HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR |
autor: Z. Obermaier , publikováno 6.10.2020 |
Původní verze HTC Vive Cosmos se moc nepovedla, velkou nevýhodou je horší tracking. Tento problém řeší vylepšená verze Elite, která je takovým mixem původního Vive a Cosmos. Kombinace starých a nových prvků sice řeší staré potíže, ale jiné přidělává. Jde celkově o posun k lepšímu a je vůbec co hrát?
Závěr
Původní sada HTC Vive Cosmos přinesla do řady Vive řadu novinek. Ta nejzásadnější byl tracking pomocí kamer v Headsetu kdy nebylo potřeba rozmisťovat po místnosti prostorová čidla. Druhou novinkou byly nové ovladače jejichž pohyb byl snímán právě kamerami v Headsetu. Třetí zásadní věc byl vylepšený obraz a nová RGB matice displejů. Při praxi se ale zjistilo, že tracking jen pomocí kamer není stoprocentní a uživatelé si na něj stěžovali. U nějakých her to nevadilo tolik, někde ale zásadně.
V HTC tedy museli nějak napravit situaci, a bylo to speciálním krytem pro Cosmos, který v sobě nese elektroniku pro externí tracking. Sada Vive Cosmos Elite má tedy původní Headset z Cosmosu s jiným předním krytem. A jelikož kamery už nefungují, nefungují ani ovladače Cosmos. K plné funkci této sady je potřeba tedy opět instalovat prostorová čidla a použít staré Vive ovladače, která čidla trackují. Tím se vracíme ke kořenům HTC Vive, tedy originální sadě.
Z výhod a novinek Vive Cosmos nám zbyly jen lepší displeje v Headsetu a lepší ergonomie brýlí. Také ale neduhy. Divně řešená sluchátka a extra úzký zorný úhel v brýlích. Ten je až nepříjemně úzký a musí jít o konstrukční vadu, u původního Cosmosu jsem si toho nevšiml. Svůj sweetspot budete hledat těžko a bude vám stále unikat. Také mne mrzí zrušení funkce "video pass through" u brýlí, kdy jste poklepáním na ovladač mohli v brýlích vidět okolí.
Vylepšený je i Linkbox s pevně vestavěnými kabely a menší velikostí. Obraz v brýlích je solidní, na úrovni nejlepších Headsetů současnosti.To už ale nebude trvat dlouho, kdo viděl novinkou od HP Reverb G2 ví, že budoucnost VR je už tady. Rozlišení 4320 × 2160 je opravdové 4K s tak jemným obrazem, že se mu nic ze současných Headsetů nemůže rovnat. Ve 4K to ale není, stále chybí pořádný herní obsah.
HTC Vive Cosmos Elite je solidní produkt ovšem za nesolidní cenu. Za 27 000 Kč sice jde o levnější sadu než Valve Index nebo Vive Pro, příplatek skoro 10 000 Kč proti Vive Cosmos ale není přijatelný. Za cenu kolem 20 000 Kč by šlo o rozumný produkt pro VR hráče.
Za půjčení herního kitu děkujeme HTC
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Jinak u Indexu sluchátka také nedoléhají, navíc se uší vůbec nedotýkají, přesto je kvalita zvuku perfektní.
Pořád si myslim, že než kupovat Cosmos Elite, radši ten Index, nebo Rift S (u Oculusu je bohužel ten problém s Facebookem, což je dle mě krok špatným směrem).
Naopak Rift S urcite ne, protoze Facebook uz oznamil, ze s Riftem konci a do budoucna bude jen rada Quest. Tudiz jednoznacny odklon od gamingu bliz ke svym uzivatelum pro ktere je to spis otazka nejakeho instantniho zazitku.
VR headsety typu Valve Index se proste budou venovat hrani her, kdezto Quest bude spis pro uzivatele, kterym jde o nejaky jednorazovy zazitek, nepotrebuji nutne 10-20 hodin hru.
Prirovnal bych to rozdilu mezi hranim na PC a konzoli a proti tomu bezne hrani na mobilech. Proste skupina "tetris" ma malo spolecneho se skupinou "battlefield". ;-)
To co tvrdíte je úplná pitomost.
Čím je určeno určení "instantní zážitek" proti čistě PCVR headsetům?
Kromě toho, Oculus Rift S se už přestal vyrábět a prodávat.
DiRT Rally 2.0, IL-2 Sturmovik, Elite Dangerous, Project CARS 2,... Všechny jsou ve VR úplně něco jiného
Nyni mam tyden predobjednany HP Reverb G2, kde rozliseni, barvy atp. jsou na jine dimenzi a to ve spolupraci prave s Valve, tak cekam super kompatibilitu.
Jinak nesouhlasim s recenzentem, kdo by chtel hrat porad Beat Saber? Hraju to rok, mam nahrano 130 hodin a pres 1000km nahazeno rukama