Nelehký koncept vaporware: Když se těšíme pro nic za nic
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Nelehký koncept vaporware: Když se těšíme pro nic za nic

Nelehký koncept vaporware: Když se těšíme pro nic za nic | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

25. 10. 2020 03:00 17

Seznam kapitol

1. Věčné čekání 2. Slibem nezarmoutíš 3. Vaporware se neprodává 4. Tudy cesta nevede 5. Ještě to nedozrálo? 6. Někdy je to fakt podraz

S vaporware se setkal každý, kdo měl kdy co společného s IT. Je to produkt, který je oznámený, mluví se o něm – ale nakonec skutek utek. Je to ultimátní produkt, který nikdy neexistoval, nevyplněné sliby, nenaplněné sny. Doslova pára nad hrncem.

Reklama

Samozřejmě, existují i projekty, na které výrobce vybral peníze od investorů, ale nic nevzniklo. Patří mezi ně konzole Infinium Phantom (2003), u které se naslibovaly hory a doly, ale přestože byl na E3 představen její prototyp včetně bezdrátové klávesnice, tak se ukázalo, že bývalý šéf Infinia Timothy Roberts dělal místo vývoje všelijaké čachry. Podle Securities and Exchange Comission Infinium ze 63 milionů USD, které získalo, použilo na vývoj pouze 3,5 milionu USD. Jediné, co z projektu zůstalo, byla bezdrátová klávesnice.

Takže ano – existuje vaporware, který byl od začátku míněn jako snadná cesta k obohacení. Ve většině případů ale produkty nevznikly proto, že vývojáři neměli dost peněz a dost času, chyběla jim výrobní kapacita anebo zkušenosti, přišli se svým produktem příliš pozdě anebo naopak příliš brzy – anebo navrhli něco, co přišlo zajímavé jenom jim a nikomu jinému.

U většiny vaporware najdeme přehmaty a chyby, ale ne zlé úmysly. Naopak: Řada oznámených projektů byla ukončena proto, že si výrobce uvědomil včas svůj omyl a zastavil to dřív, než se to změnilo v katastrofu. Někdy možná zbytečně a možná přišel o revoluční produkt, ale tak už to chodí. Lidé jsou omylní – a to i ti, kteří řídí velké a úspěšné firmy!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama