DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku | Kapitola 6

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

17. 3. 2020 12:00 10

Seznam kapitol

1. Je zpátky! Radujme se, veselme se.. 2. Peklo nejen na Zemi 3. RIP AND TEAR! 4. Arzenálem je Slayer živ
5. Super Mario Doom 6. Je nutností pekelná mašina? 7. Galerie 8. Řežba na věčné časy

Země úpí pod náporem démonických hord. Lidstvo stojí na pokraji existence, zatímco Ďábel svým pařátem vyrývá do zlomených myslí jeden pentagram za druhým. Lidské duše vyrvané v nevídaných mukách a agónii slouží peklu. Celý svět se topí v krvi a nadešlo poslední zúčtování. Ale nikoli pro nás, protože Doom Slayer je zpátky.

Reklama

Je nutností pekelná mašina?

Nejprve oficiální požadavky:

Minimální požadavky (1080p / 60 FPS / Minimální nastavení kvality)

  • OS: Windows 7/10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB) nebo AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) nebo RX 470 (4GB)
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Místo na disku: 50 GB

Doporučené požadavky (1440p / 60 FPS / Vyšší nastavení kvality)

  • OS: Windows 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 7 1800X
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) / AMD Radeon RX Vega56 (8GB) NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (6GB) nebo AMD Radeon RX Vega56 (8GB) / NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), NVIDIA GeForce 970 (4GB), AMD RX 480 (8GB)
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Místo na disku: 50 GB

Ultra-Nightmare požadavky (2160p / 60 FPS / Ultra-Nightmare nastavení) nebo (1440p / 120 FPS / Ultra-Nightmare nastavení)

  • OS: 64-bit Windows 10
  • Procesor: Intel Core i9-9900K nebo lepší, nebo AMD Ryzen 7 3700X nebo lepší
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB) nebo AMD Radeon VII (16GB)
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Místo na disku: 50 GB

Moje doomování proběhlo na stroji i5 9600KF, 32GB DDR4 3000 a GTX 1070. Všechno je lehce přetaktované, paměti mají agresivnější časování atd. Ačkoli mám 4K HDR zobrazovadlo, bylo mi jasné, že to grafika neutáhne, čili jsem vraždil v rozlišení 2560 × 1440. Dále mám zapnutý Vsync a FPS pomocí Rivatuner Statistic Server zamčené na 59. Tím se eliminuje lag vertikální synchronizace, obzvlášť při triple bufferingu. Detaily jsem napálil na Ultra Nightmare, přece nebudu žabař. Devadesát procent hry jsem viděl stabilních 59 FPS a jen na pár místech snímky klesly. Buď byla náročná pekelná architektura, nebo se poklidná vřava proměnila na šílený chaotický berserk, kdy už toho grafika měla dost. FPS pak spadlo nárazově třeba na 45–50. Žádné brutální lagy a dropy jsem nezaznamenal.

Nikde nic, ale 45 FPS
i Zdroj: PCTuning.cz
Nikde nic, ale 45 FPS

Potěšily mě kratičké nahrávací časy úrovní. Na obyčejném SATA SSD někde mezi třemi a pěti sekundami. Zato prokleté loga při startu hry, které se nedají odklepnout mě prudí. Což se dá obejít tím, že soubory prostě smažeme.

Nepotěšilo mě, že Vulkan se pořád brání zobrazení statistik z RTSS v MSI Afterburner a taktéž i típání screenshotů. Zjistil jsem však, že v HDR funguje oboje! Což bylo stejně na prd, protože snímky z HDR jsou při běžném zobrazení vyblité. Nakonec se povedlo přesvědčit Steam, aby obrázky snímal, ale už se nenechal přesvědčit, kam je má ukládat. Kdyby mi kolega Vágner neřekl, do jaké zavšivené hrobky padají, nikdy bych je nenašel. K tomu HDR taky jedna připomínka. Fungovalo mi jen první den. Po zapnutí v den druhý mi TV jen bezmocně blikala a v tom stroboskopu se dal rozeznat Doom s vyblitými barvami. Jinak k té statistice, je integrovaná přímo ve hře a pro hračičky, co zkoumají každý frame, docela detailní.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama