Windows Vista - výkon ve 3D | Kapitola 4
Seznam kapitol
Mnoho lidí se bojí nástupu Windows Vista a argumentují tím, že systém s 3D GUI musí být pomalejší, než systém se 2D GUI, obzvláště pak ve 3D prostředí. Já však neměl žádné podklady pro to, abych jejich tezi potvrdil nebo naopak vyvrátil. Proto jsem trochu potrápil své připojení k internetu a stáhl několik demoverzí her, na kterých budeme testovat. Srovnáme výkon ve hrách běžících na Windows Vista RC1 5600 (32bit) a na Windows XP Proffesional.
Ve vysokém rozlišení jsou výsledky velmi podobné, těžko se dá hovořit o rozdílech, neboť 1 snímek za sekundu je zvláště u Need For Speed naprosto běžná odchylka měření. Ovladače od ATi a Microsoftu si vedou stejně. Jen minimální počet FPS je u Windows XP nepatrně vyšší. Za předpokladu, že se nejdná o chybu měření, mohli bychom konstatovat, že na Windows XP je framerate stabilnější.
Testy na nenáročném nastavení ukazují, že ovladače MS nejsou tak výkonné, jak by mohly být. Je to vidět především na maximálním počtu snímků za sekundu, rozdíl je opět velmi nepatrný. Situace s maximální dosažitelnou hodnotou se však během testu musela opakovat, neboť na grafu, který ukazuje průměrný počet FPS vidíme drobné rozdíly.