Hlavní stránka Návody Úpravy: přetaktování Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD
Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD
autor: Redakce PCT , publikováno 29.1.2008
Seznam kapitol
1. OverclocKing 2 - tentokráte s AMD procesory
Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD

Naše první soutěž v přetaktování byla velmi úspěšná, a zúčastnilo se jí mnoho čtenářů. Zásady soutěže byly nastavené tak, že ve skutečnosti zvýhodňovaly majitele procesorů Intel (všichni finalisté měli procesory Intel). Abychom dali šanci i konkurenčnímu táboru, bude dnešní soutěž určená pro majitelé procesorů AMD...


Dnešním dnem pokračujeme v naší pravidelné soutěži v přetaktování, kterou jsme nazvali příznačně PCtuning OverclocKing (vítěz tedy ziskává titul ve stylu "král přetaktování PCtuningu").

Poznámka: každý díl soutěže je věnovaný jinému typu přetaktování, soutěžní kritéria se budou kolo od kola lišit. Tím dosáhneme toho, že šanci nebudou mít pouze největší profíci, ale mnohem širší skupina.

Příkladem může být dnešní, v pořadí druhý díl série, ve kterém dopřejeme šanci majitelům procesorů AMD. Ptáte se proč to omezení? Odpověď je jednoduchá, ani ten nejlepší procesor AMD určený do patice AM2+ není schopen dosáhnout na procentuální výsledky procesorů Intel Core 2. Tím jsme v podstatě v prvním kole majitele AMD Athlonů, Sempronů a Opteronů značně znevýhodnili, a ti ve finále neměli moc šancí na úspěch.

Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD

Druhé kolo

Vítězem tohoto kola soutěže OverclocKing se stane ten, komu se podaří nejvíce přetaktovat procesor AMD, přičemž nás i tentokrát nebude zajímat absolutní hodnota frekvence, ale míra přetaktování, tj. nová frekvence vyjádřená v procentech (tj. 123%, 131%..).

Podmínky soutěže:

  • Můžete použít libovolný procesor AMD (kompatibilní s instrukční sadou x86) na libovolné základní desce,
     
  • způsob přetaktování je libovolný (změnou externí frekvence, snížením násobiče...) procesory Black Edition smí být provozované pouze s defaultním nebo nižším násobičem (vyšší násobič není povolen, pouze nižší)!
     
  • žádná část sestavy nesmí být hardwarově upravená (změna el. obvodů, napájení, můstky, el. vodivý lak),
     
  • nesmí být upravený ani operační systém (preferujeme Windows XP a vyšší, v případě Linuxu bychom museli najít vhodný zátěžový test),
     
  • v tomto kole je chlazení procesoru omezené na chlazení vzduchem, (odpadá vodní chlazení, peltiery a pochopitelně i chlazení tekutým dusíkem),
     
  • výsledek musí být na požádání zopakovatelný (stabilitu systému je nutné prověřit alespoň 10 minutovým během zátěžového programu Orthos nebo Stress CPU, nemůže se jednat o ojedinělý výsledek,
     
  • procenta se vypočítají jako dosažená frekvence / výchozí (tj. tovární) frekvence * 100, toto hodnota je pro umístění v tomto kole soutěže rozhodující,
     
  • zodpovědnost za případně poškozený HW padá výlučně na vaše bedra, je pouze na vás, jak si svůj systém nastavíte (PCtuning za poškozený HW nenese odpovědnost).

Uzávěrka tohoto druhého kola soutěže bude v neděli 10.2.2008. Do té doby můžete na adresu soutez@pctuninng.cz posílat výsledky svého přetaktování procesoru. A jaké jsou podmínky?

Každá přihláška musí obsahovat (mimo osobních údajů jako jméno, adresa a telefon): screenshoty výchozí frekvence, dosažené frekvence a běžícího programu Orthos (nejlépe ve formě Fullscreen). Dosaženou hodnotu přetaktování (v %) uveďte v hlavičce emailu!

Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD

Po uzávěrce vybereme tři nejvyšší hodnoty a následně vyzveme vítěze k dohodě o způsobu předání ceny, v průběhu kterého provedeme i ověření dosažených výsledku (kontrolu provede některý z členů redakce). Pokud se nám nepodaří s vítězem spojit oslovíme dalšího v pořadí, etc.

Při přetaktování postupujete s odpovídající opatrností a péči (zejména při nastavení napětí v BIOSu). Postupujte po malých krocích - přičemž stále monitorujte a sledujte teplotu a stabilitu systému!

Hlavní cena

Cena pro výherce dnešní soutěže je opět vcelku příjemná, výherce získá dvojici zajímavých produktů. Jaká by to byla soutěž o přetaktování procesorů AMD aby nebyl cenou právě procesor tohoto výrobce. Hlavní cenou je procesor Phenom 9500. Druhou cenou je vskutku luxusní herní myš Logitech MX Revolution, která se určitě také bude hodit.

Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD

Soutěž OverclocKing - tentokrát pro tábor AMD

Poznámka: sponzorem této soutěže je společnost AMD, která uvedený procesor do soutěže ochotně poskytla.

Důležité - dosaženou hodnotu přetaktování (v %) uveďte v hlavičce "soutěžního" mailu, který zašlete na mailovou adresu soutez@pctuning.cz!
 



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.1.2008 18:53:00   62.240.171.xxx 1315
Lituji,ze jsem si nekoupil nejlevnejsi AMD kousek

Jsem zvedav, kam se az lidi dostanou, moje osobni maximum na vzduchu je 2900mhz (am2,dc).
29.1.2008 18:55:18   89.173.23.xxx 1013
Co by ste museli v pripade Linuxu?
30.1.2008 07:51:14   80.87.222.xxx 1010
Kompilovat kernel?
30.1.2008 07:51:20   147.175.125.xxx 1110
tomuto uz rozumiem
>v případě Linuxu bychom museli najít vhodný >zátěžový test

8.2.2008 17:07:38   82.117.130.xxx 77
staci si stahnout ultimatebootcd z http://www.ultimatebootcd.com/ a pustit Mersenne Prime Test a overi to jestli procik chybuje nebo ne stejne jako Prime95 nebo Orthos pod Widlema...navic je to rychlejsi nez bootovat Widle...
29.1.2008 19:04:50   88.146.158.xxx 1011
Já mám Bartona 2500+ (1826MHz)hozeného na 2233MHz, to je 122,3%, takže nic moc.
30.1.2008 10:27:39   85.207.244.xxx 119
toho jsem mel taky a kdyz byla venku zima, dostal se az na 2580mhz )
30.1.2008 11:05:34   82.99.169.xxx 1010
Mě to nedává deska, FSB 203MHz je pro ni konečná. Paměti mám vyzkoušeno, že jedou bez problémů na 210MHz a ten procák se tváří, že by taky určitě ještě dál šel. Relativně stabilní byl s FSB 200 i bez zvýšení napětí, to jsem zvýšil o stupínek, aby to bylo absolutně stabilní, ale na 204MHz FSB to už stejně nechtělo vůbec naběhnout. A ani další zvýšení napětí nepomohlo. Procák má v klidu 50°C a při zátěži CPUBurn se nedostane přes 58°C, takže teplota v pohodě. VIA KT880 holt není to pravé ořechové
5.2.2008 21:49:41   88.103.64.xxx 77
Mel sem Athlona XP 1800+ 1,53Ghz na 2,2Ghz 143,8% to by slo . Skoda, ze jsem upgradoval no .
29.1.2008 19:10:36   83.208.28.xxx 912
skoda zatim su an 122% a vic to asi nepujde :-( a to mam 5000BE no co treba budu posledni kolik je cca prumerny OC v % u amd?
4.2.2008 19:17:50   85.207.81.xxx 76
Taky mam 5000+BE a dostal jsem z nej 128% (3,32 GHz). Bych řekl, že hlavní výhodou techto BE je otevřený násobič, kdyby redakce dovolila, tak by jsme byli uzčitě víš
29.1.2008 19:14:14   212.96.177.xxx 1013
Tak tentokrát jako AMDčkař šanci mám, prozměnu výhra je však dar-nedar, asi abych si kvůli výhře kupoval zároveň novej MB. A ten hlodavec, bezdrát nikdy(výdrž je v poho, ale je moc těžkej), kromtoho mám Lachesis.
29.1.2008 19:15:33   195.146.132.xxx 1212
MX je myska hocijaka, len nie hracska. Kto ju ma, tak moze len suhlasit. Uzasna na pracu s dokumentami, surfovanie, .... ale hrajte s tym daco rychle a o chvilku vam strpne cele zapestie.
PS: ja mam 150% bez zvysenia VCore, takze ak do par dni tu niekto nepride so 165%+ tak sa zapojim aj ja
29.1.2008 21:31:58   194.213.42.xxx 1310
Já mám 190%!


Ne, kecám... Nenechte se ovlivnit lidi! Toho se dá solidně zneužít... Někdo tu může pěkně mystifikovat aby měl co nejméně soupeřů...
2.2.2008 18:13:14   78.99.27.xxx 88
mno ja hravam s tou myskou a je to v pohode . Netreba totis zabudat na spravne uchopenie mysi ako aj na vysku pracovnej dosky stola. Ak je prilis nizko alebo vyskoko tak necudo ze ta bolieva ruka :o)
29.1.2008 19:22:41   83.208.28.xxx 1011
tak ja mam msi k9a2 790FX ale ted mi to hodilo zrovna modrou smrt xD ... s cim si dal tech 150%
29.1.2008 19:53:05   85.71.220.xxx 1015
Kdo dá víc jak 170% tak je borec
můj athlonek dá 166%
29.1.2008 21:32:44   194.213.42.xxx 1011
Nebo má borec processor :-)
29.1.2008 19:59:21   82.150.166.xxx 1011
Já si snad nezasoutěžím... jít do toho s Athlonem 64 2800+ nemá ani cenu... teď mám nějakých 122% a víc ztoho asi nevýmáčknu=( Tak snad příště bude nějaká kategorie pro mě
29.1.2008 20:04:01   85.71.220.xxx 109
Třeba udělaj soutěř přímo pro tebe
Tj.soutěž bude určena jen pro Athlony 64 2800+ a kdo se nejvíc přiblíží 122% tak vyhraje
BTW nemá někdo ještě O144?
30.1.2008 10:29:22   85.207.244.xxx 1010
kamos ma ale na hrani asi nepuci asi zacnu ukecavat
30.1.2008 15:34:59   80.95.97.xxx 118
Tadýýýýýý
Zrovna jsem ho začal před týdnem jen ze zvědavosti taktovat Každý den FSB tak o 5Mhz...
30.1.2008 07:51:02   80.83.74.xxx 1010
Nemáš zase tak pravdu, měl jsem Sempron 64 2800+ a běhal na 310HTT, limitovala ho deska. TZN: 155% , teď mám X2 4000+ a přetaktování jen 125%, holt už to nemá takovej potenciál...(deska by chtěla ale procáku se nechce, měl sem v ruce i X2 4000+ kterej zvládnul 133%)

Osobně bych to viděl na nějakej levnej sempron pro AM2, teď se prodává nejnižší model na 1,9GHz, tak s nějakým starším kouskem na co nejnižší frekvenci a dobrou deskou se 175+% bude dát, na to se mám dojem nehrabou ani opterony 144 :-)

Tak přemejšlim že bych bráchoj šlohnul Semoron 2800+ do AM2 a otestoval maxku svojí desky :-)
30.1.2008 11:36:03   82.150.166.xxx 1010
No já mám toho Athlona 64 na 2,34 Ghz s "FSB" na 260Mhz... pokud ještě malinko přidám aby to mělo třeba jen 2.4Ghz tak sem v primu nestabilní po pár minutách... nepomůže mi ani vyšší voltáž procesoru či chipsetu... ještě mě napadlo že kamarád má doma ve skříni starýho Semprona 64 2600... te má základní takt 1600Mhz... tak stim by se taky možná dalo čarovatD:
29.1.2008 20:06:13   77.104.252.xxx 1612
Imho to vyhraje nějaký Opteron, ty jdou dobře taktit
29.1.2008 20:13:47   195.146.132.xxx 1010
suhlasim, tiez si myslim, ze to vyhra O144 alebo O165 ak sa dakomu podari uchladit to jedno jadro navyse
btw jankacek: mam O165 a netaktil som ho teraz, uz rok ho mam na 2.7GHz bez zvyseneho VCore
29.1.2008 20:46:37   83.208.28.xxx 108
no ten muj smejd hazi pri 3210mhz modrou smrt ... pac mi nejde nastavit vic jak 1.4V snad to nak este vyresim.
30.1.2008 15:06:43   213.194.240.xxx 119
houby stara klasika to ma v kapse ... amd athlon Xp 2600+...vyhnal jsem ho na 174 procent a urcite by sel jewste dal kdyby se mu chtelo.... jo a nevite kde sezenu Orthos nebo Stress CPU? nejak se mi to vsecko vyhyba a ja bych rad novy komp

29.1.2008 20:22:04   88.103.96.xxx 1512
Moje AMD má 3.2Ghz z původních 2.5Ghz takže nějakých 128% , možná bych ho dal víš ale zkoušet to už nebudu, teď sem tam hodil vodníka,) takže se ani nemůžu zúčastnit soutěže. Tak aspoň přeju hodně štěstí a dobrej kousek procáku ;)
29.1.2008 20:47:50   90.176.214.xxx 1211
no parada... posledne bylo ve hre 3x vodni chlazeni a ted...? myslel jsem ze bylo pouzito jedno...
ted uz dava smysl i ta podivna recenze phenomu
29.1.2008 21:01:41   78.102.110.xxx 119
s opteronem 144 a jeste to jde, jen takhle mam max výkon i na ramkách na CR1
29.1.2008 21:12:22   88.146.141.xxx 1010
se svym sempronem sem stabilně chodil kolem 140%. takže zitra du pro novej chladič, zbavim se toho boxovanyho a hurá taktovat. ale proti opteronu 144 asi nemám sanci :-(
29.1.2008 21:38:41   194.213.42.xxx 1010
No ty Semprony, pokud Vím, drží rekordy v dosažené frekvenci u processorů AMD... To by vůbec nemuselo být špatný - už tak to moc netopí...
29.1.2008 21:18:44   89.24.106.xxx 119
Hm tak 150% z 2.0GHz na 3.0GHz
29.1.2008 21:23:07   86.49.83.xxx 129
Velka skoda ze uz nemam desku ke svoji stary K6-2 ;). Sel se zvysenym napajenim prepalit z 266 na 550 ;) Bohuzel kondenzatory na takovym shitu jako byl muj octec uz jsou davno v tahu.
S kvalitni deskou pro socket 7 by slo skoro urcite vyhrat :o)
30.1.2008 11:18:39   82.99.169.xxx 1010
Pravda. Já jsem kdysi dávno nějakou K6-2 300MHz vyhnal na nějakých, co si vzpomínám 530MHz, 550 to už nedávalo. A to jsem ještě OC nějak moc neovládal, takže se domnívám, že to bylo i bez zvýšení napětí
30.1.2008 19:20:53   89.103.145.xxx 119
Mam tady K6-2 300 a jel jeste nedavno u segry na 550, takze to skusim jeste nejak poladit, jen doufam ze me neprebehne nekdo s 266.
29.1.2008 21:28:06   77.236.208.xxx 1011
No, jak bylo minuly kolo tak tady tipek ukazoval Sempron 1,6 na 3 Ghz a to je 187,5%, tak to vypada slibně.
29.1.2008 21:39:35   194.213.42.xxx 99
Téměř jistě... :-)
29.1.2008 22:16:50   85.207.119.xxx 912
jj taky si myslim semprona mam teda jen v notesu ale i v nem mi bezi na 2GHz (puvodni takt je 1.6) takze na notes myslim celkem slusne...
29.1.2008 22:15:30   81.201.60.xxx 1210
Docela zajimave by bylo take zohlednit krome narustu frekvence i narust vykonu. Vysledne cislo by bylo pomer techto dvou hodnot, dalo by to sanci uplne vsem ;)
30.1.2008 00:10:40   82.208.25.xxx 1015
heh,narust vykonu Cim bys meril vykon?Myslim ze synteticke testy by ti rekly,ze narust vykonu se pomerove snad vzdy rovna narustu frekvence - cili pomer onech tvych dvou hodnot by vzdy byl 1:1 - to by meli sanci vskutku doslova vsichni D
30.1.2008 02:33:49   81.201.60.xxx 1613
Kdybys nebyl uplny idiot, tak by sis napred, nez se tu ztrapnis, precet neco o tom, na cem zavisi vykon procesoru.
30.1.2008 18:27:40   82.208.25.xxx 1011
Uplny idiot jsi tu asi ty Pretaktujes-li 2ghz na 3ghz,tak zkratka bude jeho vykon o polovinu vetsi a jakoukoliv operaci dokonci tedy o 1/3 drive...nebo mas snad proti argumenty,uceny mrozi? ;)
30.1.2008 06:12:33   89.103.182.xxx 108
Hmm, tak asi Opterony to maj v kapse. Já svého Athlona X2 5600+ (AM2) dal jen z 2,8GHz na 3,01 GHz. Takže... :-(
30.1.2008 06:36:00   195.212.29.xxx 1010
Ze bych ozivil sve taktovaci pokusy na opteronu? Ale ne, spis to vyhraje nejaky sempron, niz taktovany na defaultu.
30.1.2008 06:59:48   212.27.222.xxx 119
Tohodle chudáka sem z 1.9 vytáh na 2.5 , takže taky nemam šanci,ale co bych chtěl, tenhle procesor je hlavně kvůli spotřebě a ne taktování...
30.1.2008 09:09:04   88.102.28.xxx 109
Já měl opterona 144 z 1,8GHz na 2,9GHZ to je 161%. Ale už jsem ho prodal, škoda že nebyla soutěž drív.
30.1.2008 09:10:26   195.212.29.xxx 1010
Ze stávajících podmínek to vypadá, že zvýšení násobiče je zakázáno pouze pro procesory BE. V první části věty se píše že způsob přetaktování je libovolný, ta druhá se již zmiňuje jen o BE. Takže u jiných CPU je zvýšení povoleno?
30.1.2008 10:09:28   80.83.74.xxx 1010
No zakazany jsou i HW upravy, takze odemceni nasobice procesorech do Socket A nebo dratovani socketu, taky neni koser...

Pokud se ukaze nekdo s procesorem s odemcenym nasobicem jinym nez BlackEdition (napriklad AthlonMP), tak verim ze pravidla budou velmi rychle doplnena...
30.1.2008 10:55:50   195.212.29.xxx 1010
No odemčený násobič mělo mnohem víc procesorů než Athlon MP, třeba první revize duronů, které šly z 600 MHz až někam k 1 GHz, dále co třeba AMD K6-2, taková verze 266 MHz s 66 FSB ... napětí 2,2 V a většina desek dovolí nastavit až 3,5 V, takže je tu potenciál velký. Výsledná frekvence +- 500 MHz není nereálná, to jádro to zvládne. No a když shoří .. žádná škoda, v bazaru za 50 Kč koupím jiný. Nikde jsem nenašel poznámku, že si redakce vyhrazuje právo na změnu podmínek během soutěže. Takže jak to je? Někdo z redakce, vyjádřete se!
5.2.2008 18:35:59   83.240.22.xxx 76
Ano, je to uvedeno trosku spatne s temi BE, obecne by se to melo tykat vsech procesoru s odemcenym nasobicem. Ale dle zaslanych vysledku v te definici problem nebude.
30.1.2008 09:28:03   81.30.248.xxx 109
Jen soukrome by mne zajimalo, zda ma redakce pct nejake opravneni shromazdovat osobni udaje. Mimochodem tipuju ze vyhraje nejaky LE sempron.
30.1.2008 10:45:28   90.177.165.xxx 119
Tu myšku právě držím v ruce, mám ji už dlouho a je fakt super :-).

http://jednoauto.com/blog/95-logitech-mx-revolution.php
30.1.2008 10:50:35   89.176.8.xxx 1010
Ja mam athlona 5000+ black edition a uděšlam s nim uplne h.... protože od te doby co jsem ho koupil tak frči na 2.8GHZ a problem je v tom ze vyrobce udává 2.6 a nema otevřene nasobiče coz by mel mit proste shit
30.1.2008 11:27:10   82.99.169.xxx 109
Co máš za desku?
30.1.2008 17:04:58   89.176.8.xxx 119
asus m2n-e
30.1.2008 21:44:26   217.117.217.xxx 3510
Ty hele, já včera konečně domu dostal taky 5000+BE a mám Lanparty na AM2 a nějak mi taky ten násobič nejde. Mám nastafveno 200MHz fsb 16x násobič v BIOSu (aby jel na 3200GHz), ale ve Woknech a CPU-Z mi nedá víc jak 2.6GHz. Prostě to jakoby nefunguje i když to v biosu nastavim a to nekoukám jen na specky od PC, ale různými testy jako CPU-z, 3D Mark,... Prostě divný!
30.1.2008 21:46:29   217.117.217.xxx 369
ještě dodám, že mi to jelo jen jednou a po restartu už ne, tak jsem zkoušel dát násobič na 15x a jelo mi to zase jednou na 3GHz, ale po restartu už ne, jakoby ten násobič byl odemčenej na jedno použití >:-O
30.1.2008 11:42:01   147.228.53.xxx 1110
x3 3800+ toledo 2,00@2,85GHz asi né, co? 142,5%
30.1.2008 12:13:18   213.195.234.xxx 1010
nebylo by lepší místo statického snímku který lze snadno zfalšovat -netvrdím že by se o to někdo chtěl pokusit - přiložit navíc třeba minutové video ? uložené např. hypercamem ?

Možná by ta doba běhu Orthosu mohla být delší, 10minut není zas tak moc vzhledem k tomu že se hraje o poměrně hodnotné ceny,.

AMDéčkařům přeji štěstí.
30.1.2008 12:48:03   85.70.78.xxx 1010
Možná by to mohl dát nějaký výběrový kousek, ale jelikož většinou nejeli ani na 150 Mhz (133 Mhz byl dobrý výsledek) tak dost těžko. Deska by nebyl problém, mám jednu která dává hravě 40 Mhz FSB.
30.1.2008 13:15:43   88.100.235.xxx 1112
Ja mam opterona 144 s 1.8 na 3100mhz coz je 172,22222%.Ma nekdo vic...
30.1.2008 14:38:30   213.194.240.xxx 1010
jo mam vic presne 174% se starym AMD athlon xp 2600+... rekl bych eze to mam docela v klidu an tak stary komp
30.1.2008 14:41:26   213.194.240.xxx 98
ani jedno nemuzu najit .... nemuze byt zatezovy test v podebe hry treba nebo neco jineho?a kdyz ne tak mi pls poradte kde najdu Orthos nebo Stress CPU...
30.1.2008 15:14:17   195.127.188.xxx 99
www.justfu**inggoogleit.com
30.1.2008 14:48:32   147.32.113.xxx 1035
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.1.2008 19:31:49   147.32.113.xxx 931
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.1.2008 20:03:10   147.32.113.xxx 1226
NO to je konec, voni jsou tam bláboly už dva:/
6.2.2008 23:37:36   147.32.113.xxx 77
Tak to me uz teda pekne stvete Jakej blabol furt! Todle si nezaslouzim ;-(
Pro neverici Tomase tady je screen: http://img123.imageshack.us/my.php?image=athlon300027ghztt2.png
Jo a ta zenská na pozadí..to je moje stará...Tak co rikate ted, borcí?
30.1.2008 17:04:21   147.32.113.xxx 108
ja jedu na sempronku dlouhodobe 1.6@2.41 , pac to je max co mi da deska Asus K8N4-E SE, v biosu teda nastaveni veskedy zadny, akorat FSB 200-300, tak to mam na 8*300 no.nejake zvyseni voltaze cpu nebo neco si muzu nasrat,tak jedu na default 1.4V s box hladicem.
pak jsem nasel programek clockgen,tak s nim jedu na 2.5GHz stable(OC ve widlech), na 2.6 uz to neda zatezove testy,na 2.7 to pada po par vterinach.chce to lepsi desku,jestli sezenu tak si pohraju jeste s napetim. jo a max teplota 44C pri 30min Orthos, na 2.5GHz
30.1.2008 20:10:06   88.102.67.xxx 910
Ja bych se zkusil zucastnit, ale asi by tu byl problem. Mam z procesoru sundany HeatSpreader . To asi vadi, co?
Jinak muj max. OC je tady na SCREENU z programu CpuZ.

Soucasna frekvence je 2700Mhz, coz je 168,75%.
30.1.2008 20:31:13   147.32.113.xxx 99
obavam se ze to je uz brano jako HW upraveny.
na jake desce to mas?kdyztak mi pisni na mail
30.1.2008 21:10:12   88.102.67.xxx 99
Tak ja bych ho tam mohl "prilepit", poznat by to moc neslo...teda pri detailnim prozkoumani ano, ale nebudu si kvuli toho rozebirat pc .
Jinak desku mam DFI LanParty UT nF3 250GB.
30.1.2008 21:53:13   147.32.113.xxx 108
no jo hold to je pak pohoda
zkus to bez zvyseni napeti.kolik ma voltiku na 2,7ghz? co nejaky testiky: cpumark99,hotCPUtester pro 4, podle toho bych mohl porovnat.
31.1.2008 20:24:10   62.168.125.xxx 99
toto s tym heatspreaderom ma zaujima tiez
tiez sa mi to tam pred casom zdalo zbytocne...
30.1.2008 21:40:09   85.70.31.xxx 1010
Zvládne někdo tohle? http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=70094
30.1.2008 21:57:32   89.103.57.xxx 99
U nich se podle propozic souteze s nasobicem hejbat predpokladam muze, ne?

V tom pripade udelam screenshot toho mojeho dila 1700+@ 2400MHz, coz je kolem 170%
30.1.2008 22:34:18   147.32.113.xxx 99
to je teda hodne kolem nasobic muzes jen snizovat pak...
30.1.2008 23:01:38   89.103.57.xxx 99
jak kolem? AXP 1700+ mel standartni frekvenci 1400Mhz, tak nevim co povidas...

a jinak v pravidlech je:způsob přetaktování je libovolný (změnou externí frekvence, snížením násobiče...) procesory Black Edition smí být provozované pouze s defaultním nebo nižším násobičem (vyšší násobič není povolen, pouze nižší)!
takze z toho mi nevyplyva, ze u AXP (!=BlackEdition) nemuzu zvysovat nasobic.

Kapišto?
30.1.2008 23:29:15   147.32.113.xxx 99
jo sorry, a to bral jako frekvenci peace. tak jdi do toho, vyhrajes!
31.1.2008 15:49:44   89.185.227.xxx 99
tak jsem se z 1,6GHz semprona dostal na 175%, a jak vas tu tak vidim tak musim pokorit 180% jinak to nema cenu, btw napeti mam 1,55 desku samozrejme DFI nforce 4-4x
1.2.2008 15:34:13   80.188.58.xxx 76
Tak po hodině hraní s nastavováním, mám tento výsledek.
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=306432
Do konce soutěže ještě daleko, tak třeba s tím něco ještě udělám.
1.2.2008 15:58:08   89.103.145.xxx 77
A to sem si myslel ze s K6 300@550+ to mam v kapse, no budu muset jeste taky postelovat nebo prolezt bazary.
1.2.2008 17:13:18   84.42.211.xxx 86
Čus lidi tak jsem se přihlásil do této soutěže a ze svého AMDčka jsem dostal 134.8%. Vlastním Athlon X2 +4000.
1.2.2008 17:54:35   89.235.13.xxx 96
hm ja jsem dneska dal 2200@3000mhz san diego 3700+ soc 939 to asi nema cenu ?
1.2.2008 21:22:35   85.70.31.xxx 77
Cau lidi, mam procik AMD K6-2 266Mhz na desce PCChips M577 a nedaří se mi ho dostat dál jak na 366Mhz nechce mi nekdo poradit?
2.2.2008 01:21:00   89.103.145.xxx 77
Mozna mas horsi kus nebo starsi serii, ale chtelo by to kvalitni desku, zvysit napeti a poradne chladit.
2.2.2008 03:27:21   89.103.145.xxx 77
Taky je mozna potreba kvalitni zdroj. V biosu jsem vypl cache, ale stejne sem skoncil na 6x100, vic mi deska neumozni, napeti mam 2,8V.
2.2.2008 12:49:07   85.70.31.xxx 86
No diky, stejne to nejde, vypnul sem CHACHE a neda vic jak 333Mhz stabilne, na 360 nenajedou WIN... Mam jadro CHOMPER mozna by to chtelo CHOMPER EXTENDED a lepsi desku.. no nic kaslu na to, necham toho ďedu zase na par let spát ve skříni diky cus
2.2.2008 16:12:37   84.42.180.xxx 78
tak zatím jsem s tímhle procákem na 130,95%. to neni zase tak špatný:-)
2.2.2008 18:47:21   85.70.31.xxx 77
Sakra vcera sem si ho taky koupil v Bazaru a nejde mi nevim proc... Odpalil sem Durona tak sem koupil toto a hodil sem to do socketu, nastavil sem FSB na 133 a nic.... nevite nekdo co s tim?
2.2.2008 18:48:53   85.70.31.xxx 86
nebo ma FSB 266Mhz ?
3.2.2008 09:11:39   213.194.240.xxx 77
hosi nesnazte se s 1700 to nedate an i za zlaty prase...a na lepsi treba 2500 musite mit tehdejsi high end....jinak nic nerozfarate ... a taky bnezapomente te tyto desky neznaji PCIe 16x
3.2.2008 13:06:34   89.235.13.xxx 96
2600+? ta se neda dobře taktovat to spiš sempron 1.6@se da v poho na 3ghz x) nullnull
3.2.2008 13:10:29   213.194.240.xxx 77
jo neda? o co ze skocncdim v prvni petced?se 174% je o dost lepsi zen nejaky dnesky athlon aspon v tomle meritku
3.2.2008 14:23:35   85.132.182.xxx 86
Athlon XP 1700+ (1.47GHz) a slapal me na 2.100GHz uz ho nemam ...
5.2.2008 17:23:46   212.26.185.xxx 77
mate tam dve mailove adresy.
jedna je ...tunning.cz a druha ...tuning.cz


5.2.2008 18:33:50   83.240.22.xxx 76
A kde je ta tunning.cz ?

Jedina spravna je soutez@pctuning.cz
10.2.2008 15:13:45   85.216.220.xxx 55
tu je v texte:

Uzávěrka tohoto druhého kola soutěže bude v neděli 10.2.2008. Do té doby můžete na adresu soutez@pctuninng.cz posílat výsledky svého přetaktování procesoru. A jaké jsou podmínky?...

s dvomi n

a posledny riadok clanku je uz:

Důležité - dosaženou hodnotu přetaktování (v %) uveďte v hlavičce "soutěžního" mailu, který zašlete na mailovou adresu soutez@pctuning.cz!

s jednym n
5.2.2008 17:25:29   212.26.185.xxx 66
ja taky kusok este mam a na 2100 MHz ide, ale neurobil mi test v Orthose
3.2.2008 17:52:47   85.70.31.xxx 66
Stejně všem nakope pr#el AMD K6-2 266Mhz na 550mhz popř. na 600Mhz => 200%+ navrch stačí jen sehnat to CPU s jádrem Chomper Extended ten pujde přez 550Mhz stačí dobrá deska a zdroj a dobrý chlazení a chvilka casu věnovaná prolezenim Bazarů pokud to ovšem uznaj v redakci, protože se to prakticky taktuje násobičem... myslím že je to blbě popsaný... že ten násobič neplatí jen pro BE ale pro všechno.... mno uvidíme ;)
3.2.2008 22:55:46   78.102.28.xxx 67
sanci ma asi bud nejaky jednojadrac na s939 /opteron ci Athlon nizsiho taktu/ a nebo jeste x2 4200+ Brisbane, pri trose stesti ten Brisbane by mel jit na 3,3Ghz
5.2.2008 14:17:17   88.146.187.xxx 75
muj x24000+ brisbane v pohode zvládá 3Ghz, ale asi nemá cenu se dál snažit, na semprona to nemá.
5.2.2008 18:36:52   83.240.22.xxx 66
Nevim jestli to ve vasem pripad cenu ma nebo nema, ale zatim v pretaktovani vede 2jadrovy procesor
5.2.2008 20:47:47   90.176.245.xxx 86
chci se zeptat redakce, jestli by uzaverka nemohla byt prodlouzena az treba na pondeli... mam na intru O144 a docela rad bych se zucastnil, jenze v nedeli budu jaksi jeste doma
7.2.2008 21:01:36   88.102.254.xxx 77
no tak ja sem dal svyho Athlona 3000+ z puvodnich 2.8 na 2.3 (127%) při základnim napěti. Takže bych se asi měl ještě snažit ale zase nechcu odbouchnout procak
7.2.2008 21:02:16   88.102.254.xxx 75
sory. z 1.8 na 2.3 trocha preklep
8.2.2008 09:45:33   193.165.74.xxx 66
Zdravim,
nechci Vám kazit soutěž, ale autorem soutěže doporučovaný zátěžový test Orthos je podle mých včerejších zkušeností na jednojádra absolutně nevhodný - konkrétně Bartona 2500+.
Orthos si vesele běžel 10 minut, bez jediné chyby ale stačilo pustit LightsMark a po načtení a rozběhnutí testování za cca 5 vteřin PC zatuhlo a pomohl je tvrdý reset. To samé se opakovalo v programu Prime 95 - konkrétně Benchmark, který počítá nějaký výpočet, který na mém PC trvá cca 150 vteřin - ani takto krátký výpočet PC, neustálo a pomohl jen tvrdý reset. Super Pí nespočítal ani 1M. 3D Mark 05 např. proběhl.
8.2.2008 16:15:17   85.70.31.xxx 66
Taky si myslím že by se hodil jiný benchmark a test stability, obrázek ze starého dobrého SuperPí by taky neuskodil ...
8.2.2008 22:41:23   88.102.102.xxx 65
Zdravim, mam dotazecek ... mozna ze uz se tu o tom mluvilo nevim ... ale chtel bych se zeptat jestli se nasobic nemuze zvysovat jen u procesoru Black Edition ? A u normalnich verzi procesoru muze byt zvysen?
9.2.2008 15:31:52   82.202.125.xxx 64
Schválně jsem zkoušel procesor AMD K6 na frekvenci 266 MHz. Problém je v tom, že není možné sehnat desku, která by mi umožňovala zvýšit frekvenci více než 4,5 x 75 MHz. Taktování je pomocí switche na desce, na taktování z BIOSu zapomeňte. Napětí se mění taky pomocí jumperů na dece. Řešením by byla teda jiná deska nebo slabší procesor. Pokud dá někdo tuhle kombinaci dohromady, má vyhráno. S instalací XP není sebemenší problém.
9.2.2008 18:30:02   84.242.65.xxx 55
Násobič není problém, každá deska umí násobič 6x pro AMD K6-2 (nastavíš 2x, ale procesor, protože tuto hodnotu nezná, si to přeloží jako 6x a tak i najede). Spíš sehnat dobrý kousek a k němu desku s dobrým chipsetem. Mám tu jeden K6-2 266, a shit desku PCChips M575, nestabilně se rozjel na 450 MHz, napětí 2,9 voltu. Bohužel vyšší napětí už nějak nefunguje - i když ho nastavím tak to nenajede. S kvalitní deskou (Alladin V nebo VIA MVP3) by se asi šlo dostat výš. No ale už nemám čas si s tím hrát.
Slabší procesor neseženeš, 266 je nejpomalejší model z řady.
13.2.2008 03:57:28   84.42.249.xxx 55
Chtel sem se zucastnit, ale nesla odeslat prihlaska na adresu soutez@pctuninng.cz. Mohu se jeste prihlasit?
14.2.2008 00:20:12   81.0.194.xxx 55
Já mám k-6-ku a dostanu z 300 na 458 napětí+0,8V Je to 5,5x a FSB na 83,3Mhz, CPU vcore je Na 3voltech jde i vic ale nestabilně... Jo a deska FIC VA-503a
18.2.2008 23:26:47   213.192.2.xxx 55
Mam opterona144-1.8GHz OC-2.7GHz se snizenym napetim na 1.3v,pres FSB 300 uz nepusti deska /skoda/ RAM-473MHz-2.5-3-3-7-1T-2.7V 150%,4hod.stress CPU a v poho.
18.2.2008 23:33:23   213.192.2.xxx 54
RAM-490-3-3-3-8-1T-2,8V,473=2.6GHz-SORRY
20.2.2008 16:49:16   147.32.113.xxx 54
zkus utilitu Clockgen , jde s ni taktovat ve windovsech a hlavne i nad 300FSB, ja mam ten samy ptoblem, akorat nemuzu nastavit napeti na cpu,tak jsem omezen.ale dal jsem fsb na 330cca .pozor! akorat se smi pridavat po malych krocich (1-2fsb jinak to vytuhne)a nedavej ulozit pri restartu,pak je zle-odstranovani je pak v nouzovym rezimu...
good luck
22.2.2008 21:18:53   80.188.58.xxx 485
Docela by mě zajímalo kdo vyhrál.
24.2.2008 00:28:25   81.0.194.xxx 495
To jo no kdo to vlastně vyhrál už to nějakej ten pátek je co se to kolo uzavřelo.........
6.6.2008 10:21:12   80.188.40.xxx 42
AMD Sempron 2800+ 1,6 GHz=> 2.9 GHz

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.