Mark III: army casemod z našich končin | Kapitola 6
Seznam kapitol
Věříme, že počítač může být umění. Proto jsme vytvořili Mark III. Jako skupinka nadšenců se do casemoddingu pořád dostáváme, něco vylepšujeme a učíme se. Tentokrát nám projevili důvěru z Bitspower, Aorus, WD a FSP. Chtěli jsme udělat něco dospělého, vojenského, ale malého. Podívejte se do zákulisí, jak to probíhalo a co vzniklo.
Jak to vlastně chladí a funguje?
U tohoto počítače nám nešlo o maximální výkon, ale spíš o ten vzhled. Ale když už na tom máme vodní chlazení, bylo by asi kacířství to neotestovat. Zrovna jsem testy dodělal a musím říct, že mě výsledky docela příjemně překvapily. Největším limitem je stoprocentně nevelký radiátor. Pro chlazení procesoru a grafiky je prostě 240 mm málo. Nic to ale nemění na tom, že na uchlazení to v pohodě stačí a dostanete i vyšší výkon než s původním chlazením. Zkoušel jsem default nastavení a potom v rychlosti taktování. Obojí bylo při ventilátorech na cca 1100 ot./min, což bylo pořád tišší než pumpa a nazval bych to i docela tichým počítačem. Na druhou stranu, s pořádnými radiátory může být vodní okruh i absolutně neslyšitelný, a to tento nebyl.
Teploty jsou dobré, ale na to, chladíme vodou, to zkrátka není úžasné. Docela by mě taky zajímalo, jestli má úprava bloku na grafice nějaký dopad na chlazení jádra. Úprava grafiky má ale určitě limity u chlazení VRM. To je aktuálně polepené pasivy a ofukované ventilátorem, ale při přetaktování na 1360 MHz s napětím navýšeným na +96 mV už byly teploty hodně vysoké. Na druhou stranu se kartu podařilo na základní frekvenci 1290 MHz docela dost podvoltovat z 1,137 V na 1,08 V, což už bylo na spotřebě a teplotách znát. Procesor jsem narychlo zkoušel dostat na 4 GHz, což s auto napětím šlapalo v pohodě, ale na 4,1 GHz už jsem se nedostal ani s 1,45 V.