Hlavní stránka Návody Úpravy: modding Project Stealth - modding z dílen čtenářů
Project Stealth - modding z dílen čtenářů
autor: Jiří Konvičný , publikováno 1.9.2009
Project Stealth - modding z dílen čtenářů

O tom, že je v naší zemi téma moddingu počítačových skříní velmi oblíbené, svědčí zejména velice pozitivní odezva na články z cyklu Pimp my computer. Avšak Stoobi rozhodně není jediným českým casemodderem. Dneska vám chci představit svůj počin, který poprvé mohli shlédnout návštěvníci 3. modding srazu v Brně.


Prvním krokem úprav bylo rozmontování na jednotlivé díly, v případě některých částí také odvrtání nýtů.  Poté byly vyřezány všechny mřížky ventilátorů (perforace známá jako honeycomb). V obou bočnicích jsou dále vyřezána okna, v levém větší, aby bylo vidět alespoň část komponent, v pravém pouze malinké, aby sem vešel nápis se jménem modu. tvar oken je patrný z obr. 2 (omluvte kvalitu fotografií, vznikaly mnohdy v pozdních nočních hodinách za velmi špatných světelných podmínek).

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 2 - Vyřezaná okna v bočnicích

Vyřezání okna v horním dílu, přivaření pletené kovové mřížky a výroba uchycení původního Antec ventilátoru 140 mm zabralo jen chvíli. Pro zamýšlené chlazení je horní okno nutností a navíc tím byla odstraněna část horního plechu s perforací (navíc plasticky vystupující) a ventilátor posunut kousek dopředu.

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 3 - Nové okno v horním dílu, přivařena mřížka a uchycení horního ventilátoru

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 4 - Horní pohled na zmíněné okno a mřížku

Základní otázky byly také okolo vedení kabeláže uvnitř a případného přemísťování komponent. Chvíli jsem tedy strávil výrobou nového koše na disky, k čemuž jsem využil plechy ze starých počítačových zdrojů. Nakonec po úvaze přibyl i menší koš na SSD disk 2.5" pro který je tedy počítač do budoucna připraven. Plechy na tuto část jsem s výhodou použil z držáku FDD staré AT bedny a využil i vhodné rozteče jejich otvorů. Dva nynější pevné disky jsou uchyceny v tlumících boxech Scythe Himuro. Koš na disky je přesně před jedním z předních ventilátorů a umožňuje použití zmíněných tlumících a chladících boxů v místě původního 3.5" koše.

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 5 - Pohled dovnitř upravené skříně

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 6 - Detail na nový koš disků schopný pojmout dva disky v tlumících boxech, a do budoucna i SSD

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 7 - Pohled na původní 5.25" pozice, vidět je nahoře připravené uchycení pro interní dvojici USB konektorů pro Bluetooth modul a Ready Boost Flash, dolní díl z hliníkového profilu ponese trojici 5 mm LED pro osvětlení vnitřku skříně

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 8 - Dvířka pro přední ventilátory - vyřezaná původní perforace, otvory zvětšeny pro gumové průchodky pro snížení přenášených vibrací

Další úpravou bylo vyřezání mnoha otvorů pro veškerou kabeláž, která je skryta za košem disků. V zadním panelu skříně vznikly otvory pro uchycení konektoru jednotky měření spotřeby (součást předního panelu Zalman ZM-MFC2). Vytmelení všech plechových dílů i kostry včetně její zadní části mělo za následek schování všech nýtů a přebytečných otvorů a po nastříkání také velice čistý výsledek.

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 9 - Skoro hotové přední čelo včetně pletené mřížky

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 10 - Totéž zezadu

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 11 - Detail úplně nové části předního čela

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 12 - Detail zalepeného molex konektoru pro napájení 3.5" disků při připojování přes SATA-eSATA kabel

Úpravy předního čela jsou snad nejvíce viditelnou částí celého modu. Hlavním materiálem této části úpravy se stal rázuvzdorný polystyren (PSH). K lepení používám kyanoakrylátové lepidlo střední hustoty (seženete v každé modelářské prodejně, případně zde).

Při úpravě došlo k doplnění předního čela o 4 další USB konektory, takže finální počet je 6, zachovány pak zůstaly přední konektory audia. Z původního tlačítka zapínání se stalo nově tlačítko resetu, vedle něj bylo nově zkonstruováno úplně stejné tlačítko, které slouží k zapínání podsvícení. Velké tlačítko zapínání je vyrobeno zcela nové, včetně celkové mechaniky.

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 13 - Upravené čelo předního panelu Zalman a rozpracovaná ovládací tlačítka

Pod ovládacími prvky je displej již zmiňovaného předního panelu Zalman ZM-MFC2. Ovládací kolečko a knoflík panelu jsou rovněž upraveny a přestříknuty na černo. Úpravou prošel i samotný panel, takže je například ovládací kolečko vyřešeno jako podsvětlené. Na fotografiích ze stavby je ještě vidět původně uvažované logo výrobce, které však nakonec zmizelo pod vrstvou tmelu a bylo nahrazeno pod displejem čelního panelu umístěným decentně podsvíceným logem Antec. Mřížka předního čela původně z děrovaného plechu pak byla vyměněna za pletenou kovovou mřížku.

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 14 - Vytmelení celé zadní části, vyřezání perforace zadního ventilátoru

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 15 - Zatmelená a vybroušená zadní část case začínala ihned rezavět, bylo třeba opět brousit a ihned stříkat podkladovou vrstvu

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 16 - Pohled zepředu na odstrojenou case po úpravách - dobře vidět jsou praktická dvířka pro přední ventilátory, zde již s vyřezanou mřížkou

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 17 - Nasazené přední čelo - dobře jsou vidět tři díry v prostoru pro budoucí logo výrobce

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 18 - Hotové mechanické úpravy, připraveno na lak

Project Stealth - modding z dílen čtenářů

Obr. 19 - Skříň před lakem - pohled z pravé strany

Na levé straně ve spodní části předního čela je vyveden eSATA konektor a upravený molex konektor (počítáno je s připojováním klasických 3.5" disků bez nutnosti používat externí napájecí zdroj) - viz obrázky 12, 26 a 27. Molex konektor dostal nakonec i malou krytku proti případnému znečišťování. Tím končí stručný výčet úprav mechanické části.

Nástřik všech části sestává z jedné vrstvy černého karosářského filleru a vrchní vrstvy v podobě dvousložkové černé matné barvy, vnitřek skříně je ponechán jen s jednou vrstvou filleru. S povrchovou úpravou mi pomáhal kamarád autolakýrník.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
123 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 56.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.