Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Konec roku 2019 je tady: Co se povedlo, co se nepovedlo?
Konec roku 2019 je tady: Co se povedlo, co se nepovedlo?
autor: Michal Rybka , publikováno 28.12.2019
Konec roku 2019 je tady: Co se povedlo, co se nepovedlo?

Je tu konec roku a přichází čas bilancovat. Spousta věcí se povedla – například se nám opět konečně pohnul souboja mezi AMD a Intelem směrem k výkonnějším mašinám, u SSD už jsou běžné terabajtové kapacity a telefony jsou zase vyspělejší. Z jiných trendů ale nemáme tak úplně radost.


Co se v roce 2019 nepovedlo:

Americko-huaweiská válka

Technologický konflikt mezi USA a Čínou se vede nejprve na poli boje s Huawei. Huawei, leader na trhu s 5G technologiemi, byl obviněn ze špionáže pro čínskou vládu. Je to pravda? Není? A pokud ano, v jaké míře? Podle toho, co víme, jsou potenciálním rizikem síťové a páteřní prvky Huawei.

Ale víte co? Špehuje kde kdo, dokonce jde o normální modus operandi mezi zeměmi. Vzhledem k tomu, jak legendární jsou Číňané v kopírování cizích technologií, si můžeme jenom položit otázku, jak moc inteligentní bylo rozhodnutí Západu nechat si všechno vyrábět tam. Západ přišel o výrobní způsobilost a postupně ztrácí dominanci i v technologiích. Takže se nedivme, že tento konflikt nakonec vyplul na povrch – musel, protože zájmy Číny a Západu jsou tradičně opačné.

Zatím to má jenom marginální dopady, to že by zmizely produkty jedné firmy z trhu, vlastně nic neznamená. Důležitější jsou dlouhodobé dopady, tedy zda se obnoví nedůvěra mezi Čínou a Západem, Čína se zaměří na vývoj vlastních technologií tam, kde je zatím závislá a dojde k technologickém dělení světa na západní a východní technologie.

Google Stadia

Streaming se nepovedl ani tento rok. Důvody jsou stejné jako vždycky – bylo fascinující sledovat redaktory lifestylových webů, jak objevují pojmy jako latence, propustnost a nebo zátěžový peak. V praxi to dopadlo tak, že během špiček narostl lag hraných her na naprosto neúnosnou míru a ze slavného uvedení služby se stala ostuda. Recenzenti si zvláště stěžovali na nekonzistence v latenci, které běžně oscilovaly během pár sekund až trojnásobně. Problém mohou být i nároky na data, hodina hraní na Stadia může zkonzumovat až 10 GB dat.

Zcela separátním průšvihem pak bylo to, že si za jednu cenu hry napronajímáte, ale musíte si je kupovat. Takže nejen musíte platit za službu a za data, ale musíte si taky koupit hry, někdy i v cenách vyšších, než je nabízí Steam. To mění nabídku z problematické na velmi problematickou.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
90 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 41.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.