí 84°C v zavřeném case (Zalman HD160).Kdyby někdo chtěl nějaké detaily, rád napíšu ;-)
13.5.2011 05:44:53   195.178.92.xxx 42
no ta teplota moc chvalihodna neni,na co mas i7@4,2 v htpc skrini?co tam mas za grafiku ze je procesor tak horky?ja jsem se na podobne teploty dostaval kdyz jsem x4 chladil paseivne CM Z600 a 9800GT accelerem pasivne,jedine ventilatory byly vepredu case 120mm a ve zdroji...stabilni to bylo i pri hre,ale ty teploty...jinak to bylo poskladane v minitoweru CM.
13.5.2011 06:18:16   89.111.108.xxx 57
Mně ta teplota přijde v pohodě od doby, co jsem měl Pentium 4 se standardním chladičem a na základních 3GHz to mělo v zátěži 95-105°C A pod nějakých 103°C to bylo i stabilní.
13.5.2011 06:43:19   193.84.186.xxx 35
Co je na té teplotě špatného? Já mám Core i7 960 taky na 4,2GHz a v zátěži mám podobnou teplotu (a to mám HAF 932 a chladič Noctuu NH-D14). Na nižší teploty se s i7 bez vodníka těžko v zátěži dostaneš, leda bys vrznul celý PC do mrazáku.
13.5.2011 10:31:40   109.80.110.xxx 14
1 je to U9B, to není nějak silný ani velký chladič.
Navíc ta teplota je OK, tys asi měl AMD, tam by ty teploty nebyly pěkné, ale na Intelu je to pěkný výslede, obzvláště s topivým i7 9xx.
13.5.2011 13:24:15   193.86.121.xxx 21
Mám tam ASUS radeon 6970 Direct CUII, v HTPC to mám proto, že dříve nebyly VGA taková monstra a já chtěl, aby se mi PC vešlo pod televizi a nevypadalo jako počítač, když to je v obejváku. Každej (včetně mě) si obejvák vylepšuje obrazama, drahym nábytkem a kdovíjakejma ozdobama a paxi tam prdne ke stolku faktqalitní skříň za 400,- i se zdrojem. To jsem nechtěl a do Zalman HD 160 po drobné úpravě koše na HDD narveš cokoliv :-)
13.5.2011 17:19:37   88.102.74.xxx 32
i7 920 je horkej procesor, na 4.2GHz topí už opravdu dost. 85°C v zátěži je naprosto v pohodě, naopak ho má zřejmě chlazenej velmi dobře.. muj kus lez k 90°C (taky proto sem ho vyměnil za 930).
14.5.2011 11:19:14   95.173.67.xxx 12
i7 920 s boxem bezici v serveru... snizil jsem napeti o cca 0,15V a frekvenci zachoval... spotreba o 45W dolu. Vykon stacil. Stabilni bez problemu... jede 24/7 asi 4. mesic.
13.5.2011 11:14:20   165.72.200.xxx 11
Intel k tomu rika toto: TCASE 67.9°C.
Hodne stesti!
13.5.2011 05:38:54   78.98.4.xxx 32
Podtaktovanie je vhodne riesenie pre usporu energie, ale ked sa ma na nizkom takte hrat, tak to bude stacit malokomu a nie vzdy. Dobre nastaveny pretakt hned spoznat na lepsej hratelnosti. Bios od Gigabyte ponuka moznost nastavenia niekolkych profilov pretakovania. Mozem mat tak 1. pre nizke a 2. pre vysoke pretaktovanie. Vzdy po zapnuti PC staci zaradit, na internet, tak jednotku. Nakolko je uz dost teplo a nie zrovna najlepsie obdobie na pretaktovanie, vyssiu rychlost CPU aj tak poznat.
13.5.2011 06:03:28   62.245.104.xxx 100
Taktování však pochopitelně závisí i na konkrétní kvalitě kousku CPU, není třeba x4 955 jako x4 955 (byť v C3 revizi) a ještě větší rozdíly v kvalitě kusů najdeme mezi procesory Sandy Bridge, kde horší kusy zvládají ztěží 4.5 GHz stabilně a naopak ty nadprůměrné okolo 5.1 GHz. Dalším aspektem je verze základní deska, verze BIOSu a také podceňovaný zdroj.
Neřekl bych, že OC je až tak jednoduché. Autor opoměl, že dalším aspektem zvyšujícím výkon je u procesorů AMD a Core i7 první generace jdnotka "uncore" a jak na ni vyzrát.
Podtaktování je taky zajímavá myšlenka a je mnoho uživatelů, kteří provozují sestavu an defaultních taktech s co nejnižšími volty pro jednotlivá P-state. Mohu dát jen můj příklad (ale nepoužívám šetřící p-state) OC s co nejnižší voltáží:
x6 1090T BE@3958 MHz 1.308V
PS:jedná se však o velmi povedený kousek procesoru.
13.5.2011 17:25:39   88.102.74.xxx 11
Zdroj dokáže změnit hodně, přidání filtrace proudu před něj taky, ale obvykle to neni nutné dokud to člověk nemyslí moc vážně s taktováním.

Jinak bych dodal, že u taktování i7 (s1366) je nejdůležitějším napětím VTT/uncore. Těch 50mV co je ukázaných nemusí stačit.. Zbytek nevim, netaktuju vše.
13.5.2011 06:21:44   89.111.108.xxx 70
A nejde nastavit procesor nějak rozumně, aby bez zátěže byl podtaktovaný a v zátěži přetaktovaný a nabízel tak příjemný kompromis nízké spotřeby a vysokého výkonu? Určitě by se hodila druhá část dnešního článku s podtaktováním případně nějakým komplexním nastavením.
13.5.2011 07:33:52   62.245.104.xxx 21
jde....pro AMD Phenomy a Athlony II doporučuju PhenomMr Tweaker.
13.5.2011 17:21:49   88.102.74.xxx 10
Jde, když necháš u i7 zapnuté všechny funkce. Mě to tak funguje - 2GHz@1V v klidu, 3,6GHz@1.35V v zátěži, s mírnou zátěží se to pohybuje volně mezi, podle potřeby, i7 930 jinak.
14.5.2011 11:28:16   95.173.67.xxx 00
mam i5 - 760 a nechal jsem vsechny usporne funkce zaple, frekvenci jsem zvednul jen tak trosku abych dostal pameti z 1333 na 1600.... funguje mi jak usporny podtaktovany mod (1,45GHz), tak turbo (3,5GHz). Skoda ale ze jsem pc musel koupit v takove blbe dobe. Sandy bridge je jeste o kousek uspornejsi nez stejne vykonna i5 v s.1156. Ale menit to kvuli tomu nebudu.

Jen tak pro zajimavost.... stavel jsem NAS. deska od asus s dualcore atom a ion,1GB ram DDR3, 2port express sata + 6 disku = 59W
deska msi g41m-p28, celeron 1,8GHz (conroe-l), 2GB ram DDR3, 2port express sata + 6disku = 60W

a hadejte co je vykonejsi? Jenom skoda ze u teto desky nemuzu menit napeti cpu, rad bych mu trosku ubral...

Tenhle clanek je ale zamereny na mozne maximum...
13.5.2011 06:57:08   213.81.180.xxx 30
procesor e8400 - 3000MHz vsetko zakladne napetia ktore su pre tento procesor ale zbernicu som hned supol na 400MHz a ide stabilne na 3600Mhz + vsetky uspory zapnute. Takto si to predstavujem teplota pri 100% vytazeni CPU 61C
13.5.2011 07:34:31   194.108.39.xxx 32
Já mám také E8400 přetaktováno na 3600MHz. Teplota mi zatím nepřesáhla 59°C. Už to tak mám víc jak 3 roky a výkon je stále dostačující
13.5.2011 10:32:51   109.80.110.xxx 20
Čím to chladíš?
Na 4GHz se určitě dostaneš.
13.5.2011 19:00:38   89.173.37.xxx 01
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2289&page=2
14.5.2011 23:00:15   109.80.110.xxx 00
Tož to neni nic moc, ale na 4GHz se stím určitě dostaneš.
13.5.2011 10:35:16   213.220.198.xxx 34
presne takto mam svuj stary procik v druhem kompu, napeti jde dokonce i o neco snizit (koupil sem tedy E3110, ne 8400..coz je ale to samy)

podtaktovani moc dobre nechapu, koupit si vykonnej procesor za velky penize, a srazit mu vykon/odber umele, to je logictejsi rovnou vrazit litr do celerona a radovat se z nizkyho uctu za proud, diky cemuz ho akorat znova vic zdrazej
13.5.2011 07:23:58   195.5.186.xxx 21
Mám přesně tenhle procesor, provozuji ho na 3,6GHz při napětí 1,4v. Strop mám zatím 4.1GHz při 1,55v, HT a paměti jsem snížil o jednu děličku, zbytek na auto. Maximální teplota s OCZ Gladiátor MAX 45°c Deska GB GA-890GPA-UD3H, paměti OCZ DD3 1600MHz CL7.
13.5.2011 09:40:01   195.80.183.xxx 10
ja som zase chytil pekny kusok tiez ale E8500 a pri napati iba 1,27V mi perfektne slape na 3,81GHz. V zatazi tam mam do tych 70 stupnov ale teplotu CPU dost ovplyvnuje taktnuta GTX 280ka s accelerom ktory vsetko fuka na CPU...predtym som mal na CPU nieco pod 60 stupnov...ono by to slo aj viac ale RAMky nepustia viac.
15.5.2011 05:44:45   217.75.82.xxx 00
Tiez som C2 PhenomII (X3 720) prevadzkoval na 3600MHz s 1.4V...
13.5.2011 07:55:55   195.113.165.xxx 31
Bych taky zvyšoval, kdybych neměl takovou parádní desku. Když dám procesor z 2,4 na 2,8 tak se mi při spuštění zasekává komp
13.5.2011 09:25:28   194.228.147.xxx 20
Ty teploty u Core i5-2500K jsou tedy priserny, 20c nad limitem od Intelu, to neni na 24/7 provoz a CPU je zrale na odpaleni. Sam ho provozuji na 4,2 Ghz (Gelid Tranquillo)pri napeti 1,205V, pri OCCT mam max 62c, pri renderingu okolo 55c, pri 4,3 ghz bezi 1,21V i pri 4,5 Ghz na 1,25V. Athlon II X4 620 jsem dal na 3,25 Ghz (Scythe Minininja) pri snizenem napeti 1,325V, v OCCT je teplota 52c. Core 2 Duo E8200 na 3,4 Ghz pri snizenem napeti 1,210V (chladic Scythe Ninja 2), teplota 63c. Tohle mi prijdou realisticke dlouhodobe OC, ty co jsou uvedeny v clanku jsou limitni, melo by to byt cervene oznaceno, nebo si nejake BFU odpali CPU.
13.5.2011 12:21:13   78.108.154.xxx 30
horsi je to ze se to nemusi stat hned,ale taktne to,prevoltuje to,bude to stabilne prehrivat,precijen v zatezi to neni 24/7 u bfu a za mesic ci dva to odpali...
13.5.2011 10:33:39   109.80.110.xxx 00
Co máš za CPU?
13.5.2011 11:05:26   88.103.132.xxx 00
Intel Q6600.
13.5.2011 09:30:25   193.165.5.xxx 101
Tak tak. Tenhle zpusob taktovani mi prijde uz dost neprkatickej a prekonanej. Je lepsi takotvat pomoci P-state (s utilitou K10Stat napr.) a clovek si muze zaroven velice snizit klidovy frekvence a napeti (ja mam treba 400 MHz) i nastavit maximalni OC vykon pro vytizeni. To vse dynamicky se menici podle zateze a individualne na jadrech. Zkratka je uplne zbytecny aby kdyz se na pocitaci zrovna jen surfuje, pracuje nebo kouka na film, aby vsecky 4 jadra byly vysroubovany na max (kvuli spotrebe, teplote, hluku).

To by rozhodne byl taky uzitecnejsi navod, protoze navodu na tohle primocary taktovani jsou mraky a mraky. Navodu na takotvani pres p-state je jak safranu... co vy na to?
13.5.2011 10:17:08   82.209.53.xxx 20
Clanek je jako vzdy poucny a pekny ale nikde se nemuzu dozvedet jak pretaktovat svuj intel core quad 8200 na zakladni desce MSI MS-7358 v biosu neni moznost taktovani a dopodus nevim jestly je vubec mozne na teto desce taktovat... jestly nekdo zna nejakou ulitku pres kterou je ta moznost tak prosim sem sni dik
13.5.2011 10:38:57   213.220.198.xxx 00
Jestli nema taktovani v biosu, tak je to na prd. na netu je dost utilit co umi hybat frekvenci z prostredi OS, napriklad SetFSB, ale zadnej myslim neumi zaroven hybat ostatnimi hodnotami, takze procesor pretocis o par (set) mhz a stejne skoncis na tom ze ti nebudou stihat pameti/volty/whatever. Ale lepsi jak nic
13.5.2011 10:26:51   194.228.164.xxx 60
taita napsal:
Hezký článek, ale v dnešní době lidé čím dál tím víc touží po opaku. Tedy ne po zvyšování výkonu za každou cenu, ale naopak po snižování příkonu. Co takhle zkusit vzít dnešní procesory, snížit jim napětí, případně je o něco málo podtaktovat a snížit jim tak spotřebu? Ono snížení výkonu o 10 % může znamenat snížení spotřeby klidně o procent 50. A to pozná každý, jak na peněžence za ušetřenou elektriku, tak za to ticho, když se větráčky nemusejí točit na maximum.

to je i ma cesta...
kdyz jsem se honil za vykonem / Duron600@950 + dalsi tweaky /, tak ten narust vykonu byl "neskutecny"
ale dnes, jedu na podtaktovanem a podvoltovanem Athlonu 5050e , vse je tiche, chladne s naprostym prebytkem vykonu pro bezne uziti...
pokud uz obcas neco delam s vysokym narokem na vykon / rendering videa /, tak PC pritopim...
13.5.2011 10:40:27   87.249.128.xxx 41
Díky za pěkné počtení
13.5.2011 11:32:36   94.230.155.xxx 40
Jakožto majitel tohoto CPU nesouhlasim s tim jak jste jej přetaktovali.

Proč proboha ženete nahoru napětí QPI? To žeňte nahoru jen kdyby do pamětí šlo více jak 1,65v. A vždy jen o tolik % o kolik šlo to napětí. To samé tam rvete napětí do chipsetu, proč proboha, to ničemu nepomůže spíš uškodí, bude to víc topit. I ta najlevnější X58 deska dá bez zvedání tohodle napětí FSB nad 200. Výsledek je chabej a jsou zvedány voltáže tak kde se nemaj zvedat. Mam hodně starou I9 920 a jedu jí na 4,2Ghz při 1,35v core 1,58v ram a to je vše, nic jiného nebylo třeba zvedat a ani to neni strop cpu. Tim jak jste nahnali voltáže tam kde bejt nemaj jste si spíš pohoršili.
13.5.2011 12:06:26   217.77.165.xxx 20
Škoda že ste nezvolili tento proc. místo x4 945, kvůli odemčenému násobiči. Zajímalo by mě kam až se dá vyšroubovat, já ho provozuji na 3,8 Ghz při napětí 1,44V (pouze násobič a nijak sem se to nesnažil ladit, prostě jsem to nataktoval "od oka")...
13.5.2011 12:23:00   213.151.217.xxx 60
net.Xtreme napsal:
A nejde nastavit procesor nějak rozumně, aby bez zátěže byl podtaktovaný a v zátěži přetaktovaný a nabízel tak příjemný kompromis nízké spotřeby a vysokého výkonu? Určitě by se hodila druhá část dnešního článku s podtaktováním případně nějakým komplexním nastavením.


Samozrejme, ze ide... Moj i5-2500K ide v idle na 1.600 MHz a v load 4.900 MHz. MB MSI P67A-GD65 B3
13.5.2011 14:27:42   82.117.130.xxx 21
chtelo by to navod jak pretaktovat notebooky ktere nejdou pretaktovat pomoci biosu s corei procesory
13.5.2011 15:14:02   91.127.91.xxx 10
Citace:
Celá situace se pravděpodobně zlepší až s příchodem nových desek s čipsetem Z68, které by měly umožnit v zásadě ničím neozmené ladění BCLK, a tím i libovolné přetaktování.


14.5.2011 16:02:53   212.96.185.xxx 00
Na stejnou chybu jsem upozornil i v článku "Doporučené sestavy a monitory – květen 2011" od jiného autora. Vypadá to, že někteří členové redakce pctuningu asi moc nesledují poslední dění v oblasti výpočetní techniky . Nutno říci, že v tomto případě to poukazuje na stáří článku, který asi někde pěkných pár dní ležel před publikováním.
13.5.2011 17:45:22   85.162.54.xxx 00
docela schází jeden AMD Phenom X3, s odmykáním jader je taky dost legrace. Já mám P2 720BE, odemkl jsem ho na všechny jádra a přetaktnul na 3,3 Ghz. Zřejmě by to šlo i dál ale to čtvrté jádro to nezvládalo a po této frekvenci příliš vzrostla teplota i spotřeba tak jsem to nachal na těch 3,3Ghz, na desce Gigabyte UD-4 790XT to šlo jedna báseň, akorát paměti jdou jen na 1333Mhz přestože mají delkarovanou frekvenci 1600Mhz, zkoušel jsem vše možné a pokrok nula, asi nekompatibilita s deskou (paměti OCZ).
13.5.2011 19:17:33   78.45.94.xxx 10
Zdravím, mám Core i5 750 v desce Gigabyte GA-P55-UD3R, chladič CoolerMaster Hyper 212+ osazený 2x Noctua NF-P12 (otáčky regulované BIOSem pomocí voltage) a ve skříni Fractal Design Define R2 (osazeny 3x 120mm a 2x 140mm ventilátory, zregulované na 800 a 500 otáček) a GPU mám Radeon HD 5770 Vapor-X.
Jde mi o to, že při přetaktování na 3600 MHz se mi zdají dost vysoké teploty, v klidu 48°C (nejteplejší jádro) a v zátěži 71,71,66,74°C (vypsaná všechna jádra). Pomohla by třeba změna chladiče za Noctua NH​-D14 nebo nějaký jiný? Nebo se zbytečně nervuji a ty teploty jsou "v pohodě"?
Děkuji.
13.5.2011 22:18:56   81.200.57.xxx 00
tak ja mam uplne stejnou sestavu, akorat mam case coolermaster 330 a taky mam tak vysoky teploty a taky se mi to zda docela dost... takze jedu na 3 GHz...
13.5.2011 23:37:31   77.92.197.xxx 10
Provozuju Core i5 750 na 4 Ghz chlazený vodou,deska MSI P55-GD80 a teploty jader do 70 C jsou OK.Teploty trvale nad 75 C už skracují životnost CPU . . .
Já mám v zátěži MAX 53 C při těch 4 Ghz ale uchladím to do 4,75 Ghz Ale v zimě mám radiator vodníka venku za oknem a tam už mám luxusní teploty...
14.5.2011 22:03:59   88.101.253.xxx 00
Ja mam jen jinou skrin a teploty IDLE 35 v LOAD 65. Jinak mam skrin za 1000 a osazene 1*1200mm + 1*80mm tot vse. Vetrak na chladici puvodni a pasta MX-2. Tech 3,6GHz jedu na 1,2V
13.5.2011 19:32:02   92.52.17.xxx 00
zdravim je to mily clanek ale skoda ze jste nedali nejaky novsi core 2/core 2 quad. q6600 je super ale novsie verzie sa daju lepsie taktovat. na mojej maximus formula II sa lamersky priznavam ze som nastavil len crazy bios settings, daco navysil fsb a z q9550 -2.83 som spravil 3.97 ghz. nejaky konkretnejsi navod by bol super, lebo ak si dobre pamatam tak novsie core2 potrebovali nizsie napatie. dik.
13.5.2011 19:32:42   92.52.17.xxx 00
ah ano je to na vzduchu, je to nejake noctua, ale s jednym ventilatorom
13.5.2011 19:53:37   78.98.1.xxx 00
Som majiteľom Phenomu II X4 945 revízie C3, ale vyššie predstaveným postupom sa horko ťažko dostanem na 3,5GHz. ... hold blbý kus ...
13.5.2011 20:00:26   78.98.100.xxx 00
a kde sa to konkretne nastavuje na tych gigabyte doskach, lebo v BIOS-e sa toho neviem dopátrať, a Easy tune je jeden zabugovany program
14.5.2011 05:50:35   95.102.199.xxx 10
Je mozne, ze tvoja doska nahravanie biosu nepodporuje. Ked sa dostanes do biosu na zakladne menu, pozri sa ci tam mas F12 Load bios to cmos. Ak mas staci stlacit tacidlo F12, kde je nahrana historia taktovania. Od tial sa da zvolit pozadovane nastavenie. Ak chces vytvorit profil je tam F11 Save bios to cmos.
14.5.2011 06:30:48   95.102.199.xxx 00
Opravujem, spravne to ma byt F11: Save Cmos to bios a F12: Load Cmos from bios.
13.5.2011 23:05:26   62.168.112.xxx 30
Ahojte, pochvalim sa aj ja - prevadzkujem stary core 2 duo e6300 (1.86 Ghz) na 3.1 Ghz. S chladicom freezer 7 pro bez pasty je teplota cca 60 C. Na sucasne nove hry stale postacuje. Doska asus p5b, gpu 5870 2 gb, zdroj 500 w, ramka 2 gb, ssd vertex 2 32nm. Nadchyna to este niekoho okrem mna?
14.5.2011 07:15:57   82.114.200.xxx 10
vasava napsal:
Ahojte, pochvalim sa aj ja - prevadzkujem stary core 2 duo e6300 (1.86 Ghz) na 3.1 Ghz. S chladicom freezer 7 pro bez pasty je teplota cca 60 C. Na sucasne nove hry stale postacuje. Doska asus p5b, gpu 5870 2 gb, zdroj 500 w, ramka 2 gb, ssd vertex 2 32nm. Nadchyna to este niekoho okrem mna?

provozoval sem E6320 (1,86 Ghz) na 3,52 Ghz
14.5.2011 08:15:01   93.99.139.xxx 00
Mám Intel Core Duo E6320/Conroe a zamčenej BIOS. Existuje nějaká možnost jak přetaktovat procesor?
14.5.2011 12:56:03   91.127.187.xxx 00
maxmabere napsal:
Opravujem, spravne to ma byt F11: Save Cmos to bios a F12: Load Cmos from bios.
mam p55 UD3, ja som myslel ze sa da ten profil prepnut pomocou dakeho Hotkey, lebo gigabyte ma daky hotkey OC, ale ako som povedal vobec to nefunguje...
14.5.2011 15:02:24   95.102.192.xxx 00
Je mozne, ze Gigabyte ma neaky Hotkey no ja ho nepoznam. Najskor to bude cez neaku utilitu vo win. Ja si profily prepinam cez bios na doske EP45UD3R. Utility u mna neexistuju, len to brzdi vykon.
Bez toho, aby sa clovek neustale hrabal v biose, v OS, v PC sa nic nenauci ani poriadne nenaladi. Bez neustalych restartov sa neda na niektorych doskach ani bios vyladit. Kdo chce spravnym pistolnikem byti, ...
14.5.2011 15:53:36   91.127.187.xxx 00
no jo, tiež som si povedal, že inak to asi nejde, ale ako iste chápe mnoho ľudí, netúžim mať 4.2ghz na 24/7, ale aby sa to mohlo dynamicky prepinať... a pri takom OC je asi nebezpečne mať zapnute šetrné režimy a Turboboost
14.5.2011 17:27:41   94.113.89.xxx 10
Stáhnul jsem si program CoreTemp a koukám, že mám rozdíl teploty jader cca 10st ! Core1 : cca 25st, Core2 : 35st. Při zátěži Core 1 40st., Core2 : 49st.

Je to normální? Nebo jsem chladič špatně přichytil respektive špatně nanesl teplovodivou pastu?
Procesor mám Athlon X2 4000+.
Díky. moc
15.5.2011 05:42:00   217.75.82.xxx 00
Mysel_1 napsal:
Intel k tomu rika toto: TCASE 67.9°C.
Hodne stesti!

Tcase a Tchip su dve sakrarozdielne hodnoty...
15.5.2011 10:33:49   195.47.47.xxx 01
Moc pěkbý článek PcTuningu Leč já ze své vlastní zkušenosti neznám aplikaci,která by dokázala využít i nepřetaktovaný Core i5-750 ... takže to nemá podle mne moc velký smysl ... Každopádně přetaktovaný ho mám také,to jo ... (3,8Ghz) ..
17.5.2011 08:26:55   194.228.122.xxx 30
Jen bych zde rad zminil, ze zminovane utility jsou sice pekne, ale podle mych zkusenosti jsou v podstate k nicemu. Mam jiz letite zkusenosti s taktovanim, zacinalo to Duronem a GF440MX, momentalne to konci phenomem x3 a ati hd4500. No, je fajn, ze mi ty programy nevyhodi zadnou chybu a tveri se, ze je vse v poradku, terba i po hodine testovani. Jenomze pak spustim nejakou skutecnou aplikaci (napriklad hru) a behem 2 minut se system zasekne, v lepsim pripade se zhrouti do BSOD.
17.5.2011 11:11:49   194.228.164.xxx 00
peavey napsal:
Jen bych zde rad zminil, ze zminovane utility jsou sice pekne, ale podle mych zkusenosti jsou v podstate k nicemu. Mam jiz letite zkusenosti s taktovanim, zacinalo to Duronem a GF440MX, momentalne to konci phenomem x3 a ati hd4500. No, je fajn, ze mi ty programy nevyhodi zadnou chybu a tveri se, ze je vse v poradku, terba i po hodine testovani. Jenomze pak spustim nejakou skutecnou aplikaci (napriklad hru) a behem 2 minut se system zasekne, v lepsim pripade se zhrouti do BSOD.

mas pravdu, pokud je nektera z komponent na hrane stability, tak lze ocekavat vse...
ja se hodne honim za propustnosti pameti / spatne nastaveni je podle me to nejdulezitejsi, co snizuje celkovy vykon... /, projedu pameti na synteticke testy, udelam si nejaky delsi testovaci rendering videa a vse je OK...
pak z niceho nic PC zacne zlobit BSODy pri beznem surfingu, ci dokonce pri startu OS atd...
tyto blbiny taky rady delaji nekvalitni zdroje pri poklesu napeti v siti...
17.5.2011 11:34:18   194.228.122.xxx 00
No, u me bych to na zdroj nevidel, mam jeste velkou rezervu a navic celkem novy seasonic 80+. Takze bych to videl spis na ty pameti, v zaklade jedou na 1066 pri 2,1V, ale pro potreby taktovani jedou se snizenym nasobicem na 800 a po pretaktovani fsb (200->245-250) behaji na cca 990MHz s dosud nezmenenym casovanim 5-5-5-15 a napetim 2,0V. Hodnota fsb 250Mhz je tak nejak pro muj system kriticka a jen malokdy se mi podarilo delsi dobu byt jen testovat. Samozrejme mam i o krucek zvednuty napeti na NB a CPU.
17.5.2011 13:02:40   194.228.164.xxx 00
peavey napsal:
No, u me bych to na zdroj nevidel, mam jeste velkou rezervu a navic celkem novy seasonic 80+. Takze bych to videl spis na ty pameti, v zaklade jedou na 1066 pri 2,1V, ale pro potreby taktovani jedou se snizenym nasobicem na 800 a po pretaktovani fsb (200->245-250) behaji na cca 990MHz s dosud nezmenenym casovanim 5-5-5-15 a napetim 2,0V. Hodnota fsb 250Mhz je tak nejak pro muj system kriticka a jen malokdy se mi podarilo delsi dobu byt jen testovat. Samozrejme mam i o krucek zvednuty napeti na NB a CPU.

ja to u sebe tez vidim na me DDR2, ale ja jim davam agresivni casovani / def. 5-5-5-18-2T@800@1.8V na 4-4-4-11-1T@900MHz /, testy zvladnou v pohode pri 1.90V / nastaveno 1.95V /...
18.5.2011 08:20:09   109.230.217.xxx 20
Core 2 Duo E8500, 3.55Ghz, RAM 4GB Kingstone HyperX 1066Mhz DDR2, deska Gigabyte GA-EP45-UD3LR. Násobič CPU 8x (z 9.5x), násobič RAM 2,4x (z 3,2x), FSB 444Mhz (default 333Mhz), CPU Vcore 1.35V, RAM 2,1V, chladič boxovaný intel, teplota v klidu 28°C, zátěž max 50°C, case Coolermaster HAF 922
18.5.2011 08:25:27   109.230.217.xxx 20
C1E, C2E a EIST vypnuty. Asi by to šlo i dál, nejvíc sem zkoušel 4GHz, ale tam to už topilo celkem zásadně (i když na box chladič dobré).
14.2.2012 13:06:20   85.248.16.xxx 00
Caute chlapci, a na platformu 2011 ste zabudli?roro by ma zaujimalo

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

72 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 32.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.