Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR
HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR
autor: Z. Obermaier , publikováno 6.10.2020
HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Původní verze HTC Vive Cosmos se moc nepovedla, velkou nevýhodou je horší tracking. Tento problém řeší vylepšená verze Elite, která je takovým mixem původního Vive a Cosmos. Kombinace starých a nových prvků sice řeší staré potíže, ale jiné přidělává. Jde celkově o posun k lepšímu a je vůbec co hrát?


Závěr

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Původní sada HTC Vive Cosmos přinesla do řady Vive řadu novinek. Ta nejzásadnější byl tracking pomocí kamer v Headsetu kdy nebylo potřeba rozmisťovat po místnosti prostorová čidla. Druhou novinkou byly nové ovladače jejichž pohyb byl snímán právě kamerami v Headsetu. Třetí zásadní věc byl vylepšený obraz a nová RGB matice displejů. Při praxi se ale zjistilo, že tracking jen pomocí kamer není stoprocentní a uživatelé si na něj stěžovali. U nějakých her to nevadilo tolik, někde ale zásadně.

V HTC tedy museli nějak napravit situaci, a bylo to speciálním krytem pro Cosmos, který v sobě nese elektroniku pro externí tracking. Sada Vive Cosmos Elite má tedy původní Headset z Cosmosu s jiným předním krytem. A jelikož kamery už nefungují, nefungují ani ovladače Cosmos. K plné funkci této sady je potřeba tedy opět instalovat prostorová čidla a použít staré Vive ovladače, která čidla trackují. Tím se vracíme ke kořenům HTC Vive, tedy originální sadě.

Z výhod a novinek Vive Cosmos nám zbyly jen lepší displeje v Headsetu a lepší ergonomie brýlí. Také ale neduhy. Divně řešená sluchátka a extra úzký zorný úhel v brýlích. Ten je až nepříjemně úzký a musí jít o konstrukční vadu, u původního Cosmosu jsem si toho nevšiml. Svůj sweetspot budete hledat těžko a bude vám stále unikat. Také mne mrzí zrušení funkce "video pass through" u brýlí, kdy jste poklepáním na ovladač mohli v brýlích vidět okolí.

Vylepšený je i Linkbox s pevně vestavěnými kabely a menší velikostí. Obraz v brýlích je solidní, na úrovni nejlepších Headsetů současnosti.To už ale nebude trvat dlouho, kdo viděl novinkou od HP Reverb G2 ví, že budoucnost VR je už tady. Rozlišení 4320 × 2160 je opravdové 4K s tak jemným obrazem, že se mu nic ze současných Headsetů nemůže rovnat. Ve 4K to ale není, stále chybí pořádný herní obsah.

HTC Vive Cosmos Elite je solidní produkt ovšem za nesolidní cenu. Za 27 000 Kč sice jde o levnější sadu než Valve Index nebo Vive Pro,  příplatek skoro 10 000 Kč proti Vive Cosmos ale není přijatelný. Za cenu kolem 20 000 Kč by šlo o rozumný produkt pro VR hráče.

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Za půjčení herního kitu děkujeme HTC

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR



Tagy: VR  Virtual Reality  virtuální realita  HTC Vive Cosmos Elite  Vive Cosmos  VR Steam  Oculus Rift  Playstation 4 VR   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.10.2020 16:05:52   109.80.25.xxx 90
Připadá mi, že Cosmos headset je s cenou prostě úplně mimo. Staré ovladače, cena v podstatě stejná, jako Index, který má větší FOV, až 144Hz, lepší ovladače, novější stanice a při aktuálním kurzu vyjde na cca 29200kč, takže jen cca dva litry rozdíl.

Jinak u Indexu sluchátka také nedoléhají, navíc se uší vůbec nedotýkají, přesto je kvalita zvuku perfektní.

Pořád si myslim, že než kupovat Cosmos Elite, radši ten Index, nebo Rift S (u Oculusu je bohužel ten problém s Facebookem, což je dle mě krok špatným směrem).
6.10.2020 17:46:25   89.102.212.xxx 61
HTC Cosmos bych si taky nekoupil, Valve Index nebo Pimax 8K jsou lepsi a ceny az tak rozdilne nejsou.

Naopak Rift S urcite ne, protoze Facebook uz oznamil, ze s Riftem konci a do budoucna bude jen rada Quest. Tudiz jednoznacny odklon od gamingu bliz ke svym uzivatelum pro ktere je to spis otazka nejakeho instantniho zazitku.
6.10.2020 18:19:53   109.80.25.xxx 11
Rift S jsem doporučil spíš po HW stránce, je to dobrý headset. Bohužel máš pravdu s tím, jakým směrem jde Oculus a FB. Dle mě tohle bude trhat již tak malou VR komunitu a myslim si, že je to velká škoda.
6.10.2020 20:50:45   89.102.212.xxx 53
Nebude. :-)

VR headsety typu Valve Index se proste budou venovat hrani her, kdezto Quest bude spis pro uzivatele, kterym jde o nejaky jednorazovy zazitek, nepotrebuji nutne 10-20 hodin hru.

Prirovnal bych to rozdilu mezi hranim na PC a konzoli a proti tomu bezne hrani na mobilech. Proste skupina "tetris" ma malo spolecneho se skupinou "battlefield". ;-)
7.10.2020 07:35:04   77.48.44.xxx 03
Oculus Quest je pro hraní AAA her o třídu vhodnější, než celý ten slavný nepovedený HTC Vive Cosmos, nemluvě o tom že funguje bez problémů i naprosto bezdrátově (odehrán celý HL Alyx). Jestli jste tedy zatím nezaznamenal, že Quest jde k tomu PC normálně připojit.
To co tvrdíte je úplná pitomost.
7.10.2020 06:23:15   217.30.64.xxx 00
Toto jsem moc nepochopil. Quest 2 předobjednány. Primárně uvažuji o uchování jako PCVR. Ale klidně i samostatně. PR myslí vážně desktop nasazení - produktivita.

Čím je určeno určení "instantní zážitek" proti čistě PCVR headsetům?
7.10.2020 07:44:40   77.48.44.xxx 02
Samozřejmě, že OQ2 jde zcela bez problémů používat pro PCVR, stejně jako OQ1. A navíc jde používat i zcela bez PC, jako BONUS. Jenom to tady zatím někteří ještě nepochopili, protože o Oculus Quest evidentně nic neví.
7.10.2020 07:38:31   77.48.44.xxx 06
Oculust Quest jde pro ten gaming využít stejně, ne-li lépe než jakékoliv konkurenční zařízení, protože funguje i zcela bezdrátově. A za zcela bezkonkurenční cenu. Já naopak tvrdím, že Oculust Quest se stane hlavní tahounem celého VR průmyslu, a bude jednoznačným hitem letošních vánoc. O co?
7.10.2020 07:32:04   77.48.44.xxx 04
Když je Facebook vlastníkem Oculusu, tak je logické, že se pro přihlašování prostě bude používat FB. Když ho vlastnil Oculus, tak jste se přihlašoval účtem Oculusu, a připadalo vám to normální. Líbit se vám to nemusí, ale tak to prostě je. Jsou to VR brýle s bezkonkurenčním poměrem cena/výkon, a ten naprosto nepoužívaný účet na FB, který jim u mě stejně bude naprosto k ničemu, je jenom malou cenou za tu kvalitu.
Kromě toho, Oculus Rift S se už přestal vyrábět a prodávat.
7.10.2020 08:14:23   185.220.101.xxx 02
Proč ne, Quest může být super, asi ho zkusím. Stejně je VR hraní mrtvé obecně, všicgni "hrají" jen VRCHAT.
7.10.2020 10:06:35   77.48.44.xxx 15
Rozhodně vyzkoušejte! Oculus Quest je hodně muziky za málo peněz, a s pomocí Oculus Link nebo ReLive od AMD je to naprosto plnohodnotný PCVR set, mám ho cca 3 měsíce (mám tedy ještě OQ1), a nemohu se ho nabažit. A každý, komu jsem to ukázal, ho plánuje na vánoce koupit. Jedině teda kromě chlapů v hospodě 60+, ty to opravdu moc nezaujalo, ale mladší ročníky už ano...
7.10.2020 12:00:03   109.80.25.xxx 12
No, tohle jaksi neni uplně pravda, že? Ale chápu - lidé odmítající VR přijmout i po těch letech, co stoupá počet vlastníků budou pořád zarytě tvrdit, že je to okrajová věc a slepá ulička. Možná proto byly Indexy vyprodané ještě před Covidem, možná proto se i teď blbě shání třeba Rift S a všichni to kupují určitě jen kvůli VR CHATU
7.10.2020 12:44:08   77.48.44.xxx 23
Přesně tak, s Oculusem Quest a s HL Alyx nabral VR průmysl nový svěží vítr do plachet. Naprostá vyprodanost Questu rozhodně nevypovídá o sníženém zájmu o VR (a nebylo to covidem). Navíc teď vyšla další VR pecka, Star Wars:Squadron, která se evidentně mimořádně povedla, a pokud jste navíc fanouškem SW, tak máte druhé vánoce. Já rozhodně!
6.10.2020 17:35:44   81.200.57.xxx 130
Nezapomínal bych na hry určené pro monitor i VR - zejména různé simulátory. Je to pro mě hlavní důvod proč vlastnit VR headset.

