Čtenáři PCtuningu - základní údaje a charakteristika
Naše čtenáře spojuje, jako silná linie, zájem o osobní počítače. Přesto že jsme provedli analýzu týkající je věku, vzdělání, studia i zaměstnání, nevypovídá profil průměrného čtenáře o hlavních dvou skupinách našich návštěvníků.
Své čtenáře známe téměř dokonale - vždyť jsou to prakticky naši Internetoví sousedé. Mimo klasických e-mailů máme k dispozici i další pružnější metody komunikace: účastníme se diskuzí pod články (ke každému článku se vyjádří více než 70 čtenářů), pro trvalá témata je k dispozici pokročilé diskuzní forum (forum). V květnu 2004 jsme na foru evidovali
Na PCtuningu provádíme pravidelné čtenářské ankety - dosud jsme jich provedli více než 60, pokud bychom sečetli odpovědi, dospěli bychom k číslu 42 000!
Typický návštěvník PCtuningu
Naše čtenáře spojuje velmi silná linie - tou je zájem o počítače. Přesto že jsme provedli analýzu týkající je věku, vzdělání, studia i zaměstnání, nevypovídá profil průměrného čtenáře o širokém spektru našich návštěvníků.
Osobně si nejvíce ceníme profesionálů z oblasti IT - ti čtou PCtuning protože přirozeně sledují to co je zajímá a často i živí. Kořením celého serveru jsou pak odborníci zabývající se (ať již v práci, jako studenti, nebo ze svého vlastního zájmu) jednotlivými částmi PC, servisní technici a lokální "asembleři" - jejich komentáře a poznámky často zvedají úroveň článků o stupěn výše. Ač statisticky nepočetná (ale o to důležitější) je skupina zabývající je obchodem s komponenty i celými počítači (v "oboru" jsme dostatečně známí).
Pokud první skupina stojí na straně počítačových "guru", pak většina čtenářů je "konzumenty" obsahu. PCtuning čtou proto, že jim pomáhá orientovat se ve stále se měnícím PC světě. Jedná se většinou o mladé čtenáře, typicky muže, studenty škol s technickým zaměřením.
Pojďme se však podívat na výsledky našeho průzkumu (ty pochopitelně plně nezohledňují výše vyjmenované odlišné skupiny čtenářů).
Čtenáři a statistika
Naše čtenářská obec je, stejně jako PC počítače (první osobní počítač vznikl v roce 1981) mladá. Více než polovina našich čtenářů je ve věku od 18 do 26 let (54% - aprox. 81 000 čtenářů), druhou nejpočetnější skupinu jsou čtenáři od 27 do 34 let (26% - 39 000 čtenářů), starší čtenáři nad 35 let představují 12% podílu (18 000 čtenářů) a mládež do 16 let představuje 8 % našich příznivců (12 000 čtenářů).
Více jak 92% (138 000) našich čtenářů je v produktivním věku s možnosti příjmu, potažmo nákupu. Mladí se zajímají o nejnovější výrobky a proti zažitým představám je jejich kupní síla poměrně dobrá (zejména pokud se týče nákupů souvisejících s jejích image či koníčky).
Počítač - koníček a práce
Téměř 21% (31 500) našich čtenářů podniká či pracuje v IT oblasti na různých pozicích (od servisních techniků, asemblerů až po vedoucí IT oddělení). Většina čtenářů spojuje profesní či studijní zájem se svou zálibou.
Největší skupinu čtenářů (60% - 105 000) tvoří studenti a lidé, kteří mají počítače jako svůj koníček. Obě tyto skupiny zajímají počítače a vše kolem nich do hloubky a často doporučují výrobky svému okolí. Tato skutečnost rozšiřuje vliv PCtuningu na další část populace.
Zbylých 19% (28 500) představuje laickou veřejnost a nové uživatelé počítačů, kteří touží po prohloubení svých znalostí v této oblasti. Do budoucna je možné, že se díky našemu působení tato skupina promění na pokročilé uživatele.
Čtenáři PCtuningu a nákupy
Naši čtenáři představují nejen zajímavou kupní sílu ale přímo působí i na ostatní, kteří nákupy provádějí (například syn na otce při nákupu LCD monitoru). I takto, často nepřímo a s jistým zpožděním, ovlivňují naši čtenáři nákupy stovek nebo tisíců produktů.
Přímé nákupy více jak 28% (42 000) našich čtenářů se chystá k nákupu nových produktů v nejbližších dnech, čtou PCtuning aby věděli, který produkt si mají koupit. Je to skupina zákazníků, která pro firmy zabývajících se prodejem hardwaru znamená okamžitý zisk. Dalších 33 % (50 000) se chystá nakupovat nové produkty v příštím půl roce. Při použití cílených reklamních kampaních lze i tuto skupinu přesvědčit o nákupu daného produktu.
Velkou skupinu tvoří 29 % (43 500) plánujících nákup v delším časovém horizontu. Je možné, že při neodolatelné nabídce své nákupy uspíší. Jen 10 % (15 000 čtenářů) neplánují nákup nových produktů. Důvodem může být nulová potřeba upgradovat nebo nedostatečné finanční zdroje.
Čtenáři PCtuningu pro firmy zabývajících se prodejem hardwaru představují značné množství potenciálních zákazníků, kteří chtějí nakupovat nové produkty.