Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Svoboda, rebelie a zločin za časů triggeringu
Svoboda, rebelie a zločin za časů triggeringu
autor: Michal Rybka , publikováno 16.8.2020
Svoboda, rebelie a zločin za časů triggeringu

Žijeme v zajímavých časech: Máme přístup k tak obrovskému množství informací jako nikdy, na horizontu se ale zvedá stín monstra cenzury profesionální, amatérské i strojové. Tahle úvaha bude dosti triggerující, takže pokud patříte mezi trvale rozechvělé, chvějte se raději jinam.


Dnes se moderní jakobíni pokoušejí ty nehodné deplatformovat, tedy odstřihnout je od možnosti mluvit vůbec. A nejen to, snaží se šikanovat všechny, kteří s nimi mají něco společného – snaží se je vyhodit ze školy, z práce... jako komunisté. Jenže komunisté měli ze zákona povinnost dát každému práci, takže když disident neseděl, musel dostat nějakou práci, byť blbou. Ostatně i Václav Havel ve své Audienci „koulí a přikuluje“ pivní sudy. Dnes se pokrokovější jakobíni pokoušejí ty nepohodlné vyřadit ze společnosti kompletně.

Někteří pokrokoví myslitelé jsou přesvědčeni, že na tom není nic divného anebo závadného – převážně ti, kteří nikdy nezažili totalitu a někdy si myslí, že ono to zase nebylo až tak špatné. Každý by měl „být zodpovědný za to, aby nešířil chaos“ – fráze, nesmírně připomínající „volání mas po klidu na práci“.

Tahle normalita autocenzury je skutečně děsivá – a strašné je to, jak se její proponenti pokoušejí o její expanzi všude, za každou cenu a kvůli každé příčině. Našel jsem například článek, který se pohoršuje na nezodpovědností firem v době COVID-19. Reklama na „KFC tak dobré, že si po něm olížete prsty“?! Hrůzné! Naštěstí KFC reklamu stáhlo, bravo! Když mluvím o podobných nápadech, často používám obrat „festival hlouposti“ – prostě proto, že jedni natvrdlí radí jiným natvrdlým a vedou masu k hlouposti. CoV-19 nechytíte proto, že si olížete prsty poté, co jste dojedli kuře. Chytíte ho proto, že si neumyjete ruce před tím, než na jídlo začnete sahat!

Vypadá to jako malé lži, malá autocenzura. Holčička s banánem se cenzuruje, protože by u někoho mohla evokovat sex. Autoři jsou kritizováni za to, že mají osobní názory anebo že nejsou „dost pokrokoví“. Maže se to a ono, protože by to něco způsobit „mohlo“. Už není ani nutné, aby to něco opravdu způsobilo, stačí, „že by mohlo“.

Svoboda, rebelie a zločin za časů triggeringu

Photo by PIXNIO

Je to jako rakovina. Začíná to nenápadně, ale má to destruktivní účinky na celou společnost. Ale je na čase tomu říct ne. Jednou musíme říct ne, protože pokud nezatáhneme za brzdu, pojede tenhle vlak do pekel pořád dál a dál a bude to horší a horší. Tenhle vlak totiž nikde nestaví.



Tagy: youtube  facebook  cenzura  internet  sociální sítě  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.8.2020 08:08:46   188.75.191.xxx 9717
Nějak mi v tom vašem vyprávění chybí to, že hlavní podíl na těch divných lidech máte vy, novináři. Jeden hlupák někde něco na internetu plácne a vy mu honem letíte udělat reklamu.
Holčičky s banánem by si nikdo normální nevšiml a trotlíka, kterého to pohoršuje, taky ne. Jenže pak přijdete vy a začnete o tom psát. K trotlíkovi se přidají další trotlíci a kauza je na světě.
Stejné je to s tím YouTube. Nějakej magor něco natočí, vy si toho všimnete a jeho video nalinkujete do svých článků. Videu jednak roste sledovanost kvůli vám, ale zároveň v očích Google roste jeho "důležitost", protože na něj vedou odkazy. Tak ho začne taky ve větší míře doporučovat. A magorovi roste sledovanost nade všechny rozumné meze.
Možná byste mohl nějakou svou úvahu věnovat střelbě do vlastních řad a zamyslet se nad tím, kam se novinařina ubírá. Z normálních novin a zpravodajských webů se stává bulvár, z odborných časopisů a webů se stává jen kopírka článků z jiných webů, občas doplněná nějakým tím vlastním názorem. A nejvtipnější na tom je, jak se ti novináři hrozně diví, že si člověk jejich práci nehodlá platit.
Opravdu by mě třeba zajímalo, co má dneska pctuning společného se svým názvem. Kdy naposledy tady bylo něco o pc tuningu?
16.8.2020 09:25:49   213.226.209.xxx 163
Co chceš po novinářích ..něčím se živit musí. Tady už nejde o nějakou morálku, rozum, čest atd. ;)
Mimochodem všiml sis, že se vyrojilo velké množství click-bait komentátorů (to má své výhody >> nemusí se držet kodexu, pak mohou psát skoro co chtějí, aniž by je za to někdo popotahoval a působí to na čtenáře stále seriózně.. )
16.8.2020 10:25:32   89.190.46.xxx 1322
No, ne. Máme twitter, facebook, youtube, twitch, tiktok. A na nich mraky celebrit, o kterých začali novináři psát až ve chvíli, kdy měli pod sebou pověšené statisíce a miliony lidí.

Novináři na tom fakt hlavní podíl nemají. I kdyby o nikom z nich nenapsali ani čárku, stejně ty milionové návštěvnosti mít budou.
16.8.2020 10:49:57   91.48.47.xxx 1313
Jen k tomu PC Tuningu - uvědomte si, že je jiná doba, před 15-25 lety bylo u nás v ČR běžné, že si lidi (nemluvím o korporátní sféře) stavěli PC sami, upgradovali a tunili. Pak přišla vlny laptopů, konzolí, tabletů a smartphonů, kde nebylo co tunit a upgradovat (u NTB častečně ano, a to na úkor právě PC, takže podíl PC na trhu klesnul brutálním způsobem. Navíc dnes se běžné kupují hotová PC, protože to vyjde levněji než jednotlivé komponenty a operační systém.
Z toho logicky vyplývá, že lidi zblbli a zpohodlněli a že tuning zůstal zálibou pro velice velice úzkou skupinu nadšenců. Takže logicky by to PC Tuning neuživilo, kdyby psal jen o tuningu.
Sleduji PC Tuning od nepaměti a pro mě je to taková známka kvality (ano, i když kolísá), sám už moc netuním, ikdyž mám stále Full Tower PC s vodním chlazením a čas od času ho upgraduji.
17.8.2020 10:30:47   88.102.102.xxx 150
Na tom něco bude. Mám už cca 20 let stejnou bednu. V ní mám už pár let 4 jádro i5 2550K. Měním akorát grafickou kartu, cca jednou za dva roky. A přikoupil jsem paměť. Poslední roky se to celkem uklidnilo, už to nejsou takové skoky, jako když jsem ze 100MHz proceru upgradoval na 400MHz
16.8.2020 11:12:45   178.255.168.xxx 472
Tak tohle jsou tradiční Rybkovy pátečně-víkendové úvahy. Zřejmě podle toho jak trefí uzávěrku či slinu.

Jednou za týden to neškodí. V podstatě už sem chodím číst skoro jen tohle.

Z hlediska tuningu neni moc o čem psát.. Sem rád, že jsou občas aspoň recenze pro porovnání se zahraničím. A lid si rád zanadává na Obra.
16.8.2020 19:53:32   89.190.46.xxx 167
Tak znovu a jinak – novináři jen málokdy udělají z nicky ze sociálních sítí celebritu. Novináři si jich začínají všímat až ve chvíli, kdy je sledují u nás desetitisíce a statisíce a venku statisíce a miliony lidí.
Pro novináře nemá smysl psát o nějakém šmudlovi, kterého sleduje tisíc lidí. Nikoho by to nezajímalo.
Jestli je někdo, kdo z takových jedinců dělá celebrity, jsou to jejich followeři.
Neplačte, sami jste si to zavinili.
16.8.2020 21:26:59   213.226.209.xxx 232
to není úplně pravda .. hodně novinářů snad ani neví co je etický kodex a není schopno odvádět kvalitně svou práci(teď je jedno jestli kvůli nedostatku talentu, financí nebo nedostatku kvalit svého charakteru) a jejich celoživotní dílo vypadá jako by exisotavla jen okurková sezóna

jeden z mnoha příkladů např. zmiňovaná reklama na Audi.. doslova jen pár haterů si tam zahudruje v diskuzi pod fotkou a většina novinářů apod. se toho hned chytá a dělají z toho WW III(celý svět, většina, pod palbou kritiky atd.) a takto to dělají s mnoha kontrovezními tématy, které někde okometntovalo pár lidí a vyjadřují se o tom, jako by to byla masová záležitost většiny(takto "lžou" o všem o nepokojích, demonstracích atd. atd. >>čest vyjímkám) >> kde je tedy vina čtenářů ? V tom že si čtenáři neplatí předplatné, aby měli na chleba a nemuseli se zaprodávat click-bait tvorbě ?Tak to potom můžeme omlouvat všechno podobným způsobem >> jednal jsem špatně, protože..
16.8.2020 22:48:16   89.190.46.xxx 98
Audi to nestáhlo kvůli novinářům. Audi to stáhlo kvůli nadávání na sociálních sítích, a minimálně povětšinou o tom až pak psali novináři. Zpráva, že pár feministek nadává na holčičku s banánem, je o ničem. Zpráva, že se Audi podělalo z pár feministek, stahovalo reklamu a omlouvalo se, to už je jiné kafe.

A stejně tak si novináři neřeknou hele, to je nějaká nicka s pěti sty followery, uděláme z něj celebritu. Nikdo ho nezná, to se bude dobře číst.

Většinou je nejdřív haló po sociálních sítích, a až pak se o to začnou zajímat novináři.

A to haló po sociálních sítích dělají lidi. Obyčejní lidi. I těm novinářům to podstrčí ti obyčejní lidi, elfové, dobroseři.

Takže ano, neplačte, sami jste si to zavinili.
17.8.2020 07:22:54   213.226.209.xxx 122
opravdu jsi tak nechápavý a nebo je to úmysl ?
- řeč je o tom jak z "ničeho"(v tomto případě pár tweetů) udělali aféru jako by to byla masová záležitost a celosvětový pogrom..

https://twitter.com/AudiOfficial/status/1289848460368257033 opravdu to stálo za takovou mediální masírku ? jsou mnohem závažnější události i více "aktivní" tweety a skoro nikdo o tom nepíše ..najednou se objeví takováto "blbůstka" s malou aktivitou a hned jsou toho plné noviny, vlogy, YT atd. >> nejde jen o audi, ale o mnoho jiných událostí, které jsou silně "převyprávěné" a člověk jen zírá co si ti novináři v mainstreamových médiích dovolují a pak se sami pohoršují nad sputnikem, aeronetem atd.

- novináři moc dobře ví, že je to kontroverzní téma a zvýší to čtenost(lidé budou klikat, diskutovat atd.), tak rádi vytvoří nekorektní titulek i obsah článku..to už pak není novinařina za kterou to vydávají

- dal někdo novináři ke spánku nabytou zbraň a řekl mu napiš to jinak než je to ve skutečnosti ? Chceš říct, že např. tvůj "nejmilejší" kolega(zlObr) píše pod nátlakem a sám za sebe by to napsal jinak, tak to se omlouvám, protože mu všichni křivdíme a je to v podstatě naše vina >> Kdo novinářům brání držet se etického kodexu a psát o tom jak se věci doopravdy mají ?
17.8.2020 07:51:38   89.190.46.xxx 411
>lidé budou klikat, diskutovat atd.

Ano, a to je v podstatě jediné, o co novinám na internetu jde (pokud to nejsou dobroseři, kteří sledují primárně jiné cíle než čtenost)

Dělají to proto, že lidi pak klikají. I když vyjdeme z toho, že z prdu udělali velkou věc, zase se oklikou vracíme k tomu, že se řídí jen poptávkou.

Stejné haló, jaké to udělá na sociálních sítích, to pak udělá v těch novinách. Za to nemůžou novináři, za to můžou lidi, co na to lezou. Kdyby to nečetli, zkusí to novináři jednou, dvakrát, třikrát, a příště se na to vykašlou.

Je to problém těch novin, nebo toho, že na to lidi lezou a nalepí pod takový článek tisíc postů? Fakt je to chyba těch novinářů?

Triviální recept – nelíbí se mi nějaký článek, nelezu tam. Když už tam vlezu, rychle vypadnu a nelezu do diskuze. A víckrát se k tomu nevracím. Nejdu tam do diskuze redaktorovi vynadat a přitakávat dalším dvaceti diskutujícím, jak je to odporné. A naopak přečtu a diskutuju u článků, u kterých chci, aby na tom webu byly.

Na internetu mají novináři u konkrétních témat dokonalou zpětnou odezvu od čtenářů. Nikdy dřív neměl běžný smrtelník takovou možnost ovlivnit to, o čem budou novináři psát, jako má dnes. Stačí prostě ignorovat to, co mě nezajímá. Naprosto ignorovat. Každé klepnutí zvyšuje pravděpodobnost, že se to tam příště objeví zase.

Takže ano, neplačte, sami jste si to zavinili.
17.8.2020 09:19:14   94.112.101.xxx 61
Tak dobře....O VŠEM, co lůza vytvoří, napíše novinářská chátra a co má ruku, to kliká a chudák tenhle "novinář"....je to tak správně? pochopil jsem to nebo zase ne?
17.8.2020 14:51:45   89.190.46.xxx 33
Jenom si zkuste uvědomit, že primární příčinou stavu věcí nejsou novináři, ale konzumenti obsahu.

Kdyby nebyla poptávka, nikdo vám to nenabízí. Ale když bude poptávka, vždycky se najde někdo, kdo to rád nabídne.

Napadají mě jen dva způsoby, jak se s tím vypořádat – nevytvářet poptávku, nebo to zakázat.
17.8.2020 16:42:40   94.112.101.xxx 60
Rozumím, co mi chcete říct. Jen nevím, jestli rozumíte Vy mě. Asi mluvím řečí jiného kmene. S poptávkou souhlasím, jen ta tu byla i dříve. Prostě na hlupáky nereaguji. Tečka. Kdyby totéž dělala většina .....Ovšem 30 stříbrných mít a nemít, to chce charakter a fištrón no.....
17.8.2020 19:18:01   89.190.46.xxx 16
Jenomže dříve nebyli lidi zvyklí na to, že dostávají obsah zdarma, který je hrazený výhradně reklamou = návštěvností.

Když dnes chcete o něčem psát, první otázka, kterou si musíte položit, je „jak se to bude číst“.
20.8.2020 07:57:43   195.113.58.xxx 30
Tak samozřejmě, že novináři mají na oněch věcech více než lví podíl. V době koronavirové např. jistě nebyla poptávka po nesmyslech, lidi se báli a potřebovali fakta, aby věděli, na čem jsou. Ale nééé, novináři se toho chytli a hned využili strach lidí a na základě toho stavěli své vymyšlené srdceryvné články a kde ví cosi. Novináři jsou dnes z velké části jen jedno velké svinstvo, protože to co dělají není práce, to je hnus. A neustále se vymlouvají, že nemají doma co žrát a proto nás musí masírovat na svých webech reklamou nebo chtějí zaplatit za prémium obsah, který je prémium jen v tom, že opičku naučili kromě CTRL+C a CTRL+V i článek obohatit o max. dvě vlastní věty. Kvalitní novinařinu, ať už odbornou nebo tu obecnou dělá fakt málo lidí. Mnoho novinářů se podvolilo psaní za prachy, píšou pro toho, kdo jím dá víc. Nepřipomíná vám to něco? aneb... zaplať a půjdu s tebou do postele. tfujtajbl
20.8.2020 23:25:21   93.91.150.xxx 30
Nevím proč tak urputně bráníte presstituty. Vás ani kolegu Obra jsem nikdy nepovažoval za novináře, ale za nadšence do počítačů a hardwaru, kteří o tom chtějí psát. Vaše recenze mi připadaly vždy vcelku vyrovnané a kupodivu i Váš kolega se znatelně umírnil. Leč získal jisté renomé, tak si do něj i kvůli prkotině dodnes leckdo rád kopne. Ale pokud jde o to získat klikbajt za každou cenu, pak zastávám názor, že by se presstituti mohli raději živit poctivě! Jenže makat se jim jaksi nechce, ono je lepší oblbovat lidi, jak od nich žádá živitel! Většinou totiž ani nic neumí, oni totiž neumí ani psát česky! Slovo novinář by mělo být díky takovým, kterých se zastáváte, zařazeno mezi vulgární urážky! Normálně sem nepíši, ale Vaše nepříčetná obhajoba nemorálních individuí mne donutila k registraci.
17.8.2020 10:20:55   88.102.102.xxx 100
Výborně napsáno. Někdy až žasnu, co za zprávy dokážou na jednom nejmenovaném idn.. webu vyšťourat. To jsou zprávičky, které google skoro nenajde, případně to má na youtube 150 shlédnutí za 14 dní. Je to žumpa, ale je to všude. Zprávy z USA na youtube, vražda, loot, demonstrace, vražda .......
16.8.2020 08:49:14   91.197.118.xxx 451
Ta reklama na audi s tím co se kolem strhlo fakt zavání krajním debilismem. Asi stejně jako největší rasisti jsou ti co jsou nejvíc proti rasismu, tak největší pedofilové a úchyláci jsou ti kteří na holčičce s banánem u auta vidí sexuální podtext a mají potřebu to vyřvat do světa.
17.8.2020 10:23:23   88.102.102.xxx 60
Nejsem z oboru, takže nedokážu odhadnout, jestli těm lidem jde o pár minut slávy na netu nebo jsou fakt uplně zpitomělí z těch marxistických škol v USA.
16.8.2020 12:54:23   78.102.70.xxx 293
Celá ta pseudokorektní věc je na hraně kolapsu - resp. už kolabuje, je to vidět na tom, jak se jim ty desetiletí budované struktury rozpadají pod rukama. Proto poslední roky a měsíc tak vyvádějí. Ale nic už změnit nemůžou.
Pěkně je to vidět třeba na panice liberálů z Viktora Orbána - při racionálním pohledu to není nijak významný politik - to jak z něho dělají ďábla jen dokazuje jejich strach - a zřejmě min. podvědomé uvědomění si toho, že už jsou slabí.
17.8.2020 07:29:24   93.91.150.xxx 107
Kéž byste měl pravdu, obávám se ale, že neomarxistické svinstvo stále sílí. Viz například Bělorusko - další pečlivě organizované demonstrace proti výsledku voleb, další vměšování do vnitřních záležitostí suverénního státu. Běloruští policajti sice zatím před demonstranty nepoklekají, ale kdo ví, jak to dopadne.
17.8.2020 10:24:59   88.102.102.xxx 201
Špatné je, že uřvaná menšina je mnohem víc vidět, než spokojená většina.
17.8.2020 15:19:34   85.163.4.xxx 71
nez spokojena vetsina bych spise pouzil nasr&na vetsina, zatim..., az se to zlomi diky temto vsehoschopnym manipulatorum a popiracum "zdraveho selskeho rozumu", tak to bude asi docela divocina, me uz se to tykat mozna nebude, ale meho potomka temer ze 100% jistotou...
17.8.2020 09:17:12   81.200.57.xxx 91
Novináři neplačte, sami jste si to zavinili
17.8.2020 11:10:19   217.30.66.xxx 163
Já tyhle blbečky a kravičky na Youtube nesleduju. Je to pod mou úroveň, je tam spousta jiného kvalitního obsahu...ale souhlasím s tím, že dnešní generace a další po ní bude hodně degenerovaná...

Já ve svých 38 tyhle všechny hrozby cenzury, omezování a začínající totality začínám vidět, ale když jsem se to zkusil vysvětlit mému 25 letému bratrovi, kam to všechno směřuje, tak vůbec nevěděl, o čem mluvím...což mě děsí...
17.8.2020 15:27:06   85.163.4.xxx 82
mno a tos nezazil jako "dospelak" budovani svetlych zitrku pod vedenim te jedine strany + par kolaborantskych stran, jako lid. dem, soc. dem....
uz tehda se cetlo mezi radky, poslouchalo "stvave vysilani" atd., atd...
mno a ted opet cteme mezi radky, cteme "stvave weby" atd., atd...
17.8.2020 12:45:16   193.84.172.xxx 100
"Ale je na čase tomu říct ne."

No, docela rád bych řekl NE, ale komu, kde? To mám psát Googlu nebo Twitch aby přestali s nesmyslnou cenzurou? Pochybuji, že by někdo to mé NE jenom přečetl, natož se tím zabýval. Takže co mám s tím svým "NE" dělat aby bylo slyšet, vidět a hlavně, aby mělo vůbec nějakou naději na úspěch?
17.8.2020 16:32:32   85.163.4.xxx 40
docela miziva sance je u voleb, kdy nam slibuji a blazni se raduji... a pak uz zbyva jen nasilne prevzeti moci vetsinou...
nejak to dopadne, zatim se mame moc dobre a existencni problemy nejsou az tak vyhrocene, ale co neni, muze byt...
17.8.2020 19:09:55   88.102.102.xxx 110
Už pár let se divím tomu, že se stále vyrábí Cikánská omáčka. Je dobrá, tak si občas dám. Prej se bude muset zrušit. Tak to má asi spočítaný i Kofola
To je blbákov.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

122 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.