Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon
OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon
autor: Redakce PCT , publikováno 6.3.2008
Seznam kapitol
1. OverclocKing 3 - nejlepší poměr výkon/cena
2. Výpočet výsledku a podmínky soutěže
OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

Výsledky ankety jsou jednoznačné - přejete si soutěž, kde by hlavním kritériem byl nejlepší poměr ceny ke grafickému výkonu (což by mohlo být takovou menší nápovědou pro ty, kteří plánují novou PC sestavu). Podle tohoto zadání jsme se pokusili o sestavení zadání, ve kterém by se vyskytla oba kritéria. Šance máte poměrně vyrovnané...


Dnešním dnem pokračujeme v naší pravidelné soutěži v přetaktování, kterou jsme nazvali příznačně PCtuning OverclocKing (vítěz tedy získává titul ve stylu "král přetaktování PCtuningu").

Poznámka: každý díl soutěže je věnovaný jinému typu přetaktování, soutěžní kritéria se budou kolo od kola lišit. Tím dosáhneme toho, že šanci postupem času nebudou mít pouze největší profíci, ale mnohem širší skupina čtenářů.

OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

1. kritérium - výkon

Docela dlouho jsme uvažovali o vhodném testu, který je snadno proveditelný, důvěryhodný, zároveň dobře dostupný a přitom poměrně přesně odpovídá výkonům grafických karet v moderních hrách a aplikacích, abychom zjistili, že žádný takový test vlastně neexistuje. Ba co víc - ve skutečnosti nelze najít ani takový test, který by bezezbytku splňoval tři z těchto čtyř klíčových podmínek.

V této situaci, ač neradi, jsme sáhli po testu 3DMark 06, který je sice snadno proveditelný a dobře dostupný, avšak málo důvěryhodný a neuvěřitelně "přeoptimalizovaný" a hledali v něm aspoň dílčí části, které nejlépe odpovídají výkonům v mixu současných her DirectX 9. Z našich úvah jsme záhy vyloučili celkové skóre "3DMarks" a zaměřili svou pozornost na dva dílčí subtesty.

OverclocKing - soutěž o nejlepší poměr cena/výkon

Podle našeho názoru, z celkové sady testů 3DMark 06, grafický výkon (pokud bychom hledali jen jedno jediné číslo) nejvýstižněji vyjadřuje skóre HDR/SM3.0 v rozlišení 1280x1024 se zapnutým antialiasingem (4x AA) a anisotropním filtrováním (8x AF). Vzhledem k tomu, že verze, která je volně ke stažení na stránkách vydavatele benchmarku, má omezené možnosti změny konfigurace, jsme se rozhodli, že kritériem bude sice HDR/SM3.0 Score, avšak ve výchozím (tzv. defaultním) nastavení. Proto v našem příkladu do hodnoty "výkon" dosadíme (viz. výše) 1029.

Co pro váš výsledek tedy musíte udělat? Spustit test 3DMark 06 a opsat si dílčí výsledek HDR/SM3.0 a to ve standardním a případně i přetaktovaném stavu (přetaktování není nutnou podmínkou tohoto kola soutěže - pro výborný výsledek může být ale nezbytné). Poznámka: vliv paměti a procesoru není v tomto testu rozhodující (pokud máte procesor taktovaný výše než 2GHz).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
155 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 65.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.