Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku
DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku
autor: Miroslav Ježek , publikováno 17.3.2020
DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

Země úpí pod náporem démonických hord. Lidstvo stojí na pokraji existence, zatímco Ďábel svým pařátem vyrývá do zlomených myslí jeden pentagram za druhým. Lidské duše vyrvané v nevídaných mukách a agónii slouží peklu. Celý svět se topí v krvi a nadešlo poslední zúčtování. Ale nikoli pro nás, protože Doom Slayer je zpátky.


RIP AND TEAR!

Úrovně jsou sice řádně velké do všech směrů, ale boj vždy probíhá v uzavřených prostorách a pokud ne, hra je pro vás uzavře. Nejsem si jistý, jestli je to ale nejlepší nápad. Podobá se to pak spíš hrám jako Quake 3 Arena nebo Unreal Tournament, akorát místo botů máme pekelná monstra. Není možné tak některé stvůry obejít nebo se boji vyhnout, dokud se někde pořádně nenapakujete zdravím, brněním a střelivem. Ovšem, zde to funguje tak, že každý nepřítel je sám o sobě tím vším, záleží na tom, jakým způsobem bude zamordován. Je-li zapálen, padá z něj brnění. Když ho dorazíte fatalitou (Glory-kill), pustí žilou zdraví a když mu provětráte střeva motorovou pilou, rozstříkne se všude kolem munice.

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

My dřevorubci máme rádi své řemeslo

Potíž je v tom, že někdy je boj tak brutální a chaotický, že než Slayer stačí něco z toho nasyslit, je bradou vzhůru. Skutečně, občas mě ta sebranka obsypala jako kobylky obilí a nemohl jsem se ani hnout. Všechno záleží na rychlosti prstů a reflexů. Kdo je pomalý, je mrtvý. Příležitostný hráč bude asi trochu zaskočen nevídaným tempem řežby. Kromě nejzákladnějších zombií jsou protivníci svižní, agilní, vyšší démoni navíc těžce obrněni a téměř všichni dokáží hráče zpopelnit stejně dobře z dálky jako na dosah pařátu.

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

Dentální zákrok u Mancubuse

Radost mi udělal návrat starých známých, jako například Arachnotron nebo Arch-ville. Obecně celá pekelná armáda byla značně upgradována a vylepšena. Ne jen návratem některých příšer, ale vylíhlo se i pár nových slizkých kousků, jako například Whiplash, odporný kybernetický had. Vůbec většina monster je nyní augmentována, což dělá jejich masakrování větší výzvou. Ale naproti tomu je možné třeba usměvavému Revenantovi ustřelit jeho raketomety a tím mu znemožnit vzdálené útoky.

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

Hadovitý zmetek Whiplash

Někteří šampioni, jako Maraduer, jsou zase nezranitelní, dokud se nerozhodnou sami zaútočit. A zrovna tento parchant mi způsoboval vůbec největší trable v celé hře, horší než bossové. Je příšerně rychlý, jeho štít se nedá prorazit a ještě vysílal přízračného vlka, aby mi rval nohavice. Vychytat protiútok je záležitost pro zkušené zaklínače, protože okno zranitelnosti je během zlomku vteřiny pryč.

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku

Marauder, osina v zadku

Celkově se však proti celé akci a jejímu provedení nedá nic vážnějšího namítat. Je to zběsilá, rychlá a démonická řežba. A na to, s čím Slayer pracuje, se podíváme v další kapitole.

DOOM Eternal – nejočekávanější 3D akce roku



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.