DiRT Rally 2.0, IL-2 Sturmovik, Elite Dangerous, Project CARS 2,... Všechny jsou ve VR úplně něco jiného
7.10.2020 06:10:33   90.182.39.xxx 70
Přesně tohle mě napadlo, když jsem recenzi četl. Co ty desítky závodních her a simulátorů, na které je VR jako dělané? To se skutečně omezujeme jen na walking simulátory s režimem střelby?
7.10.2020 08:12:27   185.220.101.xxx 11
To je pravda, ale jde o vousaté hry, které jsem zmiňoval ve VR testech před lety. Ale své fandy ve VR mají.
7.10.2020 11:56:37   77.48.44.xxx 11
No, a pro toho, koho baví právě takové hry, vyšla naprostá nová pecka, nové Star Wars: Squadrons.
7.10.2020 20:31:43   78.98.1.xxx 00
Mno brzo bude k dispozici novej Flight Simulator ve VR... Ovšem to je hra, která pro naprosto plynulej chod vyžaduje PC budoucnosti i bez VR
7.10.2020 07:26:24   77.48.44.xxx 21
Jenom technická, Oculus Quest 2, 64GB, nestojí 18000, ale cca 8000,-, bez DPH. Rozhodně nemůžete brát jako oficiální nějakou zlodějskou cenu z Alzy. A funguje velmi, velmi dobře. Osobně ho pokládám za hit letošních vánoc. Oficiální prodej pro ČR bude z německého Amazonu za 300€, stejně jako u jedničky.
7.10.2020 12:26:48   77.48.44.xxx 12
... jo pardon, cena bude 349€, ne jenom 300...
7.10.2020 07:39:48   178.143.52.xxx 10
Ehm, stahovat stovky gigabytov? A za 30 minut? A este sa stazovat na pomalost servera. To mate teda inu linku
7.10.2020 08:13:17   185.220.101.xxx 60
Celé to bylo o tom, že se stahuje hodinu něco, pak se to hodinu instaluje a zase se hodinu stahuje a instaluje neco dalsiho, co vubec nechcete a nepotrebujete.
7.10.2020 14:44:17   109.81.208.xxx 30
Osobne vlastnim Oculus Rift S zhruba jeden rok. V te dobe vychazel Htc Vive Cosmos a kdyz jsem videl, ze jsou silene problemy s ovladaci a trackovanim, tak ORS byl jedina volna, hlavne za ty penize.
Nyni mam tyden predobjednany HP Reverb G2, kde rozliseni, barvy atp. jsou na jine dimenzi a to ve spolupraci prave s Valve, tak cekam super kompatibilitu.
Jinak nesouhlasim s recenzentem, kdo by chtel hrat porad Beat Saber? Hraju to rok, mam nahrano 130 hodin a pres 1000km nahazeno rukama Ted ujizdim na Pistol Whip a samozrejme nekolikrat zahrano Half Life Alyx.
8.10.2020 06:55:38   77.48.44.xxx 20
Hm, jak to tady tak vidím, tak zkuste schválně na test sehnat do redakce ten Oculus Quest 2, aby se tady ti "experti", co evidentně ničemu nerozumí, alespoň chytili za nos.
9.10.2020 23:21:44   79.98.77.xxx 22
cekam uz od travnikare z devadesatek. a je to porad stejny, nepouzitelny demo co nikdo nechce. sabre je debilni hricka na urovni wii her pro paty a dela se z toho hit . problem je ze pro VR neni obsah. druhy problem je ze je to nikdo nechce. takze ano, firmy se muzou predhanet ze ma VR , ale nemaj.
12.10.2020 06:24:34   77.48.44.xxx 12
Hm, jasně, nikdo to nechce, ale všechno je furt vyprodáno. Jak to jenom sakra dělají? Kecáte nesmysly, a zřejmě jste to stejně ani nevyzkoušel, a obsahu je dnes už přehršel...
12.10.2020 19:23:25   95.103.253.xxx 10
Quest ze stoji 18000????
22.10.2020 18:31:15   94.112.170.xxx 00
Skoda, ze si Obr nedal tu praci zjistit, proc tomu tak je podobne jako u Indexu - bezne zvuk do usi prichazi "z dalky" a reague na tvar usniho boltce, kvuli tomu pak zvuk pusobi prirozeneji nez kdyz jsou sluchatka pristlaceny primo na ucho. Navic je to pohodlnejsi atd.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

22 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.