Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 12. 2020 12:00 55

Seznam kapitol

1. Kde se stala chyba? 2. O peníze jde až v první řadě 3. Doženeme za pochodu 4. Pro PC, nebo pro konzole? 5. Reset 6. Nemusí to být katastrofa

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?

Reklama

Otevřeně říkám, že mi je líto vývojářů, protože věřím, že se pokusili udělat nekompromisní next gen hru tak dobře, jak to jenom šlo. A vcelku nepochybuji o tom, že říkali vedení, že mají problémy s optimalizací pro konzole, protože udělat hru na všech platformách je tak těžké, že to je skoro nemožné.

Udělat open-world hru je velmi těžké. Lidi v ní mohou dělat všechno možné a často přijdou na něco, co vývojářům uniklo. A Cyberpunk je gigantická hra založená na neuvěřitelně rozsáhlých podkladech. Není to jen tak nějaké scifi, ale vychází z velmi rozsáhlých podkladů, popisujících edgerunnery, historii Night City, megakorporací, které spolu vedou války – a celého dystopického světa budoucnosti vůbec. Pokud vás zajímá, vřele vám doporučuji naprosto gigantické dvojdílné video, které to popisuje ve velkém detailu.

Svět Cyberpunku je obrovský – a je nepochybně náročné do hry zanést byť jen fragment toho, co se ve fikci odehrává. Udělat hru na více platforem je velmi těžké, protože různé platformy mají různé slabé a silné stránky a často je třeba něco ošidit, pokud se vůbec protne základní architektura hry s tím, jak výrobci navrhli konzoli. Konzole jsou často velice divné, jak nám ukazuje příklad Segy Saturn (1994). Vyvíjet cokoliv pro tento multiprocesorový systém bylo tak komplikované, že skutečné možnosti dokázaly využít jen tituly, které byly vyvinuté specificky pro něj.

Udělat hru pro více platforem, které mají navíc několik různých výkonových tříd, je ještě těžší problém. U PC si můžete něco vypnout anebo zapnout, to není neobvyklé. U PC si lidi často říkají – jo, to já mám blbou grafiku, málo paměti, pomalý procesor a ten disk jsem taky měl dávno upgradovat na SSD. To, že jim hra neběží dokonale, PC hráči často vnímají tak trochu jako svůj vlastní problém. U konzolí ale hráči čekají, že vývojář hru zoptimalizuje, protože platforma je přece dlouhodobě uniformní a vývojáři by měli vědět, jak jim to běží anebo neběží!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama