Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo
Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo
autor: Kwolek Jirka , publikováno 18.8.2006
Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Stará pravda zní: "pokud víš jak na to, pak je to brnkačka". Velká část úspěchu tedy spočívá ve správném "nou-háu", tedy... vědět jak na to. Pokud jste dříve sledovali platformu AMD, pak snaha o přetaktování nové řady procesorů Intel Core 2 Duo vás nejspíše přenese do neznámého prostředí. V BIOSu je tolik tajemných páček a přepínačů (s nespočtem kombinací), a vy máte tak málo času. Jak dál? Zkuste naši přetaktovávací kuchařku! a?


MB Intelligent Tweaker

U různých výrobců se základní přetaktovaní stránka jmenuje jinak - Gigabyte nazývá soubor nastavení potřebných k přetaktování systému Motherboard Intelligent Tweaker.

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Nastavení procesoru a frekvence FSB

Tato část menu se týká přímo pracovní frekvence procesoru. CPU Clock Ratio je zde násobič frekvence FSB. V našem příkladu jsme použili testovací procesor Intelu umožňující změnu tohoto násobiče (změnu násobiče umožňují také procesory Core 2 Extreme), v ostatních případech je tento násobič pevně nastaven výrobcem.

Natavení frekvence FSB se skrývá pod položkou CPU Host Frequency (tuto položku si ale musíte předem "povolit" volbou CPU Host Clock Control - Enabled, volba Auto nastaví FSB na 266MHz). V našem případě je zde 450MHz. S násobičem 8x to dává ve výsledku 3.6GHz. Pokud chcete přetaktování jen zkusit, můžete začít na frekvenci 333MHz.

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Veličinou přidruženou k FSB je frekvence sběrnice PCI Express (PCIe) - PCI Express Frequency. V normální situaci je frekvence této sběrnice 100MHz a volba "Auto" se snaží nastavit děličky tak, aby frekvence PCIe se této frekvenci co nejpřesněji blížila. Zatímco paměti používají omezenou sadu děliček, frekvence PCI Express (u které není časování tak kritické) používá jiný systém asynchronního propojení obou sběrnic (PCIe lze nastavit s přesností 1MHz). Ve většině případů je nejvhodnější právě volba "Auto" (u testovaných desek Gigabyte jsme jiným nastavením nedosáhli vyšší stability). U některých základních desek se někdy doporučuje "ruční" nastavení frekvence PCI Express na 102 nebo 110MHz.

Nastavení napětí procesoru

Tady se dostáváme přímo do oblasti přetaktovávací alchymie. Platí, že zvedání pracovní frekvence procesoru často vyžaduje zvednutí napájecího napětí procesoru (CPU Voltage Control). Vyšší napětí má ale zároveň vedlejší efekt - zvedá tepelnou energii vyzařovanou procesorem. Vždy platí zásada, že se snažíme najít nejnižší napětí, kdy procesor pracuje na dané frekvenci zcela spolehlivě. Nikdy se ale nevyhneme situaci, kdy napájecí napětí musíme nejdříve zvednout (abychom je posléze snižovali a prováděli odpovídající testy).

Zatímco mírně přetaktované procesory nevyžadují zvedání napětí Vcore, po překročení určité meze je nutné procesoru dát "větší šťávu". Zatímco procesor E6600 (jádro Conroe s 4MB paměti cache L2) se do frekvence FSB 400 nevyžadoval napájecí napětí vyšší než 1.4V (zvýšení o 0.075V), po překročení této meze jsem mu musel poskytnout až 1.525V (zvýšení o 0.125V, celkem o 0.2V). jsou uživatelé, kteří s vodním chlazením procesoru zvýšili napájecí napětí procesoru až k 1.55V. Napětí 1.6V se už pak velmi blíží průraznému napětí polovidiče.

Při přetaktování procesoru E6300 s jádrem Allendale (násobič 7) jsem byl konfrontován s nutností nastavit napětí 1.515V už při pracovní frekvenci 2.8GHz (FSB 400MHz) - jinak procesor odmítal spolehlivou činnost. Toto napětí vyžadoval jiný procesor (s vyšší násobičem) až při frekvenci překračující 3.4GHz. Důvodů může být několik: buďto se jedná se o nepříliš kvalitní kus procesoru, nebo existuje určitý vztah mezi frekvenci FSB a požadovaným napětím procesoru.

Obecně důrazně nedoporučují zvedání napětí procesorů Core 2 Duo nad 1.5V - zejména v situaci, kdy nepoužíváte mimořádně účinné chlazení. Vyšší teplota a vysoké napětí totiž takový procesor pomalu, ale postupně likvidují.

Nastavení napětí čipové sady

Je veřejným tajemstvím, že základní desky s čipovou sadou 975X potřebovaly pro dosažení vyšších hodnot FSB zvadnutí (G)MCH OverVoltage Control (až + 0.3V). Čipová sada 965P testované desky takové napětí navíc nevyžadovala. OverVoltage (G)MCH jsem nastavil na +0.1V ale čipset neprotestoval ani proti nastavení "Normal".

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Opatrně zacházejte s overvoltováním jiných obvodů na základní desce. Zvednutí napětí FSB vedlo například k nestabilitě. Z toho plyne závěr, že zvyšování napětí "na potkání" všude tam, kde to jenom jde není cestou k požadované vysoké stabilitě. Jeden můj známý se se pokoušel o přetaktovaní systému tím způsobem, že na různých místech BIOS přidal (po krátkém uvážení ve stylu: "přiměřeně, přiměřeně...") napětí a frekvence a velmi se divil, když vrácení některých hodnot na Normal / Auto dovolilo dosažení mnohem vyšších frekvencí.

Speciální problém - přetaktování a některé grafické karty

Já jsem se osobně s tímto problémem nesetkal, ale občas na diskuzních forech se objeví problém spojený s nemožností přetaktování v situaci osazení určité grafické karty. U některých desek ASUS pomáhá zvednutí napájení sběrnice PCI express (Power - High). Někdy je nutné přetaktovávat s jinou grafickou kartou a poté vrácení původní grafické karty. Podobné problémy jsou s některými paměťovými moduly (viz. odpovídající kapitola věnována pamětem).

Nastavení pamětí

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Nastavení paměti jsem věnoval celou třetí a čtvrtou kapitolu tohoto článku. V případě potřeby se mírného overvoltování paměti nemusíte obávat. Násobič paměti nastavte na "2.00" a časování na 5-5-5-15. Po dosažení finální / požadované frekvence můžete časování paměti nastavit na agresivnější (například na 4-4-4-12) - samozřejmě s přihlédnutím k aktuální pracovní frekvenci paměti a kvalitě použitých modulů.

Testy

Vyžili jsme toho, že jsme měli k dispozici také procesor s otevřeným násobičem (Core 2 Extreme X6800). Díky tomu jsme se mohlo vydat na průzkum maximálního FSB základní desky Gigabyte GA-965P-DS3. Byli jsme schopní provést kompletní testy při nastavení 7x 490MHz.

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Pro testování jsem zvolil pamětí G.SKILL F2-6400PHU2 2GBHZ (DDR2 800).

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

DDR2 na 980 (takt 490MHz) i při nestavení, spolu s přetaktováním FSB, dávají takto nastavenému systému obrovskou propustnost paměťového subsystému:

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Přetaktování E6300 (Allendale) - z 1.86 na 2.8GHz

Tento procesor se jako přetaktovávací hvězda příliš neukázal (tedy pokud ho srovnám s testovaným Core 2 Duo E6600). Při změně FSB z 266MHz na 400MHz bylo nutné poměrně výrazně zvýšit napájecí napětí Vcore (na 1.515V). I když je na frekvenci 2.8 podává prakticky výkon modelu E6700 (ten je taktovaný 2.67GHz ale má 4MB paměti cache) očekávali jsme od tohoto procesoru trochu více. V jiné situaci by to byla jasná hvězda overclockingu.

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Přetaktování E6600 (Conroe) - z 2.4 na 3.6GHz

I tady při změně FSB z 266 na 400MHz bylo nutné zvednout poměrně výrazně napájecí napětí procesoru (na 1.525V). Odměnou mi byly výkony, které posílaly dřívější procesory-šampióny přímo do šaten. Na frekvenci 3.6GHz je Core 2 Duo s jádrem Conroe opravdu hotová raketa, která běžné testy procesor "dává" takovým tempem, že jsem ještě dlouho nestačil divit.

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Jak na to: přetaktování procesorů Core 2 Duo

Závěr

Cílem článku nebylo měření výkonu procesorů Core 2 Duo, ale spíše komentované předvedení metod a postupů, které pomohou v dosažení stabilních přetaktovaných sestav. Zcela záměrně jsem jako platformu zvolil relativně levou desku Gigabyte GA-965P-DS3. Není totiž uměním dosáhnout dobrých výsledku tehdy, nejste-li omezení rozpočtem.

Základem je cenově přijatelná deska, libovolný procesor Core 2 Duo řady E6xxx, běžné vzduchové chlazení, běžný zdroj... Předpokládám použití (dnes už běžných) pamětí DDR2 800. Pokud budete mít štěstí (jako my s pamětmi Corsair Value Select 667, které zvládají i provoz DDR2 800), stačí Vám i paměti DDR2 667.

S nastavením základní desky si můžete pohrát, nebo můžete přímo vyzkoušet nastavení, které jsme použili v příkladech (screenshoty ilustrují funkční systém) - je to na Vás.

Ve výsledku můžete získat procesor, který jen tak neutaháte - nemusíte mít obavy, z toho, jestli vaše grafická karta náhodou zbytečně nečeká na data z procesoru. Nemusíte se obávat moderních aplikací optimalizovaných pro dvoujádrové procesory ani budoucích 64-bitových operačních systémů (Vista 64-bit) a aplikací. Nemusíte plánovat nákup nového zdroje, ani investovat do výkonného vodního chlazení pro získání špičkových výkonů. Snad Vám tento návod pomůže - držím Vám palce!

P.S. V diskuzi pod článkem se můžete podělit o své zkušenost s přetaktování Conroe (pokud nějaké máte).



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.8.2006 23:35:07   86.49.32.xxx 5738
máte nějaké zkušenosti s přetaktováním na MB od ASUSu? zajímalo by mne, jestli jsou schopnosti taktování stejné jako u Gigabytu.. Jinak já vsázím na Core 2 Duo 2.13GHz, podle mě půjde o nejlepší poměr cena /výkon /přetaktování...
4.6.2007 07:24:19   80.188.190.xxx 1616
Je to trochu mimo ale:
Taky jedu v klidu celej den na 333fsb a při restartu mi to normálně funguje, ale když comp vypnu a třeba za 2h zapnu, tak se resetne na 266fsb. Není to ani zdrojem ani paměťma vše jsem nekolikrat vyměnil.V biosu jsem zkusil uplne všechno. verze biosu F11. jsem bezradnny Vypada to na SHIT desku, ale vyreklamuj ji kdyz V BIOSU na AUTO normalne slape a kdyz to trochu zvednes a ona se sama resetuje. Tomu teda nerikam overclockerska deska ani nahodou. Je tu vubec nekdo kdo ji pretocil (nemyslim zasadne) a pri restartu nebo po vypnuti vse drzi?
4.6.2007 07:25:37   80.188.190.xxx 1315
Bavim se teda o GA-P965-DS3 revize 3.3. Dekuji za jakykoliv komentar...
18.8.2006 23:52:40   213.29.14.xxx 5240
Dobrý!Vím že cílem článku nebylo měření výkonu procesorů Core 2 Duo,ale je škoda,že neni aspoň nějakej graf ke srovnání!
18.8.2006 23:54:21   83.208.149.xxx 3839
Musim uznat, ze se tento clanek velice povedl. Prihazuju padana :-). Myslim si, ze pro pretaktovani budou asi nejlepsi E6400 jiz kvuli vyssimu nasobici a cena o 1000Kc drazsi neni zas tak moc,a E6600 priplacet si za E6700 ta cena za zenu nasobice nestoji. Tot muj nazor, rad bych vedel Vas. Dekuji. P.S. omluvte preklepy a chby, pokud tam nejake jsou, preci cas neni zrovna "nej" :-)
19.8.2006 01:06:01   85.207.117.xxx 4437
Mam ho uz pres 2 tejdny a musim rict, ze slape jako hodinky, tenkrat jsem ho akorat otestoval na 3.5GHz, ted to mam normalne na 3.6GHz, klasika 400MHz FSB, ale uz sem byl linej to znova vsechno testovat, rozdil uz je nepatrnej. Navic cekam na 7950GX2, takze to pak otestuju i s tim. Kazdopadne dobry CPU co se tyce vykonu, pretaktovani, spotreby i ceny ;)
E6600
19.8.2006 08:31:32   85.160.68.xxx 3741
6300 mě docela zklamal, čekal sem od tho trošku víc. Asi zvolím 6600
19.8.2006 09:57:50   62.168.45.xxx 4141
Musím upozornit na to, že náš E6300 byl ještě z rané série. To mohlo být příčinou toho, že vyžadoval při přetaktování tak vysoké napětí. Níže vidím, že E6300 dokáže i FSB 450 - takže "jde" na 3.15GHz.
19.8.2006 10:07:13   83.240.13.xxx 3838
Ano, právě jsem se chtěl zeptat, viděl jsem i test (revize B2), kde přetaktovali E6300 na 3,32 (474 FBS) stabilně a to údajně bez navýšení napětí a s tím, že limitovali je už paměti, nikoli CPU.

Pokud postujete svoje výsledky taktování, pište revizi, se kterou jste je dosáhli.
4.9.2006 16:53:17   194.212.104.xxx 3838
Ahoj, mam ho tři dny a nedostal jsem z něho víc jak 2,45 Ghz bez zátěže. Výše už se seká a napětí jsem zvýšil z původních 1,15V /38°C na 1,4 (48°C). Vyšši jsem považoval za zbytečné ničení procesoru. Jsem z něho zklamaný AMD X2 3800 chodilo při 1,4V na 2,58 Ghz (46°C) ve stejný skříni). Paměti
A-Data 800MHz chodily v synchro módu na 700MHZ. Deska od Asusu P5LD2SE v nové revizi s podporou Core2Duo. Grafika Saphire ATI X1800GTO2. Otáčky boxovaného chladiče jsem nastavil na performance(tj. max výkon, PCI a PCIe jsem zafixoval na 33MHZ a 100MHZ. S ostatníma napětíma jsem nehýbal. Poradí někdo, proč je to taková líná mrcha? Revizi neznám ale až příjdu domů hnedka se podívám, docela mě to zajímá. nejsem příznivcem extrémního taktování ale tohle zjištění je pro mě velkým zklamáním.
21.8.2006 12:52:41   194.213.63.xxx 3535
Dobrý den, prosím o radu autora článku , koupil jsem si desku Gigabyte 965P-DS3 ( BIOS F4 oficiální ) + CPU Core 2 Duo E6300 mám na základní frekvenci a zdroj mám KME 500W ATX + paměť kingston 533 1GB( zapůjčenou - pozdji budu mít GSILL 800 Mhz 4-4-4-12 2GB) a grafiskou karu Club3D Geforce 7900GTX opět na základních taktech. v počítači jsem vlastně měnil jen desku+cpu+paměti a hned nastalo několik problémů. předtím jsem měl cpu athlon 64 3000+ 939 + 2gb ram 400 + desku gigabyte nforce 4x4 a vše běželo naprosto v pořádku. Teď s conroe se mi zvedla teplota disku až na 52-54 stupně za stejných podmínek na AMD jsem měl 44 maximálně :-(, a to nejhorší nakonec, asi mi deska odvařila grafiku protože nepojde ani 3DMark2001SE ( test point sprites - test úplně zatuhne nebo obraz začne blikat v pulzech a dělá divné barvy). Shrnutí - je možné že mám slabý zdroj, ale nezdá se mi to, předtím vše jelo v pořádku, jinak grafika na AMD jela v pořádku a udělal jsem na ní všechny 3Dmarky. za odpověď moc děkuji.
22.8.2006 14:57:43   192.108.125.xxx 3734
KME asi nebude spickovy zdoj, problem v nom ale nemusi byt.
GF 7900GT mali problem so stabilitou a neviem, ci tento problem nemoze mat aj GF 7900GTX.

co sa tyka tepla, su v skrinke ventilatory ?
najvhodnejsie by bolo vyskusat uvedenu grafiku v inom PC a inu grafiku v tvojom.

19.8.2006 08:33:32   81.0.245.xxx 4136
Dobrý článek ale chybí mu 8 kapitola - testování přetaktovaného CPU, protože takto přibude nešťastných lidí. (memtest86, primeDC)

Jinak já jedu zatím s E6400 na této fošně 3200MHz s 1,33V.
19.8.2006 08:34:16   89.173.18.xxx 3637
Velmi dobry clanok, presne takyto som hladal ale chcel by som sa spytat autora ze ci by nemohol este doplnit ze za akych podmienok on povazuje procesor za stabilny.

Konkretne myslim to ze aky test za akych podmienok (prime 95 pusteny 15min, 1hod, 5hod...) mi povie ze procesor je 100% stabilny a ze mozem skusat viac agresivne nastavenia.
19.8.2006 10:07:23   62.168.45.xxx 3735
Nejdříve se otestuje Prime 95 Torture test, tak 2-3h (max heat a memory), pak je nutné udělat ještě nějaké doplňkové testy. Většinou stačí udělat 3D Marky 05, 06 a PC mark 05 - asi 3x dokola.
19.8.2006 11:21:22   81.0.245.xxx 3634
NO MUSÍŠ TESTOVAT ALE OBĚ JÁDRA NE JEN JEDNO NAPŘ
http://news.tecnocomputer.it/modules/Downl oads/userfile.php?s=159b2b3793f9642181ded7e5fde0b19f&id=10

ALE PŘI STESS CPU I RAM MI TO HAZI CHYBU I PRI NOMINALU VSE OSTATNI ok
19.8.2006 08:47:30   86.49.32.xxx 3735
Jak se pozdá od jakého FSB už změnit napětí na vyšší?
19.8.2006 10:21:51   62.168.45.xxx 3636
No, asi to s tím FSB a napětím není tak "horké". Viděl jsem info kdy 6300 nevyžadoval overvoltage ani při FSB 450MHz. Takže je to spíše opravdu procesorem...
19.8.2006 09:16:19   147.232.32.xxx 4037
pekny clanok. ujasnil som si zopar veci v ktorych som nemal jasno :-)

ja na DS3 s e6300 idem na 450fsb bez (!) zvysovania napetia cpu a chipsetu.
(G)MCH - normal
cpu - 1.325V
verzia biousu - F4
v prime95 som testoval hodinu aj daco a ok.

mam pamete A-Data 800,
ktore pri 400MHz maju casovanie 5-5-5-18
pri 450fsb som musel nastavit casovanie na auto a to ich nastavilo na 5-7-7-23
...
este taka blba otazka:
co je lepsie?

fsb: 450
pamete: 5-7-7-23

alebo

fsb:400
pamete: 5-5-5-18

pri ds3 treba sponenut ze sa dost hreje northbridge (mne to ide okolo 50*) a je vhodne ho chladit napr. pridanym ventilatorom
20.8.2006 09:24:42   85.71.43.xxx 3736
Lepší je nechat si fsb 450 s horším časováním, jinak to časování si spíš nastav manuálně, todle je moc vysoko ;) (ale stejně časování bude mít minimální vliv na výkon)
19.8.2006 09:20:34   84.42.134.xxx 3635
Ahoj, chci se zeptat, tenhle test umí využít obě jádra nebo ne? Ty výsledky se mi v něm zdají totiž hodně vysoké...
19.8.2006 10:24:16   62.168.45.xxx 3940
CPU mark 99 využívá jen jedno jádro - dokonce se dá spustit paralelně, 2x souběžně. Výsledek je ale opravdu impozantní!
19.8.2006 14:18:47   84.42.134.xxx 160105
díky, jo jinak moc pěknej článek
A tomu pomatenci co tu kliká všude na blábol přeji brzké uzdravení:-))
19.8.2006 09:21:28   193.179.202.xxx 3738
Jen abych dodal svuj postreh...

