Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc
Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc
autor: Michal Rybka , publikováno 14.12.2019
Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc

Kdysi mi vysvětlovali, co je znamená židovský výraz chucpe: Je to, jako když se někomu vykadíte na práh a potom zazvoníte a požádáte ho o hajzlpapír. Přicházejí Vánoce – a s nimi marketingové nabídky, nad kterými zůstává rozum stát, protože fakt nevíte, jestli si z vás zrovna nedělají srandu.


Asi jediná firma, kde technici zcela podlehli moci marketingu, je Apple. Když čtete Jobsův životopis – a hlavně ty temnější části, tak pochopíte, že Apple nebyl o technologické inovaci, ale o tvorbě image, marketingové magie – a o tom, že se to muselo udělat tak, jak Jobs chtěl. Stále je to spíš lifestyle než technologická firma, ale jim to funguje. Proto pro ně neplatí běžná pravidla jako pro ostatní firmy a ostatní je marně replikují. Ale je to dost unikátní případ. Apple má unikátní strategii, kterou jednoduše srovnávat s ostatními.

V oblasti technologií se neustále potýkáme s omyly, chybnými předpověďmi a prostým nepochopením budoucnosti. To je něco, co nevyhnutelně patří k pokroku, je to součást technologické evoluce. Něco úplně jiného jsou marketingové kiksy – to by nemělo vyžadovat takový pohled do budoucnosti, takový vhled a vizi. Stačí uvažovat soudně a chápat svoje zákazníky – a nedělat z nich blbce.

A teď promiňte, jdu si užívat svůj dárek od O2 dřív, než mi vyexpiruje pod rukama. A těm, kteří to vymysleli, přeju pod stromečkem spoustu nepadnoucích ponožek, expirovaných dárkových šeků a hlavně kousavé svetry, ty především!



Tagy: reklama  fail  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.12.2019 18:23:27   94.112.101.xxx 80
A za odměnu delší(nebo další....dle blbosti)směnu.....Veselé a Radostné Svátky Všem Homo Sapiens
14.12.2019 19:53:42   46.34.246.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.12.2019 08:49:17   78.102.88.xxx 170
Nejvíc pomůže firmu co si takhle dělá ze zákazníků p*del bojkotovat, tedy ukončit smlouvu a jít jinam. Nářky na internetu nic neřeší, snad kromě sdílení zkušeností s dalšími lidmi.
Exemplární příklad zde:
https://www.bankovnipoplatky.cz/clanky/reportaz/poplatek-za-pripsani-uroku-1252.html
15.12.2019 12:04:02   188.167.59.xxx 110
Ak operator ponuka nieco "zadarmo", za dobitie kreditu, tak to riesim tak, ze si kredit dobijem ale neminiem ho na sluzby operatora ale na nieco ine, co sa da platit cez SMS (cestovne na MHD, predplatne novin, ..).
15.12.2019 17:17:51   78.80.27.xxx 618
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.12.2019 17:32:48   46.229.127.xxx 233
Zrovna u zelenýho skřeta ze zásady nenakupuji, jelikož mi ten zeleňák leze krkem, jen ho vidím v TV, nebo slyším v rádiu. Jejich smůla.
15.12.2019 21:05:22   91.197.118.xxx 243
Slyšíš na alzu? Black friday od středy do února? Patřím mezi lidi co alzu aktivně bojkotujou, protože to co předvádí je už hodně přes čáru.
15.12.2019 22:21:33   78.102.88.xxx 1412
U zelenáče nakupují pouze internetově negramotní lidé. Všichni ostatní umějí nalézt identické zboží za výhodnějších podmínek jinde.
16.12.2019 05:49:11   213.226.209.xxx 1317
komfor který mi nabídne alza těžko jinde najdu a když nabídnou slušnou cenu nevidím důvod tam nenakupovat
16.12.2019 07:52:09   195.113.58.xxx 1012
Osobně bych rád věděl o jakém komfortu mluvíš? Jestli tím myslíš neprofesionální přístup nebo lajdácké řešení problémů či snad nemáš na mysli předražené zboží? jestli ano, tak pak tvůj komfort chápu. Už sám Rybka je proALZAnoidní a je to na něm vidět. Firmu jako Alza bych zakázal jsou to zmetci a jedině zmetci mohou podporovat zmetky. O lidech co nakupují na Alze si myslím své, rozhodně se ovšem nejedná o odborníky ve světě IT, spíše o laciné parodie "ajťáků".
16.12.2019 10:20:56   213.226.209.xxx 87
- komfort = rychlost, pohodlí, výdej i o víkednu + bezproblémové reklamace atd.
- u nás má např. CZC výdejnu v centru a bez vlastního parkoviště a u Alzy v klidu zaparkuji a ještě než dojdu k přepážce mám zboží připravené >> ptám se kdo jiný mi nabídne takové služby ?
- kterou firmu pro odborníky bys tedy doporučil ?
16.12.2019 12:13:44   195.113.58.xxx 86
Komfort definuješ pěkně, ale jestli mohu mít připomínku. Rychlost? V Alze? Kdy tam chodíš? O půl druhé ráno? pak to chápu. Výdej i o víkendu. Souhlasím. Bezproblémové reklamace? Kolik jsi tam prosím tě reklamoval kusů zboží? A hlavně mi netvrď, že dva apod. A jaké byly povahy ty problémy u onoho zboží?
Doporučil? Nooo... když tu nechají šířit jméno Alza, tak snad i můj komentář s jménem Compos tu zůstane.
16.12.2019 12:42:27   213.226.209.xxx 46
- naposledy rozbitý monitor (který jsem si sám rozbil) a dostal jsem nový kus(nepříplácím si za extra služby) ale je fakt, že s reklamací jsem neměl nikdy a nikde problém a občas reklamuji i za známé s kterými "vyběhnou"
- chodím tam různě během dne i večer a vyzvedávám zboží v aplikaci ;)

v tom Composu jsem se podíval na pár položek a vše co mě zajímalo bylo dražší a nemají pobočku po cestě ( a vzhledem k tomu jak fungují externí přepravci některé věci jim odmítám svěřit) >> jakou mi tedy Compos přinese reálnou výhodu ? (ano kdyby to bylo levnější vč. přepravy neměl bych asi problém nakoupit i u nich )
16.12.2019 13:48:05   195.113.58.xxx 58
Stran monitoru je to o.k. To vyřeší všude. Já tam řeším daleko delikátnější věci, hlavně pracovně. Mám tam nějaká specifická oprávnění za právnickou osobu. Ovšem, co všude jinde, třeba v tom Composu zvládnou, je v Alze doslova problém jako prase. Věř mi, že ani největšímu nepříteli bych nepřál tyto problémy řešit. Jinak osobně udělám přes rok vyšší stovky objednávek (nejvíce v tom Composu, už se mi podařilo se před dlouho dobou od Alzy oprostit a tak tam už řeším jen nějaké případy z dob dávno minulých) a tak v 5% jsou na Alze levnější, jinak ne. Záleží, co člověk objednává. Ovšem profesionální přístup, který v Composu získáte, je prostě jednoznačně lepší, než nějaká Alza, která ještě k tomu odvádí daně mimo naší republiku. + vzhledem k tomu, jací to jsou arogantní namyšlenci a jak vychcávají s lidmi, nevidím jakýkoliv důvod tam dobrovolně nakupovat.
16.12.2019 14:26:07   213.226.209.xxx 63
nemám stejnou zkušenost a až ji budu mít, tak si naběhnou .. samé neurčité věci, ale nic konkrétního, ale snaha o reklamu compostu tu je viď >> kdyby to byla taková pecka, tak za ty roky na trhu budou o dost větší ..budou mít pobočky na více místech apod.
- pořád jsem se nedozvěděl v čem jsou tedy lepší, když člověk nakupuje HW a proč jsem tedy negramotný, když koupím stejný HW levněji u Alzy (argumenty o vysoké ceně, frontách, reklamacích apod. se ukázali liché, tak co konkrétního to je se asi nedozvím )
16.12.2019 15:47:03   195.113.58.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.12.2019 17:49:46   213.226.209.xxx 83
proč bych u nich něco kupoval ?
a) mají vyšší ceny(u těch produktů, které jsem kontroloval) i kdyby neměli jsem ochoten připlatit za rychlé nebo víkendové dodání toho co jsem si objednal atd.
b) stejně bych s tou "profesionální" obsluhou nepřišel do styku(na čem ty tak lpíš) a nechal si to poslat dopravní službou

takže rozdíl je opět v ceně, rychlosti, komfortu = win win win alza

nenapsal jsi nic konkrétního, co by mělo být tak úžasné, abych utratil víc za horší a nákladnější službu

dobře dám příklad objednám si třeba SSD s doručením na mou adresu >> stejná cena za produkt i dopravu (abych nikoho neznevýhodnil)

jaký bude rozdíl mezi Alzou a COMPOSTEM ? (rád bych to věděl, abych zjistil v čem je ta Alza tak špatná)
22.12.2019 04:47:48   93.185.4.xxx 41
Tak jsem si pročetl celé vlákno a také jsem nenašel důvod, proč nekoupit zboží v Alze, pokud dobře cenově vychází.
Na televizi se nedívám (zelená příšerka mi nevadí), kupuji jako koncový zákazník (mám dostatečná práva) a IT poradentství nečekám (koneckonců to považuji za samostatnou službu)
Většinou nakupuju v Alfě kvůli dopravě zdarma, u Alzy musím na pobočku nebo využít nějakou akci.
Z velkých shopů se po letošní zkušenosti s vrácením peněz vyhýbám CZC - tam došlo k systémovému selhání a velmi svéráznému vysvětlování-obcházení zákonu.
16.12.2019 08:10:53   78.102.88.xxx 54
jj, při čekání ve frontě na výdej zboží ti dají komfort kafe zdarma. Inu proti gustu žádný dišputát. Všichni ostatní nakupují jinde, kde se obvykle snaží frontu vůbec nemít.
16.12.2019 10:24:15   213.226.209.xxx 65
- nj všichni ostatní nakupují jinde a CZC je dvojka na trhu větší blábol jsi nemohl vymyslet
- ve frontě nečekám a jediný kontakt s pracovníkem mám, když přebírám zboží
- fronty nejsou jen tam, kde mají malé prodeje, ale jelikož využívám různé prodejce, tak jsem ještě nezazžil ani jednoho, který by neměl nikdy žádnou frontu (nevím proč máte potřebu vymýšlet takové bludy)
16.12.2019 11:58:14   91.67.17.xxx 35
- Ony existují jenom dva obchody?
- Nelži.
- Jinde umějí odbavovat zákazníky efektivněji.
16.12.2019 13:01:42   213.226.209.xxx 72
- ne jen jsem parafrázoval jejich kampaň
- nelžu
- kde odbavují zákazníky efektivněji ? vše je to jen o aktuálním "návalu" a počtu zaměstnanců když se tam po práci nahrne naráz 100 lidí a nebo před vánocí i víc, tak je jasné, že si člověk počká a pak jen čumí, když je všechny předběhnu, protože jsem si to vyzvedl v aplikaci
- čeká se v MALL, TS, CZC atd. kde se tedy nečeká a odbavují zákazníky efektivněji ? v Alze aspoň mohu vyzvednout přes aplikaci a vklidu odejít se zbožím během chvilky ..
chápu, že firmy které toho tolik neprodají mohou mít rychlejší časy odbavení
16.12.2019 14:11:18   195.113.58.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.12.2019 14:39:19   213.226.209.xxx 93
- normální člověk jde k jejich automatu nebo k pracovníkovi na pokladně .. a pak až dostane pořadové číslo .. v aplikaci si vyzvednu zboží a než dojdu dovnitř, tak je připravené na přepážce a odcházím bez čekání
- tak mi ukažte jedinou firmu, která perfektně zvládne nával lidí (nezažil jsem takovou)
- no vidíš považuješ se za odborníka a dotazuješ se "obsluhy" na OS , problém je, že s tím mají kolikrát problém i firmy, které ty produkty vyrábí
- hele už si hodně vymýšlíš chápu, že nemáš rád Alzu, ale kvůli tomu tady nemusíš přehánět, když problémy jsou všude (a doslova pobočka od pobočky se liší podle kvality personálu) >> ani v McDonaldu není "kvalita" všude stejná a to mají vždy stejné základní suroviny ..
- říkám ukaž mi firmu, která zvládne obsloužit nával zákazníků lépe jak Alza (problém je, že takových firem je minimum protože ostatní jen paběrkují) >. snad nedáš za příklad Tesco/Kauflan/Globus apod.
- samozřejmě kolem vánoc je to s frontou horší všude, kde prodávají ve velkém
16.12.2019 15:52:18   195.113.58.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.12.2019 17:38:41   213.226.209.xxx 62
- takže nemáš nic konkrétního ? nedotazoval, tak potom nechápu tvůj příspěvek a proč ho sem dáváš ;) "Což u firem, která neumí řešit ani běžné otázky typu "Co je v tom za OS?", musí trvat hodiny."

- btw proč bych vyžadoval špičkové znalosti obsluhy, když vím co chci a rozumím tomu a nebo co potřebuješ vědět např. o CPU?

- ty si myslíš, že každý prodavač čehokoliv zná do detailu všechny informace produktů, které prodává ? Já ne a stačí mi, že když se ho zeptám, kde ten produkt je tak mě navede, abych si ho koupil u eshopu je to ještě jednodušší, protože ten kontakt minimalizuji na minimum a neotravuje mě nějaký prodavač, který ani neví, která bije, ale musí prodávat ;)

- no vidíš a já jsem zase spokojený s tím, že nakoupím levněji + zboží obdržím rychleji než u konkurence a to i o víkendu... nevím jak jinak měřit kvalitu a profesionalitu prodejců než jejich spolehlivostí a poskytnutým komfortem, protože můj čas mi nikdo nevrátí a opravdu nemám potřebu ho ztrácet s obsluhou
18.12.2019 08:37:31   217.30.66.xxx 30
Já taky nevím, co to meleš. Dělám to stejně. V aplikaci objednávku odbavím, 5 minut předtím, než dojdu na prodejnu a v okamžiku, kdy tam přijdu, tak už ji mám nachystanou, vyzvednu a odcházím. Tohle je podle mě úplně super.

A taky převážně nakupuju v Alze, protože můžu cokoli vrátit, i použité a nikdo tam nedělá ofuky. Někdy si z Alzy dělám půjčovnu nebo zkušebnu věcí, to je pravda, ale když to umožňují, tak proč ne...
16.12.2019 12:07:59   195.113.58.xxx 510
..., že je Alza plná amatérských pracovníků není žádný blud. Možná když už budeš čekat na vydání balíku, zkus se pozeptat, co ten či onen pracovník má za vzdělání či kde před tím pracoval. Osobně jsem se tam ptal takto tří zaměstnanců. Všichni byli označeni jako experti na prodej IT. Jeden byl vyučený prodavač a před Alzou pracoval v elektru a prodával pračky (hlavně), druhý byl před tím zaměstnán někde v hotelu na recepci a třetí byl před tím opět nějaký prodavač v Tescu či něčem podobným. Všichni hrozně arogantní nagelovaní pitomci. Jednou jsem si udělal takový malý quest a chtěl jsem po pracovníku na reklamacích, aby mi sdělil mé licenční číslo Windows 8 (když jsem za licenci zaplatil [samozřejmě jen na oko, licence Windows 8, nelze zakoupit, pouze se pronajímá]). Šel jsem tam s tím, že pro Windows 7 jsem klíč měl, ale na NB s Windows 8 je jenom malé logo MS. Nekecám!! za deset minut tam byl sám šéf reklamací a hledal mi ve fakturách a na NB a kdo ví, kde ještě, licenční klíč! Tohle jsou podle tebe odborníci? Jestli si tohle myslíš, svědčí to spíše o tom, že tvá odbornost je stejná či nižší, než je ta jejich. Pak nedej Bůh, jestli jsi někde zaměstnán jako IT pracovník. A to ještě nemluvím o tom jaké používají nátlaky na neznalé lidi apod. Hanba jim i tobě! Jestli si něco mohu přát, přeji si, aby tvoji rodiče byli napáleni nějakým podobným Alza hňupem a ty jsi to tam pak musel řešit. Snad se stane přání mé... když už jsou ty Vánoce.
16.12.2019 12:52:08   213.226.209.xxx 114
- amatéři jsou doslova všude, ale to není důvod nekupovat od nich zboží, protože to bych nekoupil nikdy nic a nebo máš pocit, že špičkový odborník bude za pár korun makat za přepážkou výdeje ... ;) (fakt neznám prodejce, kde by dělali jen profíci a parodie typu elektroword, CZC, O2 Guru apod. nebudu ani zmiňovat >> jednoduše chci svůj produkt, který jsem zaplatil a ten prostředník, který mi to zařídí mi je doslova ukradený
btw i člověk nevzdělaný v oboru může mít lepší povědomí o HW než nějaký IT specialista plný předsudků
- nevím kde jsi přišel na to, že si o lidech na výdeji myslím, že to jsou odborníci na HW i SW (a ani nevím proč to sem taháš )
- řekni mi tedy co je špatného na Alze, když si tam koupím produkt levněji a pohodlněji ?
- zbytek dost ulítáváš mimo téma a chováš se jak blb, ale neva jsme v anonymní diskuzi ;)
16.12.2019 13:56:23   195.113.58.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.12.2019 14:09:20   213.226.209.xxx 83
- nevím co je špatného na tom, že si porovnám několik obchodů a vyberu si ten aktuálně nejlepší a obdržím svůj produkt čím mě tedy opili? asi tím pohodlím a lepší cenou... to jsou tedy hajzli !! už je taky budu nenávidět ..
- v jaké firmě je ta odbornost ? ještě jsem na takovou firmu nenarazil (ano někde je pár jednotlivců potvrzující vyjímku, kteří tomu hoví, ale to je tak vše ... )
- na reklamacích (ať je to jakýkoliv subjekt) fungují normálně operátoři podle nějakých postupů, kterými se řídí a tam taky nelze očekávat nějakou odbornost ...
- využívám služeb mnoha firem, tak bych byl rád, kdybych znal aspoň jednu "prodejnu", kde jsou jen špičkoví odborníci, dobré ceny a adekvátní služby namísto prázdného tlachání nějaký shop doporuč
16.12.2019 15:48:21   193.108.107.xxx 93
Dřív jsem upřednosťnoval CZC, protože mi byly reklami se zeleným panáčkem otravné, ale dnes už neobjednávám jinde než u Alzy. Jak píše blackbox, stejné "pohodlí" jiný prodejce nenabízí.

Vlastně jsem tam teď nakoupil 90% dárků, od voňavek, žrádla pro kočkym hasičáku až po elektroniku. Vyzvednutí zboží přes aplikaci funguje výborně, čekám vždy max do pěti minut, tak akorát na to kafe zdarma.

V práci se tu akorát s kolegama smějeme, jak jsme všichni vyřešili Vánoce přes Alzu. Ale není se čemu divit, mají fakt na co si člověk vzpomene, za dobré peníze a ještě s velkými výhodami vyzvednutí zboží oproti konkurenci.

Prostě Aleš Zavoral investuje správným směrem.
16.12.2019 16:06:41   195.113.58.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.12.2019 07:29:42   77.48.44.xxx 60
Vy máte nějaký problém s cizími penězi? Zadarmo vám poradím - věnujte se raději penězům vlastním, potom na takové blbosti nebudete mít čas.
18.12.2019 08:41:30   217.30.66.xxx 31
Někdo to možná potřebuje, ale já, když už něco kupuju, tak o tom vím vše, co potřebuju, informace jsem si našel předem a od Alzy očekávám, že mi to jen prodá, nic víc...
16.12.2019 00:04:36   109.183.193.xxx 50
Že je epizoda se Šáša burgery za každou zlatou medaili v Simpsonových podle skutečné události jsem někde četl, ale netušil jsem, že i epizoda o tom jak Bart vyhrál slona, je také podle pravdy.
16.12.2019 17:43:43   82.113.53.xxx 114
Já třeba nechápu marketing CZC.CZ v poslední době.

Billboardy kde se jako usmiřují s Alzou, deklasují se na dvojku na trhu a podobně mi přijde dost ujetý. Nevím, kdo to vymýšlí, ale vždycky nad tím jen kroutím hlavou, pro koho jsou vlastně určený?

95% lidí to ani nepochopí, protože vlastně ani neví, proč by měli být dvojka na trhu a o čem to tam sakra mluví? Ani neví, že by měla existovat nějaká "rivalita". A kde je vlastně psáno, že jsou dvojka a ne třeba trojka? Jak to může běžný člověk vědět?

Já bych se styděl udělat si takovou reklamu, kde se vlastně ponižuju, než abych se naopak před konkurencí vyšvihl...vlastně je to založenej marketing na tom, že jsem looser...
16.12.2019 19:09:26   37.188.184.xxx 62
Souhlasim.

CZC bylo dobry, dokud ho nekoupil Mall. Ted to s nima jde od desiti k peti. Driv jsem nakupoval skoro jen na CZC, dnes tam neco koupim jen vyjimecne. Kdyz zbozi potrebuju co nejdriv, tak uz automaticky jdu na Alzu, protoze mi nabidne nejvyssi komfort a ryhle doruceni na pobocu, kde si to obvykle ten samy den vyzvednu. Kdyz hledam neco levne a nespecham na to, tak nakupuju dle srovnavace, to je pak ruzny, Softcom, Mironet, ..., ale treba onehdy herni sluchatka v Alze za 1500,- v akci a vsude jinde za 2000,-, takze i ta Alza se obcas hodne vyplati.
17.12.2019 08:11:51   82.113.53.xxx 62
Je fakt, že taky kupuju hlavně na Alze. Taky z toho důvodu, že když člověk do 14 dní něco vrací, tak nedělají ofuky, málo kdy se vůbec zeptají, proč to vracím.

Dokonce, když jsem vracel novou desku, kterou mi zkurvil po druhém zapnutí vadnej zdroj. Řekl jsem, že nenaběhla a nic neřešili...vysavač, se kterým jsem skoro dva týdny vysával, ale byl nic moc, prostě si ho vzali zpět a bez keců...
18.12.2019 16:13:44   82.144.143.xxx 10
Vím přesně jak promo funguje, laptop zdarma k flešce
https://www.youtube.com/watch?v=PywO1W9SPHQ

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

99 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.