directx-10-co-nas-ceka
Zábava Článek DirectX 10 - co nás čeká?

DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 4

Lukáš Kyselý

Lukáš Kyselý

3. 11. 2006 01:00 33

Seznam kapitol

1. DirectX - Ohlédnutí 2. DirectX10 3. USA - Unified Shader Architecture 4. Geometry Shader 5. Další změny a závěr

V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.

Reklama
DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz

Je naprostou novinkou ve specifikacích DirectX 10. Na první pohled by se mohlo zdát, že uvedení Geometry Shaderu do praxe není žádnou zásadní změnou, ale opak je pravdou, protože se jedná o revoluční novinku. Současné grafické čipy mohou zpracovávat jen data dodaná (vertex shaderům), ale nemohou je vyvářet či měnit. S nástupem Geometry Shaderu bude možné upravovat data o vrcholech  získaných z vertex shaderů, což umožní kouzla jako displacement mapping s tesselací (samotný displacement mapping není žádnou novinkou) či generované stíny (Unreal Engine3). 

DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz

Základní model
DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz

Bumpmapping

DirectX 10 - co nás čeká?
i Zdroj: PCTuning.cz

Displacement mapping (bez tesselace)
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama