Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti? |
autor: Michal Rybka , publikováno 20.12.2020 |
Seznam kapitol |
---|
1. Kde se stala chyba? |
2. O peníze jde až v první řadě |
3. Doženeme za pochodu |
4. Pro PC, nebo pro konzole? |
5. Reset |
6. Nemusí to být katastrofa |
Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?
Dnes se na Cyberpunk 2077 valí spousta kritiky – a pokud jde o to, že se marketéři CD Projektu pokusili zamaskovat nedostatky u konzolových verzí, je to kritika oprávněná. To, že obsahuje kvanta chyb, je také pravda, zřejmě bylo rozumnější hru prostě odsunout a pokračovat v debugu.
Nic ale není ztraceno! Nebylo by to poprvé, kdyby se zdánlivě ztracený případ otočil v to dobré. Pamatujete si No Mans Sky? Tato hra taky vypadala jako katastrofa – do doby, než si k ní tým sedl a opravil vše, co bylo rozbité a doplnil to, co vynechali. A pokud si na tuto kauzu nepamatujete, připomeňte si ji skvělým videem od Internet Historiana!
Hello Games se polepšili, vše napravili a ze zlého v dobré obrátili. Je na čase, aby to samé předvedl i CD Project Red!
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Třeba po posledním patchi to známému začalo padat, pak někde vyhrabal že se to děje jen na RTX, tak do PC dal GTX 1080 a hra jede normálně.
Nepopírám že je to dobrá hra, ale v tomhle stavu je to early access jak vyšitý.
ale ty gamebreaking bugy moc nechápu. Je to jakoby tu hru nikdo před releasem ani neprocházel. Např. u mě v hlavním questu týpek, od kterýho mám vzít něco aby se dalo sjet výtahem, se propadne někam do háje a až na potřetí se dalo pokračovat dál... Různé grafické glitche jsou spíš pro zasmání, ale když vám hra nedovolí pokračovat dál je to pěkně k nas**.
Příběhově je to super a i side questy jsou napsané pěkně ale technicky to chtělo ještě tak půl roku.
Na GTX1060 s i7-4771 mi Cyberpunk 2077 na High jede 30-40FPS(výkon jako PS4 Pro), hra má animační a fyzikální chyby ale i tak to stačí na 9/10.
"Hra se přece vyvíjela osm let" NE, jen polovinu času, na hře se začalo dělat až koncem 2015 po dokončení
Zaklínače 3. https://cs.wikipedia.org/wiki/Cyberpunk_2077
Takže hru smázli a nabízí refund na požádání do 21.12. tuším... všichni jim zatleskejme, dobrácká Sony, lol, pokrytectví 101. Až takhle stáhnou Fallout, NoMansBuy, tak ať povídaj. Stáhli to jen pod tlakem CDPR/GOG zákaznické politiky, protože by vypadali děsně blbě.
Tím nechci obhajovat CP77, je to hnusný příklad vydání hry v nedodělaném stavu. Tam nejde o nějaké bugýsky s propadáním aut, ale o to, že celé části hry, systémy i příběh potřebovali ještě tak rok a více práce. Někdo rozhodl, že hru zabalí v 80% stavu do krabic a honem šup stihnout prodej na vánoce ještě na starou generaci toustovačů.
To chce tak dva datadisky s tučnou porcí obsahu, aby se prázdnota a nedodělanost ve hře zaplnila. Nestačí jen opravit glitche, bohužel.
U CP2077 to udělám stejně, to už tu budou RTX 4k apod...
a distribuciu na flash? to je grc, treba klasicke fyzhicke medium, to je najlepsie stale ako aj pre hudbu, filmy, ci hry, klasika bude vzdy klasika.
digitalna distribucia nemas nic hmotne, ziadny manual, krabicu, limited edition vecicky...
Level design, systém kolizí, AI nezmězměníš, takže zbývá osekávat počet lidí na ulici atd a rozlišení do nesmyslných čísel.
Je mi líto, tahle hra neměla na PS4 a XO vyjít...
Proc lide tohle vyvojarum porad zerou, nechapu - jsme sakra na PC (zde na tuningu), tak jak se muzou v roce 2020 smirit s takovou ubohosti, jako je 40FPS a jeste to obhajovat? Vzdyt to jeho GPU zere pres 300W a tohle je vsechno, co z nej v tomhle nedodelku s mizernou optimalizaci dostane?
Jestli to pujde takhle dal, tak si vy ovce misto hrani nakonec budete prohlizet diaky. Vyvojari budou vydavat screenshoty a ty a tobe podobne jednobunecne ameby je budou "hrat". Moderni hry stejne nejsou nic jineho nez jedna velka cutscena, ktera ti obcas milostive dovoli udelat pif-paf...
Hru jsem ještě nehrál. Až bude trochu času, ale debata nad chybama mne zaujala a z toho co jsem viděl mne vede k tomuto názoru.
První problém je sterilní testování. Vypadá to jako by hra byla testována za sterilních ideální podmínek a engine moc nepočítal s výpadky výkonu.
Vypadá to, že konzole měl CDPR naplánováno vyřešit prostou parametrizací engine s ohledem na dostupné resources. A když to udělal, byl sám překvapen, že to nestačí, ale PR už bylo daleko a nedalo se dělat nic jiného než vypustit. Výsledek je problém s rychlostí IO a propustností distribuce dat z disku do GPU a chováním enginu při dropech FPS.
Implementace fyziky do RedEngine.
a)neošetrené nepodporované stavy fyzikálních objektů. Kdy se při frame dropech například při výbuchu nebo změny scény, dostavají objekty do nepodporovaného stavů. Tzn kolizní modely jsou již v pozicích se kterou engine nepočítá.
Tzn senapříklad kumuluje energie, která je následně ovolněna.
Předpočítané tranformace kolizního modelu zjevně nepočítají se situací, kdy už je model z části zaseklý v sobě.
b)přechod mezi animací a fyzikou. Jelikož je většina reakcí nascriptovaná jsou problematické interakce mezi fyzikálním světem a animací.
Zde často dochází ke koncovejm stavům z bodu a, kdy se objekty díky animaci dostanou do nepodporované vzájemné pozice. A výsledek je zase to chybové chování.
Autor měl předpoklad, že animace skončí vždy ve stavu který bude validní. Ale dynamickej svět plus ty zase ty fremadropy vedou k situacím, kdy animace neskončí tak jak se předpokládalo.
Za ideálních testovacích podmínek tyhle chyby nemusí být ani vidět, ale projeví se při neočekávaným framedropu.
Z toho co jsem viděl budou stačit patřičné úpravy v engine(validace aktuálního stavu fyz objektů při konkrétní detla času, korekce jejich pozice/rotace případně energie přenášené a pak až následná interkace). Vzhledem k rozsahu, bych řekl, že to bude znamenat i notnou dávku precizního testovaní .
Horší to bude s těma animacema, autor se musí rozhodnout jak tohle vyřešit. Jestli vyhraje animace nebo fyzika. Samozřejmě ideální by bylo nedovolit některé uživatelské interakce ve chvilce, kdy to rozložení fyzikální na scéně tuhle akci fyzikálně logicky neumožňuje v kombinaci s tím, že energie vyhraje a při animaci se lehčí objekt odtlačí od toho těžšího.
UpředňosTńovat čistě animaci je jednoduché ale nepřirozené. To taky při nasedání na motorku můžete odkopnout auto. Ale tak jak to je to zůstat nemuže.
Není to nic fatal, potýkal se stím každej kdo dělal nějaký fyzikálně aktivní openworld.
Taky ty chyby nejsou nijak rozdílné od toho jak se to projevovalo v jiných hrách,.
CDPR se ponaučí a opraví to. Za 1-2 měsíce to budou mít z větší míry z krku.
COVID, Vánoce, Akcionáři, MS, SONY a nápad realizovat open world hru na 5 generacích HW, jo opravdu oříšek. Věřím , že CDPR z toho nakonec vyjdou posíleni.
Přeci jenom pokud se RED Engine podaří dotáhnout. Představte si jak bude vypadat následujíci Witcher. Kterej určitě bude.
bavit se o grafice jhe snad zbytecny, o tom se bavej jen decka, my dospely se zaajima o hratelnost a znovuhratelnost.
A ono to finančně fail úplně není, už teď mají prodaných 13M kusů, jen předprodej bylo 8M.
https://youtu.be/_aPl4Taroow?list=PLxA8_oP9TgCZKL2egQ25qJaj0mUeJG_mH
Hra mi bezi na obstaroznom PC vo FHD priemer 58 FPS... Na singleplayer pohoda.