Pokud chcete pocitac s conroe a Geforce 7950GX2 tak v zadnem pripade nepouzivejte desku ASUS P5B - v BIOSu neobsahuje polozku "Slot Power" ktera vlastne ovlada uroven napajeni pres PCIe 16x... pokud nemate moznost tuto hodnotu zvysit jako treba na P5W DH Deluxe, tak pocitac bude znacne nestabilni a to i pri deafultnich frekvencich...

pokud uz tedy tak nadupanou grafiku tak si priplatte a vemte i poradnou desku...
19.8.2006 09:26:51   88.81.72.xxx 3836
Mam docela slusny problem s taktovanim na P5B DL prakticky nejde tak tovat mam 6600stovku ram 1024 667 kingston zkousel jsem vsechno pomoooc

5.9.2006 11:00:26   194.212.104.xxx 35250
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.9.2006 20:03:39   88.102.211.xxx 4333
Po nekolika dnech snahy se nic nezmenilo. Vyzkousel jsem vsechny mozne vychytavky s vypnutim ruznych funkci rizeni spotreby a taktu procesoru, zafixovanim frekvenci PCI i PCIe, o kterych jsem se docetl tady na tom webu, ale i jinde a porad nic. Dokonce jsem si koupil i knihu, podrobneho pruvodce nastaveni biosem, abych byl trochu v obraze. Taky jsem zjistil, ze nad FSB 320-340MHZ se pocitac nedokaze restartovat normalnim zpusobem, ale uplne se vypina a posleze (4-5s) opet zapina, coz, mimochodem, neprospiva zivotnosti HDD. Taky jsem zjistil, ze kdyz jakkoliv pohnu s FSB tak nefunguje usporny rezim a pocitac se uplne vypne. V normalnim rezimu FSB a CPU zase po probuzeni z usporneho rezimu nefunguje integrovana sitova karta, nedostanu se na router, nepomuze ji nic, jen nechat stat vypnute, tak hodinu a pak zase nabehne. Jako by byl preklopeny nejaky klopny obvod dokud nedojde k vybiti nejakeho kondiku. S touhle zavadou jsem se uz setkal u multifunkcinho zarizeni s faxem, opravuji totiz elktroniku. Zavada byla neresitelna, spatny navrh ridici desky, vzdy kdyz VCE vyplo proud a pak zaplo, tak stroj se sice zapnul, zahral, ale nesel ovladat driv jak za nekolik hodin. Jo a taky nechapu, ze jakkoliv pohnu s FSB, tak nejde regulovat napeti na CPU. V normalnim modu je krasnych 1,18V ale pri navyseni FSB treba jen o par desitek MHZ vyskoci na 1,41V, coz se me zda u takovehoto procesoru zbytecne moc. Kdyz zasahnu rucnim nastavenim, treba na 1,2V ale i jine hodnoty, tak se vubec nic nedeje. Muzu si v biosu nastavit co chci ale po nabehnuti windows je tam porad 1,41V. Reaguje na regulaci napeti CPU, jen kdyz necham procesor a FSB na nominalnich hodnotach. Ale to preci neni potreba, v tomhle pripade, hybat s napetim na CPU. M Je tam posledni verze BIOSU. Mam takovy dojem, ze tahle deska je z hlediska napajeni a podpory E6xxx procesoru vylozene zmrveny vyrobek. Prestoze je to u ni napsany tucnym pismem a navic lakaji ke koupi uzasnymi pretaktovavacimi schopnostmi. Premyslim jak ji vratit. Mam ji tyden a obavam se , ze se budou handrkovat o to, ze to nejsou duvody k vraceni vyrobku. Berte ten popis problemu jako odpoved na tomu jedinci, co tam zaskrtl pri prvnim prispevku, ze je to blabol. Ostatne, polovinu problemu o kterych jsem se zminil, se da najit na foru podpory ASUS. Nejlepsi jsou stranky USA a VB. Tam je nejvic prispevku. Zkratka to tenhle vyrobce masti jak se da, ale ono to bude mozna jinde v bledemodrem. Osobne zastavam nazor, ze vyrobu takto komplikovanych elktronickych vyrobku, by nemeli vubec sverovat do rukou malajcu, cinanu, singapurcu atd. Z tohoto trendu prameni fakt, ze poruchovost pocitacovych komponent a elektroniky vubec, se posledni dobou pohybuje v radu 30%. A to cislo neni vymysl z me hlavy. Jako opravar se s tim setkavam dnes a dene a obcas ctu na toto tema studie vydane at uz v EU nebo i v USA a obchodnici jsou s timto stavem znepokojeni.
Dekuji za pozornost a preji vam panove stastnejsi ruku pri vyberu komponent nez jsem mel ja.
19.8.2006 09:38:47   84.42.134.xxx 3835
jestli Vás zajímá srovnání hodně velkého množství CPU tak se podívejte na www.tomshardware.de vážně kompletní test
19.8.2006 10:58:35   86.49.68.xxx 3535
mohli by ste3 niekto prosimvas napisat kompletne nastavenia biosu na Dosku P5W DH Deluxe. V clanku predstavujeme Conro cast 1. nie malo o tom bolo ale nejak mi s tym Bios nenabutuje diki moc
19.8.2006 11:56:18   213.211.44.xxx 3535
Tak jak je to s tim RAIDem?

DS3 nemá raid
DQ6 má raid
a DS4 ?
19.8.2006 14:22:32   212.80.64.xxx 3535
DS4 nema podporu RAID (tedy namisto ICH8R ma pouze ICH8 South Bridge).

Proto jsem radeji sel do uplne jine desky.
Konkretne BIOSTAR TForceP965 Deluxe soket 775 (umi DDR2, SATA2, RAID, GLAN, PCIx, ATX) ... je podstatne levnejsi nez zminovane biostary (viz. www.barbone.cz nebo interlink.tsbohemia.cz) a fsb jsem na ni dostal na stabilni 450 s E6400 a pametmi od kingstonu
19.8.2006 14:40:04   147.232.32.xxx 3331
ds3 maraid.
ma:
SATAII 0/1/2/3 controlled by intel "ICH8"
a SATAII 0/1 connector controled by "gigabyte SASA2"

no a raid 0,1 podporuje prave ten "gigabyte SASA2"

"ja ji znam ja s ni ziju" ":-)
26.8.2006 10:52:07   213.192.21.xxx 3331
Diky za typ taky o tehle madrfosne uvazuju. Se porad rozhoduju mezi ni a Foxconn 9657AA-8EKRS2. Proste chci neco neco P965+ICH8R do toho C2D-6300. Ale zase nechci davat za ni majlant. Nevite nekdo jak je na tom ten Foxconn s taktovatelnosti? Dik.
19.8.2006 15:55:15   80.79.26.xxx 3232
Nema ten procesor nejaky maly vykon FPU oproti ALU? (kdyz koukam na ten graf ze sandry)
19.8.2006 20:58:55   85.132.153.xxx 3132
Tak jsem to zkusil na desce ASUS.
http://img216.imageshack.us/img216/7315/p8190004sr5.th.jpg">http://img216.imageshack.us/my.php?image=p8190004sr5.jpg]http://img216.imageshack.us/img216/7315/p8190004sr5.th.jpg

19.8.2006 21:04:14   85.132.153.xxx 3033
http://img237.imageshack.us/img237/6233/erroric3.th.jpg">http://img237.imageshack.us/my.php?image=erroric3.jpg]http://img237.imageshack.us/img237/6233/erroric3.th.jpg
POMOC lidi nemůžu se dostat do biosu. Kdo zná desky ASUS a už řešil stejný problém napište.
19.8.2006 23:18:14   85.135.147.xxx 3331
skus cmos reset
20.8.2006 06:08:30   85.132.153.xxx 3335
Tak napíšu co jsem všechno dělal.
1. podíval jsem se do manualu.
2. udělal ten reset cmos a to tak pečlivě že jsem všechno vypnul ,vyndal baterku ,zresetoval cmos a znovu vrátil do původního stavu a nic.
3. Klávesnici nám zapojenou dobře .
4. naběhne jen logo pak se najde Hdd a sek nikam se nedostanu.

Určitě se najde někdo kdo měl stejný problém s těma ASUS šmejdama. Napište mi jak jste to řešily. Dík
20.8.2006 12:55:47   85.207.124.xxx 3233
Zdar, v tomto případě zkus vzít desku k prodejci a popros je, ať Ti tam nahrajou nový BIOS, čímž vyřešíš dvě mouchy jednou ranou, pokud to nepůjde ani jim, vymění Ti to a pokud jim to půjde tak nový bios z 90% problém vyřeší.
20.8.2006 08:01:20   82.209.10.xxx 3432
Naprostý souhlas s deskou BIOSTAR TForceP965 Deluxe soket 775 (umi DDR2, SATA2, RAID, GLAN, PCIx, ATX) a FSB jsem na ni dostal na stabilni 445 s E6600 a pametmi od kingmaxu anebo Corsair.Již minule jsem psal, že nechápu proč desky Biostar jsou tak zatracovány a vůbec se nezúčastňují testů, odpověď autora článku však žádná. Jsou rozhodně stabilnější i když ne tak přetaktovatelné jak ASUS, který také po 4 neúspěších a reklamcích skončil v mém compu definitivně.Raději jsem začal používat EPOX anebo BIOSTAR, zase až tak velký ladič nejsem.
20.8.2006 11:46:51   213.151.217.xxx 3432
nestretol sa niekdo z nasledovnim problemom
mabo GA-965P-DS4
cpu e6600
ram kingtone 667{
vga n7900 gt
zdroj qtec 650w
ked zapnem pc tak skoncim na uvodnej obrazovke bo mi nereaguje klavesnica
a ak zareaguje tak hned stuhne
skusil som vymenit vsetko okrem mabo a cpu a nist/klavesnica ps2 i usb/
typujem na chybu mabo ale predsa nestretol sa niekdo z niecim podobnim
dik
20.8.2006 15:07:04   62.168.45.xxx 3533
Já bych jen zkusil tam dát klasické Pentium 4 / D / Celeron a naflashovat nový BIOS. Vím, že to bývá problém, ale i my jsme se starými BIOSy zažívali podobné věci.
20.8.2006 17:41:06   85.70.3.xxx 5333
Opravdu kvalitní článek, který HOOOOODNĚ lidem ušetří spoustu času!
21.8.2006 06:10:38   195.47.111.xxx 3235
Chtěl bych jen zareagovat na zmínku o vlivu použité paměti na přetaktování. Zkoušel jsem přetaktovat svého Semprona 2800 a s dvěma neznačkovými DDR400 moduly (navíc každý jiný) jsem dosáhl celkem bez problémů frekvence 2608 MHz. V rámci vylepšení celé sestavy jsem pořídil 2x 512 MB paměti A-Data Vitesta DDR-500 a s hrůzou zjistil že počítač nenajede. Následnými pokusy jsem zjistil, že s těmito pamětmi není možné provozovat procesor na vyšší frekvenci než 2280. Nepomáhalo ani zvyšování napětí procesoru, pamětí, snížení HT prostě nic. Tak jsem nové paměti prodal a vrátil původní no name moduly. Inu méně je někdy více
21.8.2006 06:45:10   193.165.6.xxx 8144
No já bych řekl, že všechno noname je více než A-Data :-)
21.8.2006 07:22:46   62.240.182.xxx 3433
Chci se zeptat, když bych teď nataktoval procesor a 1GB pamětí a pak za nějaký čas dokoupil druhým modul 1GB pamětí a dal je do počítače, bude mi vše fungovat, aniž bych cokoliv měnil a nové paměti se přizpůsobí přetaktovanému procesoru? Nebo budu muset vrátit frekvenci procesoru na defaultní a znovu ho nataktovat již se dvěma moduly pamětí současně?
21.8.2006 08:40:35   193.179.187.xxx 3433
mozte mi poradit ma MB: Asus P5W DH Delux CPU: Conro 6600 RAM: Kingston hyper 2x512 (800Mhz 4-4-4-12 2,0V), FSB sa mu v biose podarili nastavit na 400Mhz a Ram na 800 Mhz, problem je ale z casovanim RAM musim nechat v biose nastavene AUTO na cosaovanie RAM. (CPU-Z ukazuje 5-6-6-18-24) ked v bios povolim manulane nastavenia a dam tam casovanie 4-4-4-12 tak doska Pc nenabehne. skusal som aj 5-5-5-15 aj 5-5-5-12 a stale nic. neviete mi niekto poradit ? diki
21.8.2006 14:01:56   194.213.63.xxx 3332
Dobrý den, prosím o radu, koupil jsem si desku Gigabyte 965P-DS3 ( BIOS F4 oficiální ) + CPU Core 2 Duo E6300 mám na základní frekvenci a zdroj mám KME 500W ATX + paměť kingston 533 1GB zapůjčenou( později budu mít GSKILL 800 Mhz 4-4-4-12 2GB) a grafickou kartu Club3D Geforce 7900GTX 512 MB, opět na základních taktech. V počítači jsem vlastně měnil jen desku+cpu+paměti a hned nastalo několik problémů. Předtím jsem měl CPU athlon 64 3000+ 939 + 2gb ram 400 + desku Gigabyte nforce 4 a vše běželo naprosto v pořádku. Teď s conroe se mi zvedla teplota disku až na 52 navolno a 54 stupně v zátěži, za stejných podmínek na AMD jsem měl 40 až 44 stupňů maximálně, to nejhorší na konec, asi mi deska odvařila grafiku, protože neprojde ani 3DMark2001SE ( test point sprites - test úplně zatuhne nebo obraz začne blikat v pulzech a dělá divné barvy). Shrnutí - je možné, že mám slabý zdroj?, ale nezdá se mi to, předtím vše fungovalo bez problémů, jinak grafika na AMD jela v pohodě bez jediného zátuhu nebo náznaku artefaktů v obraze a udělal jsem na ní všechny 3Dmarky. za odpověď moc děkuji.
21.8.2006 20:52:23   83.208.139.xxx 3533
Sám jsem několikrát zažil (na svém stroji), že systém havaroval v Prime95 až po 12 a více hodinách (při nestabilním přetaktování). Proto bych výsledky testů po pár hodinách bral s rezervou.

Proč to trvalo tak dlouho nevím, ale bylo to ještě na P3, která měla relativně malou spotřebu, takže počítám, že trvalo dlouho vytvořit teplotní rovnováhu.

Osobně považuji test za spolehlivý pokud běží bez chyby 24 hodin (memtest, nebo prime95) ale není to příliš pohodlné .
21.8.2006 21:54:52   62.168.45.xxx 3433
Popravdě řečeno, tato otázka (2x prime 3h nebo 24h) je pr mě irelevantní. NIKDY totiž nepoužívám systém na jeho maximu. Takže taktuji a testuji - udělám pár měření, testů a poslušně se vrátím na mnohem nižší frekvenci (-10 až -15%). Systém je pak stabilní i bez složitého testování.

Testování má však smysl, pokud bychom chtěli výrazněji snižovat napětí - pak jsou dlouhodobé testy na místě.
22.8.2006 08:14:19   87.197.185.xxx 3332
Pane Kwolek, ake ste mali teploty chipsetu pac ja mam Gigabyte 915P, ktora ma podobny pasiv a ma cca 60 bezOC v dobre vetranej skrini ? Mohli by ste mi poradit, lebo s tou doskou neprejdem cez 216fsb. 217 uz ani nenabootuje. Mam ju skoro 2 roky takze som vyskusal skoro vsetko - menit napatie cpu, ram, pcie, hdd som prepinal z portu do portu... CPU -P4 530, SATA Seagate, teploty do 55 (aj menej)..
22.8.2006 10:48:40   82.202.6.xxx 3333
Mel bych prosbicku, jak je na tom s hlucnosti a chlazenim box chladic od Intelu? Chystam E6400 + GigaByte 965P DS4 a nechci tam zatim davat nejaky jiny ventak, jestli ten box pojede na nizkych otackach, uchladi a bude tichy? ...
25.8.2006 10:04:02   84.19.67.xxx 3335
Ten BOX chladic hod rovnou do popelnice a dej si tam AC Freezer 7 Pro (nebo lepsi). Mam E6400 a s BOX cladicem mel v klidu pres 50° i bez pretaktu. S AC teplota klesla na 35° za jinak stejnych podminek.
22.8.2006 22:55:23   84.42.140.xxx 3333
Chtel jsem pozadat, budu stavet PC a nevim kolik minimale WATTU by mel mit zdroj. STACI 350W?

Intel Core 2 Duo E6300
MB GIGABYTE 965P-DS4
1GB RAM
WD CAVIAR XL WD2500KS
DVD vypalovacka
23.8.2006 01:49:22   84.16.122.xxx 3432
Rada 1: Když pokládáš otázku, měl by jsi ji položit přesněji = neuvedl jsi grafiku, což je docela zásadní věc.

Rada 2: Pokud nevíš jaký zdroj ti bude stačit, tak raději nic neskládej.

Tento článek nespatřuji jako šťastné řešení = vidím ho jako zdroj desiluze pro lidi co potom o sobě smýšlejí, jako o odbornících na taktování i když na druhou ať si to myslí.
23.8.2006 01:54:31   84.16.122.xxx 3232
ááá omluva za: deziluzi :-(
23.8.2006 09:26:53   82.99.190.xxx 3331
Mas pravdu grafika byla opomenuta.

bude tam Leadtek WinFast PX7600GS pasiv

Intel Core 2 Duo E6300
MB GIGABYTE 965P-DS4
1GB RAM
WD CAVIAR XL WD2500KS
DVD vypalovacka

Jinak ja ro risknu s tim sestavovanim ;)

ale rad si necham poradit proto ta otazka, nejsem typ jako ty. Ze napadas v bode 2. Ja snazim lidem pomoci kdyz znam odpoved na otazku. Proste lide jsou ruzni.
23.8.2006 21:27:40   84.16.122.xxx 3234
Pokud tam chceš šupnout 7600GS, nebudeš na to s penězma zrovna nejlíp, takže bych na tvém místě použil: http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=44447
V bodě 2 jsem nikoho nenapadal, jen jsem Ti dával radu :-), jinak bych ti tu sestavu, ale trochu upravil, ale jak říkáš, Ty jsi odborník.
24.8.2006 11:21:15   82.99.190.xxx 3136
Velice rad bych aby jsi mi ukazal vetu, ve ktere rikam, ze jsem odbornik. AT HLEDAM JAK HLEDAM - nenachazim. Prave proto jsem se ptal vis. Ale to chce pozorneji cist. 7600GS mi zcela staci na praci kterou budu delat na pocitaci. Nehraji zadne hry, pocitac pouzivam k praci jako jsou aplikace PhotoShop, Nikon Capture. Takze vykon ve 3D mi je uplne lhostejny. Jinak dekuji za typ na zdroj. Zda se byt kvalitni. Dekuji
24.8.2006 13:23:43   84.16.122.xxx 3136
Pokud jsem mluvil o 7600GS, tak to bylo ve smyslu peněz, neřekl jsem, že bys tam musel mít jinou VGA. Změnil bych ten disk, desku, a pokud bych viděl typ ostatních komponent, tak možná i ty. Řekl jsi:"Jinak ja ro risknu s tim sestavovanim" = jsi znalý věci a obrazně řečeno "odborník".
23.8.2006 15:43:21   62.245.120.xxx 3232
no tak předem asi otázka jak dlouho ti tam ta grafika vydrží než nakoupíš model co se spíše hodí k něčemu takovému..jako 7900Gt aspoň
Jinak..jelikož 300W je minimul pro athlon64 3000+ na desce s nV6100+400 a zdroje jako KME už tak tak stačí tak bych hádal že:
1. nebudeš li taktovat a měnit grafiku (třeba za 1900XTX) tak by KVALITNI 350ka mohla stačit
2. pokud budeš taktovat a budeš i vylepšovat kompl..potom kup něco na úrovni aspoň Enermax liberty 400W
24.8.2006 11:23:38   82.99.190.xxx 3331
Dobry den, dekuji vam za pomoc pri vyberu zdroje. 7600GS mi zcela staci na praci kterou budu delat na pocitaci. Nehraji zadne hry, pocitac pouzivam k praci jako jsou aplikace PhotoShop, Nikon Capture. Pretaktovat bych chtel procesor-pameti. Grafiku asi ne.
25.8.2006 11:11:10   85.160.80.xxx 3432
Ahoj, mam problem s E6300 deskou GB-P965-DS3 a pameti corsair 5-5-5-15 667Mhz value select (VS512MB667D2).
Vse je do FSB 347 (proc.: 7x347=2429Mhz, pamet: 2x347=694Mhz; 5-5-5-15) naprosto ok (2x prime 10 hodin OK). Ovsem pokud du na FSB 348 (CPU2436Mhz,MEM696Mhz), je problem - Prime vyhodi do peti sekund chybu. Nejdriv jsem testoval jestli to neni procesorem - pridaval jsem napeti az do 1,5v. Nepomohlo. Zmenil jsem nasobic procesoru na 6x (6x348=2088Mhz), porad stejna chyba - vylucuji tedy, ze je to procesorem. Vrhnul jsem se na pameti (na stare desce s P D920, jdou na zakladni voltaz na 720Mhz) pridaval jsem napeti az k 2,2v. Nepomohlo. Zkusil jsem zmenit FSB, tak aby pamet mela podobnou frekvenci (696Mhz), ale FSB nizsi. Nastavil jsem 278Mhz FSB a pro pameti jsem dal nasobic 2,5x (278x2,5=695Mhz), porad stejna chyba (prime konci do 5 sekund).
Zadne pameti na vymenu momentalne nemam (napr. nejake DDR2 800), ale nemyslim si ze je to pametí. Mam takovy tuseni, ze pri zmene FSB na 348 zmeni deska nejake delicky a system je nestabilni. Zkousel jsem i FSB 425Mhz (pameti na 850), system nabehne OK, ale prime zase hazi chybu do 5 sekund.
Uz jsem zkousel vse - zvedat napeti chipsetu i fsb, casovani pameti mam nastavene porad na mirnych CL5-5-5-15, ostatni casovani je nastaveno na auto (act to act delay, rank write to read delay, write to precharge delay, read to precharge delay) a refresh to act delay je nastaveno na 0 (je tam ale moznost nastavit az 255), mozna by chtelo tyto ostatni casovani nastavit rucne, ale neznam hodnoty (datasheet k temto pametem - VS512MB667D2, jsem nenasel).

Nevíte nekdo proc se nemuzu dostat pres FSB 348, aby byl system stabilni ?
27.8.2006 09:40:14   88.100.23.xxx 3431
Ahoj,mám stejnou desku i procesor, akorát paměti mám ddr II kingmax 800mhz, počítač šel bez problémů na sběrnici 400 mhz stabilně. Takže podle mého názoru je to opravdu pamětí. Na některých internetových recenzích jsem četl o nekompatibilitě desky(resp.biosu)s některými paměťmi-takže to je taky možnost. Třeba pomůže nový bios...
26.8.2006 11:11:34   160.218.165.xxx 3232
Chci se zeptat, mnoho lidi rika ze ma DS4 6fazove napeti a DS3 jen 3fazove a jindy zase ctu ze maji obe 6fazove... tak jak to tedy je?
Dik
29.8.2006 18:38:39   195.146.111.xxx 2931
Potřeboval bych poradit jaký OP mám koupit?
Určitě DDR II, PC6400, 2GB
31.8.2006 09:39:57   193.86.105.xxx 3030
Zkusil jsem to take na e6300 revize B2 a je na stejne frekvenci 2800 stabilni s defaultnim napetim takze predpoklad ve vasem clanku,ze novejsi revize na tom budou snad lepe byl spravny.
31.8.2006 13:20:33   212.47.10.xxx 3031
Chtel jsem se zeptat kde se da takovy BIOS sehnat. At shanim jak shanim nikde jsem nevidel F3 natoz F4. Oficialni od Gigabytu je F2! Takze kde vzit tu jistotu ze F4c odtud bude fungovat?
Je totiz pravda ze s F1 mi nechce fungovat delicka f pameti na 2, bere pouze 2,5.
Dik.

GigaByte 965P-DS3
Intel Core 2 Duo E6300
2*1GB 667 Kingston
GF 7600 GT
4.9.2006 19:27:18   147.229.200.xxx 3032
Zatim jsem v diskusi nezahledl moc informaci o deskach od Asusu, tak prispivam vlastni zkusenosti:

Asus P5B, bios 0309
CPU E6300 @ 3030 MHz, FSB 433 MHz
DDR Corsair Value @ 866 MHz, 5-5-5-16, 2.1V
chlazeni TT Big typhoon
zdroj AKASA paxpower 460W
GF 7600GT + Zalman VF700AlCu

Procesor chce jednoznacne jeste dal, nabootuje jeste na 460MHz, ale stabilita je mizerna - pameti uz nestaci...
Asus P5B (ne deluxe) je jednoznacne kvalitni deska, ktere se neni treba bat, umi i zmenu nasobice smerem dolu u jinak zamcenych procesoru (od biosu 0309)
11.9.2006 09:07:49   194.108.135.xxx 2933
zdravím, podle informací z internetu se mi povedlo core 2 duo taktovat bez problémů na hodnoty níže, ale mám takový dotaz... Ty jádra se taktují předpokládám obě najednou že? Ale CPU-Z mi nenabízí výběr jádra jako Vám na obrázku, tahle položka je šedivá a také windows nebo třeba 3Dmark mi hlásí cpu takto "Core 2 duo @1860@2800". Je možné že má každé jádro jinou frekvenci? ... Pokud se ptám na blbost tak se omlouvám, taktování zkouším prvně.

Taktoval jsem takto:
(Gygabite p965-s3, E6300(rev.B2), corsair 800mHz, forton 350W, scythe ninja, 7600gt)

E600@2800, FSB 400, 1,400V, 32stupňů teplota
Ram 800mHz, 2,1V, 5,5,5,18(auto)
- stabilní 12hodin prime95 bez chyb

E6300@3150, FSB 450, 1,475V, 39stupňů
Ram 900mHz, 2,2V, 5,5,5,18(auto)
- také stabilní, ale zůstávám u první varianty, u téhle se mi z nějakého důvodu hřeje disk skoro na 50stupňů, nevím proč, takže musím dokoupit chladič

- u obou taktování jsem ostatní hodnoty, které neuvádím(např. napětí PCIe) nechal nastavit deskou

null
24.9.2006 09:25:15   80.95.248.xxx 2626
Core 2 Duo@1860@2800 je v poradku, prvni udaj je nativni frekvence procesoru, druhy udaj frekvence po pretaktovani. Je to informativni udaj, aby pri porovnavani na Netu ostatni vedeli, jak taktovane cpu dosahlo takoveho vysledku. Ja sam mam E6400 a info v 3DMark06 zni: Core 2 Duo @2.13GHz@3204MHz.

Celkova konfigurace:
CPU ... Core 2 Duo @2.13GHz@3204MHz
RAM ... 2GB Mushkin 667@800MHz, 4-4-4-12
MB ... Gigabyte 965P-DS4
VGA ... Leadtek 7900GT Extreme
PS ... Chill Innovation 420W

Vse stabilni s beznym vzduchovym chlazenim, Core 2 Duo RULEZZZ!
25.9.2006 20:11:17   82.209.10.xxx 2626
Tak jsem i já si zakoupil desku GB 965-S4, E6600 a paměti 800 MHz Corsair kit 2x 1GB. Bios byl F4 a musel jsem nahrát F5. Zatím jsem nataktoval jen na FSB 333 MHz, což je CPU 3,0GHz a bez zvýšení napětí gunguje stabilně. Pamět jsem dal děličku 1:2,5 (mají nyní 833 MHz)a zvýšil napětí o 0,125V, časování na auto, protože se nemohu dostat na ruční nastavení (v Biosu zašedlé).Při děličce 1:2,0 (měly 667 MHz) a zvednutí napětí o 0,1V při enkodování filmu "Blue Screen".Ostatní hodnoty jsem nastavil podle tohoto návodu a vš O.K. Skusil jsem enkodovat film Harry Potter a ohnivý pohár přes ISO v image DVD mechanice. Enkodování s CCE 2.70.10 proběhlo za 67 min. a s vytovřením ISO 81 min. Pálení jsem neskoušel, ale při rychlosti 8x je to dalších 10 min navíc. Děláno v DVD REbuilder 1.10.7 povoleno více procesorů a vysoká priorita. Na P3400/1MB (CPU541) paměti 2x 1GB/667 trvalo enkodování a ISO + vypálení s nízkou procesu 183 min.prioritou. Bez přetaktování to udělal za 114 min.HDD WD250KS, systém raptor 36GB a VGA GF7900GT.Jsem velice mile překvapen.Takže stačil zvednout jen napětí pamětí o 0,125V. Další přetaktování na 3,6GB (FSB 400MHz) zatím nebudu skoušet, protože mám obavy jak vysoko zvednou napětí u CPU, když je default 1,325.
2.10.2006 22:00:03   82.100.43.xxx 2625
Firmware F6, Core 2 Duo E6300 B2, paměti A-DATA 800. Pretaktováno na 3,2 GHz naprosto stabilne. FSB 460MHz. Jediny problem je s X-FI, nekdy nenabehne. Je to problem tohoto firmware, snad to opravi.
2.10.2006 22:04:06   82.100.43.xxx 2625
dodatek: Deska DS3, original chladic na CPU a teplota 45. Napeti na pametech +0,3V a CPU je ted na 1.425V
3.10.2006 11:55:21   89.102.154.xxx 2827
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, pokaždé když spustím poprvé PC (např.ráno),rozeběhne se vše tak jak má,kromě monitoru.Přijde mi,že do něj nejde signál z grafiky,nebo tak něco.Prostě jen černá obrazovka,i když mu grafika udělí 1024x768/100Hz.Musím dát restart,aby vše naběhlo tak,jak má.Nevíte kde je problém a jak ho vyřešit? Mám Intel Core 2 Duo E6300,2GB DDR2 750MHz CL4 (2x1GB kit) Kingston,Sapphire Radeon X1900 GT 256 MB,deska Gigabyte GA-965P-DS3,HDD WD 320GB SATAII 16MB cache,zdroj Fortron 400W. Podotýkým,že mám nejnovější BIOS (F6),nejnovějsí ovladače a systém není přetaktovaný. Děkuji za odpověď ...!
4.10.2006 12:26:07   80.250.8.xxx 3124
Zdravim, slozil jsem prakticky stejnou sestavu a podelim se s vami o vysledky taktovani.
SESTAVA:
GIGABYTE 965P-DQ6
CPU INTEL Core 2 Duo E6600 BOX
2GB DDR2-750MHz Kingston HyperX CL4 kit 2x1GB
HDD 320GB Seagate B-7200.10 SATAII/300
Grafická karta POV nVidia GeForce 7950GX2 1 GB PCI-e
Fortron 650W/PFC/24PIN,EPS, FSP650-80GLC(PFC)
chladič CPU Arctic Cooling Freezer 7 PRO, soc.775

výsledky bez taktu2,40Ghz
3DMark 2001 - 39613b
3DMark 2003 - 31203b
3DMark 2005 - 12658b
3DMark 2006 - 8048

výsledky s taktem:pouze CPU(2,40Hhz @ 3.419)
( nezvedal jsem napeti CPU jen pameti o +0,025V, pameti bezely o +10Mhz násobič 2x,FSB 380,
3DMark 2001 - 52627b
3DMark 2003 - 33670b
3DMark 2005 - 15441b
3DMark 2006 - 8638b

víc to samozřejme jeste slo, ale pameti zvládly přetaktováni jen o +50 MHZ a ještě bych musel zvedat napeti CPU(to nebylo mym cilem)

Shrnutí: dlouho sem nedelal takovou masinu zuper (Gratz intel a to jsem AMDčkař)

8.10.2006 09:20:07   82.209.10.xxx 2527
Tak jsem dnes namontoval zcela nový zdroj Enermax Liberty 500W, ale situace je naprosto stejná, jen se neozývají takové podivné zvuky při restartu ale cyklování zůstává. Při nastavení na FSB 333 MHz jede CPU při default 1,325V na kmitočtu 3,0 GHz naprosto spolehlivě, paměti jsou nastaveny na děličku 1:2,5 (833 MHz, mohou být i na 1:2 ale jedou na 667 MHz) a napětí mají větší o 0,15V.Při taktu PCI auto, 100,101 i 102 je situace úplně stejná a ani zvýšení o 0,1V na chipsetu nepomáhá.Když dám na CPU 1,4V (překračuji údaj na krabici CPU 1,35V max.)tak jede na FSB 349 (3,14GHz) a pak při FSB 350 MHz začne to opět cyklovat a pomůže jen reset BIOSu.Grafika to dělat asi nebude (MSI 7900GT), skusil jsem i 6600GT (GB 6600GT) a je to úplně stejné.
takže u mě tyto komponenty:
CPU E6600-BX80557E6600SL9S8- 1,35V max
RAM - Corsair KHX5400D2K2/1G - 2x 1GB
VGA- MSI 7900 GT/GTO
ZDROJ- Enermax liberty 500VA
DESKA- GA-965P-DS4 bios F5
systém WINXPPRO-SP2CZ
Zřejmě to tak vypadá, že podle návodu na PCTunng.cz a jemu podobných servrech to prostě na této sestavě nepůjde stabilně nad 3,0 GHz.Takže si osobně myslím, že jiné CPU (E6400,6500)budou na přetaktovacím potenciálu daleko lépe jak uvedený typ E6600.Trápil jsem se s tím min. 14 dnů a sděluji to případným ostatním zájemcům, aby nebyli případně zklamání z toho, že to nedosáhnou tak daleko jak testy na uvedených servech.Niky jsem nebyl skalním zastáncem tvrdého přetaktování, raději vše deafult, ale prostě jsem to chtěl taky vyzkoušet jak to funguje u mně.Vrátil jse se zpět na "zem" a nechal jsem CPU na 2,4 GHz. Podstatný "fičák" nastává s pamětmi v duálu a 2 GHz.
13.10.2006 19:09:09   89.176.7.xxx 2426
Ahoj, chci se zeptat: Chystam se na takt E6600 na desce Gigabyte DS4, pozorne jsem precel tento clanek, ale ohledne napeti je v clanku zasadni rozpor...
V jedne kapitole uvadite, ze pri FSB 400MHz (@ 3,6GHz) jste napeti nezvedal nad 1,4V

Zatímco procesor E6600 (jádro Conroe s 4MB paměti cache L2) se do frekvence FSB 400 nevyžadoval napájecí napětí vyšší než 1.4V (zvýšení o 0.075V),

Ale za dalsi kousek pisete:


tady při změně FSB z 266 na 400MHz bylo nutné zvednout poměrně výrazně napájecí napětí procesoru (na 1.525V).

Muzete prosim tedy upresnit, kolik vyzadoval Vas E6600 na FSB 400MHz (tedy 3,6GHz)?
Diky
6.11.2006 14:07:53   82.99.161.xxx 2121
Zdravi mám intel core duo E6400 základní desku ASUS P5B Deluxe a paměti Corsair Xms DDR2800 a mám problém že my nejde zvednouit fsb na více než 280 jakmile to dám navíc tak se mi to proste retartuje a dál se to se mnou nebaví. Přesto že jsem četl tento výborný článek netýká se mé desky a proto vás prosím o radu nemáte nikdo stejné komponenty a zkušenosti s jejich taktováním předem děkuji za radu.
9.11.2006 09:50:37   81.91.213.xxx 2019
Mam ten sam problem s procakem e6300 a deskou P5b-vm nejde mi zvyšit FSB vic jak na 285 tak prosim o radu jak na to
3.1.2007 12:11:45   213.220.214.xxx 2019
mam stejnou desku s e6300 a mel jsem stejnej problem nekde na 280 to bylo konecna nahral jsem novej bios 804 zvisil pametim napeti asi o 0.1v /2x kingmax 512 667 dou az na 820/ a nebil problem se starim biosem my stim neslo hnout ,ale s novim uz s tim nebyl problem
10.11.2006 14:53:02   84.21.113.xxx 2520
Zkoušel jsem dle vašeho článku taktit E6600 s deskou Gigabyte DQ6,2x1GB Geil 800 4-4-4-12,600W fortron,Asus 6600GT top,320 Seagate 7200.10 a nejsem schopný se dostat nad 370Mhz při násobiči 9.Napětí jsem zvedal až k 1.5V, pamětem jsem nechával normal i přidával 0.2V, i když myslím, že zbytečně, protože by 800 Mhz měli zvládat s default voltáží.Chladím to Thermaltake Big Typhoonem a přesto se na 400Mhzx9 nerozjedu.Počítač cykluje starty a musím resetovat bios.Je možné, že bych měl tak špatný kus?Stačilo by mi 400Mhzx9 s násobičem ram 2x(default na paměti).Jestli mi někdo dokáže poradit, budu za něj chodit 14dní do kostela.Mail: Eusebius@seznam.cz
5.1.2007 00:50:38   213.192.18.xxx 1718
Problém je v tom CPU RAtio - dej tam 8 a pak pomalu zvyšuj FSB, vše nastav přesně jako autor.
3.12.2006 16:50:19   86.49.57.xxx 2118
Ahoj,
potřebuji poradit.
Mám nový počítač s procesorem E6300 na základní desce GA-965P-DS4,BIOS F5.
Po přečtení tohoto článku jsem se podíval na BIOS a zjistil,že nerozumím nastavení
Frekvence FSB.
Pokud mám CPU Host Clock Control [Disabled]
je CPU Clock Ratio [6X]
CPU Host Frequency 100
Memory Frequncy 667
Když změním
CPU Host Clock Control [Enable]
CPU Clock Ratio [6X]
CPU Host Frequency [100]
Memory Frequncy 250
Jestli se pokusím změnit CPU Host Frequency vyskočí na mě tabulka Key in a DCE
Number: a já nevím co s ní.
A ještě CPU Enhanced Halt (C1E) je Enabled,volbu EIST nemám dostupnou.
Děkuji za odpověď.
16.12.2006 08:10:02   213.151.236.xxx 2020
Mam E6300, Corsair DDR2 675Mhz XMS2, Asus P5B. Potreboval by som poradit ohladne FSB a casovania. Nechcem nic taktovat a pri mojom nastaveni sa Ram prehrieva.
3.1.2007 12:04:26   213.220.214.xxx 2219
takze nechces nic taktovat ,ale zajima te fsb a časovani pameti ,tak jak to je ? jestli se zahrivej bez pretaktovani tak je raklamuj . nebo nakej chladič na pameti ci zlepsit proudeni vzduchu ve skrini . a nebo zkus snizit napeti tak o 0.05-0.1 ,ale nutno zkusit jak to bude s stabilitou
4.1.2007 17:06:11   85.135.87.xxx 1817
Dobrý den, koupil jsem si procesor E6300 a desku gigabyte S3 s biosem F7, mám paměti kingston 2x512MB 900MHz cl5, vše jede OK, ale nemohu nikde najít časování pamětí v biosu, nefunguje mi ani uváděná zkratka ctrl+F1 v tom menu M.I.T. Prosím poraďte...
5.1.2007 00:48:43   213.192.18.xxx 1717
S výše uvedenou konfigurací jsem to rozchodil stejně (FSB 450)jako autor na biosu F8, akorát napětí CPU ještě o stupínek vyšší a paměti na 2.45V - pak mají latence 4-4-4-12-2T. Je nutné dodržet přesně postup v článku, pokud nesnížíte CPU Ratio z 9 na 8, nedostanete se ani na 400 FSB. Zajímavé je, že se systém (ne wokna!) často ihned po zapnutí (restartu) zasekne nebo zacyklí startování a někdy je nutné bios manuálně resetovat. Přitom ve woknech jede stabilně - zatím jsem nechal běžet furt dokola 3dmark06.
5.1.2007 09:45:15   85.70.223.xxx 1616
E6400 + MSI 945 Neo3 + 1GB Kingston Box 667 MHz
10.1.2007 20:52:52   85.70.223.xxx 1617
teda chtel bych vedet estli se mi z toho podari neco vydupat me se totiz zatim podarilo jen na 2,31 GHz z puvodnich 2,13
21.1.2007 14:48:50   85.216.189.xxx 1515
Odporúčam prečítať si tento článok: http://www.legionhardware.com/document.php?id=606
Výsledky sú veľmi dobré, celý článok je kvalitne spracovaný.
23.1.2007 10:49:44   82.100.38.xxx 1917
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, zda neexistuje nějaký "bezpečný a lehký" zúůsob jak přetaktovat moji E6300. članek je fajn, ale je to pro mne jako začatečnika hooodně složité. Níže uvádím konfiguraci. Děkuji za jakýkoliv názor. Jedná se i o malé zvýšení výkonu, pokud to bude k něčemu a bude to lehké(z 1,86 třeba na 2,2+Ghz).

Sestava:
E6300 + Gigabyte P965-DS4, DDR2 Corsaris 800Mhz CL5, 7600GT, 250 SATAII 16MB, 400W Fortron GreenLine

PS: dá se k tomu využít ten OC programek u desky? EasyTune se to myslim jmenuje.

DIK
27.1.2007 18:55:22   82.100.43.xxx 1715
Poraďte mi jaká je maximální "bezpečná" teplota CPU (Core Duo E6600). Bez přetaktování se pohybuje při max. zatížení v rozmezí 50 - 55 st. Při přetektování o 25% teplota při plném zatížení stoupá až k 70 st.
7.2.2007 12:25:47   217.196.212.xxx 1619
NORMALNI TEPLOTA NEVIDIM ZADNY PROBLEM......MAS BOX CHLADIC?POKUT MAS BOX TAK SI CELKEM NA POHODOVYCH TEPLOTACH
13.2.2007 19:24:22   62.209.196.xxx 2217

Prosim o radu ... .nejak sem zkousel az sem dozkousel, mam 7600GT od Gigabitu a Core 2 duo 6300, na zakladce 965P-DS3, po prvnim zpusteni pred trema mesicema 3DMarku06 sem mel vysledky jakz takz 3506bodu, ale tedkom mam pouhych 2216bodu, co se mi mohlo stat? behem testu mi trea jedou framy na 15 a najednou tak po pulminute testu spadnou na 1 az 5 a tak se to drzi stale dokud nenaskoci dalsi test kde se to opakuje, bouzel nevim kdy se to zaclo takhle odvijet ale vcera jsem pretaktoval procesor na 2.8Ghz a cekal sem nejaky narust bodu a nic, misto narustu se stalo tohle

PS: pri testu CPUmark sem zaznamenal narust z 230(asi) na 392bodu po pretaktovani, system bezi stabilne, Prime 95 taky odskouseny a zaden problem neni

Prosim poradte.....
17.3.2007 19:58:03   85.207.45.xxx 1415
Skoro jako bys odpalil grafiku.
26.2.2007 21:52:48   86.144.167.xxx 1715
CPU INTEL Core 2 Duo E6400 BOX 2.13 GHz
Gigabyte 965G-DS3
DDR2 Kingston HyperX 2048MB (kit 2x1GB/800Mhz) CL4 (4-4-4-12)
WD Caviar 3.5" SATAII/300 250GB, 2500YS
DVDRW/ RAM Sony DRU830A
Fortron FSP500-60THN P 500W

tohle je sestava co jsem koupil domu manzelce.. Ja jsem v UK. Chci se zeptat zda je mozne tuto sestavu pretaktovat na teto zakladni desce? Tuto desku jsem zvolil z toho duvodu, ze jsem nemel dostatek financnich prostredku a chci jak prijedu do toho dat Asus 8800GTS grafiku. A tato deska grafiku mela.Popripade zda by mi nekdo mohl poradit jak to pretaktovat ..diky moc
17.4.2007 08:43:08   80.251.250.xxx 1414
Opravdu skvělý článek! Atorovi patří velké díky.
Koupil jsem E6300, Gigabyte 965P-DS4, RAM DRII 667.
Zatím se zdá, že to naprosto spolehlivě běží na FSB 400 - RAM 800.

Při přetaktování pomocí programu EasyTune jsem se dostal až na 430 -> CPU běželo na 3GHz a RAM na 860 přitom jsem překódovával video, takže CPU běželo na 100%.

Jen mě trochu matou dvě věci:
1. v task manageru mi to ukazuje jen jedno jádro, na jiném PC s Pentiem D mi to ukazuje dvě jádra. Tuší někdo proč?

2. v EasyTune se to dá nastavit tak, že frekvence pro RAM je IMHO 1:1, takže i když FSB je 420 tak pro RAM to ukazuje míň (teď nevím přesně kolik, 667?) je to skutečnost, nebo si ten program vymýšlí?

