Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
autor: Michal Rybka , publikováno 20.12.2020
Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?


Konzole mají svoje triky, jako je renderování v nižším rozlišení a pak upscale – anebo speciální design levelů, který dává šanci diskovému subsystému načítat data, která budou potřeba za chvíli. To vše ale počítá s tím, že hru specificky designujete na konzole s vědomím jejich omezení. Konzole mají náročný certifikační proces, takže přichází otázka: Jak je možné, že Cyberpunk 2077 byl certifikován pro konzole stávající generace, když obsahuje takové množství chyb? Hra se přece vyvíjela osm let, to znamená, že po většinu vývoje byl Xbox One a PS4 primární konzolovou platformou!

Jednoduchá odpověď zní: Peníze. Vydavatel se snažil projít certifikací, protože si umínil, že hru současně vydá za každou cenu na všech platformách. A zde přichází ona zásadní a důležitá věc: Proč se CD Project snažil za každou cenu o simultánní release? Ukazuje se, že na výkonných PC anebo Google Stadia jede hra docela dobře. Na PS5 anebo Xbox Series X to taky jede dobře. Zpočátku se zdálo, že hra je v pořádku, jenom progresivní recenzenti měli zase řeči, což dělají vždycky. Většina recenzentů ale hodnotila hru vysoko. Metacritic ukazuje hodnocení 87 u profesionálních recenzí pro PC verzi. Hodnocení hráčů je na 71, což je dobré.

Řada lidí, která měla to štěstí a dohrála Cyberpunk 2077 na výkonných mašinách s moderními grafikami řady Nvidia 30X0 anebo nových AMD, byla spokojená. A pak přišel ten problém: Problém se základními PS4 a základními Xbox One. A tam se ukázaly značné problémy s rychlostí hry, chybějícími texturami a modely – zkrátka a dobře vypadalo to hodně špatně. A také se objevila spousta klasických bugů, těch legračních i těch, které přinášejí instantní smrt. Hodnocení profesionálů na Metacriticu je pro konzolové verze jen 55 bodů a u uživatelů tyto verze doslova propadly, pro Xbox ukazují 44 bodů a u PS4 dokonce jenom 32.

Krabicovky si stále koupit můžete, ale Sony se rozhodlo stáhnout hru z PlayStation Store kompletně, což je skutečně neočekávaný a razantní krok. Microsoft nabízí refund hráčům, kteří si koupili hru v digitální podobě. Tam zatím ke stažení hry nedošlo, čeká se na patche. Vývojáři se omluvili za špatný stav hry, ale akcie CD Projektu Red se propadly.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
106 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.