DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku | Kapitola 2
Seznam kapitol
Země úpí pod náporem démonických hord. Lidstvo stojí na pokraji existence, zatímco Ďábel svým pařátem vyrývá do zlomených myslí jeden pentagram za druhým. Lidské duše vyrvané v nevídaných mukách a agónii slouží peklu. Celý svět se topí v krvi a nadešlo poslední zúčtování. Ale nikoli pro nás, protože Doom Slayer je zpátky.
Peklo nejen na Zemi
Základem hry je standardní jednomužná kampaň za účelem záchrany naší planety. Je tu i online varianta, ale v době recenze nepřístupná, protože servery se spustí právě až s oficiálním prodejem. Tudíž nezbývá, než se věnovat pouze a jen hře pro jednoho Slayera.
V úvodní kapitole jsem zmínil, že drsňák se vrátil v jakési pevnosti – má i všeříkající jméno – Fortress of DOOM. Vzhledem připomíná chrámovou loď z universa Warhammer 40000. Tichá stavba ve středověkém stylu napěchovaná cizí technologií slouží jako útočiště, jež se vznáší ve vesmíru nad zbídačenou Zemí. Hrdina tu s pomocí umělé inteligence Vegy spřádá plány, kterak a kde udeřit na tu bezbožnou chátru.
Také se v pevnosti nacházejí uzamčené místnosti, osobní zbrojnice s hromadou časopisů, poličkou na hračky a stojanem na zbraně. A nejen to, na zdech visí hudební alba, různé fórky všude možně a dokonce je tu tréninková místnost, kde lze pilovat své dovednosti na neustálém přísunu pekelného kannnenfutteru, tedy potravy pro děla.
V zamčených oblastech se nachází modifikace pro zbraně či Praetor suit anebo skiny pro hlavní postavu. Můžete tak získat třeba původní obleček, jaký nosil praděd Doomguy. Stačí jen po úrovních sbírat energetické články a ty poté napchat do vybraných dveří. Pevnost je dost rozlehlá a i ke konci hry jsem pořád tu a tam bloudil, když se mi zachtělo odemknout dveře s nějakým bonusem. Pravděpodobně to ale bude spíš mdlou pamětí, než to svádět na stavbyvedoucího.
Poté, co se vynadíváme okolo, je čas zapnout teleport a začít párat a trhat. Nebo taky RIP AND TEAR! Doom Slayer rozpoutá totální vyhlazovací válku na Zemi, Marsu, v pekelných městech a dalších několika lokacích, o kterých máme zakázáno mluvit pod hrozbou mučení a lámání v kole. Bohužel. Ani bychom neměli zveřejnit obrázky. Nicméně všechny úrovně jsou navržené skutečně velkoryse a je na co zírat. Monumentální pekelné stavby, obrovité lidské mechy zaklíněné v souboji s pekelnými titány, zdevastovaná Země v objetí monstrózních stvůr, arktické dálavy a ony tajuplné lokace v jiných dimenzích.
V úrovních se samozřejmě skrývají tajné chodby, předměty, nebo Slayer Gates, což jsou portály do arény, kde čelíte brutálnímu náporu monster. Přežití znamená odměnu, smrt znamená ostudu a větší zuřivost. Ke konci každé mapy se odemkne i rychlé cestování, takže pokud hráč minul některé předměty nebo splnit výzvy (zabij X na Y způsob atd.), má možnost.