Hlavní stránka Multimédia
Bylo nebylo, v dávné minulosti měl programátor k dispozici veškerý hardware. S časem jsme se od této myšlenky přes hardwarovou abstrakci dostali k Windows tak, jak je známe dnes – robustnímu systému, který se podobá spíš sálovým počítačům. Microsoft se nicméně míní vrátit zpět, aby na Windows zachránil hraní.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
Dnešním mladým hráčům počítačových her jméno Atari sice možná něco málo říká, ovšem zdaleka se nejedná o takový pojem, jako v osmdesátých létech minulého století. Na rozdíl od jiných tehdy slavných jmen je Atari dodnes živé, ačkoliv s tou původní firmou má opravdu společné jen to jméno. Pojďme se podívat do těch vzdálených časů, kdy se firma se stylizovanou horou Fuji ve znaku zrodila.
čtěte dále | autor: Pavel Tronner |
 
Jen málo technologií změnilo tak zásadně podobu IT jako nástup kryptografie. Dovoluje bezpečnou komunikaci po internetu, uložení dat, ale i problematické věci, jako jsou kryptoměny, které podpořily vzestup ransomware založeného na kryptografii. Silná a slabá hesla, státní backdoory a schopnost či neschopnost prolamovat šifry se stávají zásadním bodem, o který zase začínají projevovat zájem i politici.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
Panské sídlo daleko od civilizace. Jeho průčelí na vás zlověstně shlíží, jako by říkalo: „ať tě ani nenapadne sem vlézt!“ Jenže je v něm nejspíš vězněna vaše přítelkyně. A pozor, je tu také silně podivínská rodina, která si její nalezení asi taky moc nepřeje. Troufnete si vydat se na dobrodružství, z kterého možná ani neexistuje cesta zpět?
čtěte dále | autor: Lucie Jiříková |
 
Zdá se, že odpověď na roli pirátů v dějinách je jednoduchá: Škodí trhu a ničí platformy. Ve skutečnosti ale existuje celá řada forem pirátství – nejen domácí, ale i komerční – které mají velmi komplexní dopady. A není zajímavější příklad než úpadek kdysi fenomenálního Atari a nástup Nintenda v polovině 80. let.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
Miluji technologické retro – a proto mě těší, že se v poslední době objevují technologické retro hračky. Problém je ale v tom, že někdy jde o hračky podivné a spíše než aby poučily mládež o kráse minulosti a o tom lepším, s čím jsme si mohli kdysi hrávat, ukazují jen to, v jakém pravěku jsme tehdy žili. Právě tak je tomu třeba u znovuzrozené konzole Atari 2600.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
I když jsme do nového roku vstoupili teprve před pár dny, herní menu na následujících dvanáct měsíců mají vývojáři a herní vydavatelé velkých AAA titulů už dlouho pečlivě naplánované. Nadcházející rok potěší hlavně příznivce akčněji a hororověji laděných her. Na jakých novinkách si tedy v roce 2017 pochutnáme?
čtěte dále | autor: Lucie Jiříková |
 
V sedmdesátých letech se zdálo, že to, co odliší počítače pro profesionální použití, bude jejich modulární koncepce. Představa modularity se měnila, jednou šlo opravdu o moduly, jindy o komponenty usazované do slotů a jindy zase o externí zařízení, využívající vysokorychlostní připojení. Dnes se ale zdá, že modularita definitivně zmizí.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
Hrozně rád bych uplynulý rok pochválil za řadu inovací, které přinesl. Neřekl bych, že šlo o inovace naprosto revoluční, ale konečně se ve velkém začaly prodávat kvalitní sety pro VR a také drony se opravdu hodně zlepšily. Přicházejí stále chytřejší hračky a zařízení. Kazí mi to ale jeden významný negativní faktor: Ceny.
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
Terorismus je skvělou záminkou pro utáhnutí otěží. O tom nás poučuje nejen George Orwell ve svých dystopiích, Terry Gilliam ve své bizarní komedii Brasil (1985), ale také realita našich dní. Přísnější podmínky pro vlastnění zbraní! Více kamer! Více dohledu nad internetem!
čtěte dále | autor: Michal Rybka |
 
PrvníPředchozí12345678910NásledujícíPoslední

Strana 10 z 93
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.