Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
autor: Adam Vágner , publikováno 24.12.2020
Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.


Doporučená nastavení podle Nvidie (a RTX 3090 v praxi)

Na stránkách Nvidie najdete tři velké tabulky s doporučeným nastavením pro různé modely GeForce s aktivním ray tracingem pro tři nejpoužívanější rozlišení. Nepotěší asi majitele slabších GeForce RTX, kteří by nějaký tahák na nastavení pro vyšší rozlišení ocenili nejvíc – v 1080p totiž začíná u GeForce RTX 2060, ve 1440p až od RTX 2070 (totéž nastavení ale můžete v podstatě použít i pro obdobně výkonnou RTX 2060 Super) a ve 4K už Nvidia počítá až s majiteli GeForce RTX 2080 a výkonnějších modelů (ale RTX 2070 Super proti ní také není o mnoho pomalejší). Majitelé nové generace GeForce RTX 30 jsou na tom podstatně lépe – zatím nejslabší uvedený model RTX 3060 Ti je na tom s výkonem jen o málo hůře než RTX 2080.

Ve full HD si s DLSS 2.0 můžete u většiny karet dovolit nastavení „quality“, s nímž vypadá obraz v pohybu obecně lépe než v nativním rozlišení.

Doporučené nastavení detailů na GeForce RTX pro rozlišení 1920 × 1080 bodů:

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Doporučené nastavení detailů na GeForce RTX pro rozlišení 1920 × 1080 bodů:

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Doporučené nastavení detailů na GeForce RTX pro rozlišení 3840 × 2160 bodů:

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Zaujalo mě na nich také nastavení Screen Space Reflections Quality na Psycho. Proč? Z výsledků testů v minulé kapitole to vypadá, že pokud na výpočty odrazů zapnete ray tracing, nastavení SSR už nemá vliv ani na kvalitu obrazu, ani na výkon, nejspíš se odrazy přes SSR prostě vypnou. Bez ray tracingu přitom „psycho“ výkon ovlivňuje dost významně. S ray tracingem nemá nastavení SSR na výkon vliv a tak má úroveň „psycho“ dost možná jen psychologický efekt.

Na přetaktované GeForce RTX 3090 jsem s doporučeným nastavením v rozlišení 3840 × 2160 zkusel projet testovací scénu, kterou budeme používat dále. Snímková frekvence se drží mezi 50 a 60 fps:

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

K ideálu už to nemá moc daleko, ale chyba je, že se v daném úseku povětšinou držíme pod 60 snímky za sekundu. Co to znamená? Ze hra poběží bezvadně na monitorech s podporou variabilní obnovovací frekvence, tedy na panelech s fungujícím G-Sync – lhostejno či s modulem G-Sync, nebo na monitorech s podporou G-Sync Compatible nebo s podporou FreeSync přes DisplayPort.

Pokud nemáte monitor, co by něco takového uměl, můžete zkusit ještě další věc – stáhnout obnovovací frekvenci na 50 Hz a zapnout v-synch. Pak už hra poběží většinou na plynulých 50 fps, a to je rozhodně lepší a plynulejší než soustavné přeskakování mezi 60 a 30 Hz kvůli tomu, že grafika nestíhá některé překreslení monitoru.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.