Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 12. 2020 12:00 55

Seznam kapitol

1. Kde se stala chyba? 2. O peníze jde až v první řadě 3. Doženeme za pochodu 4. Pro PC, nebo pro konzole? 5. Reset 6. Nemusí to být katastrofa

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?

Reklama

Je pochopitelné, že se distributor pokusil zasáhnout vánoční trh. Současná situace, kdy kvůli covidu lidi sedí doma, velmi nahrává hernímu průmyslu. Jenomže distributor udělal něco, co opravdu dělat neměl: Nejen že pustili na trh hru, která zjevně nebyla dost vyladěná pro současnou generaci konzolí, ale dokonce i aktivně bránili v recenzování konzolových verzí – tedy museli vědět, že není v dobrém stavu.

Co si jako mysleli? Že si chyb nikdo nevšimne? Že patche pro konzole přijdou už v den vydání? Muselo být zcela jasné, že to je dost nepravděpodobné. A vývojáři museli vědět, že tohle je průšvih, dost možná srovnatelný s Falloutem 76. Určitě potřebovali víc času na optimalizace a opravy, čas, který nedostali. Nejhorší jsou crashe hry, případně vynucené rebooty. Tohle certifikací projít nemělo!

A nejen to: Hráče opravdu štve to, že byly ohlášeny dva balíky patchů – na leden a na únor. „WTF, WTF!“ vykřikuje Angry Joe. „Já chci hrát hru teď! Chci ji recenzovat teď – a ne až v březnu!“ V tuto chvíli je celkem zjevné, že by bylo bývalo lepší, kdyby CD Project prostě odložil vydání konzolových verzí pro PS4 a Xbox One až na jaro a nabídl hru jen pro nejnovější generaci. Je to těžká volba, vývoj se jim natahoval a prodražoval, ale jak se říká, odložená hra je jenom odložená, zatímco pokud vyjde zmrvená, poškodí to její pověst navěky.

Popravdě – docela dost chyb je i v PC verzi – a některé jsou opravu zvláštní. Fyzika? Chybějící kolize? Náhle spawny nepřátel? Podivné impulsy sil, které vymetou postavu a případně ji i s vozidlem pošlou na balistickou dráhu? To jsou věci, které jsme viděli u mnoha velkých her. To se prostě stane.

Problém je ale v tom, že si vydavatel měl uvědomit, že by bylo lepší odložit vydání verze pro Xbox a PS4 až do doby, než bude optimalizované a dočasně udělat launch jen pro konzole nové generace, kde spoustu problémů zakryje výkonný procesor, víc paměti a rychlé SSD. Dostatečně výkonné PC dovoluje hraní – sice s chybami, ale ve finální kvalitě. A nejen to, Linus ho rozjel ve vysoké kvalitě – a je opravdu se na co dívat!

Fiasko s konzolovými verzemi je o to smutnější, že se podle všeho jedná o opravdu impozantní hru, ke které budeme jenom těžko hledat srovnání. Cyberpunk a scifi obecně nabídlo v minulosti zajímavé tituly, ale ne v takovém rozsahu a už vůbec ne v tak impozantním vizuálu. Zdá se, že částečně souvisí s tím, že se vývojáři pokusili integrovat ty nejnovější a nejposlednější technologie – a vznikl problém s tím, jak do hry naládovat nejlepší efekty a přitom ji udržet v přijatelném stavu na zastarávajících platformách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama