Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač
Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač
autor: Z. Obermaier , publikováno 23.11.2007
Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač

Dnes se podíváme na poslední model řady Athlon 64 X2, který společnost AMD uvedla na trh. Žádný další procesor generace K8 by již neměl spatřit světlo světa, budoucnost je zasvěcená už pouze AMD Phenomům. Může ještě "starý" procesor co nabídnout? To tedy určitě ano! Dle nás jde o jeden z nejlepších herních procesorů s výborným poměrem cena výkon.


Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač

Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač

Pro mnoho dnešních aplikací a využití jsou procesory Core 2 lepší volbou, úlohy jako zpracování videa a složité výpočetní operace zastanou prostě lépe. Proti hovoří většinou podstatně vyšší cena jak procesorů tak i základních desek. Pro čistokrevný herní počítač s výkonnou grafickou kartou vám ale procesory Athlon 64 X2 budou stačit v každém případě, pokud máte desku s paticí AM2, a uvažujete nad upgradem herního výkonu spíše investujte do výkonné grafické karty - ceny jak GeForce 8800GT, tak Radeonů HD38x0 jsou celkem nízké a vyplatí se. Určitě vyjde podstatně levněji platforma AM2 spolu s dnes testovaným procesorem, než konkurenční platforma - pokud pro obě použijeme stejnou grafiku, a tím pádem dosáhneme podobného výkonu ve hrách.

Velké plus tohoto čipu je jeho možnost vysokého přetaktování, bez další podstatně podpory základní desky. Postačí i zcela obyčejná základní deska, není nutná ani schopnost vysokých frekvencí a přetaktovacích možností - v tomto případě stačí jen možnost měnit násobič. Náš konkrétní procesor šel bez potíží přetaktovat o 30 procent, a s lepším chlazením a vyšším napětím by si nechal určitě ještě říci k vyšším taktům.

Výhody: nízká cena, dostatečný herní výkon, vysoké možnosti přetaktování při základním napětí, odemčený násobič, není potřeba žádná luxusní základní deska, perfektní poměr cena/výkon.

Nevýhody: chybí chladič, aplikační výkon za konkurencí v určitých aplikacích zaostává, vyšší teploty, vyšší spotřeba.

PS. Příští týden budeme v testech produktů společnosti AMD pokračovat, a hned v úvodu týdne uvedeme exklusivní recenzi procesoru Phenom 9500! V druhé polovině týdne potom test zapojení CrossFire se dvěma Radeony HD3850, včetně testů PCIe 1.1 versus PCIe 2.0.

Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač
Za zapůjčení procesoru děkujeme společnosti Abacus.

Athlon 64 X2 5000+ Black Edition - výhodná volba pro herní počítač
Za zapůjčení základní desky TS Bohemia.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.11.2007 15:13:52   195.47.34.xxx 535263
1. kde jste přišli na tu cenu?! Já ho viděl kolem 3500Kč s DPH, ve třech levných kšeftech.
2. Proč jste srovnávali s E6850?! Slušelo by spíš srovnání s E2180(2000Kč), E4500(3000Kč), E6550(3800Kč), , všechny samozřejmě přetaktované, první dva, jak jste tady nedávno testovali, umí s přehledem 3,3GHz taky.navíc se k nim aspoň dává chladič, sice stojí za ... ale provozovat se dá, takže k ceně 5000+ X2 byste měli ještě připočítat cenu chladiče
3. Jak jste přišli na to, že řešení pro intel je dražší?! Deska s P35 se dá sehnat kolem 2000Kč bez problémů, a myslím že to je solidní základ pro mainstream PC
23.11.2007 15:25:00   81.90.168.xxx 7161
Na CZC stoji 3200Kc, ja ho koupil bezne v Abacusu za 3080Kc! Takze za cenou si stojim ...

Srovnavali jsme s timhle procesorem, protoze jiny momentalne nebyl k dispozici a hodi se na simulovani ruzne rychlych Core 2 ... mohlo byt v grafu klidne napsano jen Core 2, misto modelu ... na konkretnim totiz nezalezi

No samozrejme ze se da nejaky laciny cpu a deska pro Intel sehnat, ale za stejne penize se proste s AMD muzeme vic rozsoupnout a dat rozdil treba do grafiky ...
23.11.2007 15:39:03   91.127.31.xxx 98147
Pre bežného uživateľa je AMD podstatne lepšia voľba ako intel. Proste cena cpu + doska hraje jednoznačne v prospech AMD. Pre profíkov ktorým je každá sekunda drahá je intel ideálny. A na gamesky je to jedno, lebo záleží na grafike.
23.11.2007 15:52:08   212.71.176.xxx 8433
1)No nemůžu souhlasit...to že je u intelu chladič a u AMD Black edition není mi jako - nepřipadne.....protože kdo si tento procesor kupuje tak asi taktovat bude...a kdo už taktuje tak si lepší chladič koupí nebo ho už má z předchozí sestavy....a nebude CPU trápit teplotama....a sebe hlukem....

2)Lepší cena u AMD?! připorovnání s E6850 určitě...ale pokud by se vzala v úvahu GB P35 DS3L(R) a E2160 tak sme na nějakých +-5klackách .... což sme u X2 5000+ a kterou koliv rozumnou deskou ....(kolem 2 tisíc) taky...tze bych řekl že intel vychází pro někoho kdo chce taktovat stále lépe...
Určitě to ale pár začátečníku kteří nemají s OC zkušenosti přesvědčí ke koupi AMD...tze mi to připadne jako zajimavý nápad...
23.11.2007 16:13:50   91.127.31.xxx 13139
AMD 5000 + black ed. + doska asus ASUS M2N SLI Deluxe 6800,- Sk, intel e2160 + GB P35 DS3L 5100,- Sk. Čo sa vám javí lepšie? Mne jednoznačne AMD aj keď tam je o 1700,- Sk vyššia cena. Neporovnateľne rýchlejšie na základe + bohaté možnosti rozšírenia. zapojenie diskov do raid, zmožnosť dať grafiky do sli, atď.
23.11.2007 16:43:00   85.71.170.xxx 2614
Jne tak pro informaci.. vy ste dal proti sobě dvě desky... ASUS ve verzi Deluxe(luxusní edice=hodně penez) a Gigabyte ve verzi DS3L.. což je snad nejnižší verze,za nějnižší peníze... to asi nebude fér že?;)
23.11.2007 16:47:06   85.71.170.xxx 3726
A ještě si bych řekl že E2160 nemá odemčený násobič, což ve výsledku znamená že při přetaktování se bude nejspíš dosahovat vysokých hodnot FSB... což by ve výsledku zanmenalo že by ještě kupující měl uvažovat o lepších operačních pamětech.. aby mu výslendou frekvenci FSB vůbec zvládali... což u AMD 5000+ Black Edition jaksi nehrozí... a kupující si vystačí s obyčejnýma 800Mhz(či pomalejšíma, ale to už dnes snad nehrozí) paměťma.
25.11.2007 17:49:13   85.71.191.xxx 2214
S pametmi se hodne pletes. Existuje neco jako pametova delicka.

Priklad z praxe:
Nejlevnejsi pameti A-Data 800MHz (1100,- CZK), Intel E2180 (2050,- CZK) a k tomu Gigabyte P35-DS3-L (2100,- CZK).
To je dohromady 5250,- CZK a vpohode s boxovanym chladicem jedu na 3.2GHz. Naprosto vpohode taktovatelne!

Ma to vyssi vypocetni vykon jak X2 6000+ nataktovany na 3.2GHz, ve hrach jde pak o grafiku.

Pokud tedy nekdo CHCE taktovat, Intel je jasna volba, nebot ve hrach je to o grafice, ale vypocetni vykon ma vzdy o neco vyssi nez AMD.
Pokud nekdo taktovat nechce, pak AMD je lepsi.

At si kazdy vebere.
26.11.2007 05:43:46   217.75.64.xxx 1415
Asi ti ušla pointa, tu sa testuju netaktovane CPU, inak by sa mohol tiež použiť AMDX2 4000 za 1300Kč s doskou ASUS M2A MX 1100Kč k tomu papmate za 1100Kč spolu 3500Kč a tiež sa da AMDX2 4000 vytočiť na 3000MHz
26.11.2007 09:44:29   131.207.228.xxx 1315
Asi by ses mel poradne podivat, na co jsem reagoval.

A tim, ze se AMD da vytocit na 3GHz, tim jsi mi teda vyrazil dech, to jsem dodnes nevedel. Jeste zkus napsat, ze to ma vetsi vykon nez Intel

Nerypal bych, ale kdyz neumis cist a nepodivas se na co clovek reaguje, tak nepis.
23.11.2007 17:20:46   91.127.31.xxx 1414
No práve tá doska je deluxe, ale cena je úplne inde ako podobná na intel platformu.
23.11.2007 17:27:34   85.71.170.xxx 1414
Takže podle vás je ASUS v Deluxe verzi podbná Gigabitu v základní verzi? To snda ne?
23.11.2007 17:32:28   91.127.31.xxx 1415
Nie však práve, že je to iná liga. Ale cena neni až taká rozdielna.
23.11.2007 18:13:56   212.71.176.xxx 1419
Jo...? a kde se prodává DS3L za 5100,-SK :-D:-D:-D u nás se prodává za 2 klacky tzn na slovesku ne víc jak 3.... a důkaz místo slibů?! http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=47670
23.11.2007 18:31:07   91.127.31.xxx 1413
Tá cena bola za e2160 + DS3L. Chápeme?
24.11.2007 03:59:09   62.209.192.xxx 1414
tak si za ten cenovy rozdil vymente za lepsi MB na C2D a pak muzete srovnavat. Jinak to je jako hrusky s jablkama :oD
24.11.2007 10:54:20   91.127.75.xxx 1413
tak mne to vychadza takto:
asus m2nE + 5000+BE cca 7600 sDPH
asus p5bv + c2d e4500 cca 7745 sDPH

je na kazdom ktoru z 2 moznosti si vyberie, +/- 150sk nehra rolu.
29.11.2007 20:14:48   213.192.60.xxx 1313
A to tam ještě není chladič.
23.11.2007 15:45:16   195.47.34.xxx 2217
Aj sakra, tak Abacus : 5000+
CZC : 5000+
Tak to jsem asi slepej v Abacusu za 3593Kč a v CZC za 3427Kč.
U toho grafu to není moc jedno, vy jste ty procesory dostávali na nižší frekvenci podtaktováváním FSB? Myslím že nemají odemčené násobiče. To by pak hrálo podstatnou roli ve výkonu systému
23.11.2007 15:47:23   195.47.34.xxx 1414
u těch linků vymazat "%20", nevim pro4 se to tam vkládá
1.12.2007 13:51:20   85.207.120.xxx 1413
%20 je myslim mezera, jak si ji tam ale dostyal netusim :-)
5.12.2007 17:37:28   81.19.5.xxx 1212
za to ja to vim celkem presne, zdejsi redakcni system je chytrej jak Microsoft a proto dava za nektera interpunkcni znamenka mezery, az pak konvertuje vybrane casti na odkazy, ikdyz jisty si nejsem, pac za tecky to ocividne mezery nedava
23.11.2007 16:44:10   212.71.137.xxx 1613
:-) pleteš se - všechny Intel CPU mají odemčený násobič směrem dolů...
23.11.2007 17:03:33   217.77.165.xxx 1415
Mozna jeste maji na webu starou cenu, ja ho na prodejne koupil za tolik co rikam.
23.11.2007 17:09:14   78.108.155.xxx 1413
tak tentokrat ma pan Obermaier pravdu, prvni obchod na ktery jsem se mrkl ma tento athlon za 3060 (alfacomp.cz)
26.11.2007 10:04:44   89.29.63.xxx 1314
tady ho maji za 2818
éno stránky agen
26.11.2007 10:05:17   89.29.63.xxx 1313
http://www.agen.cz/produkt/23542/AMD-Athlon-64-X2-5000-EE-s-AM2-Box.htm
26.11.2007 16:44:23   88.100.45.xxx 1316
jojo všichni maj doma vodníka
29.11.2007 20:00:06   213.192.60.xxx 1314
Tak proč je tam teď za 3600?
http://www.abacus.cz/?cls=stoitem&stiid=5000971
24.11.2007 12:21:54   82.208.57.xxx 1519
Ještě jeden namět ... osobně vlastním E6750 což mi přišlo jako nejlepší volba v tomto měsíci, kdy jsem to kupoval. A nevim pročto s rovnavali s E6850 navic ještě podtaktovaným. Jinak muj procesor s vodnikem od Thermaltake se da pretaktovat na 3,6 Ghz a je stabilni. Chce mi někdo říci že mě tenhle procesor porazi?
23.11.2007 16:16:44   62.40.89.xxx 1514
"Testy byly provedeny na základních taktech, a po přetaktování"
Proč je u AMD a Intelu v grafech 2,4GHz, když X2 5000+ má frekvenci 2,6GHz ...
23.11.2007 17:05:17   217.77.165.xxx 1514
A sakra to mi uteklo ma tam byt 2.6
23.11.2007 16:53:42   89.103.34.xxx 4657
nemůžu si pomot, ale přijde mi to jako nenápadná demonstrace AMD...
23.11.2007 17:10:23   217.77.165.xxx 16716
Ale prd! Kdyz zhodnotim dobre intel je tu plno kecu ze me platej, kdyz amd tak zase ze me platej oni. Kdyz reknu ze je neco dobre je to proto ze to tak je a ne z vdecnosti a nebo sympatiim ke znacce. Prestante uz s tema slaboduchejma napadama a hledanim smyslu kterej to nema.
24.11.2007 10:29:44   78.141.83.xxx 1619
so vsetkou uctou k vam, po precitani prvej strany recenzie som to musel vypnut nakolko som sa nedozvedel nic technickeho, len same marketingove superlativy. Mala by to byt recenzia, nie vycuc z marketingoveho powerpointu, nie?
24.11.2007 14:51:08   77.236.192.xxx 1414
Je to dobrá čtivá recenze a o to jde..
25.11.2007 20:45:24   78.98.125.xxx 1314
o moj boze s tecnickeho hladiska toto nieje novinka ! ale strary CPU v novom kabate to jak teraz aby sa slo pisat o radeone 9700 nieco naten sposob a nadrziavanie proste dobry cena vykon tak to ma byt ...
24.11.2007 16:16:16   77.236.210.xxx 1513
he.. kam se intel i amd hrabe na cyrixe...zavaanii to tu nadrzovanim
....eh kdo nepochopil ma smulu
23.11.2007 16:53:43   62.168.57.xxx 1515
"Ve hře Crysis nemá cenu vyhlazování zapínat na žádné grafické kartě, nedá se pak hrát."

Nesuhlasim, mam ATI HD2900 Pro s 1GB DDR4 pamatou, mam rozlisenie 1680x1050, medium nastavenia s 2xAA a da sa to hrat bez problemov, hodnoty fps su nizke ale nie tak aby to sekalo, pricom rozdiel v grafike je viditelny (hlavne svetlo, voda, listy,...)

btw Athlon X2 6000+ je imho lepsia volba, stoji 4000 kc ale ma chladic, frekvenciu 3 GHz a 2MB L2 cache, pretaktovanie je zlozitejsie ale zase frekvencia 3GHz na vacsinu aplikacii aj hier staci
23.11.2007 17:01:30   217.77.165.xxx 2013
To s tim radeonem vam proste neverim, jste asi jediny stastlivec na svete! Tak to gratuluju! 6000+ si muze koupit leda ten kdo nepremysli. 5000+ ma odemceny nasobic a 6400+ dava na defaultu takze neni co platit vic za 6000+
23.11.2007 17:09:40   85.71.170.xxx 1913
Pan Extremmist zřejmě nepochopil, že vtéhle recenzi šlo hlavně o ukázku obrovské výhody procesoru řady Black Edition oproti ostatním modelům Athlonů X2. A zřejmě taky nečetle pořádně text, ze kterého by se dočetl že velikost vyrovnávací paměti L2 Cache je u AMD zcela zanedbatelná.=) A dále by ch dodal, že tahle edice procesorů není ani tak určena běžnému uživateli jako spíš OC uživateli, který by stejně výše zmíněný chladič který panu Extremmisovi chybí vzal a zahodil.=)
23.11.2007 17:12:36   62.168.57.xxx 1414
No imho je hlavna vyhoda v jendoduchom pretaktovani, pricom OC uzivatel nema problem ani s nastavenim delicky pamate a obycajny uzivatel ja tak nebude taktovat nic
23.11.2007 17:18:47   85.71.170.xxx 2013
Máte pravdu.. ale na takovádle hraní si s děličkama a nastavováním pamětí, by zas byla asi vhodná nějaká lepší deska.. která by zas stála vic peněz... ale na taktování tohoto procesoru stačí bohatě uplně běžná levná řekl bych snad i jakákoli deska se socketem AM2 a jednoduchým změněním jedné položky dostanu za Athlon X2 5000+ rázem Athlon X2 6400+. Proč si to dělat dělat drahé a složité, když to jde levně a jednoduše.=)
23.11.2007 17:10:54   62.168.57.xxx 1415
np, ked dojdem domov tak poslem screenshoty, sice je rivatunerom taktovana na 750/2300 ale tak ci tak je to jedna grafika za 7500 kc

a k 6000+ - ked som ho kupoval ja tak sa 5000+ BE este nepredaval... a ted aplatit viac - no neviem, ked pripocitam cenu za chladic tak ten rozdiel bude minimalny
24.11.2007 10:32:25   78.141.83.xxx 1415
na 8800gtx, 2gb ram, c2d@3ghz to hram pod dx9, vsetko na high, 1680x1050 a 2xAA, tak prosim nehovorte nieco co vobec nemate overene
23.11.2007 17:04:49   147.32.113.xxx 1526
Jaj, tak už asi můžem tušit jak jste se dostali k těm HD38x0 tak rychle. Hádám, že to bylo něco za něco že ? ;) ..
Ale v podstatě bych řekl, že jsem rád, protože sestavy s AMD se už nějak moc netestují a všichni si myslí že tyto staré procesory jsou totálně odrovnané ...
Takže díky za test ;) :-)
24.11.2007 12:33:02   82.208.57.xxx 1414
A ty chceš říct že na intel neztráci zhruba asi rok vývoje?
23.11.2007 17:17:50   213.235.188.xxx 1413
Díky za test, zrovna jste mi kápl do noty, protože o tomhle procesoru jsem právě uvažoval. Mám sice AMD 4600,ale moje deska nemá ráda moc vysoké FSB. A pokud jde o cenu,tak docela sedí-v Alzasoftu za 3148Kč a v Alfacompu 3057Kč.
Jinak rozumím tomu dobře, pokud zvýším násobič,tak to nemá žádný vliv na frekvenci pamětí?
23.11.2007 17:22:10   85.71.170.xxx 1514
Přesně tak... dá se říct že na vyslednou frekvenci pamětí má vliv hodnota FSB... ale o tu při taktování toho procesoru nemusíte ani zavadit.=)
23.11.2007 17:27:56   62.209.212.xxx 1513
Mel bych dotaz, jaky rozdil me udela ve vykonu fakt, ze 5200+ ma dvojnasobnou L2 cache? kdyz vezmu v potaz, ze 5200+ pujde taky (i kdyz urcite ne tak jako BE) nataktovat, tak jestli se ta vetsi pamet neprojevi nejak vyrazneji na vykonu.

Skoda ze neni v recenzi udane, o kolik je vetsi spotreba pretaktovane verze

A posledni dotaz - jaky jste pouzil chladic? a jaky byste k tomuto doporucoval? (pokud mozno co nejlevnejsi, ael zase ne vysavac)
23.11.2007 17:34:11   212.71.176.xxx 1414
No jestli si tu recenzi četl tak bys to měl vědět....ve velikosti cache není rozdíl skoro žádnej .... třeba u intelu byl rozdíl mezi 1MB a 2mb asi 4%.....což je 00prd....a u AMD je to ještě menší....
Chladič bych ti doporučil klasiku AC FREEZER 64....za ty prachy zlatej...;)
23.11.2007 17:35:15   85.71.170.xxx 1516
Další pán co nečetl pořádně celou recenzi=). Dočetl by jste se, že velikost L2 cache u AMD hraje zanedbatelnou roli..(což by jste se dočetl i zde v komentářích, už jsem to jednou psal=)). A taky by jste se v recenzi dočetl že byl použit chladič Arctic Cooling Alpine 64, který naprosto dostačoval..=)
23.11.2007 17:35:50   78.108.155.xxx 1413
Jak to tady sleduju je to tady samý profesionál, tak snad mi někdo poradí. O tomhle athlonu začínám vážně uvažovat, prošel jsem pár testů ale pro jistotu, najde se lepší procesor v podobné cenové relaci? Je mi jedno jestli Intel nebo AMD, desky jsou zhruba stejně drahé. Díky
23.11.2007 17:39:12   212.71.176.xxx 1413
IMHO záleží jenom na tom jestli máš s OC zkušenosti .... jestli ano... pak bych volil kombinaci E2160 + GB DS3L (R) Nebo dražší ABIT IP35(PRO) ...pokud taktovat neumíš nebo si na to nevěří takbych volil AMD....a jediné co budeš muset udělat je změnit násobič v BIOSu a max zvednout napětí...;)
23.11.2007 17:44:28   91.127.31.xxx 1717
Vyser sa na E2160. AMD BE je lepšia volba! Prosím nekupuj šunt E2160 radšej si priplať za AMD, alebo rovno za plnohodnotné core.
23.11.2007 17:56:27   212.71.176.xxx 1416
hmmm.....koukám odborník....
šunt...?! to si vzal kde....? :-D:-D:-D...to simusím nšjak napsat ... mě to pobavilo ....
23.11.2007 18:42:45   90.176.214.xxx 1514
Těch možností je mnoho X2 BE 5000 za trojku nebo opteron 1212 za 1800 pokud mas dobrou desku nebo opteron 1214 za 2400 =) ...zaleží jakou máš desku a paměti, respektive co zvládne deska a paměti. Faktem je že jedině BE přetaktuješ na 3GHz s defaultním nastavením jak fsb tak i pamětí a je to nejsnažší cesta... často je pak výkon i vyšší než s FSB 300 například a z rozmr**** nastavením pamětí. Známýmu teď budu stavět počítač na hraní, původně jsem myslel že to bude c2d 4500 (přetaktované), ale když vidím tu cenu, tak na to prdím =) a udělám to z BE 5000 =)
23.11.2007 19:33:26   78.108.155.xxx 1414
Desku budu pořizovat určitě novou, takže pokud tenhle athlon tak nějakou AM2+. S jakymkoliv OC neni problem, ale času ja málo a hrát si s tím nějak dlouho, z toho už jsem vyrost. Nejde mi jen o výkon ve hrách ale nějaký extra výkon pro aplikace taky nevyužiju (max občas photoshop).
23.11.2007 20:14:30   78.108.155.xxx 1514
no tak tenhle test me asi presvedcil a dam AMD opet sanci
http://www.tomshardware.com/2007/10/22/budget_overclocker/page15.html
23.11.2007 17:42:01   90.176.154.xxx 4464
at kazdej kdo ma C2D JEN na hry zaplace ze dal za procik a poradnou desku celkem dost dukatu navrch a ve hrach to neni znat
23.11.2007 17:51:51   212.71.176.xxx 1620
A proč by měl plakat...imho kdo si kupuje C2D tak si ho nekupuje jenom na hry....ale i kvůli tomu výkonu v ostatních aplikacích....nehledě na to že C2D je pořád ještě výkonější a AMD na něj nemá zatím výkonovou konkurenci.... páč Phenom se mě zatím moc výkonově nezdá....
23.11.2007 17:57:13   90.176.154.xxx 1413
achich ouvej, slovo JEN sem jeste napsal velkyma pismenama mluvim jen o hernim pocitaci jak na tom je C2D v aplikacich vim
23.11.2007 18:03:33   212.71.176.xxx 1413
jo já VIDĚL....jde jenom o to že na pc nebudeš vždycky hrát jenom hry...a tam se ten výkon navíc může hodit...(beru hry sou primární ůčel)....ale pořád teda nevím kde jsou ty dukázy navíc...v případě že se netaktuje pak ano...AMD je za stejný peníze je v základu výkonější....tady se ale probírá OC....a tam intel jasně vede...
24.11.2007 12:41:22   82.208.57.xxx 1415
Navic programi použiva každej. Koho baví čekat dlouho na savy. Na instalace. Navic neřikej že nepoužíváš třeba dvd-rip ... docela hodně lidí to používá .. nebo já sobně si měním rozlišení filmů do pda na cesty a tam C2D jasně vede
23.11.2007 18:11:33   91.127.31.xxx 1413
Dám ti radu zožeň si BE 5000+ a potom e2160 a skús si to testnúť. Potom sem napíš svoje pocity. Len ti hovorím, že budeš prekvapený čo ešte dokáže X2.
23.11.2007 18:24:51   212.71.176.xxx 1413
Já neříkám že X2 je na nic.... (to se nedá říct o tvém postoji k E2160)...jenom říkám že na OC je intel lepší volba....nehledě na to že v této recenzi mohli mít štěstí na kus.....a další 5000+ takhle nemusí jít přetočit...(může to být ale i naopak.... zatím další
BE o kterým vím byl taktnutej na 3,1 bez zvýšení napětí tze to vypadá opravdu na dobře taktovatelný kousky...
23.11.2007 18:29:06   91.127.31.xxx 1515
Ja by som si e2160 nekúpil. Jedine sekretárke do kanclu. Ak intel tak jedine plnohodnotné core.
23.11.2007 18:32:18   212.71.176.xxx 1614
OMG......:-D:-D:-D
V reálu rozdíl mezi stejně taktovanými E6420 a E2160 nepoznáš...
Já du radši do hospody...se tady nebudu nervovat....
23.11.2007 18:48:49   91.127.31.xxx 1513
Nenervač sa. Krčma je v pohode relax. Uži si to. Ale ešte sa vrátim k procesorom. Chcel som len poukázať na to, že netreba rvať do kompu veľa prachov a amd je lacnejšie tak načo si priplácať keď je to zbytočné.
24.11.2007 12:47:09   82.208.57.xxx 1413
No nevim jak ty .. za kolik si si staviš pc.... teda samozřejmě někdo hraje hry na 1024x768 a je spokojenej já osobně hraju rát na 1600x1050 a tam je dost znat jestli pouzijes komp za 15 nebo za 30
23.11.2007 20:15:08   85.132.176.xxx 1413
Jenže ořezaná Core občas nejdou moc taktovat. Pentia Dual-Core někde moc nevytáhli.
24.11.2007 12:53:14   82.208.57.xxx 1414
řetaktování
Jak vidět nevíš vůbec očem mluvíš ... odkaz je sice na extremisty ale proč to nikdy nezkouší na X2
23.11.2007 19:56:39   78.98.247.xxx 1414
citujem Doležel Petr:Já neříkám že X2 je na nic.... (to se nedá říct o tvém postoji k E2160)...jenom říkám že na OC je intel lepší volba....nehledě na to že v této recenzi mohli mít štěstí na kus.....a další 5000+ takhle nemusí jít přetočit...(může to být ale i naopak.... zatím další 
BE o kterým vím byl taktnutej na 3,1 bez zvýšení napětí tze to vypadá opravdu na dobře taktovatelný kousky...

tak ja ti potvrdim tiež že ho mam taktnuty na 3,2GHz bez zvyšenia napetia. a čo sa tyka toho taktovania tak to ide krasne aj vo win nastavim si nasobiš aky chcem a nemusim reštartovať pc. u mna ma AMD za tento kusok velke plus
23.11.2007 17:42:51   62.168.125.xxx 1413
ze: "všechny Intel CPU mají odemčený násobič směrem dolů..."

plati to? aj u E2180 a E4500?
dakujem za seriozne reakcie
24.11.2007 08:40:43   62.168.125.xxx 1414
nikto sa nevyjadri?
nevyznam sa...
24.11.2007 17:28:45   87.244.199.xxx 1413
ano ma. Ja mam E2160 a mozem nastavit nasobic od 9 do 6. Neviem ci sa da aj menej, na mojej doske nie.
23.11.2007 18:36:01   86.61.140.xxx 1514
Nešlo by nějak dodělat test procesoru na poněkud náročnější hru na výpočty?
Můžu se samozřejmě plést, ale takovej Sureme Commander, když je na mapě okolo 2000 (a snad i více) jednotek, musí být pořádnej záhul na procesor. Hraju ho sice na jednojádrovém notebookovském Turionu (1800GHz) a při takovémhle malém výkonu je jasně znát, jak jde hra několikanásobně pomaleji. Přitom při takovým HL2 i Bioshocku mě brzdí hlavně grafika. Co vy na to?
23.11.2007 18:48:00   89.176.158.xxx 1614
jenom pro srovnání cpu za 2 litry E2180..
takt 3,35Ghz - 2777bodů
Athlon 5000+ za 3 litry 2512 bodů
poměr cena/výkon je jasná věc
23.11.2007 18:56:04   91.127.31.xxx 1517
Hoď cenu za dosku a ramky k e2160 a potom šupni skóre na defaultnom nastavení. A potom bude pomer cena/výkon jasná vec.
23.11.2007 21:54:07   212.71.137.xxx 107659
:-) tohle mi nedá .. kde žiješ? koukal jsi někdy v posledním půl roce do ceníků Intelu? Cena desek srovnatelná (ve všech spektrech, stačí vybírat), cena CPU srovnatelná, po OC výkon jasně ve prospěch Intelu, bez OC za stejnou cenu v ultra low-endu AMD (nejlevnější dvoujádro), low-endu zřejmě Intel (E21x0), v mainstreamu zřejmě AMD (vs E4x00), vyšší mainstream plichta (nejrychlejší X2 vs Core2 do 2,6 GHz), high-end je jasný, tam AMD nemá nic, cena pamětí pochopitelně stejná.
25.11.2007 09:48:39   85.132.176.xxx 36678
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2007 22:29:25   212.71.137.xxx 1313
Hele, nikdy jsem si v těhle diskusích nenaklikal ani hlas sám sobě! Že je to blbě naprogramované (stačila by jednoduchá kontrola session id a byl by klid) a nějakého, s prominutim blbce, baví klikat 10 minut jako o závod, není můj problém. Ad. téma - jestli chceš, zeptám se ti kamaráda v CZC na statistiky prodeje Intel vs AMD CPU, protože myslim, že pravdu nemáš. Stádo kupuje seriové počítače, které vidí někde v katalogu nebo v supermarketu..a tam Intel převažuje nehledě na reálný výkon už někdy od do P3. O celosvětové statistice nemluvě (viz podíl Intelu a AMD na trhu). Nemusí se ti to líbit, jakožto fanouškovi AMD, ale vyřváváním tady nepřesvědčíš nestranného o koupi toho či onoho. Založ si vlastní obchod, prodávej tam jenom výrobky AMD, Intel ignoruj ve všech spektrech (třeba výborné Centrino) a uvidíme, jak dlouho vydržíš na trhu. Ani mamuti typu Dell nevydrželi jen s jednou prodejní značkou (Intel) i když má stále majoritní podíl.
25.11.2007 13:39:10   85.132.176.xxx 1614
Tady má někdo vážně IQ ponožky. Nebo že by v neděli, mezi 10.45 a 14.45, přišlo na tento článek přes 600 lidí a všichni mi dali blábol?
23.11.2007 18:53:53   87.244.194.xxx 2014
mozno ten procesor ma zmysel pre tych, ktori chcu kupit nove kvalitne a aj vykonne dosky pre AM2+ s cipsetom AMD 770/790 a grafiky HD3850/70, no phenomy su drahe a slabo taktovane, tak pockaju trocha s takymto procikom a potom ho vymenia za phenoma X3/X4 ked budu odladene.
23.11.2007 18:55:24   85.71.108.xxx 1414
Chci se zeptat jaké byly teploty s použitým chladičem Arctic Cooling Alpine 64? Není to na tento procák málo? U chladiče je napsané, že je do 5000+, ale když tento přetaktujete na úroveň 6400+ tak jestli to ještě uchladí? Jaké byly tedy teploty po přetaktování?
Ještě si rýpnu, že bych jako nevýhodu nedával vysoké teploty, když se to s lepším chladičem můžu výrazně zlepšit, nebo snad ne?
Ještě se chci zeptat jaká byla spotřeba po přetaktování? Ale asi jste to neměřili...
24.11.2007 15:15:56   89.203.136.xxx 1513
Taky by mě zajímala ta teplota. Uvažuji o koupi a nevím jaký chladič vybrat. Poradíte někdo ?
23.11.2007 19:48:09   85.248.44.xxx 2517
Citace:
ale dnes se snad již na nižším rozlišení než 1280x1024 ani nehraje.


to by som v ziadnom prípôadne netvrdil... vela ludi(ako aj ja ) má 17" monitor crt a teda hrava na rozliseni 1024*768...
23.11.2007 23:28:54   78.98.125.xxx 1514
Rychlost procesora sa na fps prejavy hlavne vtedy ak graficka karta nieje dostatocne vytazena, to znamena ze ak mas velmi narocnu hru na grafiku a testnes ju na dvoch procesoroch v 1024*768, kde jeden je slabsi a druhy silnejsi(AMD a INTEL), rozdiel bude aj v tomto rozliseni minimalny(1-2 fps), casom budu hry narocnejsie a grafika bude vytazena aj v tomto rozliseni maximalne takze bude celkom jedno aky procak budes mat.
23.11.2007 23:29:53   89.190.48.xxx 1625
Jo socek který hrajou na radeonu > x1950 se najde spousta... ale otázká zní: potřebujou výkonej procesor?
24.11.2007 10:00:43   85.71.170.xxx 1513
Promiň.. ale nazývat lidi co nemaj na GeForce 8800 Ultra sockami asi není to pravý ořechový, měl by ses nad sebou zamyslet;). A navíc Radeon X1950 pořád ještě nepatří do šrotu a spousta lidí si na ní zahraje spoustu nových věcí.Sice ne v nejvyšším rozlišení na plný detaly a s AA a AF.. ale zahraje.
24.11.2007 13:12:59   85.248.44.xxx 1513
jj presne tak. ja mam dokonca 7600gs a socka teda urcite nie som...
24.11.2007 13:33:15   89.190.48.xxx 1414
No s tím x1950 jsem to trochu přehnal, to uznávám - verze XT/XTX na tom nejsou tak zle. Ale rozlišení 1024*768 je hodně sociální...
25.11.2007 11:07:24   213.226.213.xxx 1515
Myslíš si, že když hraješ v 2560x1920 z tebe dělá snoba a zároveň z toho, komu stačí 1024x768 nebo 1280x1024 socku? Mám auto za tři miliony, hraju golf, byl jsem na dovolené v JA a přitom doma mám jen 1024x768 a nepřipadám si jako socka. Obávám se, že z nás dvou jsi tu ta socka ty, i přes to tvé úžasné rozlišení.
25.11.2007 12:16:25   89.190.48.xxx 1517
Ještě jsi zapoměl napsat kolik máš sluhů na předkousávání jídla a kolik jich před tebou zametá golfový hříště abys měl vždy dokonalej odpal, něco takovýho jako ty může napsat jen...
Rozlišení 1024*768 používají jen dva druhy lidí, socky a lidé kterým je úplně jedno že hrajou na bankomatu. A právě pro lidí kteří hrajou na bankomatu nemá smysl dělat testy novejch komponent protože je jim vlastně úplně jedno jak to vypadá, tak potom k čemu takovej test?
A kdo tu mluvil o rozlišení 2560x1920? nehledě na to že rozlišení 1280x1024 je podle mě rozumný minimu a nic proti němu nemám, takže laskavě nepřekrucuj fakta!
25.11.2007 13:54:05   85.248.44.xxx 1714
s ludmi s iq rovnym nule sa nebavim. A zatial tomu trapkovi dukeovi niekto vysvetlite ze zvysovat rozlisenie ma zmysel iba so zvysovanim uhlopriecky... teda kazda vacsia uhlopriecka si vyzaduje vacsie rozlisenie aby to vyzeralo rovnako ako na 17" 1024*768... a kde su vacsie uhlopriecky? na plazme a na lcd, a kazdy clovek vam potvrdi ze najlepsie farby a odozvu vam daju crtecka samozrejme najdu sa aj take lcdecka, ale za ne sa platia nehorazne peniaze a ku tomu by clovek potreboval aj lepsiu grafiku na zobrazenie rovnakej grafiky na vyssom rozliseni na vacsej obrazovke... a teda tento penazni skok je velmi velky... myslim ze by ste sa mali uvedomit a nerozhadzovat ludi naa dve skupiny a to tých čo majú pc od 0 do 50 tisíc a do druhej skupiny co maju pc za od 50 000 vyssie a vsetci co nie su v druhej skupine su socky... jednoducho si najskor zmerajte alkohol v krvi urobte si test iq, pozrite si nejaky cennik a potom piste komentare na serioznu stranku pctunningu...
25.11.2007 15:29:27   89.190.48.xxx 1515
Tak se mi zdá že neuvažuješ ty, to že na 17" je optimal 1024x768 je jasná věc (a nikde netvrdím opak). Ale podívej se do bazaru za kolik se dá koupit 19" s rozlišením 1280x1024, na co portřebuješ 50K? A kdo není ochoten investovat 15 stovek za 19" monitor patří do jedné ze dvou skupin o kterých jsem už psal.
25.11.2007 16:32:21   213.226.213.xxx 1413
Občas se najde "socka", která dala před lety třeba těch 50 tisíc za špičkový CRT, byť jen 17' s 1024x768. Pak pozbývá smysl kupovat použitý 19' za patnáct set. Ovšem někdo nehraje hry nebo zkrátka jen nevyžaduje větší rozlišení u stolního pc (má třeba notebook s větším rozlišením).
25.11.2007 17:57:46   85.248.44.xxx 1313
tych 50k som myslel na cely pc...
25.11.2007 17:57:04   85.248.44.xxx 1312
vy ste to asi vobec necitali... vravim ze 19" za "15 stovek" je uplne o velkom hovne co sa tyka kvality obrazu.... a vacsie rozlisenie - vacsie poziadavky na vykon - vy to nedokazete pochopit? a myslim ze v bazare nakupuju socky a nie normalny uzivatelia... najskor si ujasnite co vlastne chcete povedat....
25.11.2007 18:38:39   89.190.48.xxx 1212
V bazaru podle mě nakupují lidé kteří si chtějí rozumně zahát ale nemají na nové věci. To že někdo nemá na novou high-ned sestavu ještě neznamená že je socka (a také jsem to nikdy netvrdil). 50K je zbytečne moc i na novou sestavu a 15 stovek není na dobrou 19" zas tak málo http://aukro.cz/showcat.php?id=7171&order=t&view=gtext&p=0 a k 19" stačí grafika nižší střední třídy a to pořát nemá nic společnýho se sestavou za 50K. Houwg, domluvil jsem ...
25.11.2007 21:57:28   213.192.13.xxx 1413
znamena to, ze kdyz mam 1024x768 tak mam vyhazovat 15 stovek za to, abych mel o par pixelu na obrazovce vic a tim dokazu ze nejsem socka?
26.11.2007 10:27:24   89.190.48.xxx 1212
Dokazuj si co chceš... a těch pár pixelů je 66% (procvič si počty ze ZŠ).
31.1.2008 05:54:09   217.117.217.xxx 44
Hej chlapi! Takhle hodně moc jsem se poslední dobou nezasmál Fakt perfektní a dal bych vám 1000 souhlasů. Takováto hádka jak mezi malími kluky se už jen tak nevidí ;)
29.11.2007 09:23:19   81.19.4.xxx 1212
To jsou závěry jako od debila. Před nějakými 4-mi roky to bylo naprosto standartní rozlišení i pro milionáře, ty jelito.
24.11.2007 17:36:53   77.236.210.xxx 1512
tusim ze podle steamu je 17ka nejrozsiirenejsii tak nevim kde berou ty zvasty o mrtvim rozliseniii
23.11.2007 19:52:47   88.146.170.xxx 1312
chtěl bych se jen zeptat zda-li je možné tento procesor použít na desku se socketem 939
23.11.2007 20:01:46   78.98.247.xxx 1613
nie neda sa použiť.
23.11.2007 20:11:31   85.132.176.xxx 1612
No za stejnou cenu se dá pořídit E4500 a když k němu dáte P35-DS3L, která oficiálně zvládá 1333MHz FSB a neoficiálně mnohem víc, tak problémy s deskou nebudou, navíc bych řekl, že Core 2 Duo s nasobičem 11x přetaktujete hodně vysoko. Paměti brzdit nebudou, Intel má paměťový řadič na desce, takže frekvence se odvíjí od normovaných frekvencí. S Pentii Dual-Core bych se moc neoháněl, u nich to taktování není zaručeno, některé servery nedosáhly ani na 2,5GHz. Takže - odemčený násobič je fajn, ale 3000,- za X2 5000+@6400+ proti 3000,- za C2D 2,2GHz@bůhvíkam dost pokulhávají.
23.11.2007 21:46:44   84.42.178.xxx 1312
Uvazuji o koupi tohoto procesoru, problem mam vsak se zakladni deskou. Mam MSI K9N Neo rev.1.0 Nikde v Biosu se mi nepovedlo najit zvysovani napeti procesoru nebo nasobice? Ted tam mam Athlon 3500+. Znamena to, ze ma deska nedokaze tento procesor overclocknout? Jinak druha varianta, nad kterou je uvazuji koupit novou desku a jit asi do C2D 6750, sice to bude
za vic penez, ale jina cesta by asi nebyla Predem diky za radu
24.11.2007 00:51:03   78.98.247.xxx 1412
ja mam tu istu dosku MSI K9N Neo rev.1.0 s NForce 550. nastavenia v biose pre taktovanie je totalne nula bodov. preto to robym vo win pomocov central brain identifier. menim tam nasobič aj napetie a funguje to. jedna nevyhoda je ta že to musim nataktovať zakaždym ked zapnem PC.
24.11.2007 13:31:02   84.42.178.xxx 1312
Hmm, to je prave blby Asi koupim novou desku, ale netusim, jak poznam kolik taktovacich moznosti dana deska ma, kdyz to prodejce nikde neuvadi Jinak v tom programu, jak pises, zvednes tam nasobic?
24.11.2007 17:45:21   78.98.247.xxx 1312
ak by si si to dobre prečital tak sa dozvieš že tam v tom softe menim aj nasobič
25.11.2007 11:37:12   84.42.178.xxx 1312
jj, jsem to pak zjistil v tom programku, ze to jde, ale nejak se mi tam nepovedlo zvednout FSB, nastesti jde zvedat primo v Biose. Jeste se te zeptam, kdyz mas desku jako ja, jaky mas ted BIOS? Ja mam 1.4 a chtel bych to flashnout na 1.9, ale kdyz to zkusim z Windows pomoci te utility, tak mi to napise chybu a cely proces flashovani skonci. Diksetovku nemam a nevim, jetli bych na svem BIOSu tento procik rozchodil.
25.11.2007 12:52:03   78.98.247.xxx 1412
to neviem ale prečo to neflešneš cez MSI life monitor tam ti najde aj najnovsi bios a pekne ti to preflešuje z win a jednoducho. ja mam verziu biosu prave 1,9
25.11.2007 14:41:59   84.42.178.xxx 1313
No vsak to jsem psal, ze mi to nefunguje, spustim tu aplikace a napise mi to Unknown error, press any key a operace se ukonci.
24.11.2007 00:03:14   78.98.125.xxx 1313
No musim uznat ze dobra recenzia!

hlavne si aj sam musite uznat ze ziadne negativne nrazky az na par... ale ozaj VELKA skoda ze ste netestovali s 2180 aby bolo vidno ze na tento CPU nema na 5000X2 jasne ma aj vacsiu cenu ale par ludi vravi ze je aj tak lepsi...



A hlavne prosim za vsetkych citatelov s PC tuningu ze buduci tyzden ked budete robit recenziu na 3850 spravte aj test v 1280 rozlisteni... strasne vela ludi to minule chcelo a uvidite ze bduete mat chvalu!
24.11.2007 07:16:32   81.90.168.xxx 564110
test v nizkych rozlisenich bude!
24.11.2007 12:15:53   83.208.54.xxx 1912
Já mám E2160 a Gigabyte P35DS3 s chladičem Scythe ninja,vše provozuju na 2,92GHz i když systém zvládá něco přes 3,3Ghz a sem spokojeny.Svého času jsem CPU kupoval za cca 1800,-Kč a desku za 2800,-. Ramky mám obyč A-Data 800Mhz. A už dva měsíce si pískám, jak dobrý kup jsem udělal. Nejsem intelak, před tím jsem měl Bartona.Kupuju to co je v dané době nejlepší.A teď je to Intel.
24.11.2007 13:51:47   88.101.132.xxx 1414
V článku se uvádí, že tento procesor je generace K8. Ovšem K8 má socker 939, ale na screanu je uvedeno, že to je AM2. Tak jak to tedy je? Má být místo K8 K9 (což by už odpovídalo)? Nebo jde pouze o moje nedostatky?
24.11.2007 16:10:28   77.236.210.xxx 1412
ses mimo... generace k8 ma soucasne 3 sokety (nepocitam servrove odvetvi) dva z nich sou sice uz taktrochu dead...
24.11.2007 15:46:03   147.251.211.xxx 5714
Slubene ukazky z Crysis:
Nastavenia: 1680×1050, DX10, Medium, 2×AA
Hardware: AMD Athlon X2 6000+, 2×1GB 800MHz DDR2 RAM (CL4-4-4-12), ATI HD2900 Pro 1GB DDR4 RAM

http://i104.photobucket.com/albums/m183/mmx_photo/DSC01602.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m183/mmx_photo/Crysis2007- 11-2312-58-33-91.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m183/mmx_photo/Crysis2007- 11-2313-15-37-34.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m183/mmx_photo/Crysis2007- 11-2313-22-52-89.jpg
24.11.2007 17:44:03   89.203.152.xxx 1313
a kde mas napsane kolik mas FPS? Asi jsem slepy Jinak ten Athlon vypada zajimave, jak dlouho asi bude v prodeji? Do vyprodani zasob?
25.11.2007 01:04:10   147.251.211.xxx 1312
screenshoty som robil cez fraps, neviem preco tam nie je hodnota fps ale s tymito nastaveniami to hram a neseka to
24.11.2007 18:03:16   85.71.98.xxx 1412
Nemá dle foto takto zapojený Radeon problémy se šťávou ve 3D? )
24.11.2007 22:10:31   195.113.236.xxx 1412
Freezer fuka vsade okolo s tym odveci ventilatorom, lepsi vysledok za rovnaku cenu da CoolerMaster hyper TX - tiez velmi tichy a kompaktny. Pouzival som oba.
25.11.2007 01:00:28   147.251.211.xxx 1312
Takto zapojeny by nesiel vobec, fotka bola robena pocas vymeny grafiky, napajaju ho 2 6pinove kable
24.11.2007 18:34:15   89.203.136.xxx 1313
Jaký chladič byste doporučili k tomuto procesoru a desce Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless ?
24.11.2007 19:14:44   89.29.11.xxx 1313
AC Freezer 64 Pro? S klasikou chybu neudelas
24.11.2007 19:20:22   89.203.136.xxx 1312
Bude to stačit i když ho přetaktuju ?
24.11.2007 22:11:56   195.113.236.xxx 1312
Freezer fuka vsade okolo s tym odveci ventilatorom, lepsi vysledok za rovnaku cenu da CoolerMaster hyper TX - tiez velmi tichy a kompaktny. Pouzival som oba.
24.11.2007 22:35:32   81.201.54.xxx 1312
Jj taky mám CoolerMaster Hyper TX a zrovna mi chladí 3600+ @ 2650MHz a 1,4V na 40°C a jede na 800 otáček. Na maximum je už slyšet, ale výkon má bezkonkurenční, vzhledem k ceně cca 500kč. Navíc se odvděčí i chlazením okolí patice.
24.11.2007 23:59:32   86.61.140.xxx 1413
Nešlo by nějak dodělat test procesoru na poněkud náročnější hru na výpočty?
Můžu se samozřejmě plést, ale takovej Supreme Commander, když je na mapě okolo 2000 (a snad i více) jednotek, musí být pořádnej záhul na procesor. Hraju ho sice na jednojádrovém notebookovském Turionu (1800GHz) a při takovémhle malém výkonu je jasně znát, jak jde hra několikanásobně pomaleji. Přitom při takovým HL2 i Bioshocku mě brzdí hlavně grafika. Co vy na to?
25.11.2007 08:37:06   84.47.37.xxx 1312
Chcem sa opytat ze ci si mozem kupit ten procak ked mam dosku MSI k8n neo4?
25.11.2007 11:58:42   147.251.211.xxx 1312
samozrejme ze mozes... len na tu dosku ho nedas

(doska ma socket 939, procesor ma socket AM2)

ale ak by si chcel vymenit dosku tak pockaj na tie nove so socketom AM2+, lepsia podpora do buducnosti (ja som v lete 2006 tiez cakal na dosky so socketom AM2, bolo to dobre rozhodntie)
25.11.2007 16:54:28   91.127.125.xxx 1313
chcel by som si kupit dosku Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 a k tomu procesor amd athlon 6400+ be vsetko bude dobre fungovat a bude sa dat nataktovat na takych 3,5 GHz? sockety sú tie isté to viem co poviete na tu kombinaciu budem to s kamaratom taktovatyEs:-)
25.11.2007 16:57:07   91.127.125.xxx 1412
ja mam tu istu dosku preto idem na tu spominanu a este k tomu kupujem spominany procesor, pamate 2 gb corsair s vybornym casovanim 500 gb hdd 600 w zdroj chladic na cpu - zalman 9500 nejak tak
25.11.2007 16:59:35   91.127.125.xxx 1312
bude ta doska pasovat do mojej skrine ked mam format atx 305x240 mm a tato doska ma tiez atx len 305x230 mm?
25.11.2007 19:49:52   84.47.37.xxx 1213
kua tak to si musim kupit new dosku? a kolko tak asi stoji nemam moc penazi
25.11.2007 21:02:30   80.94.48.xxx 1212
asi okolo 4000 korun sk alebo kč tá spomínaná doska stojí zhruba 6000 sk jj caute:-)
26.11.2007 06:15:08   195.113.191.xxx 1312
Můžu se zeptat proč testujete typy her v kterých na procesoru az tak moc nezáleží, a to zrovna když testujete procesor, zkuste příště testovat třeba ve hře Supreme commander kde opravdu záleží na výkonu procesoru. zvláště když je v akci sposty hracích jednotek.
26.11.2007 14:28:44   88.102.9.xxx 1223
Uz dlouho jsem se tak nenasmal. PCTuning je jiz dlouhou dobu muj oblibeny server s PC tematikou. O to vic me mrzi, ze se tu neco podobneho dnes muze objevit. Ctenar z takoveho testu musi mit pocit, ze autor clanku je bud obchodnim zastupcem firmy AMD, nebo pobezi a slepe si koupi takto nevyhodny procesor.
Dnes jiz kazde dite vi, ze Intel nabizi procesor E2180 za cca 2100,- Kc a bez problemu vice nez 90% kusu pretaktuje o 60% a vice.
Ve svetle takove skutecnosti se stava z AMD predrazeny kus se zastaralou technologii.
Muj nazor je, ze by sem lide bez prehledu nemeli psat. Zbytecne tak matou ctenare.
29.11.2007 09:20:58   81.19.4.xxx 1313
Na boardu za 1000Kč s obyčejným chladičem jo jo? Tak teď se zase směju já :-)
10.12.2007 12:30:52   88.102.9.xxx 1211
Mysilm si, ze pokud nekdo resi penize, vzdy ho musi zajimat pomer ceny a vykonu. Pro prehlednost ti mylnost tveho nazoru rad polopaticky osvetlim.
Ceny:
Tento procesor AMD stoji cca 3300,-.
Nepochybne velmi kvalitni, moderni a nejsouci pri nakupu velikym krokem vzad tebou zminovana deska stojici 1000,- s danym cipsetem a timto AMD procesorem nedosahne zdaleka takoveho vykonu, jak je uvadeno v tomto clanku)
Intel E2180 stoji 2080,-
Zakladni deska s cipsetem P35 stoji cca 2000,-.

Takze pokud dobre pocitam, jsou tu dve moznosti:
1) verze s pomalejsim AMD na desce z praveku za 4300,-
2) verze s rychlejsim Intelem a deskou s modernim cipsetem za 4080,- (na lepsi chladic si kazdy neretardovany ctenar jiste ty 400 priplati a vyjde ho tak, jak jsem jiz psal, mnohem vyhodnejsi verze o 100 Kc draz. Bude mit tissi a vykonnejsi stroj, jehoz deska se da pouzit i za rok, protoze cipset P35 je stejne rychlej jako nejnovejsi P38.
P.S. Pokracuj klidne ve smichu...
26.11.2007 16:21:37   195.20.162.xxx 1214
To CPU skore v 3dm06 pre C2D uvadzate nejake nizke.
Mam C2D 6750@2.68, Asus P5K, 2GB Goodram800 a 2900 CPU skore v 3dm06.
26.11.2007 16:24:59   195.20.162.xxx 1212
Mam C2D 6750@3.28, Asus P5K, 2GB Goodram800 a 2900 CPU skore v 3dm06.
27.11.2007 16:44:13   85.216.204.xxx 1212
Zdravim, zaujimalo by ma, aka teplota je normalna pre tento procak a tiez by som rad vedel, akym softom sa to da normalne zmerat. Kupil som si tento CPU a AsusProbe mi ukazuje 55C a vyssie, Sandra 41C, HWinfo a Hardware monitor okolo 30-35 v idle stave. Podotykam, ze ako chladic mam BlueOrb 2 od ThermalTake
Vdaka za odpoved
28.11.2007 21:51:16   62.168.45.xxx 1212
mám ram 4X Zeppelin 512MB DDR2, 667MHz.neomezovaly by mě při přetaktování?
29.11.2007 03:07:49   78.86.128.xxx 1516
"Žádný další procesor generace K8 by již neměl spatřit světlo světa..." Ted jsem se dival do ceniku Alfacompu a maji tam AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition (za 5000). Myslite, ze teda tento procak bude ten nejvyssi pro AM2? A jak by se dal pretaktovat? A pojede na jakekoliv desce s AM2 (a hlavne na te moji - Asus m2n4 sli)? Ja totiz tu desku chci jeste maximalne vyuzit a nakup CPU planuju tak za pul roku (do te doby snad i zlevni). (spolu s 8800 GT a vrhnout se na Crysis;-)
29.11.2007 17:29:15   62.168.45.xxx 1212
do kdy bude tento procesor na trhu?
7.12.2007 08:22:58   80.188.28.xxx 1412
jestli myslis 6400+ ten uz v shopech je.. u nas vychazi na 4400,-
zajimalo by me jestli pan Obermajer bude delat jeho test a zjistime jak daleko pujde taktovat.Pokud by vysledky byly obdobne jako u 5000+ znamenalo by to urcite alespon 4,5 Ghz a to by byla pecka opravdu
6.12.2007 15:00:59   88.102.9.xxx 1832
Zda se mi to, nebo nekdo smazal muj nepochvalny prispevek? Vyjadril jsem nesouhlas s vyhodnosti nakupu tohoto procesoru od AMD s doporucenim zamerit se na Intel E2180, ktery za cenu kolem 2000 Kc bez problemu pretaktujete na 3,2GHz a strcite tenhle predrazeny kousek do kapsy jako nic. Navic jsem vyjadril zklamani, jak jde kvalita tohoto serveru (potazmo prispevku nekterych autoru dolu), nepouzil jsem jedineho sprosteho vyrazu a sup, cenzura je na svete. Trosku mi to tu zacina pripominat jisty rezim...
17.12.2007 11:04:32   90.176.242.xxx 109
Zdar lidi, můžete mi někdo z Vás zkušených taktovačů poradit jak přetaktovat procesor v následující sestavě. Athlon 64 X2 3800+, Asus M2N-E - nForce 570 Ultra, paměť 2GB DDR2-667 Kingston CL5 kit 2x1GB, grafika 8800 GT. Potřeboval bych z něho dostat alespoň 2600 MHz, tu grafiku to docela brzdí a na novej procesor, po ceně grafiky, nějak nevyšlo :-( Přetočil jsem ho na 2200, pak už je vysoká frekvence pamětí atd. a padá to. Nechápu hlavně jak a kde změnit hodnoty, aby to nic ostatního kromně frekvence procesoru nezvedalo. Takže jestli máte někdo čas a chuť, tak mi prosím pošlete návod (podrobný, jsem úplnej začátečník). Díky moc.
8.1.2008 12:59:00   77.236.211.xxx 66
paměti si dej na 533 vypni si cool and quit a zvedej frekvenci přibližně tak po desítkách

já jsem se svým 3600+ brisbane dostal až na 2700 2800 už bylo nestabilní 2600 je úplně v pohodě mislim že mi to jelo i bez zvednutí napětí jinak napětí zvedni o 0.1 V a koukni se do cpu-z jestli se to projevilo pokuď ne tak zvedni napětí o 0.2 V
5.1.2008 21:44:57   212.158.130.xxx 66
Chtěl bych se někoho zeptat na radu. Koupil jsem Athlon 64 X2 6400+ Black Edition a mám desku AliveNF6G-DVI. Nedaří se mi nastavit násobič na vyšší hodnotu než je základ 16x dolů to jde, ale to asi není ten důvod proč jsem si ten procesor pořídil. Nevíte proč mi ten bios nedovolí hodnotu zvýšit? Díky moc
21.1.2008 10:45:15   85.135.123.xxx 55
Mám stejnej procesor a stejnej problém. :-)

Deska MSI K9N Platinum, revizi BIOSu mám nejnovější. Deska detekuje CPU správně, ale nejde změnit násobič směrem nahoru. :-(

Kdo ví, ať poradí....díky......

Napiš jak Ti CPU topí. Mám chladič Zalman CNPS9500 + zpomalovač otáček (min otáčky 1600/min), zaplej C&Q. Při minimálním vytížení (1000MHz) je teplota 37-40 stupňů. Při max vytížení (3200MHz) se teplota pohybuje do 60-ti stupňů.
4.2.2008 22:13:45   212.158.130.xxx 44
No tak aspon nejsem sam. Mam COOLERMASTER chladič Hyper 21. Jeste bych k nemu mohl dat druhy ventilator ale je to ted zbytecny, kdyz to nejde zvednout.
5.2.2008 10:39:36   85.135.123.xxx 65
Pomohl by pouze NEW BIOS... (i tak se obávám, že bych to rozumě neuchladil) Těch 60 stupňů beru jako strop.

Jinak spokojenost - výborné CPU !
18.1.2008 01:08:39   213.192.2.xxx 96
Zdravim, chci se zeptat, jaký bylo původní napětí tohoto procesoru, mám ho taky a normálně mám 1,344V a když z toho chci dostat 3,0GHz, musim zvýšit na 1,4V. A taky by mě zajímalo, kam až se dá dostat, mám chladič Ninja od Scythe, takže nemám strach, že bych to neuchladil

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

444 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 210.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.