directx-10-co-nas-ceka
Zábava Článek DirectX 10 - co nás čeká?

DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 2

Lukáš Kyselý

Lukáš Kyselý

3. 11. 2006 01:00 33

Seznam kapitol

1. DirectX - Ohlédnutí 2. DirectX10 3. USA - Unified Shader Architecture 4. Geometry Shader 5. Další změny a závěr

V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.

Reklama

Direct X10 je tedy jen další evoluční verzí rozhraní v řadě a přesto nám toho přinese mnoho nového. Posun se zdá být větší než u přechodu DirectX8 na DirectX9. Nové rozhraní zavítá do našich počítačů spolu s novým operačním systémem Windows Vista. Pravděpodobně bude v prvních měsících DirectX 10 pouze doménou Windows Vista, aby tak podpořily tento nový produkt a donutily uživatele k přechodu na nový operační systém, pokud chtějí využívat možností DirectX 10, což začíná být s příchodem GeForce 8800 a především nových her na enginech Crisis a Unreal Engine 3 opravdu aktuální.

DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz

Podle Microsoftu je DirectX 10 kompletně přepracovaným API, kde se musel brát v úvahu především postupný přechod na USA (Unified Shader Architecture) u čipů Ati (R600) a Nvidia (G80). Další změnou je rozdělení rozhraní do dvou částí (Kernel jádro a uživatelské nastavení).  Myšlenka toho všeho je zcela jednoduchá, udržet 3D procesy a přehrávání izolované od kernel ovladače pro operační systém. Dnešní ovladače grafických karet jsou napojeny přímo na kernel  driver a pokud spadnou, tak sebou vezmou i celý systém. Nové opatření má tedy především zohlednit stabilitu systému.

Pro uživatele mající DirectX 9 kompatibilní grafickou kartu zde bude rozhraní Direct 9.0L, jehož podrobnosti zatím neznám, ale bude se jednat o subsystém DirectX 10, což umožní i na starším hardware zapnout  ve Windows Vista podobné "features" jako na nejnovějším DirectX 10 hardware.

Mezi hlavní taháky DirectX 10 tedy patří unifikovaná architektura shaderů, ale máme zde také novoty jako geometrický shader nebo virtuální grafickou paměť a samozřejmě Shader Model 4.0, který je ovšem velmi úzce spjat s unifikovanou architekturou. Podrobněji si vše rozebereme v následujících kapitolách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama