Hlavní stránka Návody Cenový přehled Přehled procesorů - květen 2006
Přehled procesorů - květen 2006
autor: Helmich Jiří , publikováno 4.5.2006
Přehled procesorů - květen 2006

Ti z vás, kteří čekali přehled LCD panelů si musí ještě týden počkat. Intel totiž připravuje životní prostor pro nové procesory založené na architektuře Conroe, a tak oznámil 20% snížení cen veškerých procesorů. Bylo by trestuhodné se takové události nevěnovat aktuálně. Společně se podíváme na to, zda došlo ke snížení cen procesorů ve všech kategoriích a samozřejmě si ověříme, zda jsou slevy Intelu tak obrovské. Jak zahýbalo snížení cen procesorů Intel s trhem a co na to konkurence, tedy společnost AMD?



ProduktOrientační cena vč. DPHTyp
775
INTEL Dual-Core PENTIUM D 965 xE - 3, 73GHz EM64T BOX 1066MHz 4MB29 606775
Intel Pentium Extreme Edition 955 BOX29 606775
939
AMD Athlon 64 FX 55 San Diego BOX, 93925 133939
AMD Athlon 64 FX 57 San Diego BOX, 93926 382939
AMD Athlon 64 FX 60 Toledo BOX, 93933 737939
AMD Athlon 64 X2 4600+ Toledo BOX, 93920 325939
AMD Opteron 180 BOX, 93923 693939

To nejlepší jak jinak než nakonec. V posledním dílu cenového přehledu jsem odkazoval na testy srovnávající procesory AMD Athlon FX-60 a Intel Pentium xE 955. Tyto testy japonského serveru se nakonec ukázaly býti lichými, a tak je nejvyšší čas uvést vše na pravou míru. xE 955 podává velice proměnlivé výkony, a tak jej lze v různých testech porovnávat se vším počínaje Athlonem 3700+, konče Athlonem X2 4800+.

Intel tedy věděl, že jeho útok na nejvyšší pozici obsazenou Athlonem FX-60 nebyl příliš úspěšný. Model D955 s frekvencí 3,46 GHz byl tedy v hierarchii Intelu posunut na druhou příčku a na výsluní se nyní hřeje novinka posledních dní, tedy Pentium xE 965 s frekvencí 3,73 GHz. Ten podává narozdíl od svého předchůdce velmi stabilní výkon, který je srovnatelný s výkonem Athlonu FX-60. Například v testu Doom III 1280x1024 nemělo Pentium konkurenci. nižší cena Pentia xE 965 zhruba odpovídá nižšímu výkonu, který Pentium vykazuje. Zajímavá je také cena Pentia xE 965, která je na chlup stejná jako cena modelu 955.

Přehled procesorů - květen 2006

Pentia 955 a 965 patří společně s modelem D840 do skupiny eXtreme Edition procesorů, které podporují FSB o frekvenci 1066 MHz. Svá tvrzení v celém článku stavím na testech serveru THG, kterým lze vytknout jediné - testy Pentií jsou sice prováděny na základních deskách s čipovou sadou i975X, ale výkon Pentií je omezen použitím DDR-II pamětí s frekvencí 667 MHz. Při použití pamětí DDR-II 800 by nedošlo k nijak drastickému nárůstu výkonu, ale výkon těchto procesorů by se přiblížil výkonu procesorů AMD a testy by byly objektivnější.

Co se týče kategorie opravdu drahé, nic se nemění, králem je zde i nadále AMD Athlon FX-60, třebaže má nyní silnějšího protivníka. Vezmeme-li v úvah trh jako celek, Intel si díky razantnímu snížení cen v průměru o dvacet procent upevnil pozici na trhu procesorů a dle mého názoru v některých kategoriích získal převahu v poměru cena/výkon. AMD stihlo zareagovat pouze drobnou úpravou cen. Již se ale nechalo slyšet, že 15. května sníží ceny svých procesorů v průměru o 10 procent. Slevy se ale nejspíše budou týkat pouze Sempronů 64 a jednojádrových Athlonů 64, o které pomalu ale jistě přestáváme mít zájem.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.5.2006 14:34:01   82.202.9.xxx 3850
Už dlouho jsem na pctuningu nečetl žádný test CPU, škoda.
4.5.2006 14:43:34   195.91.54.xxx 4850
Mam taky dojem, ze vykon sa medzi tymito procesormi moc nelisi, oplati sa teda investovat viac do FX-57, ci do 4000+? Ocakava sa ze cena FX-57 v blizkej dobe aj klesne?
4.5.2006 14:51:37   84.42.177.xxx 3147
Mezi FX57 a 4000+ je rozdil 400MHz(nasobic 14 vs 12), jinak nic. Jadra maj stejny, ale 4000+ se nevyplati, lepsi je koupit 3700+(11), ktery je jen o 200mhz pomalejsi. 4000+ se da spis srovnat s FX-53, ktery ma stejnou frekvenci.
7.5.2006 16:55:51   80.78.146.xxx 2745
Jakykoliv SC cip, zejmena v techto cenovych relacich, dnes nema smysl.
4.5.2006 14:54:04   217.11.243.xxx 4174
"...začnou projevovat také ve hrách, které postupně začínají být přizpůsobené zpracovávání dvou threadů naráz" dle meho docela slusny bullshit. dnes neni zadna hra ktera by toto umela. (patch vytvoreny usery nepocitam).
4.5.2006 16:49:06   194.108.195.xxx 3267
Proč z vašeho komentáře cítím silnou touhu vlastnit DualCore? Jako programátor vím, že patch uživatele dokáže často efektivněji vyřešit problém daného software v kratším čase, nežli v případě, kdy jej programuje oficiální tým. Tyto patche plnohodnotně upravují hry, které pak plně podporují současné zpracování vláken. Nevidím v tom problém...
4.5.2006 15:43:08   217.75.74.xxx 3137
"Ten se od Athlonu 4400+ liší nižší frekvencí jader, tedy 1800 namísto 2200 MHz, ale také velikosti cache L1, která má velikost 256 namísto athlonovských 128 kB."

A nieje to nahodou naopak? nema 4400+ L1 128+128 cache a opteron 165 len L1 128 cache?
4.5.2006 16:44:07   194.108.195.xxx 3659
Ne, není.

Athlon 4400+:
64 KB L1 data cache
64 KB L1 instrukční cache

Opteron 165:
64 KB instrukční a 64 KB datové na každé jádro (tedy 2x(64+64)--> 256)
4.5.2006 19:05:50   194.108.195.xxx 3158
Omlouvám se, bohužel dnes nelze věřit ani dvěma nezávislým zdrojům. Při čtvrtém ověření informace jsem již nalezl správný zdroj, který uvádí, že oba procesory mají stejnou cache L1, tedy 2x 128kB. Ať žijí čeští prodejci a moje slepá víra v ně...

Pokud Yngwie (prosím, prosím ;-) ) překopíruje článek pod správného Helmicha (jsem tu 2x), opravím to.

Athlon X2 je již ve druhé revizi, tentokráte E6 s TDP 89 W oproti původním 110 W.
4.5.2006 17:39:22   87.197.142.xxx 3044
nevie mi niekto poradit kde sa da na slovensku, po pripade v blizkosti BA aj v rakusku zohnat celeron D352 alebo 356 /tie z 512kb cache/
chcel by som na tom postavit pc
4.5.2006 18:20:28   213.151.217.xxx 413729
Tak čo k tomu dodať. Vitaj Conroe ! Athloni budu porazené ! INTEL IS BEST, škoda po dlhej dobe nas opúšťa NetBurst, ale som rád. AMD asi plače, oteraz budu na chvoste.
4.5.2006 20:39:55   195.91.54.xxx 4535
Nemyslim si, kukni si na www.anandtech.com teraz tam bol zrovna test CPU a GK na hre oblivion, prvych je 7 AMD a potom prichadze na rad prvy intel, potom zas 3 AMD a potom zas Intel.. A co tak AM2? Myslis si, ze to nebude dostatocna odpoved na Conroe?
4.5.2006 21:17:45   194.108.195.xxx 4364
Ale tam není o Intel Core ani slova. Pokud se podíváte na testy AM-2, slibují 5% nárůst výkonu na současných procesorech. Pokud toto srovnáme s jinými testy, tentokráte architektury Conroe, které znamenají o 25 % vyšší výkon procesoru Core s frekvencí 2,6 GHz oproti AMD FX-60 na 2,8GHz, znamená to, že současné procesory pouhá změna socketu nezachrání.

Brzdí je také přechod na DDR-2, paměťový řadič Athlonů z té vysoké frekvence nedokáže tolik těžit. Také se již objevily zprávy, že v nových revizích bude 4. výpočetní jednotka, protože jiným způsobem současné modely nelze zrychlit.

O nárůstu výkonu u AMD budeme moci mluvit spolu s příchodem dalších modelů s vyšším ratingem. Než AMD doladí paměťový řadič a naučí se správně zacházet s DDR2, může to chvíli trvat. AMD by na dotažení Conroe potřebovalo další generaci procesorů, která příjde o něco později.

AM2 sice zvýší výkon, ale výsledek se bude rovnat začátečnickému OC o 100 MHz. Mnoho lidí si myslí, že změna socketu je jakási spása, což je omyl, stačí si vzpomenout na přechod Intelu ze s. 478 na LGA 775. Výsledek byl jediný a sice zvýšení maximální možné spotřeby CPU.
5.5.2006 11:50:39   84.242.94.xxx 3053
AMD musí svůj paměťovej řadič rychle a sakra hluboce přepracovat, jelikož DDR3 čipy maj latence ještě vyšší. Takže svojí frekvencí by akorát tak dohnaly svojí obrovskou latenci vůči stařičkým DDR...
7.5.2006 17:00:40   80.78.146.xxx 7359
Jeste si pockas. A i jako provokace nic moc. Prece jen, cekat 3 roky, nez Intel splaca neco konkurenceschopneho, je docela bida. Bez AMD by nebyla konkurence, procesory podstatne drazsi, podstatne nenazranejsi, vyvoj pomalejsi. Vetsina by dnes nemela ani 64bitovy procesor, na trhu by nebyly DC cipy, a ani tvuj slavny a uzasny Conroe by neexistoval. Tak nez zase napises takovej stupidni slint, zkus se na 10 minut zamyslet... ;-)))
7.5.2006 17:27:02   194.108.195.xxx 3049
To je celkem pravda, bez konkurence to nikdy nepůjde. Ale pozor na ty časové lhůty, Intel Core "plácá" již o dost déle.

Jako plácání to ale jednoznačně nelze označit, protože zbůsob zpracování mOPs, který přichází s Core tu ještě nebyl, a proto nestačí u AMD pouhá změna socketu, tedy jakoby nic.

Ono je sice hezké, že AMD zavedlo DualCore procesory a 64bit instrukce, ale řekněme si, k čemu to je. Prakticky k ničemu. 64bitové instrukce dodnes používá jen velmi málo lidí, protože není globálně rozšířený operační systém, který by x86-64 využil.

Správnou cestou šel defacto Intel se svým HT. Je totiž všeobecně známo, že programy jsou špatně optimalizované, a proto se využívá pouze část jádra. Intel tedy nepoužitou část jádra vytěžuje pomocí HT a výsledky jsou na světě.

Samozřejmě, DualCore přineslo zrychlení, protože správce úloh nyní může rozeběhnout více threadů najednou. Ale díky přesouvání dat mezi cache jednotlivých jader to stále ještě není ono. A s tím Core taky bojuje. Můžeme mít v budoucnosti třeba 1000 jader, ale pokud bude jejich využití stejné jako dnes, nebude to k ničemu.

Výrobci musí dosáhnout toho, aby se snížil celkový počet mOPs a zvýšil počet mOPs, které se zpracují najednou. Core toto částečně řeší, což je důvodem, proč každému radím, ABY SI NYNÍ PROCESOR NEKUPOVAL A VYČKAL NA PRVNÍ KOUSKY CORE, TEDY CONROE. Nyní už je správná chvíle počkat, procesory jsou za rohem.

