Hlavní stránka Návody Úpravy: modding Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo
Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo
autor: Petr Šaroun , publikováno 1.5.2019
Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Často potřebujeme nějakou drobnost, redukci nebo díl a přemýšlíme nad tím, jestli by se na tom nedalo ušetřit. Nejeden výrobek je předražený nejen „pocitově“, ale naprosto reálně. Proč by jednoduché pouzdro na mobil mělo stát čtyři stovky a proč kousíček plastu velký jako víčko 120 korun? Pak se poohlížíme na Aliexpressu.


Redukce pro M.2 disky do PCIe

Adam Vágner, takový šéfík na PCt přes články, po mně chtěl nějaké ClickBaity, tak jsem se zamyslel a něco připravil. Nebudu-li kamenován, připravím další šílenosti k další čarodějné příležitosti.

Jestli se na Aliexpress něco vyplatí, jsou to právě redukce. Třeba redukce pro disky M.2 do slotů PCIe. Těch jsem potřeboval hodně pro speciální projekt, nešetřil jsem a nakupoval.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Redukce do PCIe pro M.2 disk

Jak vidíte, cena za kus byla okolo 70 korun.

A tady už vidíte hromádku u mě doma, částečně osazenou SSD.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Redukce do PCIe pro M.2 disk

Redukce jsou výborné, ale mají jednu drobnou vadu – potřebují alespoň slot PCIe X4. A teď co s tím?

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Redukce je PCIe X4, běžný slož PCIe X1

Použijeme pilník!

Postupoval jsem velmi opatrně, nejprve pilníkem a když mě to přestalo bavit, úhlovou bruskou.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Úprava konektoru jemným nástrojem profesionála

S ohledem na ceny redukcí jsem začal PCB bezohledně brousit. Tady už je vidět výsledek.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Úprava konektoru jemným nástrojem profesionála

Upravená redukce osazená v se slotu x1 v PC, uvnitř je disk Intel Optane 16 GB.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Zapojená a osazená karta

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Stav zařízení

Intel Optane nejsou zrovna nejrychlejší disky v kontinuálním čtení nebo zápisu, proto propad rychlosti není fatální. Stávající připojení přes PCI x1 je dostatečně rychlé, ale nový Samsung 970 PRO bych takhle zmrzačil.

Krámy z Číny: co jsme nakoupili za pakatel a jak to fungovalo

Propad rychlosti není zásadní

Závěr

Drobnosti se skutečně vyplatí nakupovat přímo z Číny a složitější výrobky v ČR. Jistě se najde dost lidí, kteří budou hájit nákupy mobilních telefonů a grafických karet. Rozhodnutí je na vás.

Pokud o to budete stát, můžeme se příště podívat na vodní chlazení z Číny, další redukce a další krámy. Samozřejmě, pokud mi mezitím nedorazí další zajímavé síťové hračky.



Tagy: Aliexpress  Ebay  nákupy v Číně  nákupy přes Internet  kvalita z Číny  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.5.2019 12:48:23   178.255.168.xxx 220
Z Ciny jsem toho objednal uz hodne,nejdrazsi vec byl sluchatkovy zesilovac-neco podobneho by me vyslo u nas nejmene 2x draz.
Z Ciny je nejvyhodnejsi objednavat levne blbosti,tu samou vec co koupite tam za 150Kč treba,koupite tady treba za 400Kč + jeste cca 100Kč posta.
Pruser,ale bude pokud prestane platit ten limit do kteryho se neplati DPH a clo a je nutny zasilku celne odbavit,to verim ze by se nasim obhodnikum libilo )) Aby sme pak kupovali ty samy kramy 2-3x draz.
1.5.2019 13:06:54   88.146.244.xxx 201
Už to jednou zkrouhli, bývalo to sto dolarů, do toho se mi vešla Kindle čtečka, měl jsem ji tenkrát za tři dny doma z amerického Amazonu a o polovinu levnější, než tady na Alze... Teď je to loterie, když objednáš něco dražšího, jestli to celník otevře, nebo ne.
1.5.2019 13:20:15   178.255.168.xxx 00
Myslim ze to bylo dokonce i vic cca 150 USD v roce 2008 a to stal jeste dolar 15Kč,to se nakupovalo krasne.
Dneska se nakupovani z US Ebay snazim vyhybat co nejvic i kvuli dementnimu Gsp.
1.5.2019 13:23:39   88.146.244.xxx 20
Pravda, 150 vlastně, ach, ta paměť Já nakupuju na aliexpressu, všemožné tyhle blbinky, mám odtamtud i klávesnici a myš a spokojenost.
1.5.2019 15:06:06   94.242.92.xxx 20
I když to otevře, nic se neděje. Jenom se zdrží dodání. Ještě se mi nestalo, že by po otevření celníkem zboží nebylo puštěno do EU. A to třeba došel adapter autodiagnostiky, různé kabely, krabička z které trčí dráty apod., takže to muselo na rentgenu vypadat jak bomba, ale bez po otevření dodáno.
1.5.2019 15:10:17   88.146.244.xxx 40
Myšleno u těch věcí, co vypadají draze, pak chtějí doplatit clo.
1.5.2019 15:20:38   94.242.92.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.5.2019 16:13:04   88.146.244.xxx 202
To si jenom myslíš. Pokud celníci usoudí, že má zásilka ve skutečnosti vyšší cenu, zadrží ji a adresátovi pošlou výzvu k úhradě cla. Jeho výši vypočítají z věcí podobné hodnoty.
2.5.2019 13:03:11   94.242.92.xxx 80
nee,ale chtějí výpis z účtu kolik si zaplatil a screenshot z webovek kde jsi to koupil,pokud to je něco na hranici cenny a nechce se mi platit dph + popř clo tak nakoupím a vyberu si sklad v eu
3.5.2019 08:44:58   199.64.75.xxx 60
Kupoval jsem takhle 3D Tiskárnu (číňan), zůstala viset na celnici a byl jsem vyzván k úhradě cla (nic co bych nečekal). Je tu možnost, aby vám to vyřídila zásilková služba, ale já si to pro ušetření pár stovek vyřídil sám. Cena samotné tiskárny byla cca 9 500Kč a clo bylo 21% - zase nic nečekaného. Co mně ale zaskočilo byl fakt, že na celnici k ceně tiskárny připočítali i tabulkovou cenu dopravy a až z této ceny vypočítali clo. Rada pro všechny: Nestačí mít dopravu zdarma, ve faktuře/dokumentu musí být vysloveně napsáno, že je poštovné hrazeno obchodníkem a ušetříte tím dalších pár stovek.
3.5.2019 14:19:33   212.5.218.xxx 40
Clo je 0, tých 21% je DPH ;)
5.5.2019 08:55:43   94.242.92.xxx 50
21% je dph a clo se platí u zásilek nad 150eur,a pak + cca 200Kč výpalné poště za předložení celnici,nebo osobně v Praze
2.5.2019 07:30:12   83.240.73.xxx 00
Ctecku koupis o dost levneji i ted, jen si musis pockat na nejakou akci (je jich nekolik rocne) a pak objednavat z nemeckeho Amazonu verzi s reklamou a zvolit nejakou sluzbu na preposlani baliku. Paperwhite te pak vyjde kousek nad 2 tisice, na Alze 3 tisice za starsi verzi, kterou uz Amazon asi ani neprodava. Novejsi za 4 tisice.
1.5.2019 15:19:47   94.242.92.xxx 161
Už teď je ale kupují lidé 2-3x dráž a někdy i o hodně více krát dražší. Plno lidí navíc stále žije v domnění, že z Číny nic nebrat. Ano, je pravda, že záruka na zboží z Číny je zpravidla pouze 14 dní od potvrzení převzetí dodávky, ale na druhou stranu je třeba se zamyslet, zda kupovat tu samou věc od české OSVČ za klidně desetinásobek s vědomím, že když pán nekrachne, tak mám 2 roky záruku, se vyplatí.

Potřeboval jsem třeba různé kabelové redukce, podíval jsem se na weby v ČR, našel jsem. Pak jsem šel na ali-čína-expres a tu samou věc jsem tam našel za zlomek ceny. Funguje už roky.

A závěrem, takových 70% prodejců čehokoliv bere svůj inventář na ali-čína-express nebo dx + za množstevní slevy. No a 99% bazoš podnikatelů, kteří vlastně okrádají stát na daních, ale to je pohádka na jindy, bere v Číně všechen svůj inventář. Typicky ty redukce a další doplňky do počítače, elektronické cigarety, různé svítilny, kryty na mobilní telefony (nadražené klidně i o 200%). Takže takto.
1.5.2019 15:57:27   178.255.168.xxx 80
Jasne oni vypocitaji DPH pripadne clo z udane ceny,ale nejaky smartphone se ti do tech 22 Eur vejde asi tezko
I kdyz me prosel zesilovac za 6k,protoze asi celnici nemeli tuseni jakou to ma skutecnou hodnotu
1.5.2019 17:16:10   185.52.172.xxx 03
No zrovna smatphone má myslím vyjímku ne?
1.5.2019 17:17:52   185.52.172.xxx 20
Ale jinak by se měli řídit tím co je na papíru a myslím, že se počítá nákupní cena včetně dopravy. Pokud to přejede limit, platí se dhp, případně clo.
Ale možná si to pamatuji špatně, už nějakou dobu jsem mimo EU nenakupoval
2.5.2019 00:19:01   83.208.130.xxx 30
Jen DPH většinou, ovšem ze všeho, včetně dopravy, plus poplatek za proclení (nemalej cca. 200 CZK pošta, DHL nějakých 500,-, FedEx ještě víc asi).
1.5.2019 20:50:13   194.228.76.xxx 41
2021 je konec už bude chtít pošta za všechny zásilky i za dolar 200kč plus 21procent DPH jo a bacha kdyz budete dokladat cenu a bude free shipping tak vám napálí ještě pro vypočet DPH cenikovou cenu jejich shippingu taková zlodějina nařízená EU
1.5.2019 20:56:04   94.242.92.xxx 22
Třeba si to vybrečeli zástupci maloobchodu, a nedivil bych se.

Ono cla chrání jednotný trh. Kdyby cla nebyla, tak by mohl hned zítra celý český, ale i evropský, ocelářský průmysl nechat vyhasnout pece. Stejně by na tom byla těžba v Evropě. Vozit sem uhlí by vyšlo levněji, než ho tady dolovat. Vztáhnout se to dá vlastně na celý jednotný trh a všechna odvětví, kde není zapotřebí nějakých zvláštních místních vlastností, znalostí apod., dokud by si Čína takové lidi nenakoupila. Když se nad tím zamyslíš, tak v Číně dokáží vyrobit dnes již kvalitní ocel za ceny, za které se u nás vykupuje šrot.
2.5.2019 00:20:12   83.208.130.xxx 57
Normální civilizace odděluje ocelářský průmysl a malé spotřební zboží.

Jen zdegenerovaná EU ne.
2.5.2019 13:53:38   94.242.92.xxx 72
Malé spotřební zboží je úplně stejná pohádka. Pes je zakopán v objemu takového zboží.

Pro tebe je to výmysl zdegenerované EU jenom proto, že nechápeš jak fungují ochranná/antidumpingová cla. Ocelářský průmysl jsem dal za příklad jenom proto, protože to si každý dokáže i představit dopady toho, kdyby se v ČR, potažmo EU, přestala vyrábět ocel. Ano, žili jsme před EU, a budeme žít i pak, ale za jakou cenu. Dělníkům by rozhodně do smíchu nebylo, kdyby jim zavřeli montovny.
2.5.2019 14:29:28   221.126.249.xxx 55
Jen eurohujer může ignorovat fakt, že montovny v ČR končí k roku 2030 a to z rozhodnutí EU o likvidaci benzínové a naftové trakce.

Hutní průmysl v ČR zkape ještě dříve, kvůli neustále se zpřísňujícím předpisům o ochraně ovzduší.
4.5.2019 10:41:00   94.242.92.xxx 21
To je klidně možní, ale to pořád nemění nic na funkci ochranného cla. Ber to tak, proč by od tebe evropan kupoval tvůj výrobek, když si ho může koupit z třetí země (mimo EU), za polovinu ceny toho tvého? Uvalí se na ten výrobek z třetí země clo, aby se vyrovnala cenová hladina a už se stáváš konkurence schopným.

Bez ochranného cla bys cen, jakých dosahuje třeba Čína, nebyl v souladu s platným právním řádem ČR (pracovní právo, s tím spojené BOZP, předpisy na úseku ochrany životního prostředí, ... ) vůbec schopný a tvůj podnik by žil na dluh tak dlouho, dokud bys nekrachnul.

Ano, klidně bychom mohli žít bez EU, a mít vlastní ochranná cla, však už jsme je taky jednou měli, jenom jsme ale malý píseček na to, aby byly okolní země, podniky těchto zemí, ochotni platit clo za to, aby mohli něco v ČR prodat, a obráceně z ČR ven. EHP/EU je velký píseček, a najde se plno lidí, kteří rádi s ČR obchodují, a z ČR ven, protože jsme levná, kvalitní pracovní síla uprostřed Evropy. Slovo levná je tady podstatné.
1.5.2019 20:57:02   194.228.76.xxx 30
jsem objednaval kamosoj do auta kameru za 33,5 dolaru 772Kč a odevzdal jsem 495Kč poště a státu a to se vyplatí...
1.5.2019 15:58:05   77.104.214.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.5.2019 16:23:36   94.242.92.xxx 131
Já to nikomu neberu, pokud OSVČ platí řádně daně, tak ať si podniká, jak uzná za vhodné. Jenom říkám, aby se lidi občas zamysleli.

Jenom jsem chtěl poukázat na to, že ne vždy potřebuje zákazník 2 roky záruku za 5x tolik, co to stálo v Číně i s poštou. Však si vemte třeba blbé kovové čepičky na auto ventilky. 4 kusy v ČR klidně 200kč, zatím co v Číně to máte $1.00 US a pošta je nějak 30 centů. Úplně ten samý výrobek, dokonce si místní OSVČ dali ten samý popis i název produktu. Samozřejmě, pokud těch ventilků koupíte bednu, tak vás 4 vyjdou třeba na 80 centů.

Typicky potom fakt ty elektronické cigarety, tam je ten rozdíl v ceně ještě větší. Nebo příště, až budete vyvažovat kola na autě, tak se podívejte, kolik Vám účtují za jedno závaží, a pak na ali-čínu-express, kde za to, co Vás stálo vyvážení jednoho kola koupíte těch závaží celé plato.

Tohle jsou fakt ty korunové položky, za které nemá smysl připlácet 5x tolik, kvůli dvouleté záruce.
1.5.2019 16:24:34   94.242.92.xxx 100
Nerad tu dávám odkazy, ale

https://www.alza.cz/auto/cepicky-ventilku-zlate-korunky-4ks-d5074127.htm?kampan=adwau_auto-moto_pla_bra_vyrobci_Ostatni_ostatni_c_9062869_1o4_Mot o07840&gclid=Cj0KCQjwh6XmBRDRARIsAKNInDGnDxGHAIDN9id9VIHue8O3y-OJOuFi69N4MKu2JWYUyXEi4WHQzloaAlikEALw_wcB&layoutAutoChange=1

https://www.aliexpress.c om/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20190501071807&SearchText=Gold+crown+valve+caps

Vyberte si cenu, jakou chcete, bedna jich bude za levněji, než po 4 kusech.
1.5.2019 23:59:04   91.139.122.xxx 71
Clo? Na IT vybavení je fakticky vždy clo 0. Viz: 97/359/ES
A cena 100,- Kč je pro člověka z ulice, když toho vezmete kamión, je to zase za 100,- Kč, ale s dopravou do Evropy. Můžete oponovat, že to je 100+21% DPH, ale obchod si DPH na vstupu odečte, tedy pořád je to za 100,- Kč.

Ty marže tam jsou skutečně veliké, ale požerou to obvykle giganti, ne malé firmičky. Chudák majitel krámku na tom má třeba pajdu.

A nikoho z ničeho neobviňuji, pouze ukazuji, jak obchod funguje. Kdybych chtěl někoho poškodit, zveřejním nákupní ceny jednoho velkého prodejce... zjistil byste, že jsem byl velmi "hodný" v určení marže.
2.5.2019 08:25:51   37.221.252.xxx 13
Na bílou techniku byla 300-600% No joke.
3.5.2019 07:11:44   94.138.109.xxx 20
Tak proč nenapsat, že tu velkou část schramstne dovozce? Ať už to doveze distributor, nebo velký řetězec.
1.5.2019 18:51:07   89.102.196.xxx 40
CO ještě třeba test ramek DDR3 - DDR4 zda se to vyplati.Jinak na clanek na vodniky se tesim.
1.5.2019 19:32:26   94.242.92.xxx 00
Myslíš tu redukci ze SO-DIMM na normální DDR3/4 nebo přímo jestli se vyplatí DDR4 proti DDR3?

Ta redukce jenom spojí piny v DDR slotu s SO-DIMM piny na tom paměťovém modulu, není tam žádný další chip. DDR3 SO-DIMM by mělo fungovat na desce s DDR4, jestli tě tohle zajímá. Rozdíl ve výkonu je už otázkou google.
1.5.2019 20:04:36   62.245.104.xxx 10
Komponenty pro vodní chlazení nakupuji na Ali asi rok. Zatím spokojenost. Zkusil jsem kopii DDC pumpy (18W-PWM), kdybych se nepokoušel o připevnění přiloženými vruty (jeden se při dotažení dotýkal okraje PCB, a vyvolal zřejmě zkrat), tak bych na ní měl již rok najeto (takto jsem nahradil základním provedením bez akrylátového top, a zaplatil navíc 36$ namísto původních 55$. Výrobce, či spíš takový upravovač, Barrow, uznal, že mohlo dojít ke zkratu, ale prý jsem měl použít plechový úhelník (možná byl ze silnějšího plechu než case Fractal Design S). Očekával jsem, že mi z vlastní iniciativy pošlou novou součástku, ale nic. Jinak Barrow, je taková lepší čínská značka, která si objednává výrobu u primárních výrobců, podobně jako to dělá EKWB (jejich SPC-60, je čínský Syscoolink SPC-60, který v mnoha modifikacích lze zakoupit na Ali od 25$ i s topem). Od Barrow kupuji především fitinky. Ty nevyjdou sice tak úžasně levně, jako ty noname, ale i tak lze ušetřit. Nedávno jsem koupil CPU blok za 15$ (mají ho pouze na watercooling CN Store, jinak za tuhle cenu jsou na Ali a eBay spíše pochybné kousky), teď jsem ho ve svém PC prohodil za český Aquacool Stixion B-440, a naměřil jsem stejné teploty, za totožných podmínek. Takže nebál bych se jít ani do CPU a GPU bloků značek jako Barrow, či Bykski.
2.5.2019 00:22:14   83.208.130.xxx 01
Bykski a Barrow jsou tuším to samé. To jen tak na okraj.

Bykski je taky dodavatel pro jednu nejmenovanou dost velkou společnost, co na to lepí svoje jméno a přidává marži tak nějak 200-400%.
2.5.2019 09:36:06   46.135.20.xxx 00
Také mám komplet vodu z Ali, vesměs Bykski i s full cover na grafiku a ramky, vše šlape perfektně. Ale ventilátory jsem si nevybral.
3.5.2019 09:41:41   89.102.196.xxx 00
Díky za rady, máte nějaké odzkoušené pumpy a radiatory? Budu dělat vodu do Fractal R5 a musim tam mít i kos na 3 HDD.
1.5.2019 20:18:19   46.13.57.xxx 00
S redukcema je potřeba dodržet typ paměti DDR3 a DDR4. Jediné co to zkonvertuje, je fyzické provedení DIMM-SODIMM. V noťasu je to potřeba menší. Ale konverze z DDR3 na DDR4 nejde takhle pasivně udělat, to by muselo mít nějaké čipy, ale spíš ani to ne. A daný typ technologie RAM musí podporovat základní deska.
1.5.2019 21:06:12   94.242.92.xxx 00
Pořád je hodně přenosných zařízení s DDR3, takže teorie je taková, že by mělo jít. Procesory Intel 8. generace jsou pořád kompatibilní jak s DDR4, tak DDR3.

Nezbývá nic jiného, než to vyzkoušet.
1.5.2019 23:44:59   91.139.122.xxx 00
Ty redukce jsou pro DDR4 SO-DIMM do slotu pro paměti DDR4 a DDR3 SO-DIMM do slotu pro paměti DDR3. Některé procesory skutečně mají podporu jako pro DDR3, tak pro DDR4, ale o redukci DDR3 na DDR4 trochu pochybuji. Do DDR4 slotu možná nevede úplně všechno, co DDR3 paměti potřebovaly... (VREF(DQ)/ODT sig)
2.5.2019 07:31:23   93.91.150.xxx 10
Procesor může mít podporu pro DDR3 i DDR4, důležité je, co jde dát do motherboardu, ne?
2.5.2019 09:03:50   78.102.88.xxx 20
Redukce DDR3/DDR4 není možná už kvůli rozdílnému napětí, rozhodně nepůjde vytáhnout ze šuplíku 1,65 V DDR3 a zapojit je k novým CPU. Teoreticky je to možné s DDR3L.
1.5.2019 20:53:36   109.73.211.xxx 20
No a kterou redukce pro disky M.2 teda koupit, kdyz jsi ji jich vyzkousel vic?
1.5.2019 21:48:29   91.139.122.xxx 10
Fungují všechny stejně.
1.5.2019 22:39:44   37.188.188.xxx 30
Uvidíme, jak si Číňani poradí s tím, že chce vláda (EU) dát clo a DPH na všechny balíčky, ne jen na ty od určité částky. Už nyní má Aliexpress sklady i v ČR poblíž Prahy (a Česká pošta by ráda rozesílala z tohoto skladu do celé Evropy, chraň bůh).
2.5.2019 00:16:15   91.139.122.xxx 10
Zrovna s tím clem si není potřeba lámat hlavu, na IT vybavení je 0%.
2.5.2019 09:11:29   78.102.88.xxx 10
Pro Číňana to znamená lehkou úpravu v eShopu, jednoduše zaplatíš DPH 21 % rovnou při nákupu a dost možná i ušetříš, protože nebudeš muset platit za služby celní deklarace, tu za tebe vyřídí Číňan.
2.5.2019 05:37:22   193.165.97.xxx 15
Dobrý den. Jen jedna technická : hned na 1. stránce máte chybu v odečtu DPH - částka ponížená o 21% z 15000 je 11850 a ne 12400 (nedělí se 1,21, ale násobí 0,79).
2.5.2019 07:58:07   91.139.122.xxx 00
Mně vychází: 12400 * 1.21 = 15 004
2.5.2019 08:12:01   46.135.20.xxx 00
Cena s DPH je 121% základní ceny, tak se zamyslete znova
2.5.2019 08:12:47   77.240.187.xxx 20
Ne. 15000 Kč je 121%. Zkuste opačný postup a uvidíte, že to nevyjde.
To, co říkáte vy, by byla pravda, kdybych chtěl odečíst 21%, ale to není tento případ.
2.5.2019 08:37:23   193.165.97.xxx 30
Omlouvám se. Máte pravdu. Základem není cena s DPH, ale bez.
2.5.2019 06:51:26   192.109.140.xxx 10
Největší rozdíl v nákupech z Číny jsem viděl u 10Gbit síťovek (SFP+). V ČR špatně sehnatelný a když už, tak za 10 000. V Číně okolo litra a naprosto spolehlivé.
2.5.2019 07:59:35   91.139.122.xxx 20
Máte pravdu, také jsem nakoupil několik 10Gb síťovek, připravím článek s Mikrotikem ;-) Nicméně byly použité. Pokud víte o nějakých nových a zajímavých, budu moc rád, pokud pošlete odkaz. Díky.
3.5.2019 12:12:51   192.109.140.xxx 10
Pro Mikrotik vím o otestovaným intelu x520 s 2 portama vč. IRQ pro rozdělování na vícejádrová CPU, který je za cca $100. V ČR ho mají za 8000+
2.5.2019 08:09:57   46.135.20.xxx 70
Asi nejvíce do očí bijící jsou LED pásky, které na Ali stojí DVACETINU!!! Ale maximálně spokojen jsem s díly na vodní chlazení a DDR4 i SSD mě mile překvapily, jen se musí hodne číst hodnocení kupujících, bývají tam i fotky testů.
2.5.2019 08:57:30   78.102.88.xxx 31
Tyto pásky jsou II jakost, tedy to co se nedalo odeslat na Západ standardním postupem a mělo býti sešrotováno. Nicméně na nějaké to domácí hraní to nemusí být na závadu.
2.5.2019 09:32:04   46.135.20.xxx 40
Mám jich asi 30 metrů různého výkonu jako podlinku a nepřímé osvětlení v bytě několik let a bez nejmenších potíží. Nejvíce mě ale pobavily světla do sádrokartonu, v hobbymarketech jsou dokonce ve stejném obalu a za trojnásobek, dříve i víc.
2.5.2019 09:32:54   178.255.168.xxx 20
Na alze jsem kupoval nejaky LED pasky za 500Kč bez dopravy na Ali to samy cca 5 USD i s postou.
2.5.2019 23:35:34   109.183.193.xxx 00
Nevím, kupovat jakékoliv síťové prvky, které ztratí podporu dříve než sjedou z výrobní linky, to je fakt ruská ruleta.

Jinak špatnou zkušenost s cetkami z Číny mam zatím jen dvě. USB Hub který dělal vylomeniny v systému a nefungující redukce ExpressCard na USB.
3.5.2019 06:53:11   193.85.25.xxx 01
S tím OBD bych byl opatrný. Moderní vozy a jejich počítače mohou registrovat každý přístup zařízení na sběrnici a to by se nemuselo líbit autorizovanému servisu, pokud je vozidlo v záruce.
3.5.2019 07:50:01   80.188.118.xxx 20
Tak dá se předpokládat, že takovou levnou diagnostiku si koupí někdo pro samodomo základní identifikaci u starších vozů. Co by na posledních modelech v záruce s tím asi tak zkoumal? Navíc tyhle diagnostiky se zdaleka nedostanou do všech subsystémů.
3.5.2019 09:30:11   89.176.44.xxx 20
OBD je standard, připojuje se to i na STK měření emisí a nemá jim na tom co vadit. Blbé je, že je to fakticky hračka k ničemu. Dají se z toho online načíst jen některé hodnoty z řídící jednotky. Načítat chyby z jednotlivých ŘJ to neumí a už vůbec ne je mazat nebo měnit parametry. K tomu slouží, alespoň u koncernu, VAG-COM HEX kabel. Z číny se dají objednat i klony tohoto, ale jsou to staré verze, které se nedají použít s novějšími verzemi VCDS (ty kabel rovnou zničí), takže je to jen pro starší auta.
3.5.2019 12:49:59   85.94.241.xxx 58
Normalne autorum -30haliru nedavam, ale tady neslo jinak. Autor je evidentne ekonomicky mimo.
1) DPH
Stat nevydela 21% z prodejni. Stat vydela 21% z rozdilu mezi dovozovou cenou do CR a prodejni cenou v CR
2) Totalni zanedbani nakladu
Ma ten clovek prodejnu? Sklad? Myslite ze prostory jsou zadarmo?
3) Totalni zanedbani nakladu 2
V kazdy zasobe lezi penize, a to je taky zapotrebi zohlednit
4) Nejaka kazovost a reklamace taky neco pozere. Myslite ze 0r zaruka v Cine a 2r v CR nic neudela?
5) CAS!
Cokoliv prodat je cas obchodnika. A bohuzel prodat obal na telefon a grafiku je priblizne ten samy cas - procentuelne ale jsou ty naklady vzhledem k cene zbozi nekde uplne jinde.

Kdyby se autor nesnazil delat chytryho a proste jen poradil jaky veci se vyplati koupit z Ciny bez nejakyho velkyho rizika, tak to beru. Ale ty ekonomicky slinty to zabily. Jeste mi tam chybelo, ze kdybych si tu grafiku objednal u TSMC a ne u AMD, o kolik levnejsi bych ji mohl mit.
3.5.2019 14:26:38   91.139.122.xxx 60
Věřte mi nebo ne, vážím si vašeho názoru. Nicméně opomíjíte fakt, že majoritní marži na tom nemá ten, kdo tyto náklady nese, tj. krámek. Ale ne hegemon, který si bezostyšně diktuje cenu. Naopak si vážím drobných obchodníků a přál bych jim, aby byl rozdíl obrácený. Protože to jsou ti lidé, kteří jsou na tom za současné situace nejhůř. Byla doba, kdy koncový prodejce na tom měl 20-30% a mezisklad 10 %. Kéž by byl podíl alespoň vyvážený.

Mimo to, články musí být alespoň malinko bulvární :-)
3.5.2019 15:37:00   85.94.240.xxx 05
A podle ceho soudite, ze ti "hegemoni" maji ty marze ktere tvrdite ze maji? Nejake priklady?
Protoze ta story - tak jak ji prezentujete - nedava smysl.
Pokud je v retezci Vyrobce - Velkoobchod - Maloobchod neprirozene (=bez odpovidajicich nakladu) vydelavajici ten Velkoobchod, pak by logicky budto Vyrobce se snazil dostat k marzi zvysenim cen pro velkooobchod se zachovnanim MSRP, nebo by se vyrojilo mraky velkoobchodu ochotnych dodavat maloobchodu za nizsi ceny (pze i tak by stale mely slusnou marzi). Protoze se tak nedeje, je jasne, ze v tom retezci "neco" zasadne zanedbavate. Budto hrube podstrelujete ceny od vyrobce, nebo zanedbavate naklady u velkoodberatelu.

BTW - bulvarni clanek muze byt, ale to neomlouva faktice chyby (DPH). Lidi si tyhle blbosti pamatujou a pak nesmyslne nadavaji.
3.5.2019 16:03:57   91.139.122.xxx 30
Faktické chyby? Jste si naprosto jistý, že správně rozumíte postupu výpočtu DPH u zboží z dovozu? K 1.4.2019 proběhla novela, která řadu věcí upravila, například i výpočet DPH atd. Co vím, tak správný postu účtování DPH u zboží z dovozu je odečíst DPH na vstupu (pokud bylo), tj. uplatnit si ho a při prodeji odečíst 21% z celkové částky. Nicméně hádat se o tom nechci. Zkuste se podívat na aktuální znění zákona a pošlete mi odkaz na přesnou část, kterou myslíte, že máme napsanou špatně.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

114 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 51.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.