Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Proč se hádáme nad věcmi, které nemůžeme mít?
Proč se hádáme nad věcmi, které nemůžeme mít?
autor: Michal Rybka , publikováno 7.11.2020
Proč se hádáme nad věcmi, které nemůžeme mít?

Jedna z největších záhad, která mě nepřestává fascinovat, je kontinuální flamewar nad drahými a často zcela nedostupnými produkty. Začalo to už v osmdesátkách, ale pokračuje to dodnes. Je to drahé? Není to vůbec dostupné? Nevadí, pojďme se pohádat, co je lepší!


Tak proč to, sakra, děláme?

Evoluční teorie říká, že veškeré spory mezi samci jsou projevem boje o samice – a měly by vést k uspořádání sociální struktury, kde navrchu jsou dominantní samci a dole ti, kteří se podrobí. V technologických debatách jsou jistě nahoře vítězové a dole poražení – ale co z toho?

Vede k vyššímu reprodukčnímu úspěchu to, že zvítězíte v debatě o to, který procesor nové generace má vyšší poměr cena výkon? Opravdu? Vážně?

Co to je? Kde jsme se to ocitli? Chápu, že když se vedou debaty o tom, kdo si koupil luxusnější auto, hodinky anebo dražší televizi, má to nějaký evoluční smysl. Ten, kdo si koupil Bentley, je jistě lepší, než ten, kdo má ojetinu na CNG. Tam je hierarchie jasná. Ale k čemu je situace, že ten, kdo má ojetinu na CNG, argumentuje, že je mnohem rozumnější než ten, kdo si koupil Bentley?

Je to něco jako lež, která má oklamat ženy, které nerozlišují mezi tím, kdo co má – a kdo se jenom tváří, že něco má – a případně vysvětluje, proč to nemá?

Anebo je to nějaká evoluční novinka, kde si hrajeme na toho lepšího a horšího čistě mezi sebou, vedeme pozérskou válku, snažíme se o dominanci – aniž by to mělo jakýkoliv vztah k reálnému světu...?



Tagy: flamwewar  amd  nvidia  geforce  radeon  commodore  atari  zx spectrum  tesla  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.11.2020 17:42:56   188.112.78.xxx 335
Ale to nie je žiadna novinka
Písal o tom už Ezop vo svojich bájkach. Líška a hrozno.
7.11.2020 17:46:35   188.112.78.xxx 306
Tak som za génia, preskočil som 3 stranu ....
7.11.2020 18:35:42   86.49.102.xxx 451
Rekl bych ze vetsinu elektroniky jsem si nekoupil kuli zenam ,ale naopak zenam navzdory :-) Klasicky ftip- "Nemohu umrit protoze zena by prodala kolo za tolik,za kolik sem ji rekl ze sem si ho koupil..."
10.11.2020 06:15:07   77.48.44.xxx 20
To není vtip...
7.11.2020 19:49:55   89.102.13.xxx 381
Podle mě je hájení nějaké značky hardwaru v diskusích jen racionalizace vlastního (předešlého / budoucího) nákupu. Navíc často bez vztahu k jednomu konkrétnímu výrobku ale převedeno na značku jako takovou.
No a pak jsou tu borci, co si honí ego nápisem "ověřený geek" nebo "profesionál" případně nějakou 100% aurou a dokazují si tak důležitost. O to smutnější je, když pak jakožto majitel k nějakému produktu v diskusi napíšete recenzi/upozornění pro další kupující a nějaký takový "expert" v potřebě boostnuti vlastního ega má potřebu na to reagovat a vaše tvrzení vyvracet. Protože on si to vygooglil zatím co vy jste blbec co si to jen na vlastní ruce zkusil a ten údajně podporovaný atx zdoj odkládáte, protoze se tam sakra nevejde, a jděte koupit sfxko..
7.11.2020 19:59:34   86.49.102.xxx 142
Kategorii sami pro sebe jsou "hraci" co vsem rikaji ze sou hraci. Ze hrali to a ono a hrajou uz od mala a td...
8.11.2020 12:06:28   217.30.66.xxx 64
Jsou to sráči...
8.11.2020 14:27:11   86.49.102.xxx 53
Sraci a sracky pocitacovych her :-D
7.11.2020 20:20:15   79.219.196.xxx 322
Holt niekto sa hada a niekto kupuje. Vzdy to tak bolo a vzdy to tak bude. ;-)
http://slovakia.selfhost.bz/pictures/pc3090.jpg
(Sorry, ale tomu sa fakt nedalo odolat. ;-))
7.11.2020 20:37:07   86.49.102.xxx 124
Congratz! Prijemnou zabavu!
7.11.2020 22:13:17   213.226.209.xxx 185
aby to bylo v duchu článku >> další NVovce kdo si dnes nekoupí kombo RX 6900XT + Ryzen 9 5900XT, tak je sockoidní nula na 3090 chč*** pes však má málo VRAM jen 24GB
8.11.2020 13:32:28   89.102.13.xxx 141
Tak když už si poměřujeme ty pindíky

https://ibb.co/9bZhfXs
8.11.2020 18:02:10   79.219.196.xxx 90
Heh, ten mam v skutocnosi tiez v hladaciku, ani Dede ma neodradi, byt mi AMD fakt hodne zhnusil ;-), ale je dost zatial nedostupny a kedze nemam AM4 dosku s nejakym starsim mam strach ako updatnut BIOS, ak sa so starym, co tam este bude, nerozbehne. Takze mozno az niekedy o mesiac, alebo v novom roku.
8.11.2020 18:42:27   77.236.208.xxx 50
Počkej na Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero (X570), jako já - vyjde snad do konce listopadu, pasivně chlazený chipset a BIOS už bude mít určitě aktuální. ;)
8.11.2020 21:45:31   176.102.118.xxx 44
dede vie asi znechutit len ludi, co tam chodia. a chodia tam len ti, co su tak trosku masochisti
9.11.2020 16:22:42   79.219.196.xxx 41
To je omyl, respektive zamerne nepochopenie textu (pre Dede skvadru typicke ;-)). Dede i cela jeho skvadra (kam radim i teba mimochodom, vid hore) ma nahodou moc bavi, ale chudaka AMD mi zhnusuje, pac k vam nechcem patrit. Jasne, AMD za vas nemoze, ale je to proste psychologicky blok, no. ;-)
8.11.2020 18:36:21   77.236.208.xxx 50
Tak tak

https://i.imgur.com/R6tIRRq.jpg
7.11.2020 22:26:02   213.226.209.xxx 137
chápu to zjednodušení, ale dost často to neodpovídá realitě celý článek spíš generalizuje a staví na extrémech, ale neřeší "racionální" střed, který například jen nesouhlasí s jedincem který tvrdí jak kolovrátek, že 1+1=3 a oni se to snaží pouze uvést na pravou míru, že 1+1 je rovno 2, až se celá situace vyhrotí >> ano začnou se chovat iracionálně v tom slova smyslu, že jejich snaha nemá v podstatě smysl, až na jednu věc a tou je tzv. kapka v moři nepravd/demagogie a člověk který se neorientuje v daném tématu, má díky takovým větší šanci, aby neskočil na "špek" a nezačal šířit stejnou hloupost...

btw např. zrovna tenhle příklad je hodně děravý:
"Ten, kdo si koupil Bentley, je jistě lepší, než ten, kdo má ojetinu na CNG. Tam je hierarchie jasná. Ale k čemu je situace, že ten, kdo má ojetinu na CNG, argumentuje, že je mnohem rozumnější než ten, kdo si koupil Bentley?"
8.11.2020 00:17:03   89.177.163.xxx 167
jj, souhlas.

Prikladem za vsechny jsou hifi diskuzni fora, kde dokazou nekteri napsat stovky prispevku o tom, jak to na to zlatem kabelu hralo proste lepe. Vysvetleni, ze neprehrava analog, ale digitalni signal, kde je jednicka jednickou a nula nulou, at je kabel jakykoli a ze to bud hraje nebo ne, takze lepsi nebo horsi zvuk jaksi neprichazi v uvahu, se miji ucinkem a diskutujici stale opakuje svou mantru dokola.
8.11.2020 17:43:27   185.15.252.xxx 22
Já tedy nejsem žádný hifista ale pokud vím, pozlacený konektor má především smysl v tom, že zlato je hodně odolné na oxidaci a tím pádem se kvalita povrchu konektoru nijak zásadně nezhoršuje v průběhu času. Kdežto ten z jiného materiálu může být časem poškozen oxidací, mít větší odpor a tím pádem nebude spolehlivě přenášet plný datový tok. Takže souhlas, že majitel pozlacené verze neslyší víc než majitel měděné verze... ale po deseti letech používání hifi-aparatury, bych věřil tomu, že ten pozlacený by měl lepší zvuk... myšleno stejně dobrý jako když byl nový.
8.11.2020 18:11:46   79.219.196.xxx 82
Plati pre analog, alebo nanajvys pre digital, co s chybou prenesene bity nejako nainterpoluje. Ale mas pocit, ze, ti HDD nacitava po rokoch hru v nejak v nizsej kvalite, pretoze mu zoxidovali kontakty? :-) Proste digital bud data prenesie, alebo nie. Ak ich uz raz prenesie su 100% spravne a je uplne jedno ci tu jednotku vyhodnotil na kabli z dokonaleho napatia 5.00V alebo z oxidovaneho 4.92V, vysledok je rovnaky, to je ostatne hlavny zmysel digitalu. ;-)
8.11.2020 21:29:01   213.226.209.xxx 133
NE A NE A NE !!! bez speciálních kabelů za desítky tisíc to hraje jako by to byla empétrojka a při přehrávání HDR filmu má hnusný vybledlý obraz.. to ví přeci i malé dítě !!
8.11.2020 21:34:26   213.226.209.xxx 40
jak píše CNN a ještě bych tam přidal
- zlato má horší vodivost (a i tak se tam dává a nemá to vliv)
- bežně se dělají kabely s jinou povrchovou úpravou(levnější)
- je tam tak tenká vrstvička zlata, že se stejně časem ošoupe na levný základ(viděl jsem konektory zbavené nejen zlata, ale i proušoupané zkrz )
- když se s kabely nehýbe a má to kvalitní kontakt, tak se časem moc nezhorší(případně stačí trochu "očistit")
8.11.2020 10:45:58   185.99.65.xxx 102
já jsem dnes klesl asi na úplné dno... zvažuji nákup ojetiny na CNG. :-D
8.11.2020 17:48:01   178.255.168.xxx 70
Já to mám naopak, mám CNG, ale když vidím, že budu lepší, když budu mít Bentleye, jdu si zítra pro něj.
7.11.2020 22:40:07   109.80.25.xxx 101
Jakoby nestačilo, že se na fóru hádají v tom tématu o nedostupnosti karet. Teď se budou hádat ještě tady u článku
7.11.2020 23:44:25   93.153.15.xxx 71
Michale, Remarque Tři kamarádi jsi četl?
Je tam přesně taková událost o které píšeš.
8.11.2020 00:21:29   89.177.163.xxx 411
Jsou i realna vysvetleni, proc se fanousek jedne nebo druhe grafiky snazi natlacit stejnou znacku i ostatnim.
Treba proto, ze kdyz si grafiky jedne znacky nakoupi spousta hracu, tak na to vyvojar hry bude muset reagovat a testovat svou hru s touto znackou, tudiz to pak tomu, kdo tu grafiku ma, muze bezet lepe.
8.11.2020 00:50:59   212.79.110.xxx 302
Všichni (téměř) mají potřebu vyjadřovat se ke všemu, všichni (téměř) mají jen tu svoji pravdu... politika, sport, vaření, covid, hardware, prostě cokoliv. Úplně vymizela diskuze, existuje vždy (téměř) jen jedna pravda a mnohdy až agresivní přesvědčování ostatních o ní. Nesouhlasíš? Ok, nenávidím Tě, jsi můj nepřítel... Manipulace, převracení faktů, přizpůsobování informací svým potřebám atd. Člověk člověku vlkem. Keyboard heroes/warriors kam se podíváš.
8.11.2020 01:18:11   79.219.196.xxx 151
Ale vies preco to tak je? ;-) Pretoze v skutocnosti az internet otvoril mnohym oci, ze tie ich svate pravdy nie su ani zdaleka vnimane tak samozrejmo, ako si doteraz mysleli. Pretoze predtym komunikovali len s minimom ludi svojej socialnej bubliny, a este i tam im nikto zas az tak narovinu do oci nepovedal, ze s nimi totalne nesuhlasi. ;-) A za toto patri internetu velka vdaka. Ostatne... kto potrebuje naozaj nieco relevantne zistit, nema na flamewar cas - ani na tom internete. ;-)
8.11.2020 08:00:28   78.108.97.xxx 64
Pan Rybka taky označuje QHD jako 2k ??

Proto v PS5 nebude prodpora 1440p - lidi si ho nezaslouží
8.11.2020 16:44:47   78.108.97.xxx 30
..však 2k je 2048x1080 , rozlišení + další specifikace (barvy) pro zpracování videa.
Od té doby, co se začalo UHD nazývat 4k začali lidi označovat 1440p jako 2k.
8.11.2020 21:31:53   89.177.163.xxx 32
To oznaceni "lidi zacali pouzivat" se mne vubec nelibi. Pis to dle pravdy: BLBCI ZACALI POUZIVAT.
Kdyz uz ma nekdo potrebu pouzivat "K", tak 1440p je 2,5K.
8.11.2020 08:22:35   91.32.161.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.11.2020 09:22:15   81.200.57.xxx 62
Asi nejlepší letošní článek
8.11.2020 09:32:32   89.176.142.xxx 83
Vysvetleni je vcelku jednoduche. Je clovek lepsi v tom, co dela jednou tydne, nebo v tom, co dela kazdy den? Samozrejme to druhe. Pokud tedy podvedome je clovek frustrovany nebo nespokojeny, snazi se (pro zjednoduseni rekneme evolucne) byt vic samcem a to ho vede k tomu byt aspon nekde ten nejlepsi, mit aspon nekde svoji pravdu, zvitezit aspon v nejakem textovem souboji (nebo v PC hre ).
Lidi, kteri jsou spokojeni nebo lepe znaji sami sebe a svuj zivotni cil, tohle zpravidla nemaji zapotrebi, protoze vi, ze z hadky nic dobreho nevzejde, a jen mirnou formou sdeli svuj nazor, pripadne opravi fakticke nedostatky nazoru nekoho jineho, ale pokud se setkaji s odporem, jsou dal... protoze vi, ze to pro ne nema cenu.

Aspon takhle si toho vsimam v praxi
8.11.2020 10:01:27   91.197.118.xxx 83
Anastasja Vašukevič měla koukám už od narození dáno primární zaměření povolání pomocí přirození.
8.11.2020 10:14:51   159.253.109.xxx 41
Haha, znie to tak. Kazdopadne v tom pripade skoda ze je Vašukevič a nie Našukevič
8.11.2020 12:01:42   217.30.66.xxx 61
Taky mě to hned napadlo, že to zní jako "Váš šukevič"
8.11.2020 11:24:12   193.165.237.xxx 92
Hádáme se protože tu existují "objektivní" weby jako nejmenovany web, jehož autor neustále provokuje a dost přispívá k vytváření takové komunity.
8.11.2020 11:24:54   193.165.237.xxx 93
Nejmenovany web třeba např "bb"world
8.11.2020 11:34:10   84.19.86.xxx 82
Tak pomerovani brk u samcu je opravdu nedelitelna soucast evolucniho boje. A samicky si vzdy vyberou samce, co se umi naparovat, protoze je u nich procentulne vetsi sance na uspech v zivote, nez u nejakeho scvrkleho kohouta.. Takze cemu se divit?
8.11.2020 12:01:02   217.30.66.xxx 93
Tak je fakt, že taky občas řeším, to, že bych za grafárnu nedal víc, jak 8 tisíc a ty nové jsou děsně drahé nebo teď jsem se celou dobu těšil na nové Ryzeny, že upgraduju sestavu na 5800X, ale nelíbí se mi cena, protože se mi za to nechce dát víc, jak 15k i s MB a paměťmi.

Ale to není, že bych na to neměl. Kdybych opravdu chtěl, tak ten upgrade můžu udělat klidně 10x. Ale přijde mi to zbytečné, přesně jak Rybka říkal, protože to pro mě nebude mít takovou užitnou hodnotu, abych do toho ty peníze dal...

Ale zase chápu, že pokud někdo opravdu vůbec peníze neřeší, tak je mu prakticky jedno, co si koupí, protože jsou to pro něj jen drobné, tak nehledá kompromisy a bere rovnou to nejlepší, byť brutálně drahé...jenže to běžnej člověk nepochopí a bude to samozřejmě soudit, že to je blbost a vyhazování peněz...otázka ale pak je, jak by se ten člověk začal chovat, kdyby najednou ty peníze měl, třeba kdyby vyhrál nějakej obrovskej jackpot, že by taky ty peníze nemusel řešit...s největší pravděpodobností by se začal chovat úplně stejně...
8.11.2020 14:32:39   86.49.102.xxx 13
Jde o to ceho chces dosahnout... podle me je vykon jen prostredek jak dosahnout nejakeho cile... napriklad zahrwt si hru xyz... ale chapu ze nekdo chce mit proste to nejlepsi...
8.11.2020 18:48:06   46.149.119.xxx 46
Tentokrát se v tom autor sám ztrácí..jako ostatně často.
Člověk, co si chce koupit Bentley ať si ho koupí jen proto, že ne něho má, ale "Jistě, je skvělé pořídit si 8K monitor a nejvýkonnější grafiku – ale opravdu to potřebujete, abyste si dobře zahráli? " - u 8K monitoru už to nabírá ten hádavý směr - této oblasti autor rozumí - a le tomu kupujícímu je to fuk, tak si koupí, protože na to má, neřeší/neví, že v 8K žádný obsah prakticky nnexistuje a i kdyby, tak ve své hale na tom panelu stejně rozdíl neuvídí - prostě to chtěl, měl na to, koupil - tihle nakupující pomáhají ostatním smrtelníkům dostat cenu technologických novinek na snesitelnější úroveň sláva jim Hádají se ti,co se nudí, nebo doufají, že svý názorem dělají "osvětu" Ale lid je tupý, lidu je to fuk - není nad osobní zkušenost.
8.11.2020 19:22:42   46.149.119.xxx 04
Jako vždy lidé , kteří pracují na něčem co si jen tak sami nemohou dovolit mají tendenci se o takových věcech hádat .Na druhou stranu zkuste říct zaměstnavateli ,že ten produkt na kterém máte pracovat máte s bohorovným klidem u zádele ....
9.11.2020 06:35:47   88.101.250.xxx 11
jsme chytre opicky, proto si dokazujeme dominanci porad stejne, samec chce byt vic samec.
To ze to v dane situaci nevede k vetsi dostupnosti odhalenych poprsi na nasem obliceji, je jedno, nas mozek se tomu prizpusobit zatim nedokazal, takze jede stary programy v nove dobe :-)
A nijak racionalne se nechovame v nicem jinym, tak proc najednou tady?
9.11.2020 09:31:23   78.102.206.xxx 70
ty nesmyslné debaty jsou samozřejmě užitečné a Rybka to dokonce i nakousnul (jen to nedomyslel až do konce), všechno je to samozřejmě jen o tom sexu :-)
v běžné opičí tlupě se mladí samci perou, hazejí po sobě kameny/výkaly atd, tím nejenomže vytvářejí hiearchii, ale zároveň i trénují na svoji budoucí roli v tlupě (zjednodušeně lovec/bojovník)
pro lidi (v současnosti) už fyzické projevy nejsou tak důležité, stejně tak je jiná budoucí role v "tlupě", takže se to celé transformovalo na rétorickou úroveň.
Dokonce platí čím nesmyslnější debata tím líp, protože natrénuje dovednosti potřebné k vedení nesmyslných debat se svým šéfem,kolegou, zákazníkem, přítelkyní.
Samozřejmě tupější mladí samci si neuvědomují, že debata která karta je lepší nemá na holky takový flex faktor jako trefit soupeře šutrákem do hlavy na 20 metrů. Ale stačí jen změnit téma na něco zajímavého i pro dámy a hned jste zase na koni.
9.11.2020 10:22:17   185.112.167.xxx 40
Ano to je pravda. Většina hádek s přítelkyní vlastně byla o ničem. A po dlouhém přemýšlení o tom, zda jsme se někdy pohádali o nějaké vážné věci, nás nic nenapadlo.
9.11.2020 09:41:18   91.42.29.xxx 30
Jako majitel GTX 750 si tady pripadam jako socka s autem na drevoplyn
Ale vzpomnel jsem si, jak muj oblibeny Mighty Jingles vysvetloval pristup "Good enough to get the job done" na ruskem tanku T-34-85. Pancir rezali a svarovali nejaci sedlaci kdoviodkud, takze na sebe jednotlive kusy pancire nesedi, a jsou tam diry, do kterych se da strcit prst... ale na funkci to nema vliv. Je to proste dost dobre na to, aby tank drzel pohromade. https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-d5fc881f69473205412f5b06ceee6bd5
Pro me je GTX 750 "good enough" na to, co hraju, a cokoliv noveho pro me (zatim) nedava smysl.
9.11.2020 12:30:18   188.167.253.xxx 20
ja mam GTX 980 ktora svojho casu nestala malo (525 EUR) ale oproti tym dnesnym cenam ide o user friendly price uz A ide mi na tom plynule aj najnovsi DOOM pri lepsom nastaveni detailov grafiky a rozlisenia (3440x1440)
9.11.2020 11:18:45   178.143.41.xxx 00
lebo je to Fantasticke !


Tak TO (tiez) chcem mat !
9.11.2020 11:33:59   109.80.179.xxx 70
V tom případě diskuze ženských o hadrách jsou totálně neproduktivní. Každý ví, že nejlepší oblečení je žádný oblečení.
9.11.2020 11:59:39   193.8.87.xxx 21
Je to tak - je velmi přínosné srovnat si v hlavě, zda je pro to, co dělám

a, důvod a je to racionální rozhodnutí,
b, nebo si jen namlouvám, že je důvod, a třeba sám sebe omlouvám,
c, nebo to není racionální, ale prostě to chci.

To ale umí málokdo. Příkladem budiž volby, kde se (dle mého názoru) většina populace nerozhoduje racionálně, ale na základě emocí/sympatií, přestože ví, že by bylo správné se rozhodovat racionálně. "Volil jsem jeho, protože mě z nich štve nejmíň." Kolikrát já tu větu slyšel...
9.11.2020 14:39:58   93.91.150.xxx 60
Volit menší zlo je racionální strategie - a v případě politiků je obvykle jediná možná.
9.11.2020 12:20:42   188.167.253.xxx 40
nejako to nesledujem ale preco je vlastne problem kupit novu generaciu RTX? este stale ich vykupuju vo velkom mineri alebo ma nvidia problem s ich vyrobou? len tak zo zvedavosti som pozrel po com ide founders edition na ebay a celkom ma to pobavilo. RTX 3080, ktory ma oficialnu cenu 700 USD poniektori ponukaju cez 3000 EUR DD
9.11.2020 13:00:06   178.255.168.xxx 40
Jen nechápu, proč ze všech těch nudných témat, které nikoho nezajímají, jste zvolil zrovna kvantovou fyziku. Třeba já tohle téma úplně hltám a přijde mi jako jedno z nejzajímavějších
9.11.2020 14:06:11   46.114.150.xxx 71
Aj tak je dnšená doba akási divná...
Ludia radšej strávia 3000 hodín na facaboku, twitery, instasrajde....
Ja sem vždy zbehnem čítať komenty...
Ajteraz nervy z roboty, a stačí sem zavítať a voalá, zachvílu sa smejem a krútim hlavou čo zas pre boha ludia riešia...
Obra, Rybku, Intel/AMD, zelená/červená...
Všetcia zabúdajú na jednu vec. Aj tak je 99% vecí v živote nepodstatných.
Podstatný je pocit čo z toho mám ja, ako sa ja citím.
Zvyšok je mi šuma fuk.
Mám zdravie (aj keď kolená protestujú), mám štastné manželstvo, zdravú krásnu inteligentnú dcéru, peniaze, auto, byt aj dom...
Až toto má zmysel. Čo to prináša a dáva mne, nie ostatným.
Až keď je človek šťastný a sám zo sebou spokojný a vyrovnaný, vie spraviť sťastnými aj svoju rodinu a okolie, alebo sa o to pokúsiť.
A keď o to nestoja nech nechajú tak.
Načo si ničiť mozgové bunky na druhých?
9.11.2020 18:04:47   79.219.196.xxx 40
Suhlas, kym si to cele dopisal, ja som si 3x zasulozil. ;-)
10.11.2020 06:28:03   77.48.44.xxx 00
Říkáte to pěkně, ale ať chcete, nebo nechcete, pořád jste součástí okolního světa. Nemyslím, že je dobré na to příliš zapomínat, protože někdy vás to okolí ovlivňuje více, než jste si ochoten připustit, ať už chcete, nebo nechcete...
11.11.2020 18:57:51   85.216.197.xxx 01
Je nutna taka "dramatizacia"?

Napr. ja ako decko som v '88mom kupil ATARI 800XE v normalnom PRIORi za par tisic korun (sam som chodil nan striehnut, pretoze nebol trvalo skladom)...

V nejakom specializovanom obchode s technikou krizom cez ulicu mali skladom Didaktik Gama (skalicke ZX spectrum) a obcas aj Sharp MZ-800 (s kazetakom) - kamarat si ho kupil.

Za bony len kazety BASF (lebo mi nestacili obycajne EMGETON)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

88 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 40Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.