Hlavní stránka Návody Cenový přehled Přehled základních desek - listopad 2005
Přehled základních desek - listopad 2005
autor: Helmich Jiří , publikováno 11.11.2005
Seznam kapitol
1. Rozdělení zákl. desek, pár pojmů
2. Low-end
3. Mainstream
4. High-end
5. Opravdu drahé, menší resumé
Přehled základních desek - listopad 2005

Vzhledem k tomu, že jsme si v minulých přehledech postupně vybrali procesor, grafickou kartu, operační paměť a dokonce už i LCD panel, je na čase podívat se po nějakém solidním podvozku pro náš stroj. A jak na to půjdeme? Výrobky opět rozřadíme do čtyř kategorií dle ceny. V každé kategorii pak pro každý socket vybereme co nejlepší základní desku.


Základní deskaOrientační cena vč. DPH [Kč]soc.
MicroStar 915GM Speedster-FA4 - Intel 915GM 6 189479
   
Abit AW8 MAX - Intel 955X 7 579775
Abit NI8 SLI - nForce4 SLI 6 244775
Asus P5LD2 Deluxe/ WiFi-TV Edition - Intel 945P 7 523775
Asus P5WD2 Premium - Intel 955X 6 791775
Asus P5WD2 Premium/WiFi-TV Edition - Intel 955 8 831775
Gigabyte GA-8ANXPD - Intel 925X 6 430775
Gigabyte GA-8I955X Royal - Intel 955X 6 149775
Intel D955XBKLKR Black Creek - Intel 955X 6 444775

 

   
Abit AN8 Fatal1ty SLI - nForce4 SLI 6 624939
DFI LanParty NF4SLI-DR - nForce SLI 6 338939
DFI LanParty UT NF4 SLI-DR Expert - nForce4 SLI 6 308939
DFI LanParty UT NF4SLI-DR - nForce4 SLI 6 288939
DFI LanParty UT RDX200 CF-DR - ATI Xpress 200 6 534939

Intel, Socket 479

Výběr základní desky pro socket 479 (tzn. procesory Celeron M a Pentium M) sem možná až tak nepatří. Patříte-li však mezi ty, kteří si chtějí dopřát v desktopovém počítači výkon a především pak spotřebu mobilního procesoru od Intelu, MSI vám ruku v ruce s čipovou sadou i915GM přináší ne příliš levné řešení.

Přehled základních desek - listopad 2005

MicroStar 915GM Speedster-FA4

Abych však nestranil MSI, musím doplnit, že ASUS tento "problém" řeší redukcí socket 478 -> 479. Dost možná řešení levnější...

Intel, Socket T (775, LGA775)

Abych pravdu přiznal, základní desky se socketem 775 vybírám celkem často, ale tato kategorie mi byla až dosud naprosto cizí. Při pohledu na možnosti se na mém podivném obličeji objevuje zarputilý úsměv. V tabulce je totiž jediná základní deska s čipovou sadou i925X a je to zhruba rok, co jsem se v jednom sofistikovaném tištěném médiu dočetl, že tato čipová sada zůstane v hierarchii Intelu ještě velmi dlouho nepřekonána.

Ale to už autor článku nepočítal s roadmapou Intelu, kde stálo i955X. Čipová sada i955X je takovou živou vodou pro socket 775. Nejen, že umožňuje chod klasických Pentií 4 s jádrem Prescott (Prescott 2M nevyjímaje), ale nově přináší podporu DualCore Pentií s jádrem Smithfield. Zároveň je však otestováno, že na ní poběží i nová DualCore Pentia s jádry Pressler, ačkoliv Intel prohlásil, že k jeho chodu bude třeba nové čipové sady i975X.

Pokud tedy chcete mít alespoň trochu perspektivní základní desku, rozhodně zapomeňte, že nějaká čipová sada i925X/i925XE vůbec existovala. Ono to totiž není úplně stoprocentní ani v případě i955X. Intel totiž chystá nové Pentium xE 955 se dvěma jádry Pressler a až 8MB cache L2. Toto extrémní řešení však bude vyžadovat i extrémní počiny co se ostatních komponent týče. Jinak řečeno, Pentium xE 955 sice do základní desky s čipsetem i955X strčíte, protože na stavbě socketu 775 se nic nezmění, ale bude vám to k ničemu. i955X sice umí pracovat se 4 řadami procesorů (5xx, 6xx, 8xx, 9xx), ale zařídit pinovou kompatibilitu mezi socketem 775 a P xE 955 zařídit nezvládne - bez i975X nedáte ani ránu.

Po dlouhém povídání o plánech Intelu tedy zpět k věci. Jakou základní desku bych si koupil? Rozhodně bych váhal mezi dvěma kousky. Ten první se jmenuje Asus P5WD2 Premium/WiFi-TV Edition, což je základní deska s opravdu luxusní výbavou. Marně byste vymýšleli standardní port, který na desce nenaleznete (slovem standardní eliminuji například DIN a jemu podobné archeologické záležitosti). Také layout desky je zaopatřen tak, aby vám nic nechybělo. A jako třešnička na dortu je tu podpora WiFi a vestavěný TV tuner. Ne, hodinky s vodotryskem bohužel nebudou.

Přehled základních desek - listopad 2005

Asus P5WD2 Premium/WiFi-TV Edition - ať žije opravdový luxus

 

Ale já bych měl ještě jeden tip. Pokud nechcete čekat na čipovou sadu i975X, která od Intelu přinese oficiální podporu CrossFire a SLI, kupte si základní desku s čipovou sadou nForce4 SLI, která SLI podporuje již nyní. Menší vadou na kráse je pověstná špatná kompatibilita nForce4 a značky Intel, která se projeví na stabilitě systému. Pak budete muset šáhnout po opravdu luxusní záležitosti od firmy Abit, tedy základní desce Abit NI8 SLI.

Přehled základních desek - listopad 2005

Abit NI8 SLI - horko čipsetu nebude

Ptáte se, čím že je tak luxusní? Tak co třeba pasivně chlazený čipset. To že není nic zvláštního? To máte pravdu, avšak v tomto případě, kdy pasivnímu chlazení pomáhá heatpipe, to je trochu jiná káva, nemyslíte? Avšak přítomnost heatpipe je znát na zadní straně desky, kde je portů jen málo (musely ustoupit výměníku tepla), a tak si musíte vystačit s PS/2, 4x USB a 1x RJ-45. Kupujete tak základní desku, která nemá integrovanou zvukovou kartu, avšak něco "tak otřesného" v této kategorii stejně neznáme, že... :-). Jen pro představu - FSB můžete taktovat v rozmezí 100-325 MHz, za chodu. Že ten větráček při psaní ve Wordu moc řve? Pak neznám nic jednoduššího, než snížit reálný takt FSB na 100 MHz a vychutnat si ticho...

AMD, Socket 939

Socketu 939 vládne v této cenové kategorii firma DFI. Pouze jediný řádek tabulky přenechala Abitu. Ten tak logicky nemá nejmenší šanci souboj se čtyřmi deskami vyhrát.

Základní desky DFI jsou totiž známy svoji vysokou stabilitou, dobrou výbavou, a také velice solidním výkonem. Když se zde na fóru PCTuningu podíváte do sekce základních desek pro AMD, zjistíte, že někteří uživatelé mají se základními deskami DFI takové zkušenosti, že jsou stoprocentně přesvědčeni o tom, že DFI a přetaktování jsou slova synonymní.

A na každém šprochu pravdy trochu. Nejen všichni lidé v mém okolí, kteří si kupují procesory AMD automaticky v ceníku hledají D jako DFI. Máte tu možnost vidět to i v redakčních testech - procesorům AMD přehříváme křemík převážně na počinech od DFI. Aby se vám to nezdálo jako skrytá reklama, podívejte se opět do tabulky a zamyslete se nad tím, proč jsou některé desky tohoto výrobce tak drahé.

Nyní tedy budeme muset rodinku DFI malinko znepřátelit, protože tři musí z kola ven. Jen jedna je ta vyvolená (ach, ta realita). Vše pak závisí jen na jedné věci. Budete provozovat multi-GPU pole od nVidie nebo od ATi. Podle toho totiž musíte vybírat čipovou sadu.

Případ číslo jedna, CrossFire. Pro provozování CrossFire budete potřebovat základní desku s čipovou sadou ATi Xpress 200. Pak je volba jednoduchá, bude si pořizovat druhou nejdražší základní desku na trhu, DFI LanParty UT RDX200 CF-DR.

Přehled základních desek - listopad 2005

DFI LanParty UT RDX200 CF-DR - tomu říkám netradiční rozložení komponent

Pokud hodláte spojit například dvě GeForce 7800 GT (zdroj vám k tomu pomáhej), pak musíte zvolit základní desku s čipovou sadou nForce 4 SLI. Já osobně bych šáhnul po základní desce DFI LanParty UT NF4 SLI-DR Expert.

Pak je tu však ještě jedna možnost. Budete provozovat SLI a více než na čemkoli jiném vám záleží na co nejvyšší částce na účtence? Gratuluji, právě si objednáváte nejdražší základní desku českého desktopového trhu, "strašně levnou" Abit AN8 Fatal1ty SLI.

Přehled základních desek - listopad 2005

Abit AN8 Fatal1ty SLI - další netradiční řešení na zadní straně

Menší resumé

Pod tímto honosným nadpisem nehledejte bůhvíco. Tento odstaveček jsem chtěl věnovat čipovým sadám nForce4 SLI a ATi Xpress jakožto vyjádření úcty za to, že dokázaly proniknout do socketů 754, 775 a 939. Návrh takovéto univerzální čipové sady jistě není nic jednoduchého. A tak už zbývá jen to, aby si AMD a Intel podali ruce, sedli k jednomu stolu a pokusily se dát dohromady koncepci jednoho socketu, který by mohl být využit všemi procesory. Oba výrobci by museli podstoupit jisté kompromisy, ale nám, zákazníkům, by to velice pomohlo. Jedna základní deska, jedna čipová sada, jakýkoli procesor. Nebyl by to ráj? Kde jsou ty časy všestranného Socketu 7...



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.11.2005 15:10:57   85.70.94.xxx 5353
Je to fajn, kazdy si vybere. Ale jakou zakladni desku si mam vybrat v pripade, ze musi mit sbernici AGP ? Jednalo by se o desku pro socket 939, CPU Opteron 144, GPU X800XT Platinum, pamet Corsair 2 GB. Poradte prosim. Diky moc !
11.11.2005 15:19:11   81.19.46.xxx 5149
Celkem slusna deska je MSI K8T Neo2 FIR - VIA K8T800 (da se sehnat za 2100 Kc). Budu si ji kupovat cca za 2 tydny spolecne s X2 3800+.
Hlavne nekupuj desku ktera ma AGP delane z PCI-E je to silena degradace vykonu.
11.11.2005 19:44:25   212.81.12.xxx 5253
Urcite sa priklanaj k via chipsetu. Usetris si vela prebdenych noci. Na agp dobra volba. A ta cena no co si viac moze nasinec priat.
12.11.2005 12:01:52   84.47.32.xxx 5152
Bespi: mam velke pochybnosti ci AMD Athlon64 X2 3800+ na deska je MSI K8T Neo2 FIR - VIA K8T800. Na 99% nie ! Preto davaj pozor niekedy nestaci len prepalit BIOS.
AMD Athlon64 X2 3800+ mam na 100% odskusane na doske Abit AX8-3rd uguru revizia A3 !

Chipsety VIA PT880 Pro a VIA PT880 Ultra mam odskusane na doskach roznych vyrobcov Asus, Abit... s dualnzmi procesorom Intel P4-D 820 2.8GHz. Za malo penez hodne muziky + ziadna nestabilita a mekompatibilita. Ak to niekto s Intelakov 945/955/975 hovori tak bud nevie o com hovori alebo naopak velmi dobre vie o com hovori a klame!
Ak ste zmiereny, ze mate povedzme v benchmarkoch o 2% voci chipsetu Intel, alebo o 5fps menej, ale za to o par tisic korun v penayenke viac, ktore moyete povedzme investovat do lepsej grafiky alebo vacsej operacnej pamate... JE TO MINIMALNE NA ZAMYSLENIE.

Helmich Jiří (autor) "Pokud však chcete opravdu šetřit a dáte všanc i stabilitu a výkon, pak je tu pro vás MSI PT880" + dalsie poznamky autora na chipove sadz VIA v clanku. Troska objektivity a nezaujatosti by sa hodilo pri pisani clanku a nie len Nvidia.
Autor asi ani nemal v rUkach nejakou desku s VIA chipsetmi VIA K8T890 alebo VIA PT880 PRO, VIA PT880 ULTRA, asi ako keby ja chcel mudrovat o Mercedese a vozim sa na BMW.

Treba rozlisovat, ked ide o lacnu dosku od firiem ECS(PCChips) ASRock, Biostar... moze tam byt aj nvidia, intel, ati, VIA, SIS, ULI a doska bude mozno nestabilna resp. blbnut to je tak 50:50.


12.11.2005 14:27:04   83.148.56.xxx 5152
Škoda, že jste to pochopil takto. PT880 jsem srovnával s čipsetem od Intelu. A pokud dovolíte, řekl bych, že Intel čipset bude v porovnání s VIA čipsetem pro spolupráci s Intel procesorem lepší.
Citace:
ziadna nestabilita a mekompatibilita

podle ohlasů na fóru od uživatelů, kteří PT880 používají soudím, že jste měl štěstí na kus(y)...
12.11.2005 16:55:13   84.47.32.xxx 5654
Iste Intel + intel = intel v tom sa zhodneme.
Ale to by potom znamenalo ze Intel + VIA, Nvidia, ATI, SIS, Uli = co? minimalne mozme povedat, ze horsi. A kolko? Stoja tie peniaze za ten minimalny rozdiel?

Prodavam komponenty uz nejakej ten rok a nikdy by sem si nedoovolil dat zakaznikovi nestabilni nebo zle kompatibbilni desku(computer) ! Preto hovorim, ze ruky prec od velmi lacnych dosiek a la ECS(PCChips) ASRock, Biostar... s AKYMIKOLVEK CHIPSETMI nech sa nikto neurazi. A to ani do kanclu!
Alebo AMD + nvidia, VIA, SIS, ATI = co? S kvalitnym znackovym vyrobcom je kazda dobra.
Vsetko to je v tom ako sa doska vyraba, technologia, kolko vrstiev/platov atd.

A nekolik desiatok chisetov Asus VIA PT880 + VV8237 pre soc.478 sem prodal a nekolik desiatok aj pre soket 775 VIA PT880 Pro + VT8237 alebo VIA PT880 Ultra +VT8237R/VT8251.

Vezmite si taku zakladnu dosku s chipsetom VIA PT880 Ultra + VT8251 ked je pouzity zvukovy kodek VIA Envy 1723HT, VIA Ethernet 1000 mb/s, VIA USB 2.0, VIA 1394 firewire, atd.

Asus P5VD1-X - VIA PT880 Ultra za 2 398
-Procesor Intel LGA775 Pentium 4
-Dvou-jádrový procesor
-VIA PT880 Ultra + VT8237R
-Dvou-kanálové paměti DDR 400/333
-Sběrnice PCI Express a AGP8x (duální řešení)
-Rozhraní SATA s podporou RAID 0, 1 a JBOD

Asus A8V-E Deluxe - VIA K8T890 za 3 545
- AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64
- VIA K8T890 Ultra + VT8237R
- Precision Tweaker
- PEG Link & AI NOS Support
- PCI Express Architecture
- WiFi-g™ onboard

Abit AX8 V2.0 za 3 574
- AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64
- VIA K8T890 Ultra + VT8237R
- Dvou-jádrový procesor
- CI-Express, SATA RAID, GbE, IEEE1394, ABIT μGuru™ Technology

Gigabyte GA-K8VT890-9 za 2400
- VIA K8T890 + VT8237R
-//-

EPOX EP-9HEAI okolo 2000
- VIA K8T890 + VT8237R
-//-
12.11.2005 18:43:23   85.135.143.xxx 5149
Poohliadni sa po ABIT AV8-3rd eye. Je skvela, prevadzkujem na nej winchestra 3200+ na 2600MHz, 4x512MB DDR400 a X800Pro 530/550MHz...
11.11.2005 15:27:17   85.70.94.xxx 5452
Jeste jedna vec, vim ze dnes se vse ubira na PCI-E. Takze je to asi hloupost kupovat neco na AGP, ale vzhledem ke grafice musim a chci jit do AGP. Takze bych prosil o radu jakou desku vzit. Cena zase neni tak podstatna, na desce se neda setrit, takze 4000,- se daji rozchodit. Nemam nic proti VIA chipsetu, ale osobne jsem si myslel, ze nForce 3 Ultra je lepsi volba a pak by pripadala v uvahu deska EPOX EP-9NDA3+ je to dobra volba ? Diky
11.11.2005 19:28:47   85.135.161.xxx 5251
ja by som si pockal kym k nam nedorazi toto na doske plne fukcne agp8x aj pci-e,to je nieco nad cim sa oplati uvazovat.ja ju na 99% beriem akonahle k nam dorazi..
12.11.2005 09:17:39   194.228.1.xxx 5050
koukam ze i DFI vyrabi desky s nForce3 DFI LanParty UT NF3 Ultra-D.
11.11.2005 15:31:01   62.152.234.xxx 5652
Vyborny clanok.Velmi ma potesilo ze moja AA8XE Fatal1ty patri stale do highendu:-) Ale nikto nie je bezchybny takze si tu trosku vyjadrim svoj nazor.
Neviem ci iba ja alebo aj niekto iny ma ten pocit ze dualcore procesory su na hry zatial k nicomu a zmenu prinesie mozno az novy UT. Takze nechapem preco v tomto clanku bolo povedane ze na highend intel zostavu je dobry iba cipset 955.Moznosti taktovania ma take iste ako 925XE a malokomu budu ramky ficat na 800Mhz.(Pokial viem ostatne parametre su rovnake)Z toho potom moze lamam vyplynut ze kto ma P4EE na "staruckom" cipsete 925XE a gf7800gtx ma iba mainstream zostavu :-D

Uznavam znacku MSI(mam od nich g.kartu) ale neviem ci by som povedal aj ja ze dosky MSI poskytuju dobru kvalitu za vybornu cenu.Moju AA8XE Fatal1ty som kupil asi o tisic(Sk) lacnejsie ako kamarad svoju MSI(ktora ma NB 925X a na ktorej odpalil dve 1GB Kingstony a to ani netaktoval lebo doska padala ked zvysil fsb aj o 2MHz-a to bola uz druha! jednu uz reklamoval!)ale dokym sa mu toto nestalio som si myslel tiez ze MSI vyraba kvalitne dosky-chcel som si ju kupit(rozumny clovek sa uci na chybach inych nie na vlastnych :-D)ale nekupil.
Aj tak najlepsie dosky su ABIT hehe(ale taky gigybyte alebo asus su tiez super-proste ber to co je v danej chvili najlepsie)
Urcite sa tu strhne slovna prestrelka medzi zastncami AMD a Intel takze:
Je uplne jedno ci INTEL alebo AMD-kup si to co je prave v tej chvili lepsie a co sa ti paci a na ostatnych ser :-P
11.11.2005 17:10:39   83.148.56.xxx 4949
Nikdo netvrdí, že si musíte koupit DualCore, ale proč si kupovat základní desku s čipsetem i925, když 955 podporuje novější technologie...
Navíc příjde doba, kdy hry dva procesory využijí, a tak je lepší mít základní desku, se kterou DC rozchodíte, než pak litovat nad koupí.
Co se MSI týče, v poslední době na ni prý bývá hodně reklamací, ale já sám jednu mám a jsem spokojen. Stejně tak jsem MSI naordinoval i kamarádovu PC za 28 000, a nutno říci, že jim to sluší. Žádné problémy zatím nejsou ani u něj, ani u mě...
A co se týče přestřelky, tu jste si doufám užili včera
11.11.2005 17:17:19   84.42.193.xxx 5253
Pokud jde o gigabyte, na ten mam alergii od te doby, co mi prodali desku "prescot ready". Presto se v biosu nedalo menit napeti procesoru a tim slusneji taktovat. Kdyz jsem ji vnutil vlastni VID pripajenym prepinacem tak shorely mosfety. Je mi jasne, ze standardnim postupem pres bios by k tomu nedoslo, protoze by mi zvyseni napeti bios proste nedovolil, ale i tak je to podraz. Nadesignovali desku na northwood, pak prisel prescot s mnohem vetsim TDP, tak zakazali OC, prebuildovali bios a vesele na krabici prilepili "Yes! I'm ready for prescot!". Proc se s**t s redesignem napajeni.
11.11.2005 15:39:19   85.70.94.xxx 5149
Otazkou ale porad zustava jakou desku tedy vzit ? Proste mam grafiku do AGP ASUS X800XT Platinum, procesor Opteron 144 pro socket 939 jen nevim kam to bude nejlepsi usadit. Jaky nazor mate na desku EPOX EP-9NDA3+ ? Nebo doporucite nejakou jinou ?
11.11.2005 17:15:34   83.148.56.xxx 5151
Deska je to dobrá, jen škoda, že nForce3 Ultra nemá SATAII... Jak jsem psal v článku, základní desky Epox jsou dobré. Když už to AGP musí být...
11.11.2005 17:33:57   84.42.193.xxx 5051
u te epox bych se trochu bal prehrivani mosfetu. zapojeni po dvou do trech fazi by u vysoce taktovaneho opterona uz mohlo trochu hrat.
11.11.2005 15:42:29   82.114.210.xxx 4853
Kdy by tak mohl byt na trhu dostupny chipset od Intelu i975X a co by vse mohl umet?
Chtel sem kupovat novej komp ted s deskou P5LD2-i945P, ale asi pockam na P4 641 Cedar Mill 65nm a bude to. Ale byla by k tomu dobra chipovka ta i975X, ale otazkou je, kdy bude dostupna? Jinak, co byste mi doporucili za nejakou rozumnou cenu do 20000-25000,- v reseni Intelu?..Diky.
11.11.2005 17:16:59   83.148.56.xxx 5351
Plánován je na jaro příštího roku s tím, že bude podporovat CrossFire, SLI a nové generace procesorů. Určitě se však dočkáme inovace SouthBridge - tam se vždycky něco děje
11.11.2005 15:53:34   62.152.234.xxx 5151
Ked mas opteron 144 tak predpokladam ze to budes chcet taktovat :-) takze by som doporucil DFI
ked to bude kancelarsky komp(dufam ze nie!) tak staci EPOX
11.11.2005 16:01:09   85.70.94.xxx 5049
A dela DFI jeste desky pro sbernice AGP ? Samozrejme budu jej chtit taktovat. Je problem, ze AGP uz neni in. :-(
11.11.2005 19:22:58   193.179.148.xxx 4951
Takze jsem se dival a nasel tohle:
DFI LanParty UT NF3 Ultra-D
to by mohlo myslim sedet na AGP dobre co myslite ?
11.11.2005 19:08:49   84.242.95.xxx 5249
tak nejak vcelku nic moc... vadne odkazy a minimalne v jednom pripade i vadne foto
12.11.2005 06:05:07   83.148.56.xxx 5051
Dovolím si říci, že odkazy v tabulkách vadné nejsou. Pomocí JS otvírají nové okno s grafem. Pokud jsou vadné odkazy v článku, omlouvám se, použijte, prosím ty v tabulkách.

ad vadné foto: fotografie jsou vždy z webu výrobce -> dá-li výrobce ke svému produktu obrázek jiné základní desky, bohužel, skočím mu na to... můžete mi, prosím, napsat, který že obrázek to je, ať to již neopakuji, Děkuji
12.11.2005 07:42:45   84.242.95.xxx 5051
ted uz odkazy funguji... kdyz jsem to psal nefungovali.

Jedna se o GA-K8NMF-9
11.11.2005 20:54:35   84.242.95.xxx 4958
Socket A do nového počítače nelze doporučit ani pro "lepší psací stroj za minimum finančních prostředků". Rozdíl mezi nejlevnějšími boxovanými modely Sempronu je dnes 400 Kč ve prospěch 754(!), ceny nejlevnějších základních desek pro tento socket jsou naopak asi o 600 Kč vyšší, takže nula od nuly pojde. Nadto vyzdvihovat zrovna Asus A7N8X-E Deluxe je naprosto absurdní! Za tu cenu seženete pro socket 754 nForce4-4X. Když už, tak nějakou desku s integrovanou grafikou za 1300 Kč. Pro socket 478 platí to samé snad s tím rozdílem, že nejlevnější řešení je pořád o několik stovek levnější než v případě socketu 775.

Obecně bych řekl, že autor přistoupil k problému nešťastně: Jakoby se snažil v rámci daných možností (Socket A/478, 2500 Kč) pořídit to nejlepší. Vždyť ani jedna z vybraných desek nemá integrovanou grafiku! Jediný důvod pro koupi desek s těmito sockety je ale právě cena, ne výkon stabilita atd. Hlavě měl mít ale odvahu vůbec tyto desky nezařazovat. Snažit se o "kompletní" článek může být někdy na škodu. Lepší, než opakovaně upozorňovat na nevýhody starých socketů, je vůbec je nezařadit a červeně napsat: sockety A a 478 nebrat! Taková osvěta bojem. :-)

Zbytek článku nemůžu posoudit, protože z těchto přehledů čtu většinou jen low-end a závěr. :-( A na konec můj low-end tip: K8NF4G-SATA2 pro socket 754 za 1720 Kč včetně DPH.
12.11.2005 06:01:24   83.148.56.xxx 5153
Že sockety 462 a 478 nejsou dobrou volbou jsem v článku uvedl několikrát. Výběr základní desky pro tyto sockety je tu ze dvou důvodů:
1) představte sï, že vám spadne do klína Pentium 4 3,2 GHz pro socket 478 za směšnou částku. Myslím, že budete shánět základní desku
2) ve starých cenových přehledech jste si na absenci S462 stěžovali...
12.11.2005 07:05:59   84.242.95.xxx 5149
Já měl na mysli spíše:

"Zde buďme k budoucímu uživateli nového počítače laskaví"

Proti upgradům nic nemám a pokud je o tyto informace zájem, chápu snahu starší sockety zařadit.

Tak trochu jste to asi slíznul za všechny takyprodejce počítačů, co neznalým lidem cpou výběhové modely, nejlépe spolu s 256 MB RAM.
12.11.2005 07:44:38   83.148.56.xxx 5248
ano, trochu si protiřečím...

jinak mám stejný názor jako vy. Ony prodejce bych zavřel za uvádění v omyl...
A proto jsou tu cenové přehledy.. ;)
12.11.2005 14:45:00   85.71.25.xxx 5151
jej, kdyby mi spadlo do klína Pentium 3.2GHz za směšnou částku tak ho hned beru, ale bohužel si musím vystačit s tou svou šunkou (P4 Northwood 2GHz).
Jinak taky souhlasím, že desku se socketem 478 nekupovat, ale když mi ta moje odešla do křemíkového nebe a já neměl dost $ na CPU, musel jsem si koupit desku pro tento socket, takže nevidím důvou proč tyto desky do výběru nezařadit když se prodávají.
12.11.2005 07:21:35   83.208.193.xxx 52813
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.11.2005 15:57:50   194.212.135.xxx 14349
Děláš si z nás srandu? Nenapíšeš nic? (podrobnosti, cena, k čemu atd...) Sorry ale jdi se za toto zahrabat, :-)
12.11.2005 18:41:53   81.19.45.xxx 5049
a co desku pro Sc.478 (celeron 2,53G),s dobrymi moznostmi OC ? Zmena FSB,Vcore,AGP lock neuskodi.

da se neco do círka 2000 splašit ? Podminka : ATX , ted mam narychlo koupenou kancl mATX FIC

MMike
12.11.2005 19:48:12   213.211.56.xxx 5051
Mel jsem tuhle kombinaci v kompu a nejde to nataktovat vic jak o 5%! Zkousel jsem upgrade biosu, taktovani pres windowsacke nastroje a pendrek.
Jestli mate nekdo podobny problem a znate reseni pls napiste.
Wrtacka
13.11.2005 19:16:15   213.180.35.xxx 4850
Opravte v clanku chybu u desky Asus P4GPL-X pro socket 478. Sam jsem o ni uvazoval a ta deska nepodporije DDR2 ale pouze DDR :-)
14.11.2005 17:33:25   83.148.56.xxx 4952
Opraveno, děkuji
14.11.2005 14:43:50   85.71.160.xxx 5250
Nevite nekdo, jestli uz je tahle deska u nas k mani? Jsou na ni docela dobre recenze.

Ivo
20.11.2005 08:12:24   212.96.160.xxx 4641
Ahoj
jakej je názor na desky od těchto výrobců s integrovanou grafikou GF6100? Zatím nemám na PCI kartu a tak volím tohle.
PS: prodám Radeona ASUS 9600XT AGP8x za 2000 Kč.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

207 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 96.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.