Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...
Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...
autor: Kwolek Jirka , publikováno 27.6.2006
Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

Asi před rokem jsem se vzdal svého firemního počítače ve prospěch notebooku. Nahradil jsem stolní výkon mobilitou a začal svou "pracovní stanici" nosit stále sebou. I když ve většině případů mi výkon 1.6GHz Pentia M dosud stačil, byly chvíle, kdy jsem litoval, že jsem si nepořídil výkonnější model s 1.8kou - byť tehdy stál o 5000Kč více. Teď už nelituji - přetaktovávám...


Utilita SysTool je nejkomplexnějším hardwarovou utilitou vůbec. Domácí stránka je na serveru TechPowerUp.com.

Pomocí SysTool dokážete s hardwarem v prostředí Windows více, než Vám umožní jakékoliv jiné utility: přetaktování procesoru, grafické karty, nastavení časování paměti (!), nastavení šetřících režimů procesoru, nastavení harddisku (Acoustic Management), monitorování teplot a otáček.

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...
Přetaktování si můžete na místě přetestovat integrovaným programem pro výpočet Ludolfova čísla Pi,

Bohužel i tento nejdokonalejší přetaktovávací nástroj si také rozumí pouze z malou částí hardware...

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

Více štěstí se SysTool mívají majitelé desek Abit a DFI, pro které je tato utilita jako dělaná. Na mém notebooku jsem si doslova ani neškrtl... Věčná škoda!

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

Poznámka: vynikající utilitě SysTool se pokusíme věnovat v budoucnu samostatný článek...

Závěr

Můj notebook jsem přetaktoval o velmi opatrných 12% (z 1.6 na 1.8GHz) pomocí SetFSB a na ploše si vytvořil odpovídající ikonu. Při běžné práci přetaktování nevyužívám, ale sáhnu po náročných programech, vždy i mohu zapnout mírné Nitro.

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

Provedl jsem sestavu testů a ty potvrzují, že každý MHz navíc je využít naplno - benchmarky ukazují téměř přesně nárůst výkonu 12%!

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

 Pentium M 725 1.6Pentium M 725 1.6
přetaktováno
rozdíl
frekvence (MHz)15981976112.3%
CPUMark 99193217112.4%
SuperPi 2M (s)120 méně je lepší107112.1%
PCMark 05 all22242380108%
PCMark 05 CPU25802910112.8%
PCMark 05 paměti23262608112.1
3DMark 03 CPU687776113%
Sandra paměť (MB/s)22612600115%

Poznámka: Parametry paměti jsem navíc mírně vyladil ještě prográmkem i855 Tweaker (ten je určen speciálně pro čipovou sadu Intel i855 a paměti DDR). Prográmek svoji domovskou stránku nemá, stahovat jej můžete u nás. P.S. Podobné triky (teoreticky) umí i SysTool...

Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...
CAS (tCL) jsem změnil z 2.5 na 2...

Já jsem blázen, obecně však platí:

Přetaktování notebooku je jako úkol Mission Impossible: pokud jste dostatečně šílení, můžete do toho jít, ale pokud se něco stane je to na jen a pouze na Vás. Ani PCtuning ani výrobce notebooku nenese za případné škody odpovědnost... (a ministr, jako obvykle, se od všeho také distancuje).

Ať Vás temná* / světlá* síla provází... (*nehodící se škrtněte)



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.6.2006 10:03:49   85.160.38.xxx 79134
Na zvýšení výkonu notebooku s připojenou externí myší, klávesnicí a LCD monitorem (jinak je nepoužitelný) je mnohem snazší jiná metoda:

1. prodat ten zasraný kus šrotu
2. koupit si solidní stolní počítač
27.6.2006 14:01:01   194.7.156.xxx 7837
Zkus si ten "solidní stolní počítač" tahat každej den z práce domů.

Nebo myslíš že je lepší kupovat veškerej software dvakrát?
27.6.2006 14:15:58   85.160.42.xxx 4367
Na sdílení dat existuje 1000 lepších způsobů než pořád tahat 4kg pomalej notebook.

Co třeba USB flash, externí disk, VPN, remote desktop, (S)FTP, SSH? ;-)
27.6.2006 19:14:52   85.207.44.xxx 4435
jsou firmy ktere zakazuji pretahovat firemni data mimo firemni pocitace, dale treba pripojeni k VPN neni mozne jinak nez z firemniho notebooku, takze proste nekdo domu notebook proste tahat musi, krom toho treba taky nelze v praci bezpecne ulozit jelikoz se krade furt a fsude
27.6.2006 19:29:07   85.160.73.xxx 3542
pokud ma na VPNko prideleny od firmy notas tak ho urcite netaha furt sebou ale ma ho doma... ...doma ve skrini, nebo pro decka aby si mohly hrat.
27.6.2006 19:32:07   85.207.44.xxx 4036
a v praci jako pracuje na cem? muj priklad na praci mam pouze notebook ke kteremu v kanclu mam samozrejme dokinu/monitor/klavesnici a mys ale pokud potrebuju delat z domova musim ho domu vzit jelikoz jinak se na VPNku nedostanu co je na tom k nepochopeni? proc by mel nekdo notrebook je na valeni doma a na pripojeni pouze k VPN uz vidim firmu jak takhle plejtva prachama na dva kompy pro zamestnance.
27.6.2006 19:46:06   88.101.171.xxx 3651
Bohužel téměř jakýkoliv notebook nebo nekvalitně postavený a softwarem vybavený PC brutálně snižuje efektivitu práce.

To si ale asi ještě žádný zaměstnavatel neuvědomil, takže se ve firmách dál "čumí" do sice LCD, ale 15" monitoru, klapá po šuntech klávesnicích (můj tip pro firmy MS Curve 2000), jezdí s fatálními myšmi, pracuje s jednojádrovými pomalými procesory, surfuje bez záložek, jsou špatně vyřešeny firemní sítě a programy, které běží na serverech většinou dělají amatéři....
27.6.2006 20:32:53   85.207.44.xxx 4339
jdi si zabehat, pises totalni nesmysly.
na kancelarskou praci neni potreba multi-core cpu, v praci nemaj zamestanci pokud to nemaj v naplni prace co surfovat
kvalitni zamestnavatel ma sve zamestance poradne vybavene coz je i muj priklad
po prectei jsi di zabehat jeste jednou a pak hned zitra rano. OMFG
27.6.2006 19:47:32   88.101.171.xxx 3638
a firemní počítače často staví firmy typu Autocont, Dell a podobné "drahé a nekvalitní, i když se zárukou"
27.6.2006 10:07:00   81.95.104.xxx 3945
Jsem první!

Článek ujde - srovnávání PC a auta mi přijde trochu mimo. Nicméně je to taky spíše test utilit na OC než komplexní recenze přetaktování notebooku.

/chyba v tabulce byla opravena/

J5
27.6.2006 10:46:29   62.168.45.xxx 4933
Já mám rád počítače, auta ale také (nahaté) motorky (a také blondýnky s masivními chladiči ;-) ). A jelikož si myslím, že izolace vždy vede k tomu, že o těch jiných si myslíme, že jsou nějaci divní a méněcenní (totéž si myslí o příznivcích PC np. bajkeři), budu se i nadále snažit trochu míchat různé světy dohromady.

Někdo má rád, když mu PC dává v Oblivionu 70fps, někdo rád otočí heft nadoraz a vyrazí... proč ale nemít rád obojí!

P.S. Oupss.. asi se pomalu stávám R.Hulánem (zejména má temná stránka...)! :-D
27.6.2006 11:12:16   85.216.145.xxx 36102
Tie vase prirovnanie su tak pre lamera, a nie pre pctunerov, sakra ved nie sme na zive.sk
27.6.2006 14:48:35   62.168.45.xxx 3833
Mezi námi, napsat článek tak aby byl srozumitelný jak ro lamky, tak pro odborníky je docela těžká práce.

Myslím, že expertům stačí odkazy na přetaktovavací utility (o některý se u nás ještě nepsalo). S ostatním si už poradí sami (každý může experimentovat kolik je libo).

Nováčci ale potřebují více omáčky... to je marné.
27.6.2006 15:14:37   85.71.25.xxx 6836
Neřekl bych, že "omáčka" v článku je pro lamky a začátečníky. Pěkný článek/recenze nemůže sestávat jenom z holých fakt, to by vypadal spíš jako tabulka s odkazy na taktovací utility a podpis autora.
Článek musí čtenáře něčím zaujmout a Vám se to rozhodně povedlo, takže směle pokračujte v této bohulibé práci
27.6.2006 12:50:11   85.216.182.xxx 3534
Pretaktovanie ma az tak nezaujma zo svojou suncickou Athlon XP1800+ KM266 toho vela nedostanem ale skor podtaktovanie by bolo zaujmave. Pri pozerani filmov je neprijemne ked sa na 10 min zapne vetrak a nici pozitok. Prepokladam ze utilitky mozu aj znizit FSB. Idem hladat ktora sa bude h odit.
27.6.2006 13:38:01   89.102.50.xxx 3333
kdyz sem mel starou MB tak tam nebyl ten zamek na PCI/AGP a pri pretaktovani mi hazel PC artefakty a pritom nebyla grafika taktla :-D... dokonce sem tim odpalil jedno z 5ti USBček :-D
27.6.2006 13:57:46   194.7.156.xxx 3334
Nezmiňoval se autor v článku spíš o zámku FSB/PCI?
27.6.2006 13:59:23   213.155.227.xxx 3631
Odvážný počin pane Kwolku, pustit se do tématu, které je dosud "polem neoraným". Celkově je článek psán čtivě, obsahu nemám co vytknout, takže hodnotím ***** z ***** možných.
Děkuji L.
27.6.2006 16:04:15   193.85.180.xxx 3234
Jak píší dále, přetaktování používat jen pokud jsi v zásuvce.
Ale naprosto souhlasím s tím trackpointem - můj minulý notebook T-23 jej měl a doteď na něj s láskou vzpomínám (nový má touchpad, tak jsem po týdnu koupil myš).
27.6.2006 14:03:32   158.196.44.xxx 4457
Článek je krapet na bobek posle mě. Notebook je primárně určen na práci na cestách a tudíž na velkou výdrž na baterie. Taktovat ho a tím snižovat výdrž jak baterie, tak celého notíku je hloupost.

Autor očividně notebook využívá jako přenosný HD. Když už jste se dobrovolně zbavil desktopu, měl jste tak udělat jedině v případě, že by vám nabýdli solidní náhradu(nemyslím parametry jako velikost lcd apod) a nebra Acera. Vy jste nepotřeboval notíka, ale na dálku spravovat své pc v kanceláři. Výsledek by byl totožný.

Sám mám T41. Jsem s ním teď 90% svého času na koleji a neskutečně jsem si na něj zvykl. Kdyždojedu dom, svůj desktop stejně ovládám přes vzdálenou plochu nebo radmina. Co se týče touchpadu-zkoušel jste trackpoin? Jestli je tady někdo, kdo ho okusil a aspoň 14 dní s ním pracoval, dá mi jistě za pravdu že je návykový. Když přídu (i k desktopu) ve škole, tak automaticky dávám ruce do prostřed klávesnice ;)
27.6.2006 15:17:11   85.71.25.xxx 4234
Jsi na cestách- notebook běží na default + úsporné opatření

Jsi doma/v kanceláři - notebook máš nastaven na max.výkon a se*eš na spotřebu, protože máš nouta na nabíječce
27.6.2006 16:26:50   83.208.189.xxx 3434
Zapomínáš na jednu podstatnou věc - přetaktováním se nedá získat jen výkon, ale též výdrž baterie! Jistě - potom se snižuje frekvence(a napětí) a mluví se o tom jako o "podtaktování", ale princip je naprosto stejný.

A co se týká toho trackpointu - mám na nb i ten a moc jsem si na něj teda nezvykl - používat se to dá, ale touchpad mi příjde příjemnější.
27.6.2006 23:01:51   194.108.130.xxx 3434
Ad. přvní echo
Nehodlám ntbk přetaktovávat a podtaktovávat pokaždé, když du ven nebo když se z venku vrátím. Každopádně nevím jak ty, ale já na spotřebu neseru ani když jsem doma/na koleji. Nevím, proč by mi měl jet notík stále na 100% frekvenci a měl bych mít vyplej powermanagement. To je hloupost. Asi jsi nikdy nesledoval co se děje s teplotou uvnitř notíku co? Co na to říká tvůj HD(hlavně u acerů)?

Ad. druhé echo
Podtaktování beru. Kdyby mi CPU běželo stabilně i na koleji na frekvenci 400-1000MHz, budu happy(pokud bych získal další půlhodinku fungování na baterii). Podtaktování u ntbku beru. Získáš výdrž na baterku + chladnější notík==> delší životnost komponent

Ad. tředí echo
Neříkejte mi, že vás zaměstnavatel nepustí do sítě přes VPN.

28.6.2006 05:56:08   85.71.25.xxx 3337
1. Proč bych měl mít zapnutej power management, když jsem na nabíječce? To je hloupost ;)
2. Když jsem doma, můžu notebook chladit, takže problém teploty odpadá
3. Podtaktovávání má smysl jenom kvůli výdrži baterie. Je totální blbost podtaktovávat i když jsem na nabíječce. V tom případě si kup nějakou Viu a máš vystaráno ;)
28.6.2006 13:01:22   217.197.156.xxx 3434
tak tos asi spadl z jahody nebo neumis cist. jasne psal, ze nizsi teplotou se setri zivotnost hlavne HDD.
mels nekdy vubec NB?
1 - uplne normalne. na NB mam furt schema minimalni spotreba a NB 95% casu jede na 600MHz - netopi, nehuci vetrak a vykon mi rozhodne nechybi. navic kdyz se mi pusti neco narocnejsiho tak widle automaticky zvedaji frekvenci tak akorat aby stacila.
2 - hovadina. jak to chces chladit? narvat do mrazaku? jdi si radsi zabehat
3 - viz bod 1. ted porad jedu na 600 a kdyby to rozumne slo (bez zbesilyho podtaktovavani - nizsi PState) tak to klidne necham treba na 400. nevidim jedine duvod proc by to melo hucet na plne knedlik kdyz je to uplne zbytecny. jak uz sem rekl - kdyz vykon na nizsi frekvenci nestaci, automaticky jde nahoru dle potreby
28.6.2006 14:12:06   85.71.25.xxx 3234
Nejsem pidičlověk, takže jsem z jahody na mech nespadl. notebook kupodivu mám, jinak bych o tom nepsal.
1. Když ti to stačí tak prosím. já tě nenutím přetaktovávat ty joudo ;)
2. Existují chladící podložky pod notebook, ale můžeš si ji klidně udělat sám, takže napřed přemýšlej a potom piš kraviny. A zaběhat si půjdu, díky za tip
3. a co jako?
29.6.2006 17:01:33   158.196.44.xxx 3233
Můžeš prosím tě napsat co máš za ntbk?

Btw. co říká tvoje zápěstí a lokty na to, že máš díky podložce ntb. o několik mm né-li cm výš?
29.6.2006 17:41:15   85.71.25.xxx 3333
Co by měli říkat? Když jsem doma, tak používám klasickou klávesnici, kvůli numerickým klávesám a myš, takže mě těch pár mm nevytrhne a když jsem pryč, tak si podložku samozřejmě neberu.

Nic ti po tom není, ale prosim: Fujitsu Siemens AMILO Pro V2010, takže Celer M. Výkon téhle zeleniny mi bohatě stačí na to, co dělám ale rozhodně necítím potřebu ho nějak omezovat. U Pentií M je to o něčem úplně jiným, protože mají Speed Step(nebo jak tomu nadávají), takže se o nějakým omezování nedá mluvit.

Jak už jsem řekl. Já tě nenutím přetaktovávat, takže ani ty mi tady nevnucuj svoje názory, to úplně nesnáším.
Ale radši to zase zopakuju:
Jsi na cestách- notebook běží na default + úsporné opatření
Jsi doma/v kanceláři - notebook máš nastaven na max.výkon a se*eš na spotřebu, protože máš nouta na nabíječce

Reagoval jsem tak na tvůj proslov o hlouposti taktování notebooků a jenom proto, že to tak neděláš ty, tak je to špatně? Ale, ale...
29.6.2006 18:19:24   85.71.25.xxx 3334
ale dělej si co chceš, dál na tohle téma nebudu reagovat
29.6.2006 19:56:40   158.196.44.xxx 3233
Nějak mi uniká to, že bych někomu něco vnucoval. Já tady jen reprodukuju můj názor. Nevím proč to bereš jako vnucování. Pokud nejsi schopen diskutovat, tak nečti fora.

Moje situace: Zapnutý powermanagement, normální práce na pc - cpu je na teplotě kolem 38°. Pokud spustím gamesku, jsem někde kolem 50°.

Zkoušel jsem již dřív zapnou full power když jsem na adapteru a notík jsem měl stabilně vytopenej na 55° s tím, že se mi k těm 50° dostával i HD, protože se za pomocí cpu a gpu ohřívá celej vnitřek.

Pokud dobře vím, u nynější hd každej 1° nad 50° snižuje velmi rapidně životnost HD.

Já ti řekl svoje důvody - řekni mi ty ty svoje. Zatím jsi tady ani jednou neodůvodnil proč by měl někdo nevyužívat powermanagement když je na adapteru
30.6.2006 06:17:56   85.71.25.xxx 3232
To seš tak natvrdlej? Ty se svým Pentiem M nemusíš dělat nic a bude se ti sama nastavovat frekvence, takže seš v pohodě. Ale já s Celerem nebudu dělat skopičiny jako Throttling jenom proto, abych schladil disk o 3°C. Uvědom si, že obhajuješ power management u Pentií M a ne u každýho netebooku na světě
27.6.2006 17:13:55   85.70.200.xxx 3333
Pokud clovek chce pracovat jak doma, tak v praci, tak je pro hodne lidi opravdu nejvhodnejsi 1 NB, ktery si nosis od zasuvky k zasuvce. malo ktery zamestnavatel ti povoli pristup do firemni site, takze vzdalenou spravu clovek moc nevyuzije. Dost lidi taky ma NB proto, ze cas od casu ho potrebuji prenest, takze je po vetsinu casu v zasuvce. A trackpoint je moc dobra vec... taky cpu ruku automaticky hned na klavesnici, ale levou a do pozice WASD
27.6.2006 15:33:49   84.242.95.xxx 3333
Zacnu tim ze mam Prestigio a v biosu mam mod kdy se mi jinak standartni Celeron M 1,5GHz kdyz je to potreba pretaktuje na 1,6GHz, s neprijemnym efektem ze mi tak dvakrat do tejdne pri nepretrzitim provozu spadne s modrou prupovidkou od KillBilla. A s tim samozrejme neustaly chod ventilatoru a nizssi vydrzi jak taky psal autor.
27.6.2006 15:35:13   194.212.152.xxx 3432
Líbí se mi jak je tento článek napsaný. Jen tak dál... Ale u notebooku (zatím nemám) preferuji max. výdrř, takže se tyto ulity dají i použít opačně. Jestli ale klesne spotřeba, tak ne o moc.
27.6.2006 16:13:27   88.101.59.xxx 4132
proc sem pisou experti typu "delas to blbe, ja to delam nejlepe"?!
papamobil:mozna existuje 1000 zpusobu, jak to udelat, ale napriklad ja volim zpusob pro me nejjednodusi - nosim nouta s sebou, jelikoz na nem delam vse a praci delam kdy se mi chce, takze tvoje reseni neni na miste(v mem pripade) a urcite preferuji mit svoje data u sebe vzdy. mimo to ze 4kg nout je asi spis archivni kousek nebo velmi nabuseny, ktery se vyrovna desktopu.
phedro: zaloz si www.pctuning.sk a tam muzes porovnani klidne zakazat. pro lidi co se v techto vyrazech nepohybuji tak je prirovnani docela dobra berlicka(overeno v praxi - zivim se tim). ale jestli se v tom vyznas nevim proc tyto ctes a jenom nepouzijes linky ktery tam jsou.
Josef Svatuška: Tak takovouhle blbost jsem dlouho necetl. nout mam zapojeny z 90% casu ve zdi a kdyz uz teda potrebuju usporu tak asi netaktuju atd! alternativni reseni k mysi je opravdu pro rychlou efektivni praci nesmysl(mozna vyjimkou je nejaky Word atd.) o hrach snad nemusim mluvit. S tou vzdalenou plochou souhlasim, ale nevite co autor dela doma a jestli ho nevyuziva stejne jako ja. Kazdopadne si myslim ze autor neni male dite aby nevedel jak si rozvrhnout vypocetni techniku a jak mu to vyhovuje. nejspis se bez vasich rad obejde.

Jinak moc dekuji za clanek. S tim generatorem jsem to nikde necetl a proto sem netusil jak pretaktovat svuj ASUS A6R-B002..clockgen po chvili hledani uspesne do 1,9GHz(def 1,6) pak uz to nezvladl. bohuzel mam PCI na pevno s FSB a pote uz se to blizi k 40MHz coz si myslim je osudne.
27.6.2006 23:10:47   194.108.130.xxx 3233
I když máš notíka zapnutej 90% času ve zdi, nevyužíváš powermanagement? Já mám stabilně nastavený přizpůsobení se požadavkům. Nevidím důvod, aby mi jel proc stabilně na max. (1.6GHz) a tím se rotápěl k 50°, když to nepotřebuju. Stabilně mám otevřenou operu s víc jak 30ti okny, které mám nachystané na pročtení+plus sleduji TV přes VLC(streem na cesnetu) a pracuji třeba v OO. Cpu mi lítá mezi 800-1200MHz a topí na 38° - tím pádem nehlučí.

Vystřídal jsem pár myší. Mezi nejlepší patřila asi MX500 a nynější MX700. MX700 pravza sem tam zapojím, ale jen na hry, jinak je pro mě zbytečností. Hry nehraju! I když jsem teď nastatroval po dlouhé době settlery 4, tak je hraju na trackpointu a jsem rychlejší jak s tou myší. Pokud využíváš klávesových zkratek, jen tě zbržďuje neustálé sundávání ruky z klávesnice a hledání myši. Na trackpointu jsem projel i CoD2-sice na easy, ale projel.

Co se týká rozvržení techniky. Pokud máte notíka, koupíte si k němu klávesnici, myš a monitor, tak jste opět tam, kde jste byli s desktopem-pokud notíka neschováváte pod stůl. Tím pádem jde dle mě všechna úspora míst a stranou.
27.6.2006 23:18:05   194.108.130.xxx 3333
Jen pro doplnění. Moje konfigurace je
T41
CPU PM 1.6GHz
RAM 768MB
VGA R7500(32MB)
HD 40GB (hitachi)

Notebook jsem si koupil proto, abych měl stále při ruce svoje data, mohl se učit kde potřebuji a mohl obsluhovat bezdrátovou síť, kterou spravuji. Pokud ntbk přenášíte jen mezi prací a domovem, neměli jste si ho kupovat. Vaše případné pokušení vyrazit pracovat někam ven by uspokojilo PDA a z domu by jste se připojovali přes VPN do práce, kde by jste odváděl zcela totožnou práci tak, jako kdyby jste seděl přímo u pc v práci.

Tak to vidím já. Pokud nejste stejného názoru, tak mi pls nepošte, že píšu blbosti. Myslím, že potenciál ntbku využívám víc než dostatečně a jsem názoru, že člověk, který ntbk nepoužívá na to, na co je určen si ho nemá kupovat.
28.6.2006 07:50:58   82.209.25.xxx 3533
Hm ty si desne chytrej. Ma Celeron-M, rad bych videl na nem ten tvuj power managment...
29.6.2006 17:00:16   158.196.44.xxx 3333
Mám PM, jak jsem psal. CM má mimochodem taky powermanagement i když přepíná jen mezi min a max frekvencí.
29.6.2006 17:44:36   85.71.25.xxx 3332
CM nemá power management, jde jenom o throttling, kterej je mezi námi na h*vno
27.6.2006 17:43:05   89.173.1.xxx 3333
pokial vlastnite NB s cispovou sadou i915, a mate tam CM, obstarajte si PM Dothan 705 az 735, stym ze ho prepnete FSB na 133, tym padom dostanete PM 750 az 780.
Akurat pri manazovani speedstepu to nesmiete prehanat moc nizskymi napatiami, takze pri 800MHz urcite nepojdete na 0,7V, ale na 0,9V
27.6.2006 17:44:28   89.173.1.xxx 3234
este dodam, ze ktomu pretaktovaniu nepotrebujete ziadny soft, ale maly drotik medzi cpu a socket do spravnych pinov
27.6.2006 20:12:09   86.49.65.xxx 3333
jo to tak ale muze podle me udelat jeden z 1000 pac musis rozsroubovat notas a pak este ten drat . . . newim ja bych si netrouf tolik se f tom neorientuju
27.6.2006 21:18:13   86.49.126.xxx 3333
Treba Asusy maj procesor pristupnej, jen oddelas 2 sroubky. Aspon u rady A6. Takze myslim ze neni problem vymenit CPU. Jinak zkousel sem taktnout svuj A6Km (Sempron-m 3100 & SiS 756 - ma i pci lock), dokonce sem v ClockGenu nasel spravnej generator (aspon to s nim teda menilo frekvenci ), ale i kdyz sem zvysil FSB jen z 200 na 205 (tj 1845MHz), tak SuperPI hodilo hned na zacatku chybu Tak sem toho nechal
27.6.2006 22:24:23   89.173.1.xxx 3333
necistas pozorne, radim tym co maju i915 a Celeron M, aby si odstarali starsi dothan 1,4-1,7GHz, a bez nejakej velkej zatazi NB ci baterie, pretaktovali (cez HW ci SW) na 1,86-2,26GHz

len je dost problem najst vhodny generator pre i915PM, aspon vtedy ked som hladal ziadny nefungoval, tak preto ten HW sposob.

A pokial nevies rozobrat svoj NB, tak aby si ho poskladal, tak si skus zohnat servisny manual, kde je cely popis aj s obrazkami.
Pre informaciu, ja som sa naprv popytal znamych, neporadili, tak som pomalicky prichadzal nato kde co je asi ako uchytene, zaklad je ho dokrytovat cez klavesnicu.
Pokial chces menit CPU, tak vacsinou blomba je na srobiku od CPU, tym padom stracas zaruku, samozrejme pokial tvoj zasah sposobil uvedenu zavadu. Predsa len NB je len trosku zlozitejsi pocitac, pokial si nato netrufajte zabudnite.
27.6.2006 21:32:34   83.208.185.xxx 3432
Docela by mě zajímalo, o kolik by se snížila výdrž na baterie při stálém zapnutí "nitra".

A myslím, že komentáře "taktování je blbost" jsou totálně na houby. Kdo nechce taktovat, ať to nedělá, kdo chce, tak ať poradí i ostatním.
28.6.2006 14:44:31   62.168.102.xxx 3332
tiez by ma zaujimalo ak je vydrz na baterie s pretaktovanym NB. skoda ze tam ta informacia nie je.
zaujimalo by ma, preco tu niektory tak pindaju do faktu ze niekto nosi NB domov. zavidia ze oni tu moznost nemaju ? vsak to je clanok o pretaktovani. nie o vzdialenom pristupe na nejaku pracovnu stanicu. nehovoriac o tom ze kopec aplikacii vyzaduje proste mat zelezo na mieste. neda sa vsetko robit cez vpn a podobne aplikacie.
28.6.2006 04:19:33   217.23.254.xxx 37182
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.6.2006 06:49:46   84.42.240.xxx 3935
Fakt pěkný článek, přetaktění notebooků už mě dávno zajímalo, spíš jsem čekal nějaké alternativní biosy a ona je i jednodušší cesta..

Přirovnání k auto tuningu se mi dodně líbí, to tady chybělo, jen tak dál !

(A nechápu komentáře, které OC odsuzují.. Tak proč to vůbec čtou?! )

Přihazuji 0,50Kč !
29.6.2006 17:06:31   158.196.44.xxx 3334
Četl jsem to pro to, že má mít člověk všeobecný přehled a utility, které jsou zde zmýněny mi můžou pomoci na mojí cestě, která se líbí mě a to je chladný ntbk s velkou výdrží na baterie.

OC rozhodně neodsuzuji. Sám mám doma nataktěnej desktop a jsem názoru, že je OC skvělej koníček. Jen se mi nezdá ten správnej koníček pro ntbk. Nevím jak se zdejší čtenáři orientují ve světě ntbků, ale já se s nimi setkávám ve velké míře den co den.

Jsem na koleji, kde jsou ntbky všech značek. Samo nejvíc acerů a hp. Nebudu tyto značky komentovat, abych nerozjel flame.
28.6.2006 11:32:24   195.113.24.xxx 3433
Me to nefunguje:-( Skoda! Zkousel jsem to na Acer Aspire 3023 - Sempron 3000+, Radeon Xpress 200 (RS482). Asi nejlepe mi k tomu sedelo ICS 951412, ale kdyz jsem zkusil zmenit frekvenci tak mi zamrz pocitac... (u ostatnich mi sice pocitac nezamrzl, ale nic se ani nestalo)

Jinak hezky clanek, skoda ale ze mam zrovna nepodporovane PLL.
29.6.2006 18:46:58   87.197.3.xxx 3732
ja len pridám že OC NB som začal už niekedy pred necelým rokom. ako pozeram celkom tie stroje šetríte Mne sa podarilo celkom slušne oc mojho Athlona 64m z 1800 na 2300MHz čo je skoro rychlosť modela 3700+,ktorého cena bola nesrtovnatelná s cenou 3000+. Bohuzial po upgrade z 2x256 333MHZ na 2x512 400MHZ pamäte už len 2100MHz lebo pamäte nad 450 nejdú.ale aj tak vcelku slušné. Taktiež oc VGA používam, ale to asi aj ostatní nadšenci.
vobec by som sa toho nejak nebal, ak viem čo robím, kecy ako teplota hdd u mna neobstojí(šak ten hader tam nejde preto mať 200C). par rokov to vydrží a potom aj tak kúpim nový NB. niektorí ľudia s tým chcú asi do hrobu alebo co? ak je niekto rychlejsi s trackpointom ako s mysou tak to je potom naozaj hodne pomaly

veď kto nechce OC nech necha tak a závidí.
inak článok je podľa mňa skvelý a celkom fajne som sa pobavil. porovnanie auta je vcelku sranda.
29.6.2006 19:04:59   87.197.3.xxx 3433
no a ešte poďakovanie autorovi za odkaz na utilitku systool. konečne ide zmeniť aj takt ram na 166 a dostal som sa opäť v pohode na 2300MHz . DIKY
20.8.2006 16:19:41   89.102.182.xxx 2727
nešloby takhle přetaktovat procesor na desce 8i945g-mf u setfbs jsme našel pro chipse 945G ale nejde,nevíte jak sakra na tý desce taktovat !
21.10.2006 22:45:45   89.24.6.xxx 2523
WWW.KUKU.CZ
22.6.2007 19:14:53   85.216.192.xxx 1414
diki tento clanok mi dost pomohol teraz som taktoval prvy krat a podarilo sa mi pretaktovat cpu z 1732Mhz na 2148Mhz a fsb z povodnych 133Mhz na 165Mhz . Ramky som zdvihol z 280 Mhz na 330 Mhz s casovanim 4-4-4-12

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

591 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 278.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.