Hlavní stránka Multimédia Zprávy IT Windows Vista - Co v sobě ukrývají? Část 2.
Windows Vista - Co v sobě ukrývají? Část 2.
autor: Helmich Jiří , publikováno 20.7.2006
Windows Vista - Co v sobě ukrývají? Část 2.

V dnešním článku věnovanému Windows Vista se opět podíváme na několik technologií, které Microsoft do systému implementoval. Poté systém společně nainstalujeme a představíme si uživatelské rozhraní. Samozřejmě se budeme věnovat hledání, kterým je systém protkán, ale také novým technologiím jako Flip3D nebo novým aplikacím jako SideBar. Nakonec trochu zvolníme a budeme si hrát.


Dnes jsme si představili další nové technologie implementované do Windows Vista. Technologie SuperFetch a ReadyBoost mají technologicky velmi dobrý potenciál, nutno však říci, že jejich působení na svém počítači nijak zvlášť nepociťuji (na SuperFetch je poo třech týdnech provozu brzo, Readyboost jsem ještě neměl možnost vyzkoušet). Také využití hybridních disků v mobilních zařízeních je krokem správným směrem. Bohužel, provoz Windows Vista na notebooku vzdáleném od zásuvky bude vyžadovat vypnutí 3D GUI, které je klade zbytečné nároky na grafickou kartu, čímž zvyšuje spotřebu celého systému.

Po instalaci systému Windows Vista jsme značně zvolnili a představili jsme si grafické prostředí systému. Bohužel, na dnešní poměry nepřináší grafické prostředí systému mnoho nového. Technologicky nepatří 3D GUI systému Windows Vista mezi to nejlepší, co v současné době existuje, XGL společnosti Novell jde daleko za hranice toho, kde GUI Microsoft končí. Průhlednost oken a hlavního panelu dělají dobrý dojem, ale daleko důležitější je technologické zázemí grafického rozhraní, které jsme si představili v minulém článku. Živé náhledy aplikací jsou ve Windows něčím zcela novým, ale většina uživatelů by se bez této featury jistě obešla. Flip3D je grafickým prvkem, který budete používat jen velmi málo, protože jste zvyklí používat na přepínání klávesouvou zkratku Alt+Tab, která vyvolá velmi povedenou napodobeninu Exposé z MacOS.

Povedenou částí systému je přepracovaný Windows Explorer , který umožňuje snažší orientaci ve složkách a oceníte ho zvláště tam, kde pracujete s velkým množstvím souborů. Vyhledávání , kterým jsou Windows Vista protkány, je vzhledem k upuštění od systému souborů WinFS o poznání chudší než by mohlo býti. Pokud není obsah prohledávaných složek indexován, chová se vyhledávání nemode ně a pomalu. Občas také trochu za lobí a nefunguje, předpokládám však, že tento problém bude do vydání finální verze systému vyřešen.

Novinkou ve Windows Vista jsou také SideBar a Gadgets , které otevírají Windows celému světu. Microsoft konečně pochopil, že může využít své zákazníky k drobnému vylepšení svého systému, neboť různí lidé budou vymýšlet různé Gadgets a mnohdy se jistě setkáme s velmi zajímavými programy. Gadgets, které jsou v betaverzi Windows Vista obsaženy mají své mouchy, ale některé z nich (např. RSS čtečka) jsou velmi užitečné. Právě v oblasti RSS čtečky je co zdokonalovat, neboť ta by mohla zobrazovat informace z více zdrojů, nikoli pouze z jednoho. A mít na SideBaru více RSS čteček není zrovna košér řešení.

Nakonec jsme dali prostor svým hravým já a krátce jsme si prošli hry, které Microsoft do systému integroval. Rozvíjet své logické myšlení není nikdy od věci, a tak se při práci (pokud na vás šéf neaplikuje rodičovskou kontrolu) můžete trochu odreagovat. Složka Games dostala také další rozměr, když obsahuje zástupce všech her, které jsou v systému nainstalovány.

Dnes jsme si ukázali, že Microsoft učinil jisté pokroky v systému, ale velmi často zapomíná na drobnosti, které je třeba doladit. Velmi mě mrzí, že uživateli nedává volnou ruku v nastavení náročnosti grafického prostředí (případný AA Flip3D) a v nastavení delay u různých nabídek (All Programs, záložka u Gadget Recycle Bin).

V příštím článku, který se bude věnovat Windows Vista se budeme věnovat novému Performance Monitoru, rodičovské kontorle, ovládacím panelům, perzonalizaci systému, síťovému připojení, ale také aplikacím Windows Mail, Windows Calendar nebo Snipping tool. Řeč bude také o Windows Defender a o chování Office 12, IE7, WMP 11 a MSN 8 pod Windows Vista. Mluvit budeme také o Performance Ratingu, jehož neoficiální databázi jsem se pokusil založit na PCT fóru. Pokud máte nainstalovány Windows Vista, pomozte, prosím, tuto databázi rozšířit.

Odkazy, zdroje

Podkladem pro článek byla betaverze systému Windows Vista, build 5384.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.7.2006 08:29:33   199.64.72.xxx 3531
v clanku jsem nenasel podrobnejsi popis DRM. Pokud to bylo v minulem dile, pak se omlouvam.
20.7.2006 08:34:37   82.142.104.xxx 3639
Teď jste mě zaskočil, ale myslím, že jsem se tomuto ještě nevěnoval... Momentálně píšu další díl, takže se podívám, jestli jsem to už nezmiňoval a případně zahrnu.
20.7.2006 08:37:03   80.188.209.xxx 3433
Nechce se mi to číst celý, ale už z toho SuperFetch jsem zděšen - podle toho co se v článku píše to chápu tak, že mi vždy při startu počítač načte do RAM programy které bych teoreticky mohl chtít spustit - to je většinou prohlížeč, RSS čtečka a Trillian. A vsadím se že to bude prefetchovat všechny najednou. Výsledek? Můj dýchavičný harddisk s 5400 otáčkami bude v jednom kuse chroupat a já nebudu vědět proč. Když budu náhodou chtít spustit nějaký jiný program, počkám si několik minut, protože operační systém mi právě bude oddaně prefetchovat mé oblíbené programy a tak na něco jiného nezbyde čas...
20.7.2006 08:45:58   82.142.104.xxx 3337
To právě těžko říct, jak tohle básník (tzn. Microsoft) myslel, protože takový chování na svym počítači nepozoruju. Každopádně se to kombinuje s prioritizací, takže jev, který popisuješ snad nenastane.

Bohužel SuperFetch nijak nepociťuju ani při přechodu ze sleep mode. Zkusím se podívat, jestli se to dá někde vypnout a změřil bych rozdíl. Ale pravda, že Triliana nemám po spuštění, ale zase tam mám ATi Catalyst. Mrknu na to.
20.7.2006 09:31:56   194.213.41.xxx 3838
1 se to dá vypnout
2 by to programy mělo načítat až jak si je obvykle spouštíte, tedy i dle hodin, pokud zapínáte každý den Trillian v 13-58, tak by měl být již v 13-57 připraven a načten :-)))).
20.7.2006 10:23:29   82.142.104.xxx 3637
1) Ano, lze jí vypnout pomocí services.msc, zkusím něco změřit a uvidíme, co se bude dít, mám tu 13x spuštěný proces svchost.exe, který se supeftech souvisí. Má alokováno přes 130 MB v paměti...

2) tak nějak jsem to také pochopil a interpretoval
Citace:
Systém si ukládá informace o tom, který uživatel kdy používá jaký software a podle těchto informací daný software přednačte do paměti. 
20.7.2006 09:03:43   217.75.94.xxx 3533
Neviem, či som to niekde neprehliadol, ale zaujímalo by ma, ako dlho trvá spustenie systému. ďakujem
20.7.2006 10:25:23   82.142.104.xxx 3333
Změřím to, ale řekl bych, že start je delší než u XP. u buildu 5456 má být tato doba poloviční...
20.7.2006 14:30:17   81.19.46.xxx 3434
Build 5456 je uz stary, nyni je 5472 :-)
21.7.2006 15:55:46   82.142.104.xxx 3334
1 minuta od multiboot k přihlašovací obrazovce, 40 sekund přihlášení
20.7.2006 09:36:24   194.213.41.xxx 3433
jsem četl na eWeek , že testovali poslední build 5472 a na počítači s 2GHz AMD Opteron, 2GB of RAM and an Nvidia GeForce 6600 LE jim vyšla hodnota výkonu Windows Experience Index 3.3 z 5 maximálně, by mně zajímalo kolik nadšenců si nakonec Aero opravdu vychutná :-))
20.7.2006 10:41:11   80.250.18.xxx 3333
me to na X2 3800+, 2GB mushkin, X1900XT fachci uplne v pohode, cekal jsem prave neco trosku vic po vzoru XGL. Kazdopadne nez bude podpora ovladacu pro vsechny periferie co pouzivam tak asi visty dlouho jeste pouzivat nebudu..
20.7.2006 14:32:25   81.19.46.xxx 3438
Aero prave neni o stupidnich efektech, ktere 99% lidi vypne tak jak tomu je v XGL. Aero ve spojeni s WPF je velice slibny nastroj.
25.7.2006 15:35:20   86.49.83.xxx 3332
Trochu blbost ne? Jestli je XGL o stupidnich efektech neni moc podstatny. Lidi dneska chtel debilni efekty a nase mensina si je deaktivuje.
Podstatna drobnost je zatizeni ktery XGL vytvari v porovnani s Vistou. Pokud se zakazou efekty tak XGL bezi temer na vsem. O Viste bych to tvrdit nemohl.
20.7.2006 09:41:09   83.208.140.xxx 3838
Pěkný článek. Měl bych jen 2 otázky:

1.) vidím na screenu po instalaci, že tam sedí X800 GTO. Jak to s ní šlape? Já ji mam taky (navíc s plnými 16 pipelines, takže vlastně X800 XL), tak mě to docela zajímá...

2.) Gadgets: ...schopná ruka programátora. Když koukám na tu lištu, napadá mě pár mých vlastních utilitek, které by tam "padly". Zajímalo by mě, jak se to programuje? Buď si to Vista přispůsobí, nebo to hlavní okno bude muset mít daný rozměr (+ asi nějaký flag) a nebo na to bude nějaký DirectGadgets:-) API?
20.7.2006 09:56:08   82.142.104.xxx 3333
1) chyba ATi Catalyst beta, kdy je Radeon X800 označen jako X800GTO

2) je na to objektový model podobný DHTML, možná se také do něčeho pustím :-)
ý model
20.7.2006 14:35:19   81.19.46.xxx 3333
Tomu "objektovemu modelu" se rika WPF (drive Avalon), fyzicky XAML. Tato technologie je soucasti .NET Framework 3.0 (drive WinFX).
20.7.2006 14:57:23   82.142.104.xxx 3134
1) A Sidebar gadget developer only needs to use DHTML to access the public interfaces through available methods to provide control over the gadget.

Stačilo kliknout na ten odkaz, který jsem přiložil.

2) íme, co je WPF ;-)
21.7.2006 12:35:15   193.179.25.xxx 3333
Dík. Koukal jsem na to a je to fakt jenom pouho pouhá webovka s JScriptem, manifest a ikona. To je docela cool. Takovej Active Desktop a malym :-)
21.7.2006 12:35:43   193.179.25.xxx 3333
OPRAVA: v malym ;-)
22.7.2006 18:19:10   84.244.92.xxx 3334
Můžu to chápat tak, že když jsem si na ještě starých Win98 napsal v HTML nějakou kravinku s odkazy a zobrazování on/off-line statusů uživatelů a dal to jako pozadí na plochu, tak to ve WinVista můžu udělat pomocí toho SideBaru bez toho abych se učil něco jiného, než mé oblíbené HTML?
25.7.2006 16:26:22   82.142.104.xxx 3232
Potřebujete znát DOM, aby SideBar vaši "aplikaci" chápal.
21.7.2006 13:02:44   82.142.104.xxx 3338
Proto je to super :-) HTML umí spousta lidí, s JavaScriptem je to horší, ale všechno jde, když se chce...
20.7.2006 10:32:16   194.228.11.xxx 5033
Tento článek mi tu chyběl, pěkně rozebrat a analyzovat Visty do detailů, jen tak dál !
20.7.2006 11:57:49   194.212.22.xxx 3538
Tyyyyjo, novej soliter, tak to musim mit :-D
20.7.2006 12:25:17   84.42.140.xxx 3637
Doufal jsem, že Windows Vista přinesou něco originálního, čím by se mohli inspirovat tvůrci jiných OS. Bohužel jsem v tomto ohledu zklamán, protože Windows Vista jen přebírají věci z jiných OS, případně implementují neužitečné věci jako Digital Restriction Management. :-(
20.7.2006 12:55:54   213.29.92.xxx 4040
"Pochválit můžu přidání Plochy na seznam, možná, že se konečně budu moci odprostit od panelu QuickLaunch"

Tady nekdo pouziva ikonku Plocha v QuickLaunch? Mi ostatni pouzivame klavesovou zkratku WinKey+D
To same pro spusteni. Dialog Run pouzivam casto, ale minimalne na nej klikam, mackam WinKey+R ... takhle by se dalo chvilku pokracovat (+E, +M - pokud nevite co dela, tak ten minimalizuje pouze okna, ale dialogy necha na pokoji)
20.7.2006 13:07:14   82.142.104.xxx 3734
Tomu říkám diskuse přínosná pro obě strany hned jsem si prošel celou klávesnici, abych viděl, o co přicházím.
20.7.2006 13:18:11   213.29.92.xxx 3233
:-D
22.7.2006 18:25:32   84.244.92.xxx 3337
už několik mněsíců pátrám po tom, jaká je zkratka pro zobrazení té plochy, díky
20.7.2006 13:15:16   85.160.81.xxx 3533
Autor v článku píše, že tapety jsou v rozlišení 1024x768 pix. ;) .. to ale není pravda. Sám jsem si jé z Visty kopíroval a mám je na Win XP, kde jsou tapety v rozlišení 1600x1200 pix. Tak kde je chyba ? Že by si tapety samy zvětšily rozlišení se mi nějak nezdá ...
20.7.2006 13:18:43   195.47.0.xxx 3333
Ona ta klavesova zkratka zas tak krkolomna neni :], ve skutecnosti staci stisknout pouze win+tab, ten lctrl je tam uplne k nicemu ..., jinak nevim jak je mozny, ze se vam ty zivy nahledy nebehali plynule, mne to jelo za jakychkoliv podminek (ikdyz pocitat byl dost silne vytizenej) bez nejmensich problemu (P4 2.6 GHz HT, 1 GB DDR, R9600 XT), narozdil od XGL, ktery jsem po dnu pouzivani zrusil, protoze oproti standartnimu GUI se cely system dost razantne zpomalil (ikdyz je fakt, ze XGL jsem zkousel na P4 2.4 GHz (533 FSB, bez HT), 512 MB DDR a G2 MX 440 ...
20.7.2006 13:24:11   213.29.92.xxx 3233
jj, to je pravda, kdyz sem zkousel jednu drivejsi betu, tak sem si z nich vytahl nekolik tapet i v rozliseni 1900 na neco. Nedalo mi to a vlozil jsem do sveho kompika isntalacni DVD (orig mrkvosoft ;) ) a jdu si betu nainstalovat znovu - ted na to mam lepsi komp. tak jsem zvedav na rating. Pred tim na notebooku s Core Duo to hodilo malo (kvuly pitome grafice), tak jsem zvedav kolik to da bodu na Pentiku D 930, pretocenem na 3.8GHz a instalaci na RAID 0 pole o trech WD discich :-)
25.7.2006 16:02:59   86.49.83.xxx 3332
Ono hodne zalezi na distribuci, driverech a hlavne verzi XGL. XGL dodneska nedostalo zadnej stabilni releace, vsechno to jsou CVSka.
Je absurdni, ze Closesource firma s temer neomezenejma zdrojema a naprostou kontrolou nad kodem neni schopna za 3x delsi dobu vytvorit efektivnejsi kod nez mala parta lidi, ktery jsou rozhazeny po celi zemekouli.
20.7.2006 13:25:01   82.119.239.xxx 3333
Nova, celkom vkusna instalacia s moznostou upravy particii sa mi celkom paci. Nemam vsak z tej Visty az taky dobry pocit, zda sa mi, ze je to len vycackane a zbytocne zatazovanie systemu. Myslim, ze ked na svojich 2x512MB RAM spustim Photoshop CS2 + nejake pomocne programy, tak budem co sa tyka rychlosti systnemu tam, kde som bol s Athlonom 1000MHz, 256MB RAM a Win2000. A pritom funkcnost je ta ista.
20.7.2006 13:50:17   82.142.104.xxx 3334
Tak tady vás musím zklamat, Photoshop CS2 na Windows Vista prozatím nespustíte. Zkoušel jsem tedy pouze try&buy verzi.
20.7.2006 14:07:51   199.64.72.xxx 3337
ted jsem si vzpomnel jeste na jednu malickost, ktera by me u Visty zajimala. XP umoznuji pripojit disk jako slozku (podobne jako v linuxu), vyuzivam to k tomu, ze disk D pripojim jako slozku Documents and settings. Ma to sice nejake omezeni, ale s trochou sikovnosti se to da obejit a zvladnout. Jenom by me zajimalo, jestli tuhle moznost Vista nabizi a jestli ji nabizi uz pri instalaci systemu. Me osobne se moc nelibi, ze mam na disku C:\Documents.... a pak duplikovqnou slozku na Dokumenty a jednou se mi to uklada na D a programy jako ICQ si porad ukladaji na C (nebo kdyz pretahnu soubor na plochu, tak se ulozi do C:\Doc....)
20.7.2006 14:40:19   81.19.46.xxx 3833
Tuto moznost Vista ma, ale pri instalaci opravdu ne. Pri instalaci se zadava jen to nejpodstatnejsi - disk, seriove cislo, jmeno PC, jmeno uzivatele, a pak jeste casova zona, klavesnice.
20.7.2006 16:02:00   81.0.252.xxx 3333
NTFS by měl umět i symlinky. Bohužel standardní systémové nástroje jejich vytváření nepodporují.
20.7.2006 16:23:08   213.226.226.xxx 3737
né že by měli ale dokonce umí a docela je používám usnadňuje to práci

měl by to umět program: Junction Link Magic

stačí stáhnout
20.7.2006 20:16:26   84.42.207.xxx 3839
Mám adresářovou strukuru vytvořenou podobně a problém se dá jednoduše vyřešit namapováním systémového adresáře Documents na požadovanou složku například pomocí volně dostupné Microsoftí utility TweakUI
21.7.2006 14:13:13   199.64.72.xxx 3334
ok, diky za radu. Jenom jsem tak trochu doufal, ze by to umely samy Visty, aniz bych musel neco stahovat a ze by se to dalo udelat uz pri instalaci. Jdu teda na ty utilitky :-)
20.7.2006 14:51:18   80.95.121.xxx 3435
takovy halo okolo windows vista je a pouzitelny novinky zatim zadny.... ani ty omalovanky se mrkvosoftu nepovedly....
20.7.2006 16:52:50   85.70.84.xxx 3634
Tak sem se trochu zalekl toho živého náhledu. nemám dostprostředků abych to mohl vyzkoušet ale zajímalo by mě, co se stane když si během hraní zobrazím plochu (jako že to dělám často) tak co se stane když se mi ukáže "živý náhled" - to jako najednou hra poběží bez mojí aktivity :-D prostě ja nevim - ne všechny hry se automaticky hodí do menu. Tak jestli to mužete někdo vyzkoušet tak kdyžtak pisněte dik.
21.7.2006 09:46:08   213.29.92.xxx 3333
co si pamatuju tak starsi beta delala dve veci: Direct3D a podobne hodila cerne okno jako zivy nahled - aplikace zustala uspana. Nektere jine (HW nenarocne) hry - hlavne ty co bezi i minimalizovane to ukazovalo i v nahledu. Nedelal jsem v te dobe moc screenshoty - ted toho lituju ... Nevite nekdo proc se mi Vista beta 2 odmita instalovat na RAID disky? i kdyz jim dam ovladace co chtej
21.7.2006 15:54:59   82.142.104.xxx 3934
Nestane se nic, živý náhled mi u her nefunguje.
22.7.2006 01:36:08   85.160.74.xxx 3452
Po precteni nekolika odstavcu jsem to zabalil. Jako pardon, ale mira hovadin pro tento clanek presahla unosnou mez (uz i minuly dil jsem nedocetl, jak jsem si zacal uvedomovat, kolik blbosti tam je). Proc redakce zamestnava teenagery (sry za ten vyraz), kteri ani nevi, o cem pisi? Pokud se nemylim, tak Helmich Jiri ma 18 let (vim to, protoze mam kontakt na cloveka, co jej zna osobne). Verim, ze i mlady clovek muze byt inteligentni, ale ta sance je velmi mala a v tomto pripade to neplati. Jestli tento server chce redakce dotahnout tam, kam to dotahl bulvar zive.cz, jste na velmi dobre ceste. Timto nemyslim clanky od pana Stefka, ktere jsou na dobre urovni. Tento server mam docela rad (kdyby ne, tak sem nepisu tento nazor), nezklamte ctenare.
22.7.2006 05:54:04   85.160.74.xxx 3433
OMG napsal jsem blbost, misto inteligentni jsem myslel se s takovymi znalostmi, aby byl schopen napsat tak komplexni clanek.
22.7.2006 06:52:41   82.142.104.xxx 3833
Dobré ráno,

rád bych o těch hovadinách věděl, můžete být konkrétní? Mohl bych to pak dát do komentářů k příslušným dokumentům TechNetu, aby se vývojáři Vist poučili.

Děkuji
24.7.2006 15:22:56   89.102.53.xxx 3234
Takové články bys vůbec neměl psát, když to neumíš. Technická, pravopisná, gramatická, stylistická i terminologická úroveň tohoto stránku je naprosto katastrofální, ubohá a ostudná pro tebe i redakci a server. Tento (i minulý článek) kazí například následující nesmysly (krátký výčet pro ilustraci):

prioritizaci, Microsftu, ...že aplikace, kterou používáte přestane odpovídat, recovery, storage, partition, stačlo, ...které přináší některé změny společně podíváme, doře, ...co Windows Vista používám potřeboval až nyní, nevím co více bych měl říci, kterou Microsoft provedl mi poměrně vadí, panelem umístěným na hlavním panelu, Fuknce, vyrenderovala, odprostit, sitaci, funcki, pruhledným, konkurenčí, ktrou, prohramů, tlačitek, podlsložky, navnazen, zaindexované, vyhladávat, Vysvětlovat význam jednotlivých položek myslím není třeba, ... které se pod tlačítky skrývají vytváříte filtr na zobrazené soubory, kontorle,

"Okno jako takové je celkově přívětivější díky novému průhlednému GUI."

Principiální hloupost.

"Pochválit můžu přidání Plochy na seznam, možná, že se konečně budu moci odprostit od panelu QuickLaunch."

Autor nezná příslušnou klávesovou zkratku -> zavádějící informace pro čtenáře.

Takových zavádějících informací jsou v článku minimálně desítky.
24.7.2006 16:25:46   82.142.104.xxx 3832
Děkuji za otevřenou kritiku.

Možná se budete divit, ale než článek odešlu do redakce, nejméně 3x jej čtu, ale při množství textu, který je v článku, překlepy přehlédnete, protože text, který čtete, dobře znáte (tedy jako autor byste měl) - je na to dokonce universitní studie (Cambridge).

Některým Vašim citacím bych však musel oponovat, jsou to technické výrazy přímo převzaté z ČESKÝCH dokumentů a webcastů TechNetu. To, že používám anglické termíny nepovažuji za něco, co by snižovalo úroveň článku, nejsme v Počítači pro každého, abychom překládali termíny jako např. partition. (To by měla být defacto věc redakce, kdy by byl CMS vybaven slovníkem, který by v článku vyznačil termíny a poskytl jejich vysvětlení.)

Pokud budete vytrhovat kousky vět, nebudou dávat smysl nikdy. Pokud budeme slovíčkařit, měl byste si také Vy přečíst svůj příspěvek ještě jednou, také není zcela v pořádku.

I nadále se budu snažit, aby se v mých článcích vyskytovalo co nejméně chyb, ale nemohu psát jako profesionál, neboť jím nejsem, cesta k profesionalitě je trnitá.

S pozdravem Jiří Helmich
25.7.2006 07:44:06   89.102.53.xxx 3334
"Možná se budete divit, ale než článek odešlu do redakce, nejméně 3x jej čtu, ale při množství textu, který je v článku, překlepy přehlédnete..."

Nástroje pro kontrolu pravopisu, resp. překlepů jsou dostupné v softwarových produktech (včetně aktuálně nejrozšířenějších textových editorů, webových prohlížečů, poštovních klientů a dalších aplikací - i těch zdarma dostupných) již mnoho let. To, že je neumíš používat, je bohužel smutná vizitka Tebe i redakce tohoto serveru, který to nedokáže zkontrolovat. Jejich použití by bylo vzhledem ke čtenářům aspoň elementární slušnost, aby článek neobsahoval zbytečné chyby. Ale jsou i další chyby, které takové nástroje nemohou/nedokážou odhalit - např. gramatické a stylistické chyby a nedostatky. Chápu, že se někdy někde může člověk přehlédnout či opomenout, ale opakované vynechávání čárek u vložených vět (destíky výskytů v tvých článcích) je znakem nezvládnutého učiva základní školy.

"Některým Vašim citacím bych však musel oponovat, jsou to technické výrazy přímo převzaté z ČESKÝCH dokumentů a webcastů TechNetu."

Například "prioritizace" je patvar, který v českém jazyce neexistuje a nemá v něm co dělat.

"To, že používám anglické termíny nepovažuji za něco, co by snižovalo úroveň článku, nejsme v Počítači pro každého, abychom překládali termíny jako např. partition."

Toto je článek na českém serveru pro české čtenáře, používání pojmů jako oddíl nebo oblast by jistě zvýšilo srozumitelnost tohoto textu, aniž by nějak ztratilo na přesnosti či odbornosti. Jinak by se mohly v textu nevyskytují i výrazy jako computer a operating system...

"Pokud budete vytrhovat kousky vět, nebudou dávat smysl nikdy."

Naopak, smysl dávají všem lidem, kteří jsou v nich schopni najít interpunkční chyby nebo chcby ve shodě jmenné skupiny. Nehodlám zde ztrácet čas psaním správných variant a doučovat tě český jazyk, to by měl být tvůj vlastní zájem, za článek jsi přece placen.

"I nadále se budu snažit, aby se v mých článcích vyskytovalo co nejméně chyb, ale nemohu psát jako profesionál, neboť jím nejsem, cesta k profesionalitě je trnitá."

To skutečně vítám, přeju hodně štěstí v takovém úsilí a jsem zvědavý na tvé další články, na které se snad budu moci i těšit.
23.7.2006 07:09:18   81.56.139.xxx 3732
no v dnešní době není problém, aby měl 18nácti letý kluk 10-ti letou praxi, co se týče užívání Windows. Vzhledem k tomu, že Vista ještě ani nevyšla, tak i delší praxe by mu moc nepomohla. Co se IT týče, tak na tom není nic až tak těžkého (jak se nás snaži IT přesvědčit) a tak max. 2 roky stačí na to, aby jste to zvládli. Samozřejmě něco jiného je např. vývoj samotného procesoru, kde potřebujete mít vysokoškolské vzdělání a roky praxe ve vývoji, ale nikdo takový tady člány nepíše. Takže osobně si myslím, že je úplně jedno, jestli článek o Vistě píše mladý kluk, který u toho sedí od rána do večera, nebo 30-ti letý tatík, který na to nemá tolik času a neví o tom třeba ani polovinu.
25.7.2006 16:28:58   86.49.83.xxx 3233
Souhlasim a nesouhlasim .
Zdaleka tolik nezalezi na praxi v oboru jako na praxi v psani clanku.
To Jiri Helmich: Dej si vic zalezet na tom jak pises. Text je stejnou merou o obsahu i o forme.
22.7.2006 09:45:52   82.113.40.xxx 3434
chapu to tak ze system si vytvori nekolik kopii mych dokumentu, tj. ze jen tak sam od sebe potencialne zabere dalsich par GB mista na disku?
22.7.2006 11:11:01   82.142.104.xxx 3937
Ano, za měsíc mám na disku tři kopie složky dokumenty.
23.7.2006 13:23:12   213.226.226.xxx 3233
jo ale jak je to s velikostí? přecejenom to musí zabírat dost místa několik kopií
23.7.2006 23:59:26   81.90.173.xxx 3232
Koukal jsem na to prezentační video XGL na které je zde odkaz. Je to naprosto nádherné, ale neopustím kvůli tomu svoje wokna (fandové Linux doufám odpustí...). Existuje XGL i pro windows (žádnou zmínku jsem o tom na netu nenašel)? Popř. existuje pro windows stejně propracovaná a "nádherná" utilita?
24.7.2006 00:05:19   86.49.81.xxx 4532

Citace:
Povedenou částí systému je přepracovaný Windows Explorer , který umožňuje snažší orientaci ve složkách a oceníte ho zvláště tam, kde pracujete s velkým množstvím souborů.


Nemohl by jste pane Jirko Helmichu specialne pro me a ostatni ctenare jeste otestovat jak je na tom Explorer s kopirovanim - presouvanim - mazanim?

Kdyby explorer umel po letech konecne standardne pracovat se soubory tak to by bylo neco.

Jde mi o tom, ze kdyz kopiruji - mazu - presouvam nejake soubory a windows (eplorere) dnes narazi na necitelny-nesmazatelny-zamceny soubor, treba paty v rade, tak idiotsky ukonci kopirovani - mzani - presouvani hlaskou soubor c.5-XZY.tmp nesel zkopirovat-smazat-precist-presunout sorry a na dalsich 250 ktery jsem chtela taky presunout-vymazazat-atd. se vy..se..re.

Navod na zkousku:
Typicky to dela, kdyz date vyhledat *.tmp nebo *.log a vymazat vse, tak nejakej tmp nebo logje vzdycky zrovna pouzivanej a odmitne ho smazat. A ostatni s nim.


A ja pak hledam jak blbec co se zkopirovalo a co ne. Fakt by me zajimalo jestli OS za 6 tisic bude umet konecne standardni praci se s oubory, nebo budu muset zase instalovat nejakej souborovej manazer.

Hromadny prejmenovavani asi taky umet explorer nebude ze?

Diky za test a odpoved.
24.7.2006 22:35:42   85.216.182.xxx 3232
Omalovanka ktoru si aj tak prisposobim na W2000 + niektore napady ktore sa budu hodit. Tie preklepi su mi ukradnute ale na tretej strane na screenshote mate iny cas na sidebare ako v taskbare to sa nastavuje cas samostatne pre obe? a neviem ci je to iba moj pripad ale na 5 strane mi k obrazku pre nahlad dava tuto adresu mailto:ilustrace2/Teuzz/Vista2/polozky.jpg co to asi potom spravi viete. Troska mi vadi ze sa tie nahlady sa mi neotvaraju v novych oknach.

Dik za clanok
24.7.2006 22:38:13   85.216.182.xxx 3836
Este ten nahlad odkaz na ten nahlad

ked to opravite tak to zmazte.
25.7.2006 06:46:41   82.142.104.xxx 3232
Pokud se oba díváme na první screenshot ve třetí kapitole, tak tam vidím stejný čas - 8:13.
Odkaz opraven, děkuji.
25.7.2006 10:20:15   85.216.182.xxx 3232
JEEeej ano. ALkohol mi zamenil rucicky velku za malu
31.7.2006 23:49:57   193.179.27.xxx 4147
Vzhled "nového" systému mi nějak moc nápadně něco připomíná. Velké ikony, side Bar, průhlednost...atd. To už tu před pár lety bylo. opvrhovany MAC OSX od Applu (dnes již úspěšně pomalu v páté generaci). Jen to ztratilo Applovskou kultivovanost a eleganci. A přibralo to humpoláctví a Microsoftské aroganci.
Technologii modulu jsem už taky zahlédl.. Tuším v Linuxu... Nic nového, jen spousta zbytečností a navíc to celé zjevně ani pořádně nefunguje. Microsoft se čestně drží své tradice.
28.1.2007 18:25:27   81.19.11.xxx 1921
jak se pls, mění velikost ikonek na pracovní ploše. kuju

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Další články v kategorii

364 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 172.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.