directx-10-co-nas-ceka
Zábava Článek DirectX 10 - co nás čeká?

DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 5

Lukáš Kyselý

Lukáš Kyselý

3. 11. 2006 01:00 33

Seznam kapitol

1. DirectX - Ohlédnutí 2. DirectX10 3. USA - Unified Shader Architecture 4. Geometry Shader 5. Další změny a závěr

V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.

Reklama

Změnou projde rovněž podpora HDR formátů, kde přibudou další dva, o kterých si toho moc neřekneme, protože zatím nejsou k dispozici ani ilustrační obrázky jen strohá technická fakta. Virtuální grafická paměť až příliš nápadně připomíná staré časy v podobě AGP aperture size. O její využitelnosti bych si dovolil pochybovat. Data, která se nevejdou do paměti grafické karty budou uložena v paměti operační, která je ovšem mnohem pomalejší. To tady již přece bylo!

Vylepšen bude i geometry instancing, jenž najde využití především tam, kde se pohybuje mnoho stejných objektů (Real-Time strategie a podobně). Oproti standardu z DirectX 9 bude možné definovat pro každý objekt ještě unikátní animaci apod. Velmi vítanou změnou je i zvětšení velikosti použitelných textur z 4096x4096 u DirectX 9 na 8192x8192 u DirectX 10. Samozřejmě, že změn je požehnaně a celé API je téměř úplně nový produkt, ale toto byl výčet těch, které mohou zajímat obyčejné smrtelníky, kteří se zrovna tvořením shaderů neživí.

DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz


Notoricky známý obrázek MS Flight Simulatoru propagující možnosti DX9

DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz


Notoricky známý obrázek MS Flight Simulatoru propagující možnosti DX10

Nástupce DirectX 9 přináší spoustu změn a posune grafiku na PC daleko kupředu, ale samozřejmě, že zaleží pouze na vývojářích jak si těmito možnostmi poradí. Osobně se vůbec nebojím a už se velmi těším na pecky založené na enginech Cryteku (Crisis) či Epicu (UE3). Samozřejmě, že vše nemá jen světlé stránky a rozhodně se musíme připravit na to, že pokud si budeme chtít vychutnat nové hry na plné detaily, tak opět a znova budeme nuceni investovat do nových grafických karet. Jsem si ale jist, že si již většina z nás zvykla. Zabránit pokroku zkrátka nejde.

V zásadě lze říci, že DirectX 9 hardware vám dokáže na obrazovku vykreslit přesně to co zbrusu nový DirectX 10 hardware ale mnohem pomaleji. DirectX 10 i přes marketingový hukot, kterým nás zásobují společnosti přináší spíše výrazné urychlení než zbrusu nové efekty. Tak jako tak se upgradu asi nevyhneme. V následujících dnech nás čeká test zbrusu nové karty GeForce 8800, která je právě zástupcem nové generace DirectX 10 grafických karet.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama