Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké
Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké
autor: Michal Rybka , publikováno 8.2.2020
Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké

Práce v IT je dobře placená – ale jak je to se sebenaplněním? Spousta manažerů rychle vyhoří, protože nevidí ve své práci žádný smysl, netvoří hodnoty a snaží se jen o dosahování cílů. Ale jsou na tom počítačové technologie lépe? Naplňuje ajťáky jejich práce? A jak je to s osudem věcí, které vytvoří?


Jaká je reálná životnost her? Pět let? S podporou zpětné kompatibility – možná deset? Patnáct? Retro komunita existuje, ale je to takové posezení u ohníčku, které nelze srovnat s popularitou i zapadajících uměleckých hvězd. Natočí za nějakou dobu někdo životopisný film „Romero“ – stejně, jako vznikl „Amadeus“?

Pro mnoho stárnoucích vývojářů se práce na hrách stane festivalem marnosti a hrůzy, zda vůbec dodělají projekt, zda ještě uvidí svoji rodinu a zda bude na výplaty. A tak to vzdají a jdou do velké IT, aby dělali lépe placenou práci s menší mírou rizika. Ale pomůžou si, skutečně si pomůžou? Přece jen vyprávět vnukům o tom, že jste udělali hru a ta byla tak drsná, že vás politici chtěli zakázat, je tak trochu gangsta cool a možná vám to získá respekt. Ale co když jim budete vyprávět, že jste se v korporátu starali o zálohování a obsluhovali jste podavač paměťových pásek? Nepřijde v tu chvíli osvícení, že jste vlastně pracovali na o něco náročnější dělnické pozici?

Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké

By NODC - http://www.nodc.noaa.gov/General/anniversary50.html (via email from NOAA webmaster), Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31135460

Jak potom bude vypadat vzpomínka na všechno to snažení, crunche, hrůzné chvíle, kdy jste oživovali informační systém své společnosti a doufali v jeho přežití? Možná si pak vzpomenete na Jana Amose Komenského – „Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest.“ Možná vás napadne, že ono to nebylo až tak cool a že jste chtěli udělat něco jiného, trvalejšího.

Všichni potřebujeme IT. Bez ní se nikam nedostaneme. Je ale dobré nezapomínat na to, že vlastně nejde o diametrálně jiný technologický krok, než byl například rozvoj automobilismu. Je dobré u toho být, ale nezapomínat na to, že to není všechno. Že tomu není dobré obětovat tělo i duši, protože jinak vás může jednou potkat stejné osvícení, které znají manažeři i bankéři: Že jste dali té věci všechno, ono vás to sežralo a vyplivlo vás to vyhořelé a v existenční krizi.

Je dobré mít něco jiného, jiný život kromě oboru. Říká se tomu „work-life balance“ a vážně to existuje, stejně jako opravdu existuje vyhoření. Je na to dobré myslet, nezapomínat na to!



Tagy: pc  it  historie  software  byznys  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.2.2020 19:07:23   109.230.17.xxx 1316
Ak vyhoreny, neuspechom otraveny, byvaly vyvojar/dizajner neuspesneho projektu odpovie ze niekto kritizujuci neuspesny produkt/projekt je idiot, zrejme ma na to ten clovek aj iny dovod.

Po Oktavke, MB1000 a MB100 mali prist 105/110/120 ??? Nie, bol tu revolunejsi koncept, ale na trh nikdy neprisiel. Na svete neexistovali lepsie OS ako MSDOS, Win 3.1, Win 95/98 ... samozrejme ze existovali, ale trh nikdy neobsadili.

Teda iny dovod okrem toho, ze premrhal tisice hodin pracovneho zivota. Dejiny su plne aj absurdnych vysledkov, ked revolucny, alebo ozaj dobry produkt bol ozaj vyvijany, ale na trt sa z najroznejsich pricin nedoslal a jeho miesto zaujali nezmyselne polo-funkcne, nedorobene, nekoncepcne, zlataniny. A tie zlataniny ironiou historie postupne obsadia 90% ci uz celo-svetoveho alebo lokalneho trhu.

Akakolvek uspesna vec raz skonci, Nokia, Blackberry atd ... a ludia ktori v tej branzi pracovali, rozhodne nepremrhali tisice hodin pracovneho zivota, pretoze ich praca raz niekedy v minulosti tvorila cast trhu a tvorila dejiny. To ze to netrvalo vecne je samozrejme. Horsie je, ked sa o tych tisickach hodin prace ludi a vybornom produkte nedozvie takmer absolutne nikto, lebo na trh nikdy neprisiel. Maximalne existovalo pred dokonceniim par prototypov. Az to je ozajstny dovod na frustraciu. Nie to ze nieco bolo slavne a rozsirene a potom uz nie je. Autor clanku ako keby ani nechapal zakladny princip: nic nie je vecne, hlavne v IT.
9.2.2020 13:50:32   86.49.3.xxx 246
kdyz si myslis, ze tvoje prace stoji za nic a niokdo ji nepotrebuje, tak si vzpomen ze existujou lidi co navrhli a davaj blinkry na bmw
10.2.2020 12:12:58   77.48.44.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2020 12:44:49   85.159.110.xxx 131
ano, je to uz tradicny vtip, a vychadza z toho, ze soferi bmw seru na dodrziavanie pravidiel cestnej premavky
8.2.2020 23:30:27   86.49.75.xxx 815
Dnesni clanek jsem nepochopil. Co tim chtel autor rici?
Existuji profese, kdy pracujete, plati vas a jeste je to zabava a muze to byt vas konicek - treba egyptolog nebo vyvojar her. A existuji jine profese, ktere proste delate, protoze vas plati a jinak nic - treba banker nebo zubar anebo vyvojar informacniho systemu.

Takze ano, IT je siroka oblast a muze vas i v IT urcita prace bavit anebo taky ne a delate to jenom kvuli tem penezum. Nekdy ten vyvoj muze vest k vyledku, ktery vydrzi leta a nekdy se to nepovede a na trh to vubec neprijde. Hrozne, ale co by mel rikat chirurg, kdyz mu nekdy ten pacient na tom stole zemre.
9.2.2020 07:51:01   213.226.209.xxx 65
" A existuji jine profese, ktere proste delate, protoze vas plati a jinak nic - treba banker nebo zubar anebo vyvojar informacniho systemu."

Chceš tvrdit, že to dotyčné nemůže bavit a není to jejich koníček ? Většinou je něco "zábavné", když tomu rozumíš(máš něco v hlavě) a umíš to..
9.2.2020 12:30:45   86.49.75.xxx 55
Tak bavit je siroky termin, muze v tom byt clovek dobry a muze ho to tim i bavit a mit radost z toho, ze je v tom dobry.

Jina vec je konicek, to uz je termin po kterym si predstavujeme neco konkretniho a ne neverim, ze existuje zubar na svete, pro ktereho je jeho povolani i konicek. Samozrejme je to jen priklad, takovych profesi je rekl bych pravdepodobne vetsina, kdy delas neco co NENI tvuj konicek. Pritom v tom ale muzes byt dobry.
9.2.2020 12:44:17   37.188.147.xxx 60
Vím, že jsi to nemyslel zle, ale zrovna zubaři, které to baví, tak to jako koníček opravdu mají. Pamatuju si několik situací, kdy jsem přijel za kamarádem z branže na návštěvu a zhruba po 10 minutách frází typu "tak jak se máš?, co děti?, kdejste byli na dovolené?" se rozjela debata do rána a pokračovala celý víkend. Naše drahé polovičky mávly rukou se slovy "takhle je to dycky"
10.2.2020 10:54:53   86.49.75.xxx 22
Ok, asi jsem ovlivnen zubarkou, ktera tvrdila, ze horsi lekarsky obor nez lidem cely den civet do huby muze byt jen provozovani gynekologie. :-)

Kazdopadne je mozne tam misto zubare dosadit temer cokoli. Tech povolani, kterymi se da skutecne zit a clovek pak uz nepotrebuje ani nic dalsiho, zase tak moc neni.
10.2.2020 12:16:18   77.48.44.xxx 11
Řekl bych, že naprostá většina lidí může mít kromě práce i jiné další koníčky, a je to tak úplně normální. Zbytečně to komplikujete, hned na začátku jste prostě napsal blbost.
10.2.2020 17:43:26   86.49.75.xxx 20
Ne, to je prave to co tvrdim, ze nemate pravdu. Vetsina lidi ma nejaky konicek a k tomu maji jeste nejakou praci, kterou v nekterych pripadech ten konicek financuji. Jen pro male rocento lidi je prace jejich hlavnim konickem!
10.2.2020 11:20:29   194.50.240.xxx 12
Stejně jako zde byl rozporován zubař, tak já mohu rozporovat "vyvojar informacniho systemu".
Ono samozřejmě záleží na prostředí, o jaký systém jde, pro koho bude, atd.. Ale například mě osobně dělá radost, když můj tým naprogramuje nějakou funkcionalitu, kterou pak využívají klienti v bankovnictví.

Takže myšlenku bych nezahodil, jen bych ji takto nekonkretizoval na určitá témata. Ty jsou totiž v kontextu toho, kdo je napíše, čistě subjektivní.
Lepší tvrzení by tedy bylo "Existují lidé pracující v různých oblastech, jen pro některé je to jen nutné zlo pro získání peněz, pro některé je to ale radost, zábava a následná odměna."
10.2.2020 17:48:53   86.49.75.xxx 10
"... proste delate, protoze vas plati a jinak nic - treba banker ..."

Ano uznavam, ze jsem tam nemel davat to "jinak nic", to byla momentalni chyba vyplivajici z rychleho postnuti komentare k clanku.
Neco tam byt muze, jak jste tu dokazali, ale me slo predevsim o kritiku clanku a vyjdreni myslim, ze mohu neskromne rici faktu, ze pro vetsinu lidi neni prace jejich hlavni konicek, takze breceni autora v clanku bylo dost nepochopitelne.
Cloveku muze prace prinaset radost, kdyz se neco povede a to v jakekoli profesi, ale konicek to neni.
9.2.2020 07:55:04   78.102.88.xxx 111
Popsaný vývoj je naprostý standard, například miliony lidí před námi investovali kus svého života do parních strojů, jenž jsou dneska dávno sešrotovány a roztaveny. S IT to nebude jinak, přežije jen pár myšlenek a pár kousků v muzeu.
9.2.2020 09:21:32   86.49.10.xxx 153
zivot je jako list papiru. Smysl nemuze "najít" smysl mu musíte dát. Je to kreativní proces. Je na vás zda na ten papír napísete báseň,nakreslíte obraz nebo si s nim utřete prdel...
9.2.2020 13:58:59   86.49.3.xxx 98
no, kdyz se narodis v chudy rodine, tak uz mas nalajnovany ze si s TEBOU nekdo tu prdel vytre.
9.2.2020 11:22:01   109.80.79.xxx 91
Ale o tom to je. Pamatuje si někdo inženýry, kteří navrhovali Ford T? Bude si někdo pamatovat lidi z Ubisoftu? Ne.
Ale slova jako Ford a Ubisoft zapomenuta nejsou.
9.2.2020 13:49:02   86.49.3.xxx 93
no, ford ano, ale porad to nese jmeno zakladatele. ale ubisoft nenese nic a navic je nefer tvrdit ze to nebude zapomenuto, to uz muze bejt klidne zejtra, uplynulo daleko min let a dnesni leta jsou daleko turbulentnejsi. i blizzard uz dneska nic neznamena.
9.2.2020 13:31:19   86.49.3.xxx 2015
uz po te co nam rybka serviroval zacatek tomshw kde zaplacene od intelu lhali o funkci tepltniho cidla, tak nam ted chce rybka vypravet o tom jak vyhorel. vi o tom KULOVY, ja jsem videl desitky vyhorelejch lidi z ruznejch oboru a nejde vubec o IT, problem neni v nejaky praci nebo v ziivote, problem je v systemu.

v systemu, kterej vas stavi az do okkamziku kdy to nedate. jasne, kdyz jste mlady a hloupy, tak si myslite ze zijete v demokracii a smejete se tem starejm. ale jen do okamziku, kdy prijde zodpovednostg. za dite, za firmu.

pak jste uplne vyrizeny a je z vas uboha loutka, ekonomicky otrok. za zaakladni potreby davate vse co vydelate, a jste o malej kousek pozadu. tak sitreba pujcite a naajednou to rok dva jde lip. ale pak prijde platba. a to je chvile , kdy z vasich penez platite kellenrove holcccice konicka za toli, co nikdy neuvidite
9.2.2020 13:52:32   86.49.3.xxx 1523
za sociku v letech 70+ jste meli volbu - bud jste karieristi a jdete do strany a do toho bordelu kolem, nebo nejste. pokud jste nebyli, steejne jste za dite dostali byt, dostali jste bezurocnou pujcku na jeho vybaveni , zbejvalo vam dost penez na video od vexlaaka na pocitac od vexlaka. a mohli jste se venovat detem a konickum.
9.2.2020 13:54:20   86.49.3.xxx 2018
dneska uz tu volbu nemate. brutalni ekonomciky otroctvi vas tahne dolu a vy z toho silite. proto je v usa pulka lidi na antidepresivech. u nas je to tasky trend, uz to proste nedavate, neni vam 20 kdy se ty hormony tvorej samy, od 30+ jste v hormonalnim deficitu a ruzovou mlhu potrebujete abyste mohli jet dal a neohrozili deti , rodinu.
9.2.2020 13:55:46   86.49.3.xxx 1714
mate stesti, zijte v zemi kde jeste mame bezplatny zdravotnicctvi, takze dostanete NEJMODERNEJSI leky, antidepresiva 3 generace. v USA se lidi cpu antidepresivama 1 generace, coz jsou benzaky a je to svinstvo nejvetsi. v podstate hltaj chemicky panaky. 3 generace skutecne pracuje s chemii mozku.
9.2.2020 13:57:53   86.49.3.xxx 1614
clovek potrebuje k zvivotu jen malo veci. jidlo, vodu, rodinu/pratele, bydleni. dnes jeste i elektrinu. a to vam otrokari prodavaj za TAKOVOU CENU, ze na to nemate nemuzete bydlet, nemate na energie, jidlo je odpad a nemate moznosst to zmenit, voda je ukradena a slouzi VEOLII - coz je jedna z NEJSILENEJSICH korporaci na svete - jen k zisku.
9.2.2020 13:58:13   86.49.3.xxx 1610
a ze v takovym svete jste vyhorely? tak to je snad jasny, to je PSYCHO
10.2.2020 09:37:32   93.157.128.xxx 76
Jak si kdo ustele, tak si lehne. Svět není ideální, ale každý má aspoň možnost volby. Většina lidí je ale líná, a to i myslet, takže pak zůstává jen pláč a naříkání nad svým osudem.

Jinak IT považuji za obor, kde přeci jen člověk něco vytváří, takže může mít radost, když se nějaká část práce dodělá, funguje + je to slušně placený. To, že se někdy nepodaří nějaký větší projekt, nemá úspěch, časem to skončí na smetišti - to už je holt život. Produkty IT mají aspoň většinou životnost v řádku let, co by měl pak říkat pekař, jehož produkty skončí za týden víte kde.
10.2.2020 21:12:07   86.49.3.xxx 65
JSES MOC MLADEJ A NEVIS CO RIKAS. casem na to prijdes uz jen to ze mas pocit ze IT neco vytvari, tten pocit jsem mel taky, nez jsem zjistil ze to co jsem povazoval za zlepseni technologii slouzi k zotrocovani lidi.
10.2.2020 12:19:19   77.48.44.xxx 53
Otrokem jste tehdy. když se necháte zotročit. Co si pod tím ovšem kdo představuje je druhá věc.
10.2.2020 21:12:57   86.49.3.xxx 44
jiste , otroci se vzdycky nechali zotrocit dobrovolne dytty ani nevis co pises a nejsi schopen se zamyslet nad tim co jsi napsal
9.2.2020 17:28:46   78.157.167.xxx 143
Chlapi, buďme rádi, že jsem se narodili jako chlapi. A většinou najdeme na věcech i něco pozitivního. Občas si můžeme být nespokojení, ale nemáme to chronické.
14.2.2020 13:35:31   86.49.3.xxx 01
kamo, dneska byla zena na picologii, na kozologii. ceelej den zabitej. to mi delat nemusime a vona to musi delat porad. udrzba naseho nadobicka je NULA, obcas oplachnout, kdyz svedi tak doktor nebo staci Canesten
10.2.2020 14:13:33   90.182.176.xxx 160
No, porad lepsi, nez 20 hodin denne vyrabet boty v Indii a v 60ti v polovine smeny umrit, diky rozleptanym plicim z vyparu od lepidel a tim tak predat remeslo svemu potomkovi, protoze v ramci dane kasty vase geny maji proste smulu...
10.2.2020 21:13:53   86.49.3.xxx 24
pekny pregnantni vyjadreni toho jakou ma kdo v zivote volbu. my ji mame mozna, o KOUSEK vetsi, ale bude to stacit?
12.2.2020 00:50:35   217.30.75.xxx 22
Kdyz se kouknu po rodine a okoli, tak skoro kazdy sel jinou profesni cestou dle sveho vlastniho vyberu, vsichni uspesne, nekteri parkrat zmenili smer za lepsim, at financne, nebo co se zajimavosti tyce. Dalsi generace je na tom obdobne. Nekdo zustal v Cechach, nekdo se odstehoval, stejne se kazdou chvili schazime

Tomu bych uz rikal o MNOHEM, MNOHEM VIC, nez jen nejaky "kousek"
12.2.2020 20:36:24   86.49.3.xxx 41
doba se zmenila, IT ji zmenily dneska uz NEMAS volbu ze si otevres uspesnej web obchod, protoze VSE prodava Amazon )to byl je priklad, nechci to rozepisovat co vsechno ovladaj korporace).

takze, manevrovaci prostor, kde diky globalizaci NEMUZES mit uspech, protoze ty PRACHY co tam jsou nedas, posunuje startovni caru daleko pro milenialy i generaci Z.

nemluvim ani o palikacich typu UBer, co jen okradaj staty, z lidi delaj otroky.

ono, dneska aplikace Prace za rohem, napr, vypada jako zabavna vec kdy si muzes neco sehant za rohem a udelat par kacek, ale SKONCI to jako bezpravny otroci co makaj jak v amazanu za nic. a jeste jim USA vlůada musi davat zebracenky na jidlo, protoze z platu v amazaonu neprezijou.
12.2.2020 20:38:10   86.49.3.xxx 11
a te dsi vem, ze pred amazonem tu byla velka sorta lidi s ruznymi zajmy, ale cechu, co meli nejaky webobchod zamereny na nejaky sortiment.

no a ty nase vlada vymenila za pracovni mista v amazonu.

misto stredni tridy tu mame bezohlednou korporaci co nas vysava, vysava celej svet, a ty pracovni mista co vznikli, to je ukazka utlaku a buzerace.
13.2.2020 06:26:29   217.30.75.xxx 10
No, prodavat svoje veci na webu neni zadnej velkej problem, od ruznych cechu kupuju kazdou chvili, ale i od jinych soukromniku, co maji neco zajimaveho, co se na nejakych Amazonech, Aliexpresech a podobnych obludach rozhodne nesezene.

Jestli myslis webobchod typu "levne koupim, draze prodam a budu zit jen z toho", tak to uz ted tolik nefunguje, protoze ty same cetky levne koupit rovnou nebyva problem. Doba, kdy clovek koupil v nemecku vyrazene PCcka, doma kastli prelestil vodou a prodal se ziskem mene sikovnym lidem, tak ty jou fakt davno pryc.

Ale webobchody typu "delam/umim zajimave veci a prodavam i prez web", tak tech naopak se mi zda pribyva, protoze udelat nejake webovky je ted trivialita - a pokud mas zajimavou nabidku, tak "klasicky dezajn z sablony" vetsinou vic nez staci.
14.2.2020 13:38:10   86.49.3.xxx 01
svoje veci? jakoze zahakis vyrobu? BEZ PENEZ? to je prave ten problem, posunovat krabice byla cesta jak si poridit lepsi zivot. To uz ted neni. BAvit se o VROBE je naprosto mimo, na to potrebujes nehorazny penize, stesti a dobrej , hodne dobrej produkt co obstoji i proti cine )a to taky nebylo, takze diky globalizaci, tvuj technicky a kvalitativne lepsi produkt prohraje s levnou cinou - a lidem neyvsvetlis ze tvuj by vydrzel dyl.) Celkove vidim ze se uz trochu orientuujes, ale porad ti chybi par stripku do skladacky
14.2.2020 15:45:36   217.30.75.xxx 11
Nikdy nerikej, ze neco nejde, protoze se vzdycky najde nejaky pitomec, co to nevi a udela to. Treba takova mamycka na materske, co koupi kleste, par koralku, kus dratu (cti, nedala si tri kafe), mobil uz nejakej ma a zacne prodavat a protoze se to ujme tak ted hleda kamaradku se stejne starym deckem, protoze nestiha. Holt oproti cine ma rukodelne originaly S PRIBEHEM.
Rucne kovane noze a dalsi veci od kamarada, co si casto s kovarnou na zadech jen tak vyrazi na cour a kove z toho, co najde, na nejakem surtru, co ho zaujme, se prodavaji za vyssi tisice a nizsi deetitisice a to jsou saskra levne na tu kvalitu. A to jsou lidi, co opravdu neco delaji, neje posunujou krabice a prelepujou cenovky, na tom nic tvurciho neni. Sestavit sbornik povidek zacinajicich autoru, co pisou do outeze a jsou radi, ze je nekdo vyda a ten sbornik nechat profesionalne vytisknout a vyda a uspesne prodavat se da po leta a furt to lidi nejen kupujou, ale i kompletujou sbirky a zase tohle cinani proste nedaj, ceska rodinka z panelaku to z rozpoctu utahne a zase se tam vrati vic, nez odeslo, o osobni slave nemluve. Zvlada se po vecerech. Arduino je ted vsude, firma slavna, vydelecna, zacalo to par maniku, co meli vizi. A takovych pripadu vidim dne a denne rady. Moznosti jsou na kazdem kroku, jen se do nich pustit a nedebatovat, "ze to nejde a ze protrebujes desne PENEZ". Kdyz to da zenska s deckem na matersky za tri kafe, tak tech penez do zacatku neni potreba nijak nepredstavitelne moc.
Co vidim na nozirskych burzach, tak se ty noze docela prodavaj a to uz protrebujes aspon brusku z lidlu nebo jineho obi a matros za par stovek z ceskeho ehopu. Udelat nuz je napad asi tak z doby bronzove. Udelat takovy, co ti doma pracuje lip, nez cokoli z "normalni" nabidky je zalezitosst pro stredne sikovneho cloveka na odpoledne (sam jsem jich par takovych udelal a lepsi jsem nenasel ani za par tisic). Udelat takovy, ze se prodava i za hranicemi chce uz trochu umu, ale i takovych je prekvapive dost. A tak bych mohl pokracovat jeste peknych par stranek. Slapaci stroj po babicce, latka a nite za par stovek, dva vecery a za ten kostym jsem dostal nabidku 5k na ruku, no neprodal jsem, protoze jsem druhy nemel a vypadal bych tam bez nej blbe. Ale na prvni pokus dobry. Zjevne nejsem sam, komu par stripku chybi k lepsimu pohledu na svet Nicmene jak poptavka, tak nabidka tu stale proste je, jen to holt neni o tupem presouvani krabic.
10.2.2020 20:14:42   194.228.68.xxx 30
Ano jsou projekty co chcíply před velkým uvedením jen kvůli blbosti managementu, ale nemysleme si- tohle se děje v každém oboru- od prodejců běžných věcí až po operátory na infolikách tel. operátorů.
Prostě management se na něčem umínil a ty to musíš prodávat jen s tímhle a tímhle. Pokud je šéf odtržen od reality (zájmu zákazníků) a vynutí si blbost tak prostě firma bude trpět!

A to že si na váš kus kódu za 5 let nikdo ani nevzpomene neberte jako negativum. Je to přece jen o 4 roky a 364 dní déle než co si normálně vzpomenete na to že vám někdo v samoobsluze nakrájel salám
10.2.2020 21:14:51   86.49.3.xxx 21
muj kus kodu v jedny nejmenovany spolecnosti pouzivali 15 let i kdyz uz vubec nedelal co mel. ale reporty z neho se libily matce v nizozemi, tak to jelo dal
12.2.2020 00:41:57   217.30.75.xxx 20
Na me se kdysi obratila jakasi firma, ze ma muj, tehdy 15 let stary program a ze jako prima, jen jestli by tam nesly pridat jeste dve drobnosti. Samozrejme sly a celkem snadno, s cenou nemeli problem, spokojenost na obou stranach (zda ho pouzivaji dodnes netusim, asi uz spis ne)
Jiny program, tesne z porevolucnich let se pravidelne pouziva dodnes, zatim nikdo nenasel lepsi nahradu, tak ho holt spousteji z dosboxu pod Linuxem. Asi by sel prepsat do nativniho formatu, ale pozadovana funkcionalita se dosud nezmenila, tak to maji o jedno kliknuti dal a nikdo to nerei. Opet plna spokojenost.
12.2.2020 20:38:53   86.49.3.xxx 11
ja sem myslel to ze ty data nedavaly smysl ale vypadaly dobre jako v intelu
13.2.2020 06:31:09   217.30.75.xxx 10
Nojo, data z mojich programu smysl davaly (a davaji)
18.2.2020 15:05:32   86.49.3.xxx 00
no ty moje taky davaly, ale problem byl ze se menila struktura dat a zdroj tedy daval na vstupu neco uplne jinyho nez puvodne
11.2.2020 06:55:03   188.75.191.xxx 70
Bavilo mě programování. Stal jsem se programátorem. Jenže přišel tvrdý střet s realitou. Mě bavilo dělat něco, kde byl vidět výsledek. Naprogramovat si nějaký užitečný prográmek za pár hodin či dní vidět reálný výsledek.
Jenže ve firmě jsem naskočil do rozjetého projektu, za rok programování jsme sice trochu pokročili, ale stále byl výsledek v nedohlednu. Myslel jsem, že mi z toho hrábne a tak jsem odešel. Nejen z firmy, ale i z oboru programování. Ani nevím, jak to s tou firmou a jejím produktem dopadlo. Každopádně jsem měl přesně ten pocit zmaru, který je popisován v článku.
11.2.2020 07:45:34   78.102.88.xxx 21
No tak jdi makat do sklárny, výsledek do dvou hodin, speciality do večera.
11.2.2020 08:01:56   188.75.191.xxx 30
Rada hezká, ale k ničemu. To, o čem jsem mluvil se stalo před 20 lety. Od té doby dělám něco jiného, u čeho namám takový pocit zmaru.
12.2.2020 20:40:02   86.49.3.xxx 11
kamo, ty jsi jako ja, zivel. jsou lidi co dokazou tisikrat, milonkrat opakovat nejakou cinnost i kdyz jim nic neprinasi. no a to my nedokazem
11.2.2020 07:09:21   195.113.59.xxx 713
Jestli někdo znáte pana Rybku, řekněte mu, prosím, že první věc je, přiznat si problém, pak mu pomozte k doktorovi. Pan Rybka je vážně psychicky nějaký špatný. Celý tenhle jeho článek to jen dokazuje. Je to tak nesmyslné dílo, které má zkratů, že ani učebnice IT na základních školách jich nemají tolik. Už jen "práce v IT" (asi myšleno jako obor) > to je jako říct "jsem doktor" a čeho? Věd? Medicíny? Je to mé jméno?
11.2.2020 07:41:57   78.102.88.xxx 85
Největší problém tady má Swiso a to ten, že nepřipustí jiný názor než ten jeho a je přesvědčen o své vlastní výjimečnosti, jasná psychiatrická diagnóza F60.8. Vážený pan Rybka píše roky stále stejně a rozhodně je na tom psychicky výborně.
12.2.2020 20:41:56   86.49.3.xxx 02
tak to teda nepise porad stejne. kdyz porvnam jeho nadseni v recenzich pred 20 lety s dneskem, tak je to sama deprese z applu a ted i z IT
13.2.2020 09:54:47   78.102.88.xxx 40
Před 20ti lety byli nadšení všichni, v IT se toho tehdy hodně dělo, začal Internet, hyperthreading, X86-64, DDR RAM a GeForce GPU. Byla to tak neuvěřitelná doba, že dokonce ještě vycházely papírové noviny o novinkách v IT jako čtrnáctideník
18.2.2020 15:07:09   86.49.3.xxx 10
je to tak, dneska je to dost nuda, ctu si ty clanky a je to samy, intel co se neda pretaktovat a topi je lepsi nez amd co se taky neda pretaktovat a netopi

tenkrat to bylo co rok to zlom, 3D grafika, zvukovy karty, monitory etc.

dneska je to selanka, zcela ovladnuta marketingem. a 10 let stary PC staci skoro na cokoli.
12.2.2020 20:41:03   86.49.3.xxx 32
hele jako, ty minusy nechapu, rybka ma fakt vaznou DEPRESI a to neni ze si reknete ze ma depku. to je vaznej problem. a pokud si to jako my ostatni neprizna a nezacnne s tim neco delat, tak to bude osklivy.
13.2.2020 07:12:55   195.113.58.xxx 41
Ano, stejně nepíše a to nejen já, mohu potvrdit. Jeho styl se změnil. Bohužel se změnil tak, že se u mnoha názorů dostává do zkratů a modifikuje je tak, že je z toho zřejmé, že nějaký problém má. Jeho články jsou víc a víc neobjektivní a zkreslené.
14.2.2020 13:39:31   86.49.3.xxx 02
jeho clanky jsou smutneni za starejma casama kdy diky par clankum byl PAN NEKDO a ted nikoho nezajima. ale nebudu tak kruty, proste je mimo lajnu psychokapitalismu a nedava to. a nechape ze firmy jako apple to stvorily.
11.2.2020 15:51:10   109.183.193.xxx 51
Tento "díl" se mi líbil. Byl informačně zajímavý a bez nějaké křečovité snahy nalézt odpovědi, nebo hlásat jedinou pravdu...
18.2.2020 15:11:09   86.49.3.xxx 11
a ta neprichazi. misto toho IT zotrocujou lidi, sdileny aplikace generujou novodoby otroky, Bezos stavi rakety a jeho zamestanci berou stravenky od statu aby neumreli hlady (kde je ford, kterej naopak zvysil platy a rozjel tak stredni tridu?) - jo, stredni trida je dnes nepritel protoze by mohla myslet a mela na to ccas, otroci cas nemaji a musi makat. BOLT ridici mlatej slepce, Uber ridici v londyne znasilnujou zeny, nase penize vysavaj spolecne s airbn. Nemci si myslej ze ovldaj evropu a divej se ze jim to britove nebastej.
18.2.2020 15:13:18   86.49.3.xxx 11
GAFA + uber z nas delaj otroky, jen pouihy cisla zdroje dat. a lidi se bojej, nemaj kde bydlet, energie a jidlo letej do vysek na ktery nebudou mit, tak si pujccej od kellnera.

kdyby mi nekdo rek v roce 89 ze ty rusaaky co posilame domu a jsme hrdy jak jsme vyhrali, tu budem ted mit v NEKOLIKANASOBNYM mnozstvi a politici budou prosazovat stavbu bytu je pro rusaky co maj prachy, tak ty klice co sem s nima cinkal radsi hodim do kanalu.
21.2.2020 01:54:48   217.30.75.xxx 20
A kdyby ti nekdo rekl, ze prelepovani nalepek bude po pravu ceneno jako naproto tupa prace, nevyzadujici ani zrucnost, ani znalosti a ze se vexlaci co do hodnoceni i vydelku zaradi jako naprosto zbytecni a zbytni jeste hluboko pod potulne drateniky, tak si rovnou bezis pro obusek, aby sis aspon mohl parkrat bouchnout?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

129 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 57.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.