To všechno s boxovaným chladičem - teplota procesoru/desky s FSB 400, při vypnutých nastaveních pro snižování frekvence je 43-44/39.
19.4.2007 06:18:10   80.251.250.xxx 1414
Tak bylo to tím, že jsem Win2k neinstaloval znova, ale pouze se starou deskou odebral vsechna zarizeni, ktera se dala (ACPI Uniprocesor se odebrat nedal) a po vymene desky je zase nainstalovat. Tím, že se neinstaloval znova ten driver ACPI, Win nevěděli, že je tam dvoujádrový proc. a jeli pouze na jednom jádře. Bylo potřeba ten driver procesoru přeinstalovat.
Teď má ten procesor při 410 FSB tak 53-54 stupňů.
7.5.2007 21:08:05   82.202.127.xxx 1414
Zdravím lidi chtěl bych vám doporučit aby jste si nekupovali staré desky s novou revizí tyto desky nejsou dělané na nové procesory je to taková znouze cnost např nová P5N-E sli za 2900,- zvládá taktování na jedničku tak bych rád aby jste se nad tím zamysleli
9.5.2007 20:29:52   89.176.125.xxx 1414
Mám desku Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 a chci se zeptat jestli platí když paměti nastavim v BIOSU na 533(násobič 2) a FSB zvednu na 400Mhz tak paměti pojedou jako 800. Nebo tam můžu nechat 800 a pojedou stále jako 800?
Paměti mám G.Skill DIMM 2048MB DDR II 800MHz F2-6400CL4D-2GBPK
22.5.2007 12:41:44   80.188.190.xxx 2117
Ahoj lidi, mam problem.
Sestava: Intel C2D 4300 , 2x1GB ram A-data 800mhz, g6600gt, 300gb seagate, dvdrw mechanika, deska GB 965P DS3 a vyse uvedeny zdroj. Kdyz netaktuju tak bez problemu. Ale kdyz dam jakekoliv OC .. napr fsb 320 tak PC po restartu nabehne a funguje bez problemu. Ale kdyz PC vypnu a priste jej chci zapnout tak nenajede... proste monitor jen blika... bez signalu...vetraky se toci... Parkrat ho zapnu vypnu az se resetne cmos a pc znova nabehne... Kdyz nasledne dam restart , dam FSB 330 , restart , PC funguje , muzu hrat dve hry zaraz..vypalovat, poustet hudbu , stahovat ..vse dohromady tak neni problem.. Ale jak PC vypnu tak priste proste nechce najet...Az se resetne bios

CIM TO MUZE BYT ? :?
23.7.2007 08:39:20   62.189.249.xxx 1311
Hellou borci, ak chcete presne nastavenie na stabilny system pri OC E6300 na 2.7 Ghz checknite moj obrazok, Vlavo dole v bielom ramceku mate aj voltaze.Dosku mam P5B Plus od Asus, pamate OCZ 2 GB 800 MHz, zdroj Enermax Liberty 500W.

http://ns.rsnet.sk/gallery/view_photo.php ?set_albumName=Majcoq-New-Mixer-%3B%5D&id=system_stabile_001

M.
29.7.2007 16:24:58   213.211.45.xxx 1010
Je tu nekdo kdo se v tom hodne vyzna ale fakt hodne potrebuju konstruktivni radu od nekoho skusenejsiho snazim se pretocit Core 2 Duo E6600 na desce Gigabyte GA-P965-DQ6 pameti mam Kingston HyperX oznaceni nevim nechce semi to hledat ale je to kit (2x1) DDR2 800Mhz CL4 napeti v defaultu 2.1V tot k sestave ted ten problem.
Momentalne jedu na FSB 333 nasobic procaku je 9 takze 2997 Mhz napeti procesoru je defaultni 1.325V pameti jsem dal na 2.2V jinak jedou na 4-4-4-12 1T.
Jenze kdyz chci skusit vetsi FSB zatim jsem byl jen na 370 pameti uz jsem mel na 2.4V procak napeti 1.400V pameti jsem dal na 5-5-5-15 2T jaksi proste uz nemuzu stim fsb vejs jakmile pridam pc uz nanabehne pritom by melo jit v pohode dat 450-500 osobne bych chtel aspon tech 400x9 tj 3600Mhz ale proste to nejde at zvednu napeti pameti i procaku tak pc uz nanabehne muze mi nekdo poradit? Na CPU mam Scythe Ninja Rev B chlazeni skrine je vic nez dostacujici s teplotamam problem neni je to v necem jinem a nemuzu na to prijit.
Uz jsem precetl snad milion clanku a vsude jim to slo naprosto v pohode nehce se mi verit ze bych mel nekterej hus HW tak spatnej kus ze by to nedal.
Icq: 53074895
4.8.2007 16:37:28   82.100.11.xxx 1210
ahoj, potreboval bych vnest svetlo do problemu od nekoho, kdo tomu rozumi o neco vice nez ja
mam C2D E6700 a kdyz jsem se pokusil zvednout FSB z 266 na 320 (coz neni o moc), system nenabehnul (win XP spadly temer okamzite pri loadingu, visty se pokusily o obrazovku smrti ale ta se taky temer okamzite zhroutila)
nemohl by mi nekdo rici, cim by to mohlo byt? pameti se dostanou z taktu 667 na 800MHz na ktery jsou stavene a takt sbernice se posune z 1066 na 1280MHz (zakladni deska podporuje az 1333)... s teplotou take zadny problem neni, chlazeni mam velmi dobre
cetl jsem v clanku o zvysovani napeti, ale pochybuji ze je to pri takovem nizkem zvyseni FSB vubec nutne, navic jak jsem jiz psal pameti jsou na tento takt stavene
pokusil jsem se udelat jeste jeden pokus a zvysit FSB na 333MHz abych dosahl na takt sbernice 1333MHz ale v tomto pripade PC nenajel uz vubec a pomohl jen CMOS reset

neverim tomu, ze bych z toho nedostal vic ale bojim se delat neco, cemu rozumim jen velmi malo - jsem naprosty zacatecnik a budu vdecny za kazdou radu
15.8.2007 14:37:17   88.101.158.xxx 99
U pretaktovani pisete ze ste napjeti proceru zvedli az nekam k 1.35*voltu....

Ja mam tohle napeti a to bez jakehokoliv pretaktovani..... pri pretaktovani napajeni roste a nedostanu se ani FSB400 pri tom ramkyu me nejsou stropem mohl by mi nekdo prosim poradit jak na to s timhle proccesorem.. mam desku ASUSp5b

pls help icq 304739551
15.8.2007 14:38:50   88.101.158.xxx 911
add. teplota jadra bez taktu a bez zateze je strasnych 70° mam original intel chlazeni.-...
5.9.2007 10:28:10   82.99.166.xxx 1010
Prosím o radu, po přetaktování na 3,2 GHz vidím ve vlastnostech počítače : systém, obecné: - 2,4Ghz @ 3,6Ghz.
Jsou obě jádra na 3,2 Ghz nebo ne ?
Dále ve správce zařízení,procesory: 2x2,4Ghz.
Při spouštění windows ukazuje obecně 3,2Ghz...

Díky za odpověď.
10.10.2007 20:39:04   89.102.250.xxx 97
Je divne, ze druhou hodnotu mas 3.6 GHz..Pust si CPU-Z nebo nejaky jiny program, ktery je schopny monitorovat takt procesoru a tam to zjistis naprosto jiste ;-)
10.10.2007 20:55:58   89.102.250.xxx 87
Zdravim, prave jsem pretaktoval svuj 2 dny stary Core2Duo E6600 na celkem klidnych 3.0 GHz

Konfigurace:

Windows Vista Ultimate 32-bit (na 64-bit je asi jeste jen brzy)

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5B-Plus
A-Data Vitesta EE 2048MB (4x512MB) 800+ MHz RAM
ASUS EN8600GT/HTDP 256MB DDR3 - budu pretaktovavat na GTS
Western Digital Caviar SE16 3.5" 400GB
Asus DVD/RW DL with LightScribe

----------

Pro pretaktovani jsem pouze nastavil rucne FSB na 333 x 9, vypl funkce pro automaticke podtaktovani, dale nastavil rucne napajeni pameti RAM na 2.0 V, a frekvenci RAM na 833 MHz. Zatim kompik jede perfektne, zkusim zaticit procik a ramky par testy ..no a uvidi se, jak je to stabil. Jinak GOOD clanek ! Urcite dost velka inspirace a pouceni pro vsechny novacky i pokrocile overclockare. :-) Tak zatim ! P.S. a vsichni taktujte..pokud to jde, usetrite si tim spoustu penez.
8.11.2007 21:35:13   88.100.191.xxx 117
Ahoj,prosím tě mohl by jsi mi poradit,mám E6600 zakladovku P5B-vm do pro,paměti kingston 4G 800mhz a mám problem se dostat nad FSB 286.Nevím co mam vypnout aby mě to pustilo výš,prostě 287 FSB už nenajede.paměti snížene na 533 a nenašel jsem na te mojí desce nastavení napájení RAM.Zatím
26.11.2007 20:49:02   85.135.97.xxx 22
Ahojky, mam podobny problem. Mam kingstony HyperX 800 MHz a nas 283 FSB se mi vypne comp, potom se zase zapne, ale monitor se nezapne.
4.12.2007 20:33:15   213.195.226.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.1.2009 08:34:32   62.209.237.xxx 00
Dobrý den, chtěl bych se zeptat když zvýším FSB z 200 na 266 tak mám PCIE freguenci 123 ať dělám co dělam nejde snížit tak by mě zajímalo jestli to mužu na těch 123 nechat. Děkuji
23.4.2012 12:22:56   77.48.180.xxx 00
Neporadil by mi někdo jak nataktovat desku P5B Deluxe s procesorem E7600 + chladič ximagtek Loky a ramkama kingston hypermax 2x2GB 1066MHz Cl5 (v dual chanelu) Ted mám FSB nastavenou na 266 a pc jede v poho, podle cpu-z ramky jednou na 533MHz (DRAM Frequency) Když v biosu FSB zvýším např na 400MHz a dám uložit tak se pc vypne a po chvilce se sám zapne, jenomže se nezapne display a nic, když vypnu a zapnu zdroj a nasledně pc zapnu , tak mi to píše že mám přenastavit bios a nebo načíst tovární data biosu. .Vím že p5b deluxe oficiálně nepodporuje paměti 1066Mhz ale v manuálu jsem se dočetl že deska s něma byla odskoušena a že byl s něma dosažem maximální vykon. Tak se chci zeptat na jakou hodnotu nastavit FSB a napájení CPU a pamětí. Tak aby to fakalo a frekvence pamětí byla opravdu 1066MHz. Je možný že ted už na 1066MHz jednou ale jak jsou v dual chanelu tak se ta frekvence rozdělí na dvě.Ale stejně je divny že mi nejde ta fsb zvýšit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

476 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 229.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.