Takže než něco zase napíšete, zkuste se, prosím, na 10 minut zamyslet ;-)
8.5.2006 09:47:57   80.78.146.xxx 7952
Ja nemam proc se zamyslet. Co jsem napsal je pravda a nic nez pravda. 3 roky ve smyslu AMD64, az Core 2 je zcela konkurenceschopny. Ze je 64bit k nicemu a podobny blaboly jsou naprosto zcestny. Ze se to nehodi tobe neznamena, ze je to k nicemu. Vice jader a treadu je prirozenej vyvoj, diky mnohem mensim cipum. V soucasnosti je to jedina mozna cesta, ktera povede k patricnemu rustu vykonu a komfortu. Jinak vzhledem k tem blabolum co si vyplodil to hotodle slintu, myslim clanek, budes potrebovat asi vic nez 10 minut... ;)
8.5.2006 10:02:36   194.108.195.xxx 3092
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.5.2006 11:26:58   213.151.254.xxx 2423
Jirko, pekne prispevky, mohol by byt z toho dobry samostatný clanok. :-)
4.5.2006 18:33:21   84.242.94.xxx 3335
Koukám na ceny 3000+ a 3200+ - rozdíl 1000Kč za 200MHz, když jdou obecně oba nataktovat zhruba stejně ( 2,4GHz všechny, většina 2,5GHz, ty lepší 2,6-2,7GHz ). To někdo trochu nedomyslel...
4.5.2006 18:50:54   160.217.215.xxx 3142
Predstav si, ze vyrabis samou vec co konkurence. Musis to logicky prodavat za podobnou cenu jako konkurence (na znacku ted nekoukame). Ale jak vydelat vic penez? Napises na to GLX SUPER EXTRA edition nebo vyssi cislo a zacnes to prodavat o 20% procent draz. Najde se spousta lidi, co si to koupi.
4.5.2006 19:12:52   194.108.195.xxx 3039
Stejná situace je i u Pentia D960, ceny se vytvářejí dle cen konkurenčních procesorů s podobným výkonem. Někdy dělá 200 MHz s cenou divy, protože se mezi dva procesory vejde spousta jiných (nejen Athlon mezi Athlony, ale třeba také další Pentia, Semprony a Celerony...)
5.5.2006 07:22:27   193.165.104.xxx 3143
no uprimne doufam ze timhle se nikdo nebude ridit, mohl by to potom obrecet...
1) doporuceni venice 3200+ oproti 3000+ ?
2) doporuceni d940 oproti d930?
3) doporuceni opterona 144 box oproti tray?
4) ignorovani san diega a manchesteru?

ty ceny jsou taky uplne mimo, zrejme brany z jedinyho predrazenyho zdroje, co takhle se podivat do vice obchodu na ceny? pri takovymhle prehledu mi to prijde jako uplna samozrejmost... vsechny ceny jsou nadsazeny o cca 500kc, nekde vic, nekde min...
5.5.2006 14:02:05   194.108.195.xxx 2851
Ne všichni chtějí ihned po nákupu taktovat jak vzteklí, že. Dnes jsou standarderm v daných segmentech trhu zmíněné procesory, stačí se podívat, co se kde staví.

Tray vs. BOX - v textu nerozlišuji, v tabulce je zatržený BOX. Znalec si vybere tray, nezkušený čeká chladič v balení.

Víte, ceny jsou z víkendu (sobota). Od té doby se ceny některých procesorů již hnuly, protože tempo s cenami Intelu je nejlepší držet hned. Změny ceníků probíhají vesměs ve středu, a proto není v pátek problém autorovi vytknout výši cen... Máte pravdu, je to pěkný holomek.
5.5.2006 14:56:41   193.165.104.xxx 3043
aha takze kdyz nekdo nechce taktovat, tak je pro nej lepsi priplatit si 1000kc aby mel 200mhz navic?
a ze je neco "standartem" znamena co? ze to je nejprodavanejsi? ze to obchody implicitne nabizeji? ja myslel ze to je clanek, kterej ma doporucit to nejvyhodnejsi a ne to co je "standartni". Zil jsem v iluzi, ze pctuning je server, kde se HW resi uz na trochu vyssi urovni a kde se nehledi na propagaci, na reklamy, na falesnej hype, ale kde se resi skutecnej vykon vyrobku a co zakaznik za penize dostane... ale asi jsem se pletl a rady jsou tu na zhruba stejne urovni jako od prodavace v Tescu.
nezkuseny si v prve rade nekoupi opterona,
btw chci videt nekoho, kdo si koupi opteron 144 a bude ho provozovat na 1.8ghz...
a ty ceny byly o tech cca 500kc nizsi uz asi pred dvema tydny (amd), takze vikendove ceny jsou dost slaba vymluva, tohle vypada spis jen na lenost najit si ceny a informace ve vice obchodech
5.5.2006 15:38:56   213.220.198.xxx 2931
No,
ono toho je vic:
Napr. na zacatku tvrdite v clanku, ze Celeron vitezi nad Semprony jedine v disciplinach zamerenych na FPU, dale v clanku chvalite FPU Athlonu :-)

Chybu u cache Athlon DC/Opteron DC rozvadet nebudu.

Pokud nechcete taktovat jak vztekly :-), proc doporucujete Celerona 365 pred Sempronem, kdyz neni vyrazne rychlejsi, ale za to ma daleko vetsi spotrebu a drazsi dobre zakladni desky?
Navic jste z rozhodovani vyloucil Athlona 3000+, ktery se stejnou cenou by byl pro mnoho lidi (narocnejsi multitasking, ALU operace, hry) myslim nejlepsi volbou (a pretaktovani ma taky velmi slusne - tam
je mu ale celeron vice nez dustojnym souperem).

