Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu | Kapitola 3
Po dlouhém letním, herním "suchu" se právě v těchto dnech dostává na náš trh skutečně šťavnatá odměna za to horké, letní čekání. Přichází unikátní a graficky nádherný Bioshock. Pokud máte odvahu se ponořit pod vodní hladinu, neváhejte ani moment. Jestli vám ale bude vaše "železo" na tuto hru stačit vám povíme právě nyní.
Tato hra je první "čistokrevnou" hrou vyvíjenou pro DirectX 10. Pro ty co čekají obrovské rozdíly v zobrazení pod DX9 a DX10 je ale Bioshock zklamáním. Rozdíly nejsou téměř žádné. Na několika webech se objevilo srovnání kvality DX9 a DX10 detailů hry, které byly ale spíše skeptické a v podstatě dokázali že, zde rozdíly nejsou. Plané debaty o lepším vzhledu vody v DX10 jsou jen nepodloženým mýtem. Zde předkládám několik obrázků ze hry pod DX9 i DX10, no posuďte sami.
- DX9 stíny a odlesky -
- DX10 stíny a odlesky -
- DX9 kouř -
- DX10 kouř -
- DX9 voda -
- DX10 voda -
V některých recenzích konstatovali že, zpracování oddělení hran a kolize objektů je pod DX10 lepší, což je pravda, ale je to asi jediný rozdíl proti DX9. Já jsem žádný "lepší" kouř a "lepší" vodu opravdu nepozoroval a tento fakt podtrhují obrázky ze hry, které tu máte. Na serveru Firingsquad uvedli že, pod DX10 jsou stíny jasnější a mají ostřejší okraje, ale ani to jsem já na své testovací DX10 sestavě nepozoroval, což je zvláštní. Vše na pohled vypadá pod DX9 i DX10 stejně, jen bych řekl že na povrchu vody v DX10 se lépe odráží váš pohyb, což dělá realističtější "vlny". Kompletně mi toto vyzdvihování DX10 verze hry přijde jen jako taková "pastička" na laickou veřejnost, která se na to chytí. V podstatě hraním pod DX9 máte naprosto stejný zážitek jak pod DX10 - nic podstatného navíc tu není.