Take neni pravda, ze Athlon 4600+ je o 5% rychlejsi nez Pentium 950. Mozna berete do uvahy jen hry (coz je u hiendovych procesoru myslim trochu mimo - malo detem koupi takto drahy procesor): ale podle aplikaci dokaze byt pentium i o 12% rychlejsi, nebo naopak o 15% pomalejsi (a to asi nejsou maxima) - zde zalezi hodne, co budu s pocitacem delat (a procesor za 10.000,-) si nekupuju jen tak pro
nic za nic....

Ignorovani Manchesteru Vam jiz take nekdo vytknul (pricemz ten muze by lepe taktovatelny nez Toledo).

Vzhledem k 128kbit L1 exclusivni cachi sempronu neni 128kB cache sempronu totez jako
128kB cache celeronu - sempron ma defakto o polovinu cache vice.
Navic potreba vetsi cache u architektury P4 neni dana potrebami ALU jednotek, ale odlisne resenym hardwareovym prefetchem.

cite: "Problémem je, že do výkonové mezery mezi D950 a D960 se vejde mnoho jiných procesorů, a proto nasadil Intel u rychlejšího procesoru takovouto cenu.":
No jo, tech se tam vejde: Pentium na 3.41 Mhz, 3.42Mhz, 3.43Mhz... :-) :-)

Krasny den preje Matyas
5.5.2006 16:06:15   194.108.195.xxx 3131
Celeron a Sempron jsou zbytky low-endu, u těch se s taktováním počítá. Ale od plnohodnotných mainstreamových procesorů čekáme solidní výkon v defaultu, ne?

O dražích deskách pro Celerony řeč byla.

ad testy: bral jsem v úvahu testy z CPU charts na THG, protože je považuji za nejlépe ověřitelný zdroj. V úvahu jsem bral u DualCore vše, co ovlivňuje přítomnost dvou jader.

Procesorů se tam spousta vejde - v mnoha aplikacích podávají různé procesory (třeba i SingleCore) výkony, které se vmezeří mezi dva modely. Copak se na výkony procesorů díváme už jen podle modelových řad?

Pentium 3.41 MHz? Doufal jsem, že aspoň GHz ;-)

2Axloth: Zkusím zažádat v Tescu o místo. Ale na mysli jsem měl vyvážené sestavy klasických počítačových prodejců. Při počtu procesorů nic revolučního nevymyslím.
5.5.2006 16:40:45   193.165.104.xxx 2833
hmm je opteron 144 plnohodnotny mainstreamovy cpu? takze neni treba taktovat...?

k vyvazenym sestavam prodejcu... velmi casto jsou videt sestavy typu: A64 3500+, 256mb ram, gf6600 512mb... atd, myslel jsem ze tenhle clanek mel pomoct prave k tomu, aby se lidi takovym nakupum vyvarovali, ale tady je uprednostnen 3200+ pred 3000+ a d940 pred d930...

nejak stale nechapu tu nesmyslnou averzi vuci taktovani, myslel jsem ze komunita kolem pctuningu je OC-pozitivni, tohle prave ze neni tesco, kde prodavaci varujou pred taktovanim a ze se tim hned uplne znici procesor a kde vam namluvi, ze proste ta 3500+ se vyplati, tady bych spis ocekaval informace typu: "vyse taktovany modely jsou predrazeny, kupujte ty nizsi co stoji polovinu a snadno pretaktujte" navodu jak to udelat se tu povaluji tuny...
5.5.2006 17:59:31   194.108.195.xxx 2830
Přesně vám řeknu, čím to je. Já vybírám procesory podle jejich defaultního výkonu, Vy podle OC.

Máte pravdu v tom, že jako redaktor PCTuningu bych měl jít Vaší cestou, ale problém je v tom, že mám vlastní rozum. Ten mi velí dívat se na obojí, ale přednost má stále základní výkon.

Co se týče Athlonu 3000+, zkrátka jsem přestřelil. Co se týče D930, předpokládám, že jediná věta tvořící odstavec, tedy:

Výhodný je také nákup modelu D930, který je o pouhých sto korun dražší než slabší model D920.

je dosti viditelná.

V současné době studuji literaturu o architektuře procesorů a doufejme, že se to na cenových přehledech projeví takovým způsobem, jako studium principu pevných disků na jejich přehledu.
6.5.2006 15:30:28   213.220.198.xxx 2927
Hezky den,
podle me by se vzdy meli zohlednit obe hlediska, i OC i default. Rozhodne neplati, ze Lowend se taktuje a mainstreem ne. Jsou lidi co netaktuji (casto napr. ve firmach) - Ti si vetsinou koupi to, na co maji penize. Pak jsou lide, co taktuji - no a Ti si koupi nejlepsi procesor, co se tyce OC, na kterej jeste maj. To ze se v clanku tato hlediska smesuji (tzn. zaroven se doporucuje Opteron 144 a Celeron 365 a naproti tomu napr. Venice 3200+) je myslim chyba.


Ad testy. Je z principu nemozne, aby procesory architektury Netburst a K8 davali podobne vysledky. Proto ta moje vytka: v clanku naprosto chybi doporuceni typu: na video si kupte spise Pentium, na hry a spise Athlona. Misto toho jsou tam zavadejici udaje, ktere ctenare svadeji k tomu, ze kdyz nebude hrat Wolfa, tak je jedno, jestli ma ten ci ten procesor.
Na THG lze snadno najit tyto obsahle testy:
http://www.tomshardware.com/2006/01/05/the_65_nm_pentium_d_9 00s_coming_out_party/.
Pokud jste pouzival pouze tyto strucnejsi
(a pro moznost srovnani i provedene na strasich verzi aplikaci, tedy pro high-end
ne tak vypovidajici):
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=320&cha rt=73&model2=234,
tak ani v nich to neni uplne pravda, a to i kdyz vyber omezim pouze na DC aplikace, coz podle me nema smysl, protoze kdyz kupuji DC procesor, tak to jeste neznamena, ze nebudu uzivat aplikace, ktere DC nevyuziji.
V kazdem pripade to je vsak mateni ctenare.

Ad 950x960:
Maximalni rozdil mezi Pentium 3.4 a 3.6Ghz (:-)) je 5% vykonu. Athlon skaluje procesory taktez po 200Mhz, takze athlon se vejde do jejich rozmezi max jeden. Semprony, celerony ani Via C7 tak rychle nejsou, az budou, bude cena D950 uplne jina. O Ultrasparich a PPC se asi nebavime.... Tak jake procesory se tam vykonnostne vejdou?
Rozdil v cene je to takovy, protoze to jsou high-end a tam za malicky rust vykonu se vzdy platily velke penize. Az zpadnou na do mainstreemu, bude jejich cena podobna, i kdyz se mezi ne vykonostne dostane treba nejaky Conroe.
Podle Vasi argumentace by mel byt napr. mezi Celerony D310 a D350 mel byt obrovsky cenovy rozdil (tak pocitam 80.000,-), protoze mezi ne se vykonnostne vejde procesoru mnohem vice.

Krasny vikend
Matyas
7.5.2006 18:42:36   194.108.195.xxx 2526
Jen tak pro doplnění, k Vaší větě o Toledu - není Toledo jako Toledo, například Toledo v Opteronu 165 s TDP 35W půjde myslím taktovat velmi dobře.
4.5.2006 18:58:17   87.197.115.xxx 3329
Kedze som vlastnikom X2 4400+, tak mozem smelo potvrdit, ze Opteron 165 a X2 4400+ majú na jeden bajt presne rovnaku velkost cache.

L1data - 64KB
L1code - 64KB

a plati to na kazde jadro, takze aj X2 4400+ ma akoby 256KB L1 cache a 2 MB L2 cache.
4.5.2006 19:10:00   194.108.195.xxx 2931
Tak jste byl rychlejší... již to zmiňuji o pár komentářů výše...
4.5.2006 22:18:57   86.49.126.xxx 2934
Autor nekde na netu asi zahlidl 256kB a nedoslo mu ze to je mysleny pro obe jadra celkove. No stane se, my ostatni vime ze krom nazvu a frekvence se nijak nelisi
5.5.2006 11:59:12   85.13.69.xxx 3131
Docela chybí srovnání Athlonu 64 X2 3800+ s D 9xx ve stejné cenové relaci :-)
5.5.2006 21:04:45   84.47.110.xxx 2932
Len pre kompletizaciu ponuky x86 procesorov.
Samotný x86 procesor VIA C7 sa samostatne nedá kúpit, pretože je napevno zabudovaný v NanoBGA2 puzdre napr. v základnej doske mini-itx VIA EPIA EN15000. Kedže celý prokukt mini-itx doska + procesor treba kupit ako jeden celok bolo by dobre pri takomto prehlade s VIA CPU počítať a nejakým spôsobom procesory VIA do Vášho prehľadu zakomponovať.
Cela doska VIA EPIA EN15000 stoji okolo 200 Euro.
Obsahuje procesor VIA C7 754 1.5GHz, FSB 100MHz, V4bus 400MHz, 128kB (64kB pre data a 64kB pre inštrukcie) L1 cache, 128kB L2 Cache,
MMX,SSE,SSE2,SSE3, 1xFPU, PadLock (2x RNG, ACE, SHA-1, SHA-256, RSA hardware assist - Montgomery Multiplier, NX-Bit, 26,2 miliónov tranzistorov, veľkosť 31,7 mm2, vyrobené v IBM 90 nm SOI (Silicon-on-Insulator)technológiou.

http://www.epiacenter.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=87





7.5.2006 16:54:45   80.78.146.xxx 2726
Ma to vubec cenu psat? Vzhledem k tem plkum, co se tu pravidelane clovek dozvi? Teda jeste krome te spousty faktickych chyb. Jste snad server PCTUNING, tak piste podle toho!

Optimalni rozlozeni vidim asi takto:

Sempron 2800+ 754
Athlon64 3000+ nebo 144 jako vyssi tridu SC 939
X2 3800+ nebo 4400+ jako vyssi tridu DC pro 939
X2 4800+ nebo FX-60, pokud clovek nevi co s prachama

X2 lze nahradit DC Opteronem, pokud clovek nezije v CR.. ;-)

Doporucovat Sempron 3400+ je na facku. Mozna tak jeste s intergrovanou grafikou, jako "vyhodnou" sestavu, pokud delate v Testu nebo Makru. Samozrejme rychlejsi procesor muze bejt smysluplnej, pokud clovek nechce taktovat nebo chce vylozene nejakou srackoidni desku a potrebuje vysokej nasobic, ale vsechna ma svoje meze. 2800+ pro 754 i 3000+ pro 939, je v pomeru cena/vykon dosud nicim neprekonan. Stejne jako 3800+ X2, jako mozne zadni vratka v pripade 939. Tohle je otazka priorit, ale s taktovanym DC pro 939, bez problemu pujde preklepat i rok 2007, pokud by K8L s DDR2/3 neposkytovala dostatecny narust vykonu vzhledem k nutnemu upgradu MB+CPU+RAM+chladic. Intely komentovat nema smysl, protoze ty si za posledni 2 roky muze koupit jen retard. Ano, az na 65nm Celerony na 4.5GHz nebo nejlevnejsi DC cipy, kde se nebere ohled na spotrebu nebo mozny upgrade. Netburst je mrtev a investovat do za pul roku zcela prekonany platformy, proste nema smysl...
7.5.2006 17:12:08   194.108.195.xxx 2726
Až na to, že Sempron 3400+ stojí stejně jako Athlon 3000+ Venice do socketu 939 a podává stejné výkony. Takže pokud se podle vás tento procesor hodí do počítače s integrovanou grafikou, tak Athlon 64 3000+ taky. Jako upgrade pro lidi vlastnící desku se socketem 754 je Sempron 3400+ vynikající volba.

NetBurst nebude překonán za půl roku, ale již za necelé dva měsíce (jiní by dokonce řekli, že je již dlouho překonán). Na PCT jsou toho denně plné aktuality a ví o tom úplně každý. A já nerad opakuji něco, co již bylo řečeno (i když v cenových přehledech je to takřka nevyhnutelné).

Píšete o 4400+ a pak, že Čech ho "nemůže" nahradit Opteronem. Proč? Protože je Opteron o 4000 levnější?

Ale v jednom se shodneme, a sice v tom, co píšete někde nahoře, tedy, že nemá cenu kupovat SingleCore.

Co se týče skvostného 3800+, tak ten jaksi po snížení cen nestíhá.

Spusta faktických chyb, hmm, velikost cache u 4400+, což jsem v diskuzi již uvedl na pravou míru. Odněkud čerpat musím a jsou-li 3 zdroje ze 4 zavádějící, někde se to projevit musí.

Také proto momentálně pracuji na zcela unikátní databázi produktů, která bude obsahovat nepřeberné množství informací, které si postupně nechám ověřit. Nenapadá mě lepší způsob, jak chybám předejít, bohužel, z časových důvodů jsem na této databázi nemohl začít pracovat dříve. Každopádně po jejím dokončení příjde nová generace cenových přehledů, přehledů bez chyb.
7.5.2006 18:04:26   195.168.233.xxx 2729
Súhlasím, že asi treba počkať na conroe. Ale neviem prečo by som si do domáceho počítača ešte nemal kúpiť singlecore. Singlecore sú lacnejšie menej papkajú a výkon na bežné domáce využitie je dostačujúci. Dualcore ešte nemá pre bežného používateľa význam. Druhé jadro sa pri väčšine aplikácii aj tak len fláka. To je to isté ako využitie 64 bitových inštrukcii. Stále je to bieda.
7.5.2006 18:40:38   194.108.195.xxx 2428
Od mainstreamu výše, tedy od Conroe E6300 budou mít DualCore cenu, v low-endu DualCore zatím nemají co dělat, tam samozřejmě SC.
7.5.2006 19:09:15   195.168.233.xxx 2627
Doteraz som mal poväčšine Amd. Teraz dúfam, že intel dodrží to čo sľubuje. Lebo na zimné dlhé večere si určite obstarám zase niečo výkonné. To vieš, určite mi to nedá si nekúpiť conroe ak naozaj bude stáť za to.
8.5.2006 09:59:13   80.78.146.xxx 2728
Sempron 3400+ a Athlon 3000+ jsou pomerne ekvivalentni, pokud neni pro tu kterou aplikaci dulezita propustnost. Nicmene vzhledem k beznemu pretaktovani a moznosti dalsi rozsiritelnosti, jak co se pameti tyce nebo DC cipu, takto drahy procesor pro 754 je proste krajne nevhodny.

Kde pisu ze "nemuze"? Mozna to chce 2x cist. A fakt je, ze v CR cena Athlon vs Opteron nikdy nebyla odpovidajici, natoz dostupnost DC cipu, zejmena po uvedeni pro 939.

K 3800+ jen dodam, ze je to nejlevnejsi DC pro 939, takze proto to doporuceni, paklize nekdo chce cip okolo teto cenove relace. SC se tu uz nevyplati.

Chyby jsou a budou. Chapu ze o necem se psat musi, ale moc se toho zatim nezmenilo, za posledni pulrok, a mnou vyse uvedene kombinace 2800+ 794 / 3000+ 939 atd. proste budou neprekonany, dokud budou v nabidce. Pripadne pokud nebudou parametrove vyrazeny rychleji taktovanym procesorem, s jinak stejnym jadrem a velikosti cache. Nebo ten hodne tatkovany Intel, paklize se nebere ohled na spotrebu a faktickou "slepou cestu", s nastupem Core 2 vuci Netburstu...
8.5.2006 10:21:02   194.108.195.xxx 2727
Sempron 3400+ je vyloženě pro upgrade, v dnešní době uvažují o nákupu nového počítače se soc. 754 pouze lidé v supermarketech, jako třeba včera jedna rodina v Hypernově. Co si budeme nalhávat, ani s939 není perspektivní, když tu během července budeme mít AM2.

Jenže místo 3800+ je daleko výhodnější nákup Pentia D930 a to proto, že při stejném výkonu jako 3800+ stojí o tři tísíce méně. Snad jen Wolfenstein vám půjde o pár FPS pomaleji. Ale jak už jsem řekl, dnes není vhodná doba pro nákup procesorů.
8.5.2006 11:12:17   193.165.104.xxx 2728
aha takze je tu uveden 3400+ jako dobra koupe pro upgrade, ale novy nema cenu kupovat... ale kupovat jakkoliv x2 3800+ je blbost, protoze nez aby nekdo upgradoval na x2 3800+ je lepsi prejit na d930?

me teda prijde daleko rozumnejsi upgrade treba z venice 3000+ na manchester 3800+ nez ze semprona 2800+ na semprona 3400+... ale podle tohodle posledniho komentare by clovek, kterej cpu nerozumi a bral by to do slova, mel treba ze svyho venice upgradovat na d930... (zajimavy je, ze ve clanku je jako lepsi koupe nez d930 uveden d940)...

nehlede na to, ze x2 3800+ je po vsech strankach lepsi nez d930... bohuzel rozdilu v cene to neodpovida

ale ze neni dobry ted kupovat cpu se asi shodnem vsichni
9.5.2006 21:48:12   81.19.34.xxx 2625
Dlouho jsem se nepobavil tak dobře, jako při čtení těchto komentářů! To je vše.
9.5.2006 21:48:20   81.19.34.xxx 3027
Dlouho jsem se nepobavil tak dobře, jako při čtení těchto komentářů! To je vše.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

262 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